Fordeling - børne/unge-ydelse og udgifter

TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 330

Re: Fordeling - børne/unge-ydelse og udgifter

Indlægaf TomKah » 28. sep 2015, 06:37

Jeg synes ikke det er fair at hun skal betale SFO alene fordi hun har behov for den og du ike har. Hvis det skal være fair i mine øjne skal SFO betales af ydelsen og derefter kan resten deles mellem jer.
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 28. sep 2015, 06:51

TomKah skrev:Jeg synes ikke det er fair at hun skal betale SFO alene fordi hun har behov for den og du ike har. Hvis det skal være fair i mine øjne skal SFO betales af ydelsen og derefter kan resten deles mellem jer.

Men man kan som bopælsforælder rent faktisk lade være med at betale og melde barnet ud, hvor samværsforælder, der har brug for SFO, må betale til den. Dårlig stil dog, det kan der ingen tvivl være om.
0
Marott

Indlægaf Marott » 28. sep 2015, 06:58

Skumfidusen skrev:
TomKah skrev:Jeg synes ikke det er fair at hun skal betale SFO alene fordi hun har behov for den og du ike har. Hvis det skal være fair i mine øjne skal SFO betales af ydelsen og derefter kan resten deles mellem jer.

Så jeg skal betale halvdelen af noget der udelukkende er brug for fordi hun har behovet? Det synes jeg faktisk ikke. De har ikke været i sfo i månedsvis hos mig og går altid direkte hjem når de har fri.

Til gengæld sørger mor for, at den ene datter går til en fritidsinteresse i hendes uge, som du ellers har været primus motor for? Det er nitten, men hvis det gør barnet glad, så ville jeg æde den.

Og jeg er ikke enlig forælder, men min lillebror er og han ringer ret ofte, fordi mor igen igen har glemt en aftale eller ikke synes, at deres aftale, som de indgik ugen før, egentlig er noget, hvor hun gider deltage. Jeg misunder ham bestemt ikke og han æder en del ting, fordi han er nødt til det.
0
Marott

Indlægaf Marott » 28. sep 2015, 07:02

Skumfidusen skrev:
Marott skrev:Til gengæld sørger mor for, at den ene datter går til en fritidsinteresse i hendes uge, som du ellers har været primus motor for? Det er nitten, men hvis det gør barnet glad, så ville jeg æde den.

Og jeg er ikke enlig forælder, men min lillebror er og han ringer ret ofte, fordi mor igen igen har glemt en aftale eller ikke synes, at deres aftale, som de indgik ugen før, egentlig er noget, hvor hun gider deltage. Jeg misunder ham bestemt ikke og han æder en del ting, fordi han er nødt til det.

Nej, jeg sørger for fritidsinteresser for begge børn. Både bøvl og betaling. Det er også mig der køber langt det meste overtøj og betaler det hele og jeg tror ikke hun har været til frisør med dem i to år. Hun har heller ikke været til forældremøder i det sidste års tid; dem tager jeg nok 3 ud af 4 af. Ikke at det skal indregnes her.

Jeg skal lige have det skåret ud i pap - børnenes mor vil ikke lade det ene barn gå til fritidsinteresse i hendes tid, hvis du melder ud af SFO?:gruble:_
0
Marott

Indlægaf Marott » 28. sep 2015, 07:08

Jeg kan lære at læse. Du melder børnene ud af den SFO og så må hun selv betale, hvis hun skal bruge den.
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 28. sep 2015, 07:08

Jeg synes, fordelingen lyder rimelig, men jeg forestiller mig, at det i praksis vil være et helvede med: overtøj, fodtøj, frisør osv må vi aftale fra gang til gang
3
Marott

Indlægaf Marott » 28. sep 2015, 07:11

Stars skrev:Jeg synes, fordelingen lyder rimelig, men jeg forestiller mig, at det i praksis vil være et helvede med: overtøj, fodtøj, frisør osv må vi aftale fra gang til gang

Den del kan min lillebror og ekskone ikke blive enige om, selvom han er bopælsforælder. Hun er en Moloforælder, så hun har klaget til Statsforvaltningen over, at deres barn går i Bilkatøj og på sigt kan tage skade af det. De har afvist det, men stadigvæk. Det ville jeg slet ikke turde binde an på, når I i forvejen har det lidt anstrengt med økonomien. :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1095

Indlægaf girl_beat » 28. sep 2015, 08:06

Skumfidusen skrev:Så jeg slipper åbenbart ikke for bøvlet alligevel og jeg er faktisk lidt træt af det, så jeg tænker at det nu er på tide at se på den fordeling. Egentlig ikke så meget fordi jeg vil have flere penge, som fordi jeg vil have at min eks kan se i hvor høj grad jeg har hjulpet hende økonomisk.

