Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
KitKat
Kort karma: 138
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 736
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf KitKat » 27. okt 2016, 08:28

Sker der noget ved at overfylde vaskemaskinen med 1 kg en enkelt gang, tror I? :genert:

Jeg har lige fundet en lækker vinterdyne på loftet som jeg havde glemt at jeg havde, men den lugter altså lidt af "loft" ...

På vaskemærket står der, at man kun må putte den i maskiner som kan tage minimum 7 kg.

Min tørretumbler er "op til 8 kg" så det er fint nok, men vaskemaskinen er kun til 6 kg.

Går det an at tage chancen og smide dynen i vaskemaskinen alligevel?

(og som tillægsspørgsmål: er det nok med en enkelt tennisbold i tørretumbleren til at banke dunene på plads i dynen, eller skal der to i?)
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 233
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 3619

Indlægaf Mi55y » 27. okt 2016, 08:30

KitKat skrev:Sker der noget ved at overfylde vaskemaskinen med 1 kg en enkelt gang, tror I? :genert:

Jeg har lige fundet en lækker vinterdyne på loftet som jeg havde glemt at jeg havde, men den lugter altså lidt af "loft" ...

På vaskemærket står der, at man kun må putte den i maskiner som kan tage minimum 7 kg.

Min tørretumbler er "op til 8 kg" så det er fint nok, men vaskemaskinen er kun til 6 kg.

(og som tillægsspørgsmål: er det nok med en enkelt tennisbold i tørretumbleren til at banke dunene på plads i dynen, eller skal der to i?)

Jeg ville godt turde. Jeg går altid ud fra, at sådanne begrænsninger er sat med en vis margen. Mht. tennisbold, så ved jeg det ikke, jeg bruger ikke dundyner...
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 46
Likede indlæg: 1360

Indlægaf Anne Droid » 27. okt 2016, 09:17

KitKat skrev:Sker der noget ved at overfylde vaskemaskinen med 1 kg en enkelt gang, tror I? :genert:

Jeg ville uden at tøve smide den i vaskemaskinen.

Du kan tage dynen ud af tørretumbleren og ryste dynen godt igennem flere gange undervejs, hvis det ikke er nok med en tennisbold. På den måde har jeg fået tørret dundyne uden brug af tørretumbler. Det tog lang tid, men det virkede.
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
KitKat
Kontakt:

Indlægaf KitKat » 27. okt 2016, 09:32

Anne Droid skrev:

Du kan tage dynen ud af tørretumbleren og ryste dynen godt igennem flere gange undervejs, hvis det ikke er nok med en tennisbold. På den måde har jeg fået tørret dundyne uden brug af tørretumbler. Det tog lang tid, men det virkede.

Mi55y skrev:Jeg ville godt turde. Jeg går altid ud fra, at sådanne begrænsninger er sat med en vis margen. Mht. tennisbold, så ved jeg det ikke, jeg bruger ikke dundyner...

Tak :blomst: Det var også nogenlunde det jeg selv tænkte (at det går nok) så den ryger i maskinen så snart sengetøjet er færdigt :D
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 326
Likede indlæg: 4581

Indlægaf Lemonella » 27. okt 2016, 10:41

KitKat skrev:
Anne Droid skrev:

Mi55y skrev:Jeg ville godt turde. Jeg går altid ud fra, at sådanne begrænsninger er sat med en vis margen. Mht. tennisbold, så ved jeg det ikke, jeg bruger ikke dundyner...

Tak :blomst: Det var også nogenlunde det jeg selv tænkte (at det går nok) så den ryger i maskinen så snart sengetøjet er færdigt :D

Da jeg i gamle dage havde dundyner der skulle tørres, kom jeg et par rene gummisko med i tørretumbleren. De kan i hvert fald ryste fjererne løse. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
KitKat
Kontakt:

Indlægaf KitKat » 27. okt 2016, 10:58

Lemonella skrev:Da jeg i gamle dage havde dundyner der skulle tørres, kom jeg et par rene gummisko med i tørretumbleren. De kan i hvert fald ryste fjererne løse. :)

