I øvrigt mener jeg...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Kort karma: 434
Likede indlæg: 8326

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Akehurst2 » 16. dec 2015, 14:31

Flora skrev:Jeg er med på at disse rødgrød med fløde. Det er der vel heller ingen der rigtig spiser mere :gruble:

Jeg foreslår vi smider "brød med smør" i puljen. Det er lige så svært at sige og det er noget det rent faktisk er sandsynligt en udlænding vil få brug for at sige :cool:

Et andet godt ord er "mørbradbøf". Det er også helt galt med blødt d og ø og stød og det hele.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 218
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 6286

Indlægaf Hunkat » 16. dec 2015, 14:41

Skumfidusen skrev:
Akehurst2 skrev:Et andet godt ord er "mørbradbøf". Det er også helt galt med blødt d og ø og stød og det hele.

Min personlige favorit er rørstrømske rødstrømper. Det er ganske vist ikke et udtryk der finder bred anvendelse, men det er noget af en udfordring for udlændinge.

Jeg hæver med røget ørred. Min amerikanske kæreste var lige ved at få tungen galt i halsen :lol:
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 558
Likede indlæg: 6992

Indlægaf dgd2007 » 16. dec 2015, 14:43

Akehurst2 skrev:Et andet godt ord er "mørbradbøf". Det er også helt galt med blødt d og ø og stød og det hele.

Det er da også sært at udtale d'et i mørbra(d). ;)
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 392
Likede indlæg: 7509

Indlægaf Flora » 16. dec 2015, 15:02

Rørstrømske rødstrømper spiser rugbrød med smør belagt med røget ørred og mørbradbøffer.

Ta' den, udlændinge! :D
10
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 218
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 6286

Indlægaf Hunkat » 16. dec 2015, 15:14

...at sådan noget her grænser til svineri, miljømæssigt i hvert fald

http://politiken.dk/forbrugogliv/jul/ECE2975059/fire-kilometer-lyskaeder-senere-n-var-bare-ikke-nok/

21 kr/dagen svare sådan lidt rundt regnet til 350 kwh på en måned. Det er ligeså meget som jeg bruger i hele vinterhalvåret..
Og så er det ikke engang pænt :deer:
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1227
Likede indlæg: 18478

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. dec 2015, 18:47

I øvrigt mener jeg at hvis en mand har valgt at have en korthårsfrisure, så skal den dælme også holdes ved lige og se friskklippet og skarp ud. Ikke nogen med sjuskepjuskehår som er groet ned over ørerne, aij det ser sgu så æv ud.
0
I'm a social vegan. I avoid meet.
Smiling_Goat
Kort karma: 608
Likede indlæg: 9161

Indlægaf Smiling_Goat » 25. dec 2015, 19:31

Det er utroligt, hvor få der har styr på bordskik. Nej, de færreste spiser på en frastødende måde, men det er godt nok sjældent man oplever folk "følge reglerne." Næsten alle begynder at spise så snart de har øst op, de bruger kun gaflen, tager for store mundfulde eller den værste, snakker med mad i munden. Jeg tror faktisk aldrig, jeg har oplevet at sidde i et selskab, hvor man har ventet på, at alle har øst op, før man spiser. Jeg plejer altid at vente, men så snart alle andre omkring mig er dykket ned i deres mad, føler jeg mig fjollet, og så kan jeg også lige så godt være uhøflig.

Jeg har aldrig påtalt andres bordskik selvfølgelig, men jeg synes godt nok, det er ærgerligt, hvis god bordskik forsvinder. (Jeg føler mig ret gammel og stramtandet lige nu :P)
9
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Indlægaf Fru Sunshine » 25. dec 2015, 19:35

dgd2007 skrev:

Nej. Det er sært ikke at udtale det.
10
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Maoam » 25. dec 2015, 20:06

dgd2007 skrev:

Enig.

(Fynboen, der ikke kan lide d'er :P )
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 558
Likede indlæg: 6992

Indlægaf dgd2007 » 25. dec 2015, 23:50

Maoam skrev:Enig.

Hmm ... ja, mine forældre stammede fra Fyn, så jeg blev helt i tvivl, om det bare var derfra, jeg havde det :D
Men det lader til at være den autoriserede udtale: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=m%C3%B8rbradb%C3%B8f
Det skal dog siges, at de også har udtalen med -d, hvis man slår op under mørbrad alene.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 722
Likede indlæg: 5958

Indlægaf Rapfisk » 26. dec 2015, 00:12

dgd2007 skrev:
Maoam skrev:Enig.

