I øvrigt mener jeg...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Justified Ancients of Mu Mu
Kort karma: 53
Geografisk sted: Live from The Lost Land of Lemuria
Likede indlæg: 288

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Justified Ancients of Mu Mu » 25. jun 2016, 07:44

Velvet-Goldmine skrev:
Problemet er, at du bruger din kropsvægt når du styrer (jo især uden hænder), og denne cykel vil, når du rykker tyngdepunkt for at høre til højre, køre til venstre - du kommer SÅ meget til at ligge på asfalten gentagne gange :D

Hvis du kigger ordentlig efter på videoen, så er det kun styret der køre modsat, resten af cyklen er normal inklusiv forhjulet, så det burde være muligt at styre cyklen uden hænder på normalvis. Men det vil kræve to ting: at komme op i høj nok fart fra start til at kunne køre den derfra og ikke mindst at hjernen kan abstrahere fra hvordan styret bevæger sig i forhold til hvordan hjernen normalt rent visuelt bruger styret til at navigerer efter i forhold til balancen.

Velvet-Goldmine skrev:EDIT: det er ikke uden grund at folk ikke engang kan køre lige ud - hvis den bare drejede modsat når man tog i styret var det jo 'simpelt' nok, men det er de små forskydninger i kroppen (som du ikke engang lægger mærke til bevidst) for at holde balancen, der virker modsat og det kan hjernen overhovedet ikke administrere.

Jeg er helt med på at det ikke nødvendigvis er let og specielt den måde der justeres på, da de små forskydninger netop giver den modsatte effekt af hvad hjernen forventer og når man så prøver at justere op, så bliver det endnu værre. Men det undrer mig også lidt at de slet ikke kan finde ud af bare at køre 2 meter lige ud. :gruble: Det burde altså bestemt være muligt.
0
This is what the Billede is about
Following the white rabbit
Oh, I am so absolutely the most lobstromonous here!
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1524

Indlægaf Velvet-Goldmine » 25. jun 2016, 07:56

Justified Ancients of Mu Mu skrev:
Hvis du kigger ordentlig efter på videoen, så er det kun styret der køre modsat, resten af cyklen er normal inklusiv forhjulet, så det burde være muligt at styre cyklen uden hænder på normalvis. Men det vil kræve to ting: at komme op i høj nok fart fra start til at kunne køre den derfra og ikke mindst at hjernen kan abstrahere fra hvordan styret bevæger sig i forhold til hvordan hjernen normalt rent visuelt bruger styret til at navigerer efter i forhold til balancen.

Jeg er helt med på at det ikke nødvendigvis er let og specielt den måde der justeres på, da de små forskydninger netop giver den modsatte effekt af hvad hjernen forventer og når man så prøver at justere op, så bliver det endnu værre. Men det undrer mig også lidt at de slet ikke kan finde ud af bare at køre 2 meter lige ud. :gruble: Det burde altså bestemt være muligt.

I dare you :-D

Ift. dit første afsnit, så er det netop ikke 'bare' hjulet der er modsat - det er hele cyklens 'balance'. Når du sidder der og cykler uden hænder, så korrigerer du kroppen hele tiden i små forskydninger (ligesom når du går helt almindeligt), dvs. hvis du mærker en lille ubalance til højre, vil din krop automatisk forskyde tyngde til venstre for at genoprette balancen. Hvis du gør dette på denne cykel, så vil selve stellet gå til venstre men pga. det ekstra tandhjul på forgaflen, vil hjulet gå til højre og dermed hele cyklen gå til højre, og så falder du.
Du kan overhovedet ikke 'tænke' dig til det her, for det er rygmarvsreaktioner i din krop, lært gennem et helt liv hvor den har opbygget nervebaner der fortæller den hvordan den holder balancen.... hvilket er ret praktisk, for hvis du til hverdag skulle tænke over hvordan du holder balancen ved feks. at gå på ujævnt underlag, så ville du falde hele tiden fordi det simpelthen tager for lang tid hvis impulsen skal hele vejen fra foden, til hjernen, bearbejdes og sende ny impuls tilbage til benene om hvordan de skal forholde sig. Disse signaler kommer ikke engang helt op i hjernebarken til bearbejdning - det 'sidder på rygmarven' som man populært siger, og derfor skal du faktisk danne helt nye nervebaner for at holde balancen 'omvendt' på en sådan cykel, og det kan du ikke tænke dig til eller danne i løbet af kort tid.

