Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 722

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lykke » 17. aug 2016, 19:48

Lemonella skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som lige kender til nogle fede slagter-agtige plakater? Altså sådan så man kan se hvad de forskellige udskæringer hedder. Jeg har set en del, hvor de bliver sådan meget smarte, og uden særlig mange detaljer.
Nogen som kunne have et bud på en plakat? Gerne både gris og ko.

Noget i den stil her måske?

http://www.allposters.dk/-sp/Cuts-of-Be ... 77304_.htm

Faktisk et godt bud. Den er jeg ikke stødt på nemlig!

Håber bare at kunne finde det på dansk, men det er måske ikke lige sådan til..
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 18. aug 2016, 05:07

Lykke skrev:
Lemonella skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som lige kender til nogle fede slagter-agtige plakater? Altså sådan så man kan se hvad de forskellige udskæringer hedder. Jeg har set en del, hvor de bliver sådan meget smarte, og uden særlig mange detaljer.

Jeg har ledt, men kan kun finde dem på udenlandsk.

https://desenio.dk/dk/artiklar/beef-cuts-posters.html
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 722

Indlægaf Lykke » 18. aug 2016, 05:15

Lemonella skrev:
Lykke skrev:
Lemonella skrev:

Jeg har ledt, men kan kun finde dem på udenlandsk.

https://desenio.dk/dk/artiklar/beef-cuts-posters.html

Mange tak for hjælpen!
Det er så ærgerligt de ikke er på dansk. Må lige i tænkeboks om det kunne fungere alligevel på engelsk.
1
Soulme
Kort karma: 3
Likede indlæg: 80

Indlægaf Soulme » 20. aug 2016, 21:37

Jeg har i tre mdr. Kigget efter spisebordstole uden held.
Fandt nogen i sinnerup der var virkelig lækre men de var udgået, og de kunne kun skaffe tre..
Så har brug for lidt hjælp. Synes ikke jeg kan finde nogen der passer til eller jeg kan lide.
Har i ide til stole til omkring max 600 kr stk?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 167
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2579

Indlægaf Mi55y » 22. aug 2016, 06:55

Jeg skal have hængt gardiner op i soveværelset. Problemet et, at det er en loftslejlighed, så der er skråvægge, som starter umiddelbart ovenfor vinduet. Dvs. at jeg ikke har noget lige væg ovenfor vindueskarmen til gardinstangen. Derudover har jeg også kun væg til rådighed på den ene side af vinduet - på den anden side går karmen helt til hjørnet. Altså har jeg valget mellem at bore gardinstang op i skråvæggen, så beslagene skal hænge skråt ned og dermed ikke bliver skjult bag stang og gardin, eller igennem karmen, så gardinstangen kommer til at hænge ret lavt på vinduet. Hvad ville du vælge?
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 23. aug 2016, 10:05

Mi55y skrev:Jeg skal have hængt gardiner op i soveværelset. Problemet et, at det er en loftslejlighed, så der er skråvægge, som starter umiddelbart ovenfor vinduet. Dvs. at jeg ikke har noget lige væg ovenfor vindueskarmen til gardinstangen. Derudover har jeg også kun væg til rådighed på den ene side af vinduet - på den anden side går karmen helt til hjørnet. Altså har jeg valget mellem at bore gardinstang op i skråvæggen, så beslagene skal hænge skråt ned og dermed ikke bliver skjult bag stang og gardin, eller igennem karmen, så gardinstangen kommer til at hænge ret lavt på vinduet. Hvad ville du vælge?

Har du et billede af vinduet? Synes ikke lige jeg kan forstå det. :D Men du kan måske bruge sådan en teleskopstang til badeforhæng sat i spænd mellem vindueskarmen?
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 260
Likede indlæg: 4302

Indlægaf Flora » 23. aug 2016, 10:12

Mi55y skrev:Jeg skal have hængt gardiner op i soveværelset. Problemet et, at det er en loftslejlighed, så der er skråvægge, som starter umiddelbart ovenfor vinduet. Dvs. at jeg ikke har noget lige væg ovenfor vindueskarmen til gardinstangen. Derudover har jeg også kun væg til rådighed på den ene side af vinduet - på den anden side går karmen helt til hjørnet. Altså har jeg valget mellem at bore gardinstang op i skråvæggen, så beslagene skal hænge skråt ned og dermed ikke bliver skjult bag stang og gardin, eller igennem karmen, så gardinstangen kommer til at hænge ret lavt på vinduet. Hvad ville du vælge?

