I øvrigt mener jeg...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5122

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Fyrst Eberhard » 10. maj 2016, 11:00

At dick pics er den menneskelige pendant til katte der kommer rendende med en død fugl, som en "gave".

Ubrugeligt, og lidt ulækkert.
19
Peace!
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1449

Indlægaf Badesandalen » 13. maj 2016, 08:40

At Ariana Grande virker som en lille pige der leger kvinde.
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 18. maj 2016, 20:39

Ved himlens port står ikke længere Sankt Peter. I stedet står Mette Blomsterberg, og tjekker om din chokolade har "knæk" eller ej.
2
Peace!
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 20. maj 2016, 10:08

At Inger Støjbergs snak med to unge mænd, i forbindelse med trusler mod værtshuse på Nørrebro, er et vammelt eksempel på, hvordan fremmedfjendtlighed og fordomme kan skygge totalt for egentlig dialog.

Hun er sgu lidt uhyggelig, og åbenbart en kvinde, der synes at være drevet af antipati. Som aldrig har været en god drivkraft.

Desuden spiller de hende nærmest som et klaver:

Støjberg spørger de to, hvad de laver til hverdag.

Ung mand 1: »Jeg går i skole.«

Støjberg: »Du går i skole. Hvorhenne?«

Ung mand 1: »Jeg tager suppleringsfag i matematik på højniveau.«

Støjberg: »Det er da godt. Hvad med dig?«

Ung mand 2: »Jeg afsluttede HF i sommer, og så holder jeg bare et sabbatår.«

Støjberg; »Holder du sabbatår?«

Ung mand 2 »Det skal der være plads til.«

Støjberg: »Skal der være plads til det? Hvorfor skal du ikke ud og få et arbejde?«

Ung mand 2: »Det er ikke så let at finde et arbejde. Det er det i hvert fald ikke.«

Ung mand 1: »Jeg er mere skoleorienteret. Jeg har ikke lyst til at arbejde nu. Jeg vil hellere have en uddannelse.«

Her forsvinder en del af samtalen i vinden. Men man kan høre, hvordan den arbejdssøgende forklarer, hvordan »hele året er gået, og jeg har stadig ikke fundet noget.«

Støjberg: »Hvad laver du så? Hvad får du dagen til at gå med?«

Ung mand 2: »Jeg sidder bare ude, og så prøver jeg at finde ud af noget med mine kontakter, og jeg spørger hele tiden rundt, men det er ikke lige så let. Men selvfølgelig, man skal ikke give op.«

Inger Støjberg spørger nu, om de godt ved, hvad der foregår i området. De forklarer, at de kender ejeren af Mucki Bar personligt, men at de ikke har noget i mod ham. De siger også, at han kender dem.

Støjberg: »Men I ved godt, hvad det er, der foregår?«

Ung mand 1: »Nej, faktisk ikke. Jeg har lige fået det at vide af journalisten her.«

Støjberg: »Så du kommer her hver dag uden at vide, at der foregår noget ballade herude?«

Ung mand 2: »Vi sidder jo ikke derinde.«

Ung mand 1: »Vi er her ikke hver dag.«

Støjberg: »Det er jo heller ikke derinde, det foregår. Det foregår herude.«

Ung mand 2 »Hvad foregår der herude?«

Støjberg: »Der bliver råbt af gæsterne, der bliver råbt af ejerne. Der bliver kastet ting ind ad vinduerne.«

Ung mand 1: »Der bliver lige engang i mellem om aftenen...«

Støjberg: »Engang imellem? Det skal jo aldrig ske. Det er jo ligegyldigt, om det er om aftenen.«

Ung mand 2: »Sådan nogle ting sker jo nogle gange....«

Støjberg: »Nej. Det gør det ikke der, hvor jeg kommer fra. Det gør det faktisk ikke.«

Ung mand 2: »Det gør det her på Nørrebro.«

Støjberg: »Men det skal du da heller ikke være stolt af. Er du stolt af, at der sker sådan noget her? At der bliver kastet med brosten. At man råber af ejerne af et værtshus?«

Ung mand 1: »Nej, overhovedet ikke.«

Ung mand 2: »Nogle gange.«

Støjberg: »Nogle gange. Hvorfor er du stolt af det?«

Ung mand 2 »Nogen gange skal man råbe lidt.«

Støjberg: »Nej, man skal ej.«

Ung mand 2: »Jo. Jeg føler, man skal.«

Støjberg: »Jeg synes, man skal opføre sig ordentligt.«

Ung mand 2: »Det er din mening.«

Støjberg siger nu til de to unge, at ejerne af Mucki Bar driver en virksomhed, »og det skal de have lov til. I skal da ikke gå og råbe af dem.«

Ung mand 2: »Hvorfor siger du, at vi går over og råber af dem?«

Støjberg: »Det er fordi, du siger, at det synes du, man skal engang i mellem.«

Ung mand 2: »Jeg sagde ikke, det var mig.«

Støjberg:: »Nej, men du sagde, at du var stolt af det.«

Ung mand 2: »Jeg sagde, det er fint nok, at man gør det engang i mellem.«

Støjberg: »Det er da ikke fint nok.«

Ung mand 2: »Det synes jeg.«

Støjberg: »Hvorfor?«

Ung mand 2: »Det kommer helt an på situationen.«

Støjberg: »Hvad kan begrunde, at man skal råbe af folk?«

Ung mand 1: » Nogle gange, når de pisser ude på gaden, så siger jeg til dem, at de skal gå inden for og pisse i stedet for, fordi det er ulækkert, når der går børn her.«