Det ér muligt, men det tager umanerligt lang tid - med mindre man er lille barn og nervebanerne endnu ikke er så velcementerede som de er hos voksne.
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9674

Indlægaf kidkomb » 25. jun 2016, 08:29

Jep, præcis, Velvet!
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Justified Ancients of Mu Mu
Kort karma: 53
Geografisk sted: Live from The Lost Land of Lemuria
Likede indlæg: 288

Indlægaf Justified Ancients of Mu Mu » 25. jun 2016, 09:49

Velvet-Goldmine skrev:I dare you :-D

Ift. dit første afsnit, så er det netop ikke 'bare' hjulet der er modsat - det er hele cyklens 'balance'. Når du sidder der og cykler uden hænder, så korrigerer du kroppen hele tiden i små forskydninger (ligesom når du går helt almindeligt), dvs. hvis du mærker en lille ubalance til højre, vil din krop automatisk forskyde tyngde til venstre for at genoprette balancen. Hvis du gør dette på denne cykel, så vil selve stellet gå til venstre men pga. det ekstra tandhjul på forgaflen, vil hjulet gå til højre og dermed hele cyklen gå til højre, og så falder du.
Du kan overhovedet ikke 'tænke' dig til det her, for det er rygmarvsreaktioner i din krop, lært gennem et helt liv hvor den har opbygget nervebaner der fortæller den hvordan den holder balancen.... hvilket er ret praktisk, for hvis du til hverdag skulle tænke over hvordan du holder balancen ved feks. at gå på ujævnt underlag, så ville du falde hele tiden fordi det simpelthen tager for lang tid hvis impulsen skal hele vejen fra foden, til hjernen, bearbejdes og sende ny impuls tilbage til benene om hvordan de skal forholde sig. Disse signaler kommer ikke engang helt op i hjernebarken til bearbejdning - det 'sidder på rygmarven' som man populært siger, og derfor skal du faktisk danne helt nye nervebaner for at holde balancen 'omvendt' på en sådan cykel, og det kan du ikke tænke dig til eller danne i løbet af kort tid.

Det ér muligt, men det tager umanerligt lang tid - med mindre man er lille barn og nervebanerne endnu ikke er så velcementerede som de er hos voksne.

Styret er en del af den almindelige balance, selvfølgelig.:stoned: Jeg skulle lige være med på hvordan balancen ligger i forhold til styret og hjulet og hvor meget styret egentlig er styrende for balancen når man køre uden hænder. Altså svarende til at man cyklede på en cykel, hvor der slet ikke var noget styr på overhovedet. Så det kan godt være at det vil være en smådårlig ide uden hænder alligevel. :lol:

Jeg prøver bare at forstå hvilke effekter der er på spil i forhold til selve cyklen, jeg er fuldstændig med på at man ikke kan tænke sig til selve den fysiske oplevelse på en sådan en cykel fordi de kropslige reaktioner sker pr. automatik.:D
1
This is what the Billede is about
Following the white rabbit
Oh, I am so absolutely the most lobstromonous here!
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 25. jun 2016, 12:53

Når I får sat det der væddemål op, skal der altså live streames til debatten! Jeg vil så gerne se det.
12
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 26. jun 2016, 22:49

At det er nogle ynkelige typer som overfalder studentervognene.
Hvor må de være fyldt med had og mindreværd, men jeg har ikke nogen sympati overfor udøvere af denne slags meningsløse vold.
14
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2145

Indlægaf sigge » 27. jun 2016, 07:32

At sloganet "Først, 24 timer i døgnet" klinger lidt hult, når man i tidsrummet kl. 23-07 sender den samme ½ times nyhedspakke i loop.
7
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3432

Indlægaf dgd2007 » 27. jun 2016, 08:18

sigge skrev:At sloganet "Først, 24 timer i døgnet" klinger lidt hult, når man i tidsrummet kl. 23-07 sender den samme ½ times nyhedspakke i loop.

