Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf girl_beat » 24. aug 2016, 19:16

Filipai skrev:
Ficus skrev:Er bønneborde sådan mega yt og noget man absolut ikke burde købe? :lol2: Det var nemlig lidt sådan et ansigt min kollega havde på, da jeg luftede tanken tidligere i dag.

Vi har meget svært ved at finde et sofabord vi begge kan lide, som samtidig er til at betale. Vores smertegrænse er omkring 3.000

Har overvejet et medium Bønnebord, med hylde, måske i noget sort eller valnød eller en kombi.

Ellers så står jeg faktisk og skal sælge 2 helt nye bønneborde . Hvis der er en af farverne du kunne være interesseret i, det grå er med hylde, det flødefarvede er uden.

Screen Shot 2016-08-24 at 20.11.12.jpg

Jeg ku' godt være interesseret :) Har du mål på bordene? Og hvor befinder de sig? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 25. aug 2016, 05:25

girl_beat skrev:Jeg ku' godt være interesseret :) Har du mål på bordene? Og hvor befinder de sig? :)

De er i Hundige hos min mor, men kunne også fint komme til Lyngby hvor jeg bor.

Det der er flødevaret (orchid hedder farven rigtigt) er medium
Det grå (dark grey warm) er lille, med hylde

De har egetræsben.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 168
Likede indlæg: 893

Indlægaf Æble » 25. aug 2016, 05:41

Vi har bønneborde og er rigtig glade for dem. Jeg synes overhovedet ikke de er yt :D
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 6. sep 2016, 12:19

Jeg købte en damprenser i lørdags. Har endnu ikke taget den i brug. Den er faktisk slet ikke pakket ud endnu.
Jeg har tænkt lidt over, hvad der egentligt sker med det snavs man damper væk.
Feks fra et køkkengulv. Der er jo ingen "suger" på. Den spytter bare varmt vand på gulvet og derefter ser gulvet rent ud. Hvor er snavset så henne?
Måske jeg slet ikke skal tænke så meget over den slags, men da jeg spurgte kæresten, så han ret eftertænksom ud og svarede "godt spørgsmål".
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2016, 12:27

Lemonella skrev:Jeg købte en damprenser i lørdags. Har endnu ikke taget den i brug. Den er faktisk slet ikke pakket ud endnu.
Feks fra et køkkengulv. Der er jo ingen "suger" på. Den spytter bare varmt vand på gulvet og derefter ser gulvet rent ud. Hvor er snavset så henne?
Måske jeg slet ikke skal tænke så meget over den slags, men da jeg spurgte kæresten, så han ret eftertænksom ud og svarede "godt spørgsmål".

Jeg troede, at der var tale om en slags moppe, hvor der er en klud på, som man så tager af og vasker?

Og der, hvor man bruger den der dyse til punktdamp, der skal man så tørre efter med en klud, når man har fået snavset til at løsne sig.
2
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 6. sep 2016, 12:28

Lemonella skrev:Jeg købte en damprenser i lørdags. Har endnu ikke taget den i brug. Den er faktisk slet ikke pakket ud endnu.

Altså, moppehovedet er kulsort efter en gang gulvvask. Ligesom ved en alm. gulvmoppe, skal den tages af og vaskes. Det er ikke sådan at man ligefrem kan se snavset blive smidt fra side til side, for hovedet skal helt ned og skrubbes hen over gulvet, ligesom en støvsuger.
1
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 6. sep 2016, 12:30

Akehurst2 skrev:

Jeg troede, at der var tale om en slags moppe, hvor der er en klud på, som man så tager af og vasker?

Og der, hvor man bruger den der dyse til punktdamp, der skal man så tørre efter med en klud, når man har fået snavset til at løsne sig.