Det har jeg godt hørt om før, men så skal jeg først ud og købe gummisko :lol:
Dynen kører med en enkelt bold i tumbleren nu, og så tager jeg dynen ud og ryster den igennem et par gange og håber det bedste :)

Edit: Det duede, og både dyne og vaskemaskine overlevede. Jeg har sovet med den lækreste, nyvaskede dyne i nat :love:
1
Lykke
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1316

Indlægaf Lykke » 31. okt 2016, 07:17

Er der nogen som har set led fyrfadslys med timer i en fysisk butik?
1
StripesAddict
Kort karma: 83
Likede indlæg: 671

Indlægaf StripesAddict » 17. nov 2016, 11:45

Kan man få en pedalspand (til affald i køkkenet), der rent faktisk virker/holder, uden at man skal op i en VIPP model?

Vi har en billigere model, og den var god de første måneder-halve år, men nu kan man så absolut ikke åbne den med fodpedalen, og så kan det være lidt lige meget.
0
Bojala
Kort karma: 0

Indlægaf Bojala » 17. nov 2016, 15:29

Bøtte skrev:Hvordan fjerner i bedst kalkrender i toilettet? Der hvor vandspejlet går til.

Efter vores ferie kan jeg simpelthen ikke komme den til livs. Jeg vil ikke bruge klorin. Men hvad virker så bedst?

Kom en opvasketaps i sammen med en kande kogende vand. Det hjælper. Hvis det er slemt kan du gentage processen.
0
Lykke
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1316

Indlægaf Lykke » 17. nov 2016, 16:13

Lismaens skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som har set led fyrfadslys med timer i en fysisk butik?[/

Netto har nogle, Tiger har vist også. Og alle isenkram butikker nærmest.
Det kan godt betale sig at købe de helt dyre af slagsen, hvis man vil have et så naturtro lys, som muligt. Mine fra Netto (12 stk. for 20kr. :D) giver et rædsomt gult/orange lys så de bliver bare kylet i skralderen igen. :tie:

Okay. Synes ikke jeg har set det nemlig. Men vil da prøve at kigge. Men det er altså de små fyrfadslys med timer du har fundet?
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 349
Likede indlæg: 6222

Indlægaf Flora » 17. nov 2016, 16:27

Lykke skrev:Er der nogen som har set led fyrfadslys med timer i en fysisk butik?

Magasin har et godt udvalg af Led-lys. Har ikke nærstuderet dem, så ved ikke om der er timer på nogle af dem, men tænker det i hvert fald kunne være et godt sted at kigge :)
0
Debattens sødeste :engel:
StripesAddict
Kort karma: 83
Likede indlæg: 671

Indlægaf StripesAddict » 17. nov 2016, 16:41

Lismaens skrev:
StripesAddict skrev:Kan man få en pedalspand (til affald i køkkenet), der rent faktisk virker/holder, uden at man skal op i en VIPP model?

Vi har en billigere model, og den var god de første måneder-halve år, men nu kan man så absolut ikke åbne den med fodpedalen, og så kan det være lidt lige meget.

Brabantias pedalspande er ret gode.

Tak for det - det kan være vi skal prøve sådan én så :)
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 212
Likede indlæg: 1226

Indlægaf ina » 25. nov 2016, 20:40

Jeg har fået sådan en her, men kan ikke finde ud af om jeg bare kan plante direkte i den med jord osv., eller om jeg skal putte noget i den først. :gruble:

Nogen der har nogle tanker omkring det? :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 349
Likede indlæg: 6222

Indlægaf Flora » 25. nov 2016, 21:06

ina skrev:Jeg har fået sådan en her, men kan ikke finde ud af om jeg bare kan plante direkte i den med jord osv., eller om jeg skal putte noget i den først. :gruble:

Nogen der har nogle tanker omkring det? :D

Jeg tænker du skal lægge lecakugler i bunden for at skabe dræn. Ellers risikerer du at drukne dine planter :)
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
ina
Kort karma: 212
Likede indlæg: 1226

Indlægaf ina » 26. nov 2016, 07:50

Tak for jeres svar! En sæk og lecakugler bliver det! :gogo:

Lismaens, jo, det er den fra Coop. Tager lige et billede senere.
0

Tilbage til "Bolig"