Måske du bare skal holde op med at hjælpe hende økonomisk? Jeg tror ikke ligefrem, du skal forvente et stort tak, fordi du gennem årene har ædt en masse udgifter uden at gøre opmærksom på det. Børnene skal selvfølgelig have, hvad de har brug for, men det behøver ikke betyde en blanco-check fra deres far :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1283

Indlægaf Thestral » 28. sep 2015, 08:18

Marott skrev:
Stars skrev:Jeg synes, fordelingen lyder rimelig, men jeg forestiller mig, at det i praksis vil være et helvede med: overtøj, fodtøj, frisør osv må vi aftale fra gang til gang

Den del kan min lillebror og ekskone ikke blive enige om, selvom han er bopælsforælder. Hun er en Moloforælder, så hun har klaget til Statsforvaltningen over, at deres barn går i Bilkatøj og på sigt kan tage skade af det. De har afvist det, men stadigvæk. Det ville jeg slet ikke turde binde an på, når I i forvejen har det lidt anstrengt med økonomien. :)

Det gjorde min eks også fordi jeg købte HM tøj til vores datter i stedet for det dyre mærketøj han gerne så hende i. Det er jo egentlig lidt komisk
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1095

Indlægaf girl_beat » 28. sep 2015, 08:21

Skumfidusen skrev:
girl_beat skrev:Måske du bare skal holde op med at hjælpe hende økonomisk? Jeg tror ikke ligefrem, du skal forvente et stort tak, fordi du gennem årene har ædt en masse udgifter uden at gøre opmærksom på det. Børnene skal selvfølgelig have, hvad de har brug for, men det behøver ikke betyde en blanco-check fra deres far :)

Hun forstår vist slet ikke hvor meget hjælp hun får fra mig. Hun er virkelig ikke god til tal og oven i købet så har hun en definition på retfærdighed der går ud på at det er retfærdigt at hun får flere penge og uretfærdigt hvis hun får færre. Allerværst hvis hun får færre og jeg får flere, for jeg har jo SÅ mange penge. Og bevares, jeg har mange flere penge end hende. Det er hvad der sker når man ikke bruger hver en krone hver måned og låner når man mangler, men i stedet sparer op og bliver ved med det i mange år.

Børnene skal nok få hvad de har brug for. Mine unger mangler ikke noget.

Men så har du jo også selv løsningen; lad være med at hjælpe hende økonomisk. Så finder hun nok ud af det hen ad vejen :)
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1283

Indlægaf Thestral » 28. sep 2015, 08:24

Jeg er enig med girl_beat. Jeg synes du skal holde op med at betale ud over til dine børn. Hvad du ellers har af penge i din husholdning kommer ikke hende ved
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Akehurst2
Kort karma: 272
Likede indlæg: 4528

Indlægaf Akehurst2 » 28. sep 2015, 08:29

Har du prøvet at lave et regnskab, hvor du viser sort på hvidt, hvad du har af udgifter, så hun kan forstå det? Evt. tilbagevirkende, så hun kan se, hvor meget du har trukket læsset.

Det lyder måske lidt nedeladende, men jeg kan ikke lade være med at tænke Luksusfælden, hvor der er mange, der mener, de slet ikke bruger penge og ikke kan forstå, hvor de bliver af, før det bliver præsenteret meeeeeget pædagogisk.
1
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 28. sep 2015, 08:47

Jeg er rimelig hård i filten.
Jeg ville meddele hende, at hvis hun ikke afholder sin del af forsørgelsespligten, så ser du dig nødsaget til at søge om børnebidrag. Det fastsættes normalt ikke ved 7/7, men ses netop i de situationer, hvor samværsforælder ikke bidrager på lige fod med bopælsforælder. Mon ikke hun så hellere vil betale busbillet og SFO?

Jeg tror ikke der kommer noget godt ud af at dele alle udgifter, det vil I kun få flere diskussioner af. Ligeledes tror jeg heller ikke det hjælper at vise hende regnskabet, for som du beskriver hende, er hun temmelig ignorant i den henseende.
3
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 28. sep 2015, 09:03

Det er det, jeg mener. Altså, hvis hun ikke på den blide måde kan forstå, at hun selv må spytte i kassen, så må du gøre hende opmærksom på, at du så går efter den hårde måde. Mon så ikke hun trods alt foretrækker at betale busbillet og SFO?
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5886

Indlægaf Dikus » 28. sep 2015, 09:13

Jeg ville altså gå efter reglerne og acceptere, at jeg betalte det hele... I bytte for børnepenge.
0

Tilbage til "Forældre"