Hmm ... ja, mine forældre stammede fra Fyn, så jeg blev helt i tvivl, om det bare var derfra, jeg havde det :D
Men det lader til at være den autoriserede udtale: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=m%C3%B8rbradb%C3%B8f
Det skal dog siges, at de også har udtalen med -d, hvis man slår op under mørbrad alene.

Verden er af lave! Jeg siger det vist på den "autoriserede" måde, men jeg synes, det er sjusk.

:gammel:
0
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 192
Likede indlæg: 2325

Indlægaf Badesandalen » 28. dec 2015, 09:50

Smiling_Goat skrev:Det er utroligt, hvor få der har styr på bordskik. Nej, de færreste spiser på en frastødende måde, men det er godt nok sjældent man oplever folk "følge reglerne." Næsten alle begynder at spise så snart de har øst op, de bruger kun gaflen, tager for store mundfulde eller den værste, snakker med mad i munden. Jeg tror faktisk aldrig, jeg har oplevet at sidde i et selskab, hvor man har ventet på, at alle har øst op, før man spiser. Jeg plejer altid at vente, men så snart alle andre omkring mig er dykket ned i deres mad, føler jeg mig fjollet, og så kan jeg også lige så godt være uhøflig.

Jeg har aldrig påtalt andres bordskik selvfølgelig, men jeg synes godt nok, det er ærgerligt, hvis god bordskik forsvinder. (Jeg føler mig ret gammel og stramtandet lige nu :P)

Så enig i det der!
0
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 357
Likede indlæg: 9529

Indlægaf Fyrst Eberhard » 30. dec 2015, 20:54

...At den ægte kærlighed gemmer sig i Sydhavnen.

Hvis du en lørdag formiddag stiller dig op på en gammel ølkasse af træ foran Café Wolfie på Mozarts Plads og synger en inderlig kantate. Gerne to. Det ku' sagtens være et Tina Turner potpourri, så de forstår, at du skam mener det, og bagefter deler rundhåndet ud af Chasselas og konjak til pladsens faste skare, vil bifaldene og hundeglammen skylle dig bagover med en berusende kraft. Men du vil lande blødt i trygge favne. Og bortfløjen papemballage fra den nærmeste Fakta.
Da vil en barket næve fra en tidligere murermester rejse dig og børste dit tøj af for pladsens smuds og kapselsøle.

"Tak for sangen makker...du trænger sgu til en bajer nu...."
Og inden du kan nå at sige "Jamen..", vil den rare pensionist ha' ført dig af kringlede veje til én af de utallige haver i nærheden, hvor du vil blive budt på Hof, Nordsø og en Frankfurter på størrelse med Saltholm. Eks-murerens kone vil få et godt øje til dig; da det ikke er ofte at en gæst i pænt tøj med flot klippede negle sætter sig i plasticstolen på verandaen af Silvans bedste lærketræ. Det kan hun godt li´. Det er som en ung Poul Reichhardt sidder just foran hende.

Og når de hyggelige timer i haven når sin ende efter mange vidunderlige historier fra bydelens guldgrube, da vil hun insistere på, at du tager resten af kartoffelsalaten med hjem. Og en Hof til den strabadserende vej ud af Kærlighedens Kvarter. Den kærlighed du mærker fra hendes hånd, når hun med et sikkert svirp i din benede rumpe, sender dig og din vaklen mod Valby.
"Kom snart igen.. Det skal du"

Og når du står under broen ved Sjælør, vil du vende dig om, kigge over Ellebjergvej og dens larmende armada af biler, som udgør grænsen mellem sprossede vinduer og almindelig jovial livsførsel, og tænke: "Hvorfor går jeg væk?"

Men sådan er det.

Så skynd dig og syng på Wolfgangs Plads. Snart er der Metro, Imerco og Baresso.
7
Peace!
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4025

I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Skralde » 2. jan 2016, 11:32

At man bør bruge den tråd der allerede er lavet med emnet og ikke benytte sig af denne :fløjt: :blush:

-----------
At et kuldeindeks på -10 bør være forbeholdt steder hvor jeg ikke befinder mig! :ad!:

Fortsæt selv :banan:
Senest rettet af Skralde 2. jan 2016, 12:00, rettet i alt 1 gang.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 312
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3347

Indlægaf Fräulein L. » 2. jan 2016, 11:43

1
Jeg står i midten nu!