I øvrigt mener jeg...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8290
Kontakt:

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Ado » 20. jan 2016, 17:36

At folk der joker med kræft ikke får min respekt. Og jeg kan ellers grine af de mest bizarre ting.
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 20. jan 2016, 18:00

Anilara skrev:At man kan joke om alt. Også voldtægt, kræft og andet lort.
Det handler om hensigt.

Voldtægt og kræft? Det gør du bare, men min respekt vil i såfald kunne ligge et meget lille sted.
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1816

Indlægaf Anilara » 20. jan 2016, 18:11

Lemonella skrev:
Det handler om hensigt.

Voldtægt og kræft? Det gør du bare, men min respekt vil i såfald kunne ligge et meget lille sted.

Det er helt ok. :) Men jeg ser altså forskelle i måder man griber humor an. Jeg tror ikke særligt mange synes, at det er respektløst, når Geo gør grin med kræft, eller hans kollegaer gør grin af det på hans bekostning f.eks.
Min søster, der har haft brystkræft, har også en galgenhumor omkring det. Jeg selv, der er blevet voldtaget engang, kan også bruge humor som strategi og til at bryde tabuet. Det kan jeg ikke forstå man kan finde respektløst. Som sagt mener jeg, at det handler om hensigt.
4
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 20. jan 2016, 18:41

Anilara skrev:
Lemonella skrev:
Det handler om hensigt.

Det er helt ok. :) Men jeg ser altså forskelle i måder man griber humor an. Jeg tror ikke særligt mange synes, at det er respektløst, når Geo gør grin med kræft, eller hans kollegaer gør grin af det på hans bekostning f.eks.
Min søster, der har haft brystkræft, har også en galgenhumor omkring det. Jeg selv, der er blevet voldtaget engang, kan også bruge humor som strategi og til at bryde tabuet. Det kan jeg ikke forstå man kan finde respektløst. Som sagt mener jeg, at det handler om hensigt.

Jeg ved godt der er lavet standup shows til fordel for kræftramte børn og der blev joket omkring kræft.
Det skulle efter sigende være med til, at bryde nogen tunge tabuer omkring kræft.
Det må de jo synes er okay. Det gør jeg så bare ikke. Der findes andre måder, at bryde tabuer på.

Jeg har selv haft kræft og har ikke joket om det og jeg kommer aldrig til, st synes det er okay.
Jeg er også blevet voldtaget og heller ikke der har jeg brugt humoren til, at komme over det.
Den slags ligger bare så langt væk fra den person jeg er og jeg er ellers normalt et vældig humoristisk menneske. Bare ikke med lige de to emner.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1816

Indlægaf Anilara » 20. jan 2016, 18:45

Lemonella skrev:Jeg ved godt der er lavet standup shows til fordel for kræftramte børn og der blev joket omkring kræft.
Det skulle efter sigende være med til, at bryde nogen tunge tabuer omkring kræft.
Det må de jo synes er okay. Det gør jeg så bare ikke. Der findes andre måder, at bryde tabuer på.

Jeg har selv haft kræft og har ikke joket om det og jeg kommer aldrig til, st synes det er okay.
Jeg er også blevet voldtaget og heller ikke der har jeg brugt humoren til, at komme over det.
Den slags ligger bare så langt væk fra den person jeg er og jeg er ellers normalt et vældig humoristisk menneske. Bare ikke med lige de to emner.

Og det er jo selvfølgelig helt reelt. Jeg forstår det også. Men jeg føler bare ikke selv partout respektløsheden, hver gang der bruges humor omkring de emner.
1
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4092

Indlægaf Viskelæder » 20. jan 2016, 18:54

Enig med Anilara. Det handler om hensigten, måden man gør det på og den setting, man er i. Jeg kommer fra en meget humoristisk familie, og vi har tit joket med min afdøde alkoholiske mor.
1
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 324
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3220

Indlægaf DD_81 » 20. jan 2016, 22:10

Pernille skrev:at Morten Resen er den eneste jeg synes er interessant at høre på i Go Morgen DK

... at du har så godt som ret, men Mikkel Beha er nu også i en liga for sig :fløjt:
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11677

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. jan 2016, 23:31

Fyrst Eberhard skrev:
Dirtylittledevil skrev:At Morten Resen har en irriterende feminin aura

Han er strandet i grænselandet mellem det maskuline og Emil Thorup. Jeg går ud fra, at det er dét der irriterer dig.

Æv. Nu kom jeg i tanke om dengang jeg på en første date kom til at sidde (med min date) og se en udsendelse hvor Emil Thorup var på besøg i en swingerklub :whine:
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 21. jan 2016, 07:06

Pernille skrev:
DD_81 skrev:
Pernille skrev:at Morten Resen er den eneste jeg synes er interessant at høre på i Go Morgen DK

... at du har så godt som ret, men Mikkel Beha er nu også i en liga for sig :fløjt:

Ah, ja! Hvordan kunne jeg glemme han :D

Måske fordi han er fraværende i længere perioder når han er ude og sejle med hans fantastiske familie :ivrig:
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 21. jan 2016, 08:37

Pernille skrev:
DD_81 skrev:
Pernille skrev:
Måske fordi han er fraværende i længere perioder når han er ude og sejle med hans fantastiske familie :ivrig:

og DET program, mener jeg i øvrigt er super hyggeligt at se!
Selvom min mand synes det er skørt; "Jamen de sejler jo bare?". :lol:

I øvrigt mener jeg at din mand lige hvad det angår er helt gal på den...
Sejler bare *tsk-tsk*

Vi så en hel kavalkade med dem her i julen, sæson 2. Der er ret meget læring i det synes jeg, både for voksne og børn. Mikkel fortæller jo bl.a. en del om destinationerne, historie, kultur, natur, dyreliv i områderne. Og så er det jo bare en virkelig fantastisk og varm familie, den del af historien elsker jeg også. At 2 brødre drager ud på eventyr sammen på den måde, og at mor far og lillebror kan tænkes ind i det også. Sammenholdet, samarbejdet, de roller og det ansvar der følger med i den form for livseventyr.
3
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5024

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. jan 2016, 08:56

Dirtylittledevil skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
Dirtylittledevil skrev:At Morten Resen har en irriterende feminin aura

Han er strandet i grænselandet mellem det maskuline og Emil Thorup. Jeg går ud fra, at det er dét der irriterer dig.

Æv. Nu kom jeg i tanke om dengang jeg på en første date kom til at sidde (med min date) og se en udsendelse hvor Emil Thorup var på besøg i en swingerklub :whine:

Selvom Emil Thorup har påvirket din date negativt, har jeg egentlig ikke noget imod ham. Mest fordi han har formået, at bevæge sig helt til grænsen af homo-territorie, men uden at krydse den - det sætter jo homofoberne i lidt af et dilemma. Og er der nogen jeg hader...
2
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. jan 2016, 08:57

Fyrst Eberhard skrev: Og er der nogen jeg hader...
Så er det mig? But why?? :8: :whine:
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3392

Indlægaf dgd2007 » 21. jan 2016, 09:13

Dirtylittledevil skrev:

Er du da homofob? :D
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5024

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. jan 2016, 09:15

Dirtylittledevil skrev:

Kun når du misforstår mig med vilje.
1
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. jan 2016, 09:25

Fyrst Eberhard skrev:Kun når du misforstår mig med vilje.

Jeg er meget beæret over dit ægteskabstilbud, men må desværre springe over for denne gang, jeg ser en anden. :kram:
1

Tilbage til "Generelt"