I øvrigt mener jeg...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1445

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Badesandalen » 28. dec 2015, 09:50

Smiling_Goat skrev:Det er utroligt, hvor få der har styr på bordskik. Nej, de færreste spiser på en frastødende måde, men det er godt nok sjældent man oplever folk "følge reglerne." Næsten alle begynder at spise så snart de har øst op, de bruger kun gaflen, tager for store mundfulde eller den værste, snakker med mad i munden. Jeg tror faktisk aldrig, jeg har oplevet at sidde i et selskab, hvor man har ventet på, at alle har øst op, før man spiser. Jeg plejer altid at vente, men så snart alle andre omkring mig er dykket ned i deres mad, føler jeg mig fjollet, og så kan jeg også lige så godt være uhøflig.

Jeg har aldrig påtalt andres bordskik selvfølgelig, men jeg synes godt nok, det er ærgerligt, hvis god bordskik forsvinder. (Jeg føler mig ret gammel og stramtandet lige nu :P)

Så enig i det der!
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5030

Indlægaf Fyrst Eberhard » 30. dec 2015, 20:54

...At den ægte kærlighed gemmer sig i Sydhavnen.

Hvis du en lørdag formiddag stiller dig op på en gammel ølkasse af træ foran Café Wolfie på Mozarts Plads og synger en inderlig kantate. Gerne to. Det ku' sagtens være et Tina Turner potpourri, så de forstår, at du skam mener det, og bagefter deler rundhåndet ud af Chasselas og konjak til pladsens faste skare, vil bifaldene og hundeglammen skylle dig bagover med en berusende kraft. Men du vil lande blødt i trygge favne. Og bortfløjen papemballage fra den nærmeste Fakta.
Da vil en barket næve fra en tidligere murermester rejse dig og børste dit tøj af for pladsens smuds og kapselsøle.

"Tak for sangen makker...du trænger sgu til en bajer nu...."
Og inden du kan nå at sige "Jamen..", vil den rare pensionist ha' ført dig af kringlede veje til én af de utallige haver i nærheden, hvor du vil blive budt på Hof, Nordsø og en Frankfurter på størrelse med Saltholm. Eks-murerens kone vil få et godt øje til dig; da det ikke er ofte at en gæst i pænt tøj med flot klippede negle sætter sig i plasticstolen på verandaen af Silvans bedste lærketræ. Det kan hun godt li´. Det er som en ung Poul Reichhardt sidder just foran hende.

Og når de hyggelige timer i haven når sin ende efter mange vidunderlige historier fra bydelens guldgrube, da vil hun insistere på, at du tager resten af kartoffelsalaten med hjem. Og en Hof til den strabadserende vej ud af Kærlighedens Kvarter. Den kærlighed du mærker fra hendes hånd, når hun med et sikkert svirp i din benede rumpe, sender dig og din vaklen mod Valby.
"Kom snart igen.. Det skal du"

Og når du står under broen ved Sjælør, vil du vende dig om, kigge over Ellebjergvej og dens larmende armada af biler, som udgør grænsen mellem sprossede vinduer og almindelig jovial livsførsel, og tænke: "Hvorfor går jeg væk?"

Men sådan er det.

Så skynd dig og syng på Wolfgangs Plads. Snart er der Metro, Imerco og Baresso.
7
Peace!
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Skralde » 2. jan 2016, 11:32

At man bør bruge den tråd der allerede er lavet med emnet og ikke benytte sig af denne :fløjt: :blush:

-----------
At et kuldeindeks på -10 bør være forbeholdt steder hvor jeg ikke befinder mig! :ad!:

Fortsæt selv :banan:
Senest rettet af Skralde 2. jan 2016, 12:00, rettet i alt 1 gang.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 285
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2867

Indlægaf Fräulein L. » 2. jan 2016, 11:43

1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 2. jan 2016, 12:00

At et kuldeindeks på -10 bør være forbeholdt steder hvor jeg ikke befinder mig!
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11678

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. jan 2016, 23:59

At Bill Cosby i mine øjne aldrig har virket som et rart menneske. Heller ikke i hans Cosby Show, jeg har altid tænkt der var noget fordækt ved ham.
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 608
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2567

Indlægaf Fillie » 3. jan 2016, 00:46

Dirtylittledevil skrev:At Bill Cosby i mine øjne aldrig har virket som et rart menneske. Heller ikke i hans Cosby Show, jeg har altid tænkt der var noget fordækt ved ham.