Ja, første gang jeg opdagede, det var løgn, var dengang de hele natten både i det talte og på tekst-tv "kørte" nyheden om, at Ekstrabladet næste dag ville afsløre, hvem der havde lækket Thorning/Kinnocks skattepapirer - også efter efter kl. 01, hvor det faktisk var kommet frem, hvem EB mente, det var. :P
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 28. jun 2016, 15:06

At Rynkeby har en virkelig ringe omgang kommunikationsarbejde kørende i forbindelse med deres sommerkampagne som åbenbart har skabt en del utilfredse kunder.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5058

Indlægaf Fyrst Eberhard » 3. jul 2016, 18:29

Cutting Crew - Died In Your Arms, kan ikke spilles for højt, og man kan sagtens danse alene til den.
4
Peace!
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 643

Indlægaf Buller » 3. jul 2016, 20:10

kidkomb skrev:
Justified Ancients of Mu Mu skrev:...at jeg sagtens ville kunne køre på sådan en cykel, jeg tror altså godt jeg ville kunne regne logikken ud relativt hurtigt.:genert: Men dybt fascinerende. :klap:

Jeg vil gerne vædde 5000kr på, at det kan du ikke.
Du får 1 time og du skal køre 100m.

tror heller ikke det er så slemt som de siger det er...

jeg har deltaget i tests hvor der var flere parametre der var vendt om, så man skulle arbejde modsat af hvad man plejer.. det kræver sådan set bare at man distancerer sig fra hvad man plejer og forholder sig til hvad der reelt sker i den givne situation i stedet for at prøve at forstå hvorfor det sker.

Jeg slog samtlige rekorder de havde haft, og kom på niveau 3. De fleste kom ikke igennem niveau 1.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1712

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jul 2016, 09:45

Jeg er bange for, Tom Hiddleston ryger ud af Bond-kapløbet efter hans seneste stunt med "I heart T.S"-tshirten. Det er så 12-årsagtigt.

Så er jeg bare spændt på, om rygterne om, at hele forholdsset-uppet bare er et musikvideo-stunt. Jeg håber det næsten. Eller, ikke kun næsten. Jeg håber det virkelig!
2
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5058

Indlægaf Fyrst Eberhard » 7. jul 2016, 06:55

Nationen!-segmentets normer:

- Kunstneren er ikke kunstner, men hipster.

- Gode mennesker er ikke gode, men selvgode.

- Racister er ikke racister, men ofre for racismekortet.

- Kreativitet er påtaget.

- Æstetik er en merudgift.

- Medmenneskelighed er selviscenesættelse.
1
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11727

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. jul 2016, 12:38

- at det ville være mere overskrift-værdigt hvis nyheden var at Rihanna, Miley Cyrus eller Medina IKKE viser hud for en gangs skyld.
6
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6794

Indlægaf Wizzze » 7. jul 2016, 12:47

Dirtylittledevil skrev:- at det ville være mere overskrift-værdigt hvis nyheden var at Rihanna, Miley Cyrus eller Medina IKKE viser hud for en gangs skyld.

"Eksklusive billeder, KUN i Se & Hør"
"Se Medina med tøj på!!!"

"Helt ekstraordinært fangede Se & Hørs fotograf, Medina i København i regnvejr, og uden ung mandlig ledsager"
Læs hele historien inde i bladet

:lol:
9
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"