Lige præcis.
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 6. sep 2016, 12:36

Tusind tak for svarene. Nu er jeg med. Tror jeg. :)
Moppehovedet skal altså vaskes af efter brug og jeg skal måske ned på alle 4 og tørre efter. Det lyder overkommeligt. Især, hvis den så også kan gøre ordentligt rent. :)
0
I'm supposed to be me.
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 6. sep 2016, 12:43

Lemonella skrev:Tusind tak for svarene. Nu er jeg med. Tror jeg. :)
Moppehovedet skal altså vaskes af efter brug og jeg skal måske ned på alle 4 og tørre efter. Det lyder overkommeligt. Især, hvis den så også kan gøre ordentligt rent. :)

Jeg har aldrig tørret gulvet efter. Men jeg vaskede gulv langt oftere, efter jeg havde købt den! Den rengør virkelig i dybden og der var markant forskel på resultatet efter min almindelige moppe og når jeg havde brugt maskinen. :)
Den dur desværre ikke til mit nuværende gulv, og det ærgrer mig sådan! :(
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 655

Indlægaf Jailbird » 6. sep 2016, 18:20

Truede ord plakaten - findes den kun i en 2014 version? :gruble:
0
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 11. sep 2016, 09:45

Jeg har taget min nye damprenser i brug i dag.
Jeg er ikke specielt imponeret. Den er alt for kort til sådan et langt skrummel som mig (176). Jeg skal jo nærmest gå som et bøjet søm for, at bruge den. Den er heller ikke særlig nem, at trække hen over gulvet. Der skal lægges kræfter i.
Håber det går bedre med den håndholdte, når brusekabinen skal renses. Selvom gulvet i den jo også skal renses.

Kæresten, som er 10 cm. højere end mig, undrede sig over, om man mon kunne købe et ekstra rør til den. Han så ret spøjs ud, da han testede den på køkkengulvet.
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 11. sep 2016, 10:56

Lemonella skrev:Jeg har taget min nye damprenser i brug i dag.
Jeg er ikke specielt imponeret. Den er alt for kort til sådan et langt skrummel som mig (176). Jeg skal jo nærmest gå som et bøjet søm for, at bruge den. Den er heller ikke særlig nem, at trække hen over gulvet. Der skal lægges kræfter i.
Håber det går bedre med den håndholdte, når brusekabinen skal renses. Selvom gulvet i den jo også skal renses.

Kæresten, som er 10 cm. højere end mig, undrede sig over, om man mon kunne købe et ekstra rør til den. Han så ret spøjs ud, da han testede den på køkkengulvet.

EDIT: Jeg testede den på mine klinker på badeværelsesgulvet og det gik lidt lettere og det ser også ud som om det bliver let, at rengøre fugerne i brusekabinen.
Så jeg er lidt mere imponeret nu. :D
0
I'm supposed to be me.
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 11. sep 2016, 12:50

Lemonella skrev:Jeg har taget min nye damprenser i brug i dag.

Min, en billig model fra Netto, kan indstilles i flere forskellige længder, og den passer fint til mine 174, og kæresten der er 10 cm højere har heller ikke brokket sig. Synes heller ikke den er tung at kører hen over gulvet.

Den er så nem at bruge at jeg har lidt dårlig samvittighed over ikke at have fået brugt den lidt for længe, her trænger virkelig, det er så dovent når det nu er så nemt :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 526
Likede indlæg: 2486

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 13:33

Jeg er på udgik efter en pedalspand med denne type lukning. Kan umiddelbart kun finde den viste model fra Wesco og en ældre model fra Vipp (som jeg synes er for dyr). Jeg har hørt at den fra Wesco ikke er så god i længden?

Kan I anbefale en?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 6. okt 2016, 10:37

Vi har fået lukket vores affaldsskakt og skal nu, som så mange andre, sorterer vores affald og selv bære det ned. Det er helt fint med mig, men vi har slet ikke plads i køkkenet til alt det affald der kommer af plastik og metal. Det har vi jo før bare smidt til dagrenovation.
Vi har et lille rum, som kaldes teknikrummet. Der løber rørene til vores loftvarme og cisternen til toilettet sidder der også.
Der kan også opbevares støvsuger, kost, spand og andre småting.

Nu er det så jeg tænker, at jeg godt kunne bruge noget til, at opbevare plastik og metal i og som kunne stå derude og ikke fylde op andre steder.
Jeg har, et eller andet sted, husker ikke, hvor, set nogen smarte "tasker" i farvet gummi og med håndtag. Håndtaget er ikke påsat, men går i et med "tasken".
Mit spørgsmål er, hvor kan man købe sådan nogen henne?
0
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Bolig"