Update tråd om vejleder.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 485

Update tråd om vejleder.

Indlægaf Grissebassen » 1. okt 2015, 14:18

Jeg ved ikke helt, hvordan kotumen er herinde med updates. Men nu kommer jeg lige med en update her på denne tråd:
viewtopic.php?f=39&t=648
Situationen har taget en lidt underlig drejning.
Jeg har gået og grublet lidt over situationen og overvejet, hvordan jeg på den bedst mulige måde kunne lukke den ned. Jeg besluttede faktisk, at jeg ville tage en samtale med min vejleder næste gang vi sås, om at jeg gerne vil tale om de udfordringer jeg kan opleve i forbindelse med min specialeskrivning, sådan at han føler det er okay at spørge ind til mig, hvis han har brug for lære hvordan jeg fungerer for at kunne hjælpe med det faglige. Men samtidig ville jeg takke for hans bekymring, men sætte en meget klar grænse for, hvad jeg vil, og ikke vil tale om af personlige ting, og måske få sagt, at jeg fandt det en smule grænseoverskridende, at han ikke respekterede mine mange nej'er.
Den uventede drejning er nu, at jeg har modtaget en mail fra en vejleder, der er tilknyttet studiet, der tilbyder mig en personlig samtale. Mailen ser meget standard-agtig ud, men der står ikke hvilken anledning den er sendt i. Og det lidt freaky er, at jeg kan se at mailen også er sendt til min vejleder. Jeg tænker derfor, at det må være på hans opfordring. I mailen står der, at det er en fortrolig samtale, og at vejlederen har tavshedspligt. Men hvorfor så sende samme mail til min vejleder, hvis han ikke har noget med det at gøre? Er det bare mig, eller er det ikke helt vildt underligt?
Jeg har spurgt tre forskellige studiekammerater. Den ene har modtaget en lignende mail for længe siden, der dog fokuserer på fremtidig karriere. De to andre har intet modtaget.
Mailen har lidt hylet ud af min ellers fornuftige plan om at tage en snak med min vejleder om mine udfordringer og personlige grænser.
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2066

Re: Update tråd om vejleder.

Indlægaf Tibbler » 1. okt 2015, 14:33

Jeg tolker det på følgende måde:

Din vejleder blev selvfølgelig bekymret for dig, og enten fordi han ved/tænker, at det ikke er hans opgave, eller fordi han kunne mærke, at du ikke havde lyst til at tale med ham om det; så har han bedt en egnet vejleder om at tilbyde dig en uforpligtende snak, i tilfælde af, at du har brug for at tale med en.

At han er sat på mailen, tænker jeg bare er for at informere ham, om at du er blevet tilbudt en samtale.

Din vejleder blev bekymret og vil sikre sig, at du i det mindste får tilbudt mulighed for en snak/hjælp. Jeg tænker ikke, at du skal lægge mere i det end det :kram:
7
Brugeravatar
Mus84
Kort karma: 12
Likede indlæg: 225

Indlægaf Mus84 » 1. okt 2015, 14:36

Tænker det samme som Tibbler. Din vejleder blev bekymret og vil gerne hjælpe.
Tænker at du fortsat kan tage dem samtale med din vejleder som du havde planlagt, og så bare sende en kort mail til "den anden vejleder" om at du ikke har behov for samtalen.
1
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 1. okt 2015, 14:51

Tak for jeres svar. Jeg skal ikke kunne udelukke at jeg vil benytte mig at tilbudet på et senere tidspunkt.
Jeg kan dog ikke lade være med at tænke, at det måske også skal tolkes som en måde fra min vejleders side, at frabede sig at tale med mig om det igen, hvorfor jeg nu har mindre lyst til at tage den samtale med ham, som jeg havde tænkt mig.
Jeg finder det netop enormt grænseoverskridende at min vejleder får en til at kontakte mig, når jeg gentagne gange frabad mig at tale med ham eller andre om det.
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Indlægaf DD_81 » 1. okt 2015, 16:20

Det er grænseoverskridende for DIG - men grundlæggende er det jo en kæmpe omsorg fra din vejleder, og en omsorg der fungerer i dit studiemiljø.
Din vejleder havde en oplevelse, som denne fandt bekymrende, og derfor har reageret på.
At han får samme mail som du, tænker jeg blot er en form for kvittering på at 3. part har hørt, samt fulgt op på opfordringen.

Jeg tror ikke det er fordi han ikke har lyst til at tale med dig, i såfald havde han vel valgt skyklapperne i første omgang!
Og ja, det kan selvfølgelig være grænseoverskridende, men jeg synes faktisk det er flot at han overtræder det at du frabad dig hjælp, i form af at vise dig at der er et tilbud såfremt du ønsker at benytte dig af det.

Du lader til at være en der værner rigtig meget om sig selv og privatsfæren, og det er fint nok, men jeg håber du alligevel formår at se det her som en omsorg, som en person der så dig og oprigtig blev bekymret for det han så og oplevede. Det er jo ikke fordi han sidder og tænker at du er gak i nøden, imbicil, ukompeten - han så bare en studerende der er belastet, og deraf følelsesmæssig påvirket.
10
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 1. okt 2015, 16:51

DD_81 skrev:Det er grænseoverskridende for DIG - men grundlæggende er det jo en kæmpe omsorg fra din vejleder, og en omsorg der fungerer i dit studiemiljø.
Din vejleder havde en oplevelse, som denne fandt bekymrende, og derfor har reageret på.
At han får samme mail som du, tænker jeg blot er en form for kvittering på at 3. part har hørt, samt fulgt op på opfordringen.

Jeg tror ikke det er fordi han ikke har lyst til at tale med dig, i såfald havde han vel valgt skyklapperne i første omgang!
Og ja, det kan selvfølgelig være grænseoverskridende, men jeg synes faktisk det er flot at han overtræder det at du frabad dig hjælp, i form af at vise dig at der er et tilbud såfremt du ønsker at benytte dig af det.

Du lader til at være en der værner rigtig meget om sig selv og privatsfæren, og det er fint nok, men jeg håber du alligevel formår at se det her som en omsorg, som en person der så dig og oprigtig blev bekymret for det han så og oplevede. Det er jo ikke fordi han sidder og tænker at du er gak i nøden, imbicil, ukompeten - han så bare en studerende der er belastet, og deraf følelsesmæssig påvirket.

Tak for dit svar :) Jeg kan godt se det fra den side, du beskriver.
1
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2066

Indlægaf Tibbler » 1. okt 2015, 17:47

DD_81 skrev:Det er grænseoverskridende for DIG - men grundlæggende er det jo en kæmpe omsorg fra din vejleder, og en omsorg der fungerer i dit studiemiljø.

Det er en meget fin formulering, Dirty :gogo:
0

Tilbage til "Livets forhold"