Du kunne også overveje et rullegardin der kan sættes fast direkte på vindueskarmen. Jeg tænker det kan fungere fint når det er i et soveværelse :).
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2016, 10:20

Lismaens skrev:Har du et billede af vinduet? Synes ikke lige jeg kan forstå det. :D Men du kan måske bruge sådan en teleskopstang til badeforhæng sat i spænd mellem vindueskarmen?

Ikke lige på mig... En teleskopstang ville resultere i, at gardinerne ikke lukkede helt tæt i kanterne. Min kæreste er meget lysfølsom, når han sover, så det ville ikke du.
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2016, 10:22

Flora skrev:Du kunne også overveje et rullegardin der kan sættes fast direkte på vindueskarmen. Jeg tænker det kan fungere fint når det er i et soveværelse :).

Det har vi overvejet, men så kommer vi ud i specialmål, fordi der er tale om et vindue og en altandør, der ydermere har nogle mærkelige mål. Så det bliver en halvdyr løsning, hvor vi pt. er i besiddelse af nogle Ikea-gardiner, der jo nemt lige kan lægges op med strygebånd.
1

Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 23. aug 2016, 10:38

Mi55y skrev:
Flora skrev:Du kunne også overveje et rullegardin der kan sættes fast direkte på vindueskarmen. Jeg tænker det kan fungere fint når det er i et soveværelse :).

Det har vi overvejet, men så kommer vi ud i specialmål, fordi der er tale om et vindue og en altandør, der ydermere har nogle mærkelige mål. Så det bliver en halvdyr løsning, hvor vi pt. er i besiddelse af nogle Ikea-gardiner, der jo nemt lige kan lægges op med strygebånd.

En anden, billig løsning er er at sætte sådan en gardinspiral på selve karmen både for oven og for neden. Så kan man nemt og hurtigt lige sy to løbegange i et godt, tykt stof. Det sidder helt tæt på vinduet og lukker ikke lys ind i siderne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2016, 11:34

Lismaens skrev:
En anden, billig løsning er er at sætte sådan en gardinspiral på selve karmen både for oven og for neden. Så kan man nemt og hurtigt lige sy to løbegange i et godt, tykt stof. Det sidder helt tæt på vinduet og lukker ikke lys ind i siderne.

Udmærket forslag, men eftersom der også er tale om en altandør, så duer det ikke rigtig. Så skulle gardinet hænge løst ved døren.
0

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6890

Indlægaf Daine » 23. aug 2016, 13:33

Jeg ville bore stangen op i væggen og så leve med, at man kan se beslagene. Det er heldigvis i jeres soveværelse, så jeg går ikke yd fra I skal sidde og kigge på gardinet hele tiden. Hvis I sætter dem lavt, tror jeg det kommer til at se lidt dumt ud + at I måske kan få problemer med at de ikke slutter helt tæt.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2016, 13:53

Daine skrev:Jeg ville bore stangen op i væggen og så leve med, at man kan se beslagene. Det er heldigvis i jeres soveværelse, så jeg går ikke yd fra I skal sidde og kigge på gardinet hele tiden. Hvis I sætter dem lavt, tror jeg det kommer til at se lidt dumt ud + at I måske kan få problemer med at de ikke slutter helt tæt.

Jeg tænker nemlig også, at det kommer til at se mærkeligt ud med gardiner så lavt på vinduet.
1

Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 27
Likede indlæg: 318

Indlægaf Ficus » 24. aug 2016, 17:36

Er bønneborde sådan mega yt og noget man absolut ikke burde købe? :lol2: Det var nemlig lidt sådan et ansigt min kollega havde på, da jeg luftede tanken tidligere i dag.

Vi har meget svært ved at finde et sofabord vi begge kan lide, som samtidig er til at betale. Vores smertegrænse er omkring 3.000

Har overvejet et medium Bønnebord, med hylde, måske i noget sort eller valnød eller en kombi.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 24. aug 2016, 18:13

Ficus skrev:Er bønneborde sådan mega yt og noget man absolut ikke burde købe? :lol2: Det var nemlig lidt sådan et ansigt min kollega havde på, da jeg luftede tanken tidligere i dag.

Vi har meget svært ved at finde et sofabord vi begge kan lide, som samtidig er til at betale. Vores smertegrænse er omkring 3.000

Har overvejet et medium Bønnebord, med hylde, måske i noget sort eller valnød eller en kombi.

Ellers så står jeg faktisk og skal sælge 2 helt nye bønneborde . Hvis der er en af farverne du kunne være interesseret i, det grå er med hylde, det flødefarvede er uden.

Screen Shot 2016-08-24 at 20.11.12.jpg
0

Tilbage til "Bolig"