Ung mand 2: »De fleste går over til gården og pisser der.«

Ung mand 1: »Det er den eneste gang, vi har sagt noget til ham.«

Ung mand 2: »Hvis de ikke kan forstå det, så er det der, jeg synes, det er fint at råbe lidt, for at de går deres vej. Det er der, jeg synes, det er fint nok.«

Støjberg: »Hvad så med det med brosten. Hvornår er det i orden?«

Ung mand 2: »Det er selvfølgelig ikke i orden.«

Støjberg: »Det sagde du lige før.«

Ung mand 2: »Det har jeg ikke sagt. Jeg har sagt, det er fint at råbe lidt engang i mellem. Jeg sagde ikke, det var fint at kaste med brosten.«

Støjberg: »Jeg synes simpelthen, I skal opføre jer ordentligt, og jeg kan ikke forstå...«

Ung mand 2: »Vi opfører os også ordentligt.«

Støjberg: »Ved du hvad. Alle muligheder ligger lige for fødderne af jer.«

Ung mand 1: »Vi har også taget imod alle mulighederne.«

Støjberg: »... og jeg fatter ikke, I ikke bare bukker jer ned og tager noget af det.«

Ung mand 2: »Det gør vi også, når vi kan. Når jeg har chancen for at gribe muligheden, så gør jeg det også.«

Støjberg: »Men du er meget glad for at holde det der sabbatår. Det forstår jeg så ikke. Jeg synes, I skulle se at komme i gang med en uddannelse og i gang med noget arbejde.«

Her forlader Støjberg de to unge, der siger »Ha' det godt, Inger«, og ministeren siger »I lige måde«.
5
Peace!
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 293
Likede indlæg: 2226

Indlægaf Mulan » 20. maj 2016, 17:33

Bah, den samtale bliver jeg godt nok trist af at se. :(
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. maj 2016, 19:49

Folk der ridser andre folks biler, just for the fucking fun of it, skulle have et kram...... af en fuldvoksen grizzlybjørn.
5
Peace!
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 3. jun 2016, 12:09

Vedkommende der fandt ud af, at katte har ni liv, må have været et modbydeligt menneske.
7
Peace!
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 4. jun 2016, 20:03

Karkluden skrev:at det er fucking klamt ikke at skifte sin karklud i køkkenet hver dag, medmindre man har lagt en ny frem om morgenen, og ikke har været hjemme overhovedet udover at gå direkte i seng - og karkluden dermed er ubrugt. Er den brugt, er det eddermame klammo, og den viden om, at nogle lader den blive i 3-4 dage (:tie:) er det, der gør, at jeg kan have det anstrengt med at spise hos andre..

I samme genre - jeg kender nogen, der ikke vasker deres viskestykker. I hvert fald så sjældent at de er brune(!) og man kan lugte den der sure lugt fra dem i hele deres køkken. Needles to say, så spiser jeg der ikke - og undgår helst helt at komme der. Det er SÅ klamt.
2
x
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 9. jun 2016, 11:15

At det kunne være forfriskende bare en enkelt gang at se en vejrudsigt på TV formidlet helt faktuelt og neutralt uden brug af ladede ord. Ikke noget med dejligt varmt eller gråt og kedeligt. Bare sol/skyer/regn, temperatur, vindforhold. Sådan. Jeg er egentlig ligeglad med, hvad værten (eller flertallet af seerne formodentlig) synes, er godt vejr. Jeg vil bare gerne vide, hvordan det bliver. Og så skal jeg nok selv vurdere, om jeg skal have paraply eller en varm trøje med.
Derfor foretrækker jeg også i vidt omfang at søge mine oplysninger om kommende vejr på nettet. Men en gang imellem dumper jeg ind i sådan en udsendelse på TV, og så kunne ovenstående altså være meget rart.
5
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3454

Indlægaf dgd2007 » 9. jun 2016, 11:27

Det kan godt være, det i nogle tilfælde er misvisende ... men kvinder ser altså enormt tillidsvækkende ud med bare fødder i sandalerne :gogo:
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 15. jun 2016, 15:09

At det burde være umuligt at blive forkølet om sommeren. Det er jo en efterårs-/vintersygdom! Gudskelov for kakaomælk, der lindrer og beroliger den ru hals.
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 308
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2551

Indlægaf Rikke » 16. jun 2016, 16:28

- at den spytklat er så inderligt ligegyldig lige nu...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
:whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3453

Indlægaf HappyPaww » 16. jun 2016, 16:57

At man er et meget lille menneske, hvis man giver forældrene til drengen der blev taget af en alligator skylden for at det skete.

Folk har så pisse travlt med at være hellige, men alle kan begå fejl - og børn er lynhurtige og bare 20 sekunders uopmærksomhed kan betyde meget.
Det er umuligt konstant at overvåge børn og at gøre alt 100% rigtigt hele tiden. De stakkels mennesker straffes nok som det er - og drengen er ikke mindre død af, at man basher hans forældre.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3453

Indlægaf HappyPaww » 16. jun 2016, 18:00

Der sker så mange forfærdelige ting for tiden :( Og hvor er det tragisk, men desværre også sigende for vores sundhedssystem, at en kvinde med en voldsom depression/psykose afvises på psykiatrisk afdeling g og sendes hjem - hvorefter hun tre dage senere slår sin datter ihjel :trist: Det må bare ikke ske når folk ligefrem beder om hjælp!!
6
chokoladegris
Kort karma: 6
Likede indlæg: 108

Indlægaf chokoladegris » 16. jun 2016, 18:06

At game of thrones er overvurderet :-D
6

Tilbage til "Generelt"