Den søde anmeldelsestråd

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3282

Den søde anmeldelsestråd

Indlægaf Hunkat » 30. sep 2015, 14:08

Vi mangler en anmeldelsestråd for det vigtigste her i livet. Kage, i alle afskygninger og alle former for sødt som går godt til te, kaffe og des lige.

Restaurant kan enhver jo gå på i disse dage, så det er vigtigt at holde sig de gode steder for øje når man trænger til lidt sødt. Så når I har prøvet et lille hemmeligt sted kære debattører, kunne I så ikke dele det med os andre?

Jeg lægger ud med et besøg hos Bertels Kagesalon i Kompanistræde (KBH) (findes også på Frederiksberg har jeg ladet mig fortælle). Det er en lille tesalon som har cheesecake og ikke ret meget andet. Til gengæld kommer de i mange lækre varianter og også et par "almindelige" som f.eks. lemon meringue og key lime pie.

Pladsen er trang og man kan godt komme til at sidde ved bord med fremmede på en travl dag så jeg vil anbefale at man kommer lidt tidligt hvis man kan. Men der er hyggeligt og akustikken er overraskende god alt taget i betragtning. Man kan bede om at få et halvt stykke så man kan prøve to forskellige kager, et helt stykke er mere end rigeligt til en. Og de smager virkelig godt men er, som cheesecakes jo er, ret tunge.

4,5 af 5. Pladsen er sgu lige en tand for trang.
Senest rettet af Hunkat 30. sep 2015, 16:47, rettet i alt 1 gang.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Den søde anmeldelsestråd

Indlægaf Karkluden » 30. sep 2015, 16:45

Kunne vi måske indføre i tråden, at man udover gadenavn også skriver by? Nu kan jeg gætte ud fra "Frederiksberg", at vi er i KBH-området, men jeg anede ikke at Kompagnistræde var i København, for mig kunne vi ligeså godt have været i Odense eller Frederikshavn, og det vil jo være træls at misse et godt sted pga. dét :D
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3282

Re: Den søde anmeldelsestråd

Indlægaf Hunkat » 30. sep 2015, 16:48

Karkluden skrev:Kunne vi måske indføre i tråden, at man udover gadenavn også skriver by? Nu kan jeg gætte ud fra "Frederiksberg", at vi er i KBH-området, men jeg anede ikke at Kompagnistræde var i København, for mig kunne vi ligeså godt have været i Odense eller Frederikshavn, og det vil jo være træls at misse et godt sted pga. dét :D

Så lad gå da :lol:
Tilføjet.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast

Tilbage til "Mad og drikke"