Jeg har en ubændig trang til at spamme med cosbymemes, men det bliver for meget, for det gjorde jeg i en anden tråd for ikke så længe siden. Men ja, der har altid været en aura omkring ham af fordækthed, og så viste han sig at have et trick oppe i ærmet (eller æter i lommen). Altid et plus når ens instinkter holder stik.
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4093

Indlægaf Viskelæder » 3. jan 2016, 00:56

Fillie skrev:
Dirtylittledevil skrev:At Bill Cosby i mine øjne aldrig har virket som et rart menneske. Heller ikke i hans Cosby Show, jeg har altid tænkt der var noget fordækt ved ham.

Jeg har en ubændig trang til at spamme med cosbymemes, men det bliver for meget, for det gjorde jeg i en anden tråd for ikke så længe siden. Men ja, der har altid været en aura omkring ham af fordækthed, og så viste han sig at have et trick oppe i ærmet (eller æter i lommen). Altid et plus når ens instinkter holder stik.

Han havde en af de der buketter med en diller indeni :-D
5
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Sophaya » 3. jan 2016, 01:29

At kærlighed er noget lort. Nå.
1
x
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1053

Indlægaf KinderBueno » 3. jan 2016, 03:32

Smiling_Goat skrev:Det er utroligt, hvor få der har styr på bordskik. Nej, de færreste spiser på en frastødende måde, men det er godt nok sjældent man oplever folk "følge reglerne." Næsten alle begynder at spise så snart de har øst op, de bruger kun gaflen, tager for store mundfulde eller den værste, snakker med mad i munden. Jeg tror faktisk aldrig, jeg har oplevet at sidde i et selskab, hvor man har ventet på, at alle har øst op, før man spiser. Jeg plejer altid at vente, men så snart alle andre omkring mig er dykket ned i deres mad, føler jeg mig fjollet, og så kan jeg også lige så godt være uhøflig.

Jeg har aldrig påtalt andres bordskik selvfølgelig, men jeg synes godt nok, det er ærgerligt, hvis god bordskik forsvinder. (Jeg føler mig ret gammel og stramtandet lige nu :P)

Jeg har hørt, at hvis man er mere end seks til bords, så må man ifølge Emma Gad gerne starte med at spise, når man har øst op, for ellers bliver maden kold, og det er også en hån imod værten. :gammel:
3
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Sophaya » 3. jan 2016, 04:06

At det må være på sin plads at netshoppe for penge man ikke har når alt gør ondt og man ikke kan sove
6
x
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3401

Indlægaf dgd2007 » 3. jan 2016, 05:46

:D
Not admissible in court ... Billede
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3508

Indlægaf Lemonella » 3. jan 2016, 06:43

KinderBueno skrev:

Jeg har hørt, at hvis man er mere end seks til bords, så må man ifølge Emma Gad gerne starte med at spise, når man har øst op, for ellers bliver maden kold, og det er også en hån imod værten. :gammel:

Jeg har ikke tjekket Emmas bordskik, men er der mange ved bordet, så tror jeg da nok, maden når, at blive kold før den sidste har fået øst op.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5864

Indlægaf Smiling_Goat » 3. jan 2016, 08:44

Nu har jeg kigget forskellige steder på nettet, og det står intet steds at det er okay at spise før alle har fået, hvis man er flere end seks til bords.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3401

Indlægaf dgd2007 » 3. jan 2016, 08:48

Smiling_Goat skrev:Nu har jeg kigget forskellige steder på nettet, og det står intet steds at det er okay at spise før alle har fået, hvis man er flere end seks til bords.

Ej, hvis der ikke er så mange, ville jeg også lige prøve at holde mig, til alle var klar :)
Det er noget andet, hvis man sidder 20-30 mennesker, hvor man alligevel ikke kan høre, hvad dem i den anden ende af bordet siger.
2

Tilbage til "Generelt"