Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1072

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2015, 06:40

Ballademager skrev:Har testet TRX Suspension i aften. Nøj, det var fedt! :banan: Det var ret hårdt, og jeg var udfordret på en helt anden måde end normalt, når jeg træner... og jeg forventer ikke nødvendigvis at kunne gå i morgen :-D

Den er hermed givet videre, hvis nogen trænger til at prøve noget nyt i træningslokalet.

Hvor er du sej! Og tak for tippet - det vil helt sikkert blive taget med i mine overvejelser...

Er total bange for det der TRX-koncept. Er stensikker på, det kun er for folk, der er i pissegod form, og at holdene består af 1000 crossfittere :genert: (Men så igen havde jeg jo samme fordom om spinning, indtil jeg blev overtalt til at give det et skud)
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2015, 06:42

Havde en skidegod dag i går :banan:

Fasten gik spot on, og endte på ca. 420 kcal, og så fik jeg lige trænet lidt forskellige øvelser derhjemme foran The Biggest Loser om aftenen. Ca. 45 minutter vil jeg tro - ikke dødhårdt, men dog bedre end at ligge og flade den.

Gud hvor bliver jeg oppustet/væskeophobet af at spise forkert. Én ordentlig dag, og jeg kan tydeligt mærke, det svinder!
3
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Ballademager » 20. okt 2015, 07:06

MyGirl skrev:
Ballademager skrev:Har testet TRX Suspension i aften. Nøj, det var fedt! :banan: Det var ret hårdt, og jeg var udfordret på en helt anden måde end normalt, når jeg træner... og jeg forventer ikke nødvendigvis at kunne gå i morgen :-D

Den er hermed givet videre, hvis nogen trænger til at prøve noget nyt i træningslokalet.

Hvor er du sej! Og tak for tippet - det vil helt sikkert blive taget med i mine overvejelser...

Er total bange for det der TRX-koncept. Er stensikker på, det kun er for folk, der er i pissegod form, og at holdene består af 1000 crossfittere :genert: (Men så igen havde jeg jo samme fordom om spinning, indtil jeg blev overtalt til at give det et skud)

Der er altid alternativer, så det bliver mindre hårdt, så det er bestemt ikke kun for crossfittere. Og øvelserne er ikke så teknisk krævende, det handler mest om at spænde de rigtige steder for at få det til at lykkes.

PS Instruktøren havde i øvrigt en seriøst veltrænet popo :slem:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 20. okt 2015, 07:58

Jeg hældte en smule chips indenbords i går aftes, men heldigvis ikke noget der vælter båden. Jeg har en masse lækker, ordentlig mad i køleskabet i dag, så jeg undgår at stå i panik foran chipsene senere.
Jeg følger min læseplan, så jeg skulle gerne nå det hele inden eksamen. Jeg har dog sjældent læst så meget og forstået så lidt, det er virkelig det sværeste emne jeg nogensinde har haft. Jeg håber på at noget af det sætter sig fast alligevel og at jeg kan bestå den her eksamen.
3
x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 20. okt 2015, 09:09

Mange tak for jeres søde hilsener her og i kort :kys: :love:

Jeg havde en helt fantastisk dag. Jeg var lidt træt af, jeg skulle på arbejde, men mine elever opvejede det - og da de først fandt ud af, det var min fødselsdag, gik det helt over gevind med knus og sang :lun:
Bagefter kørte jeg på kirkegården til min mors grav i det smukkeste solskin, så bad manden mig lige tage nogle kyllingebryster og is med hjem. Jeg magtede ikke beslutte menuen, så jeg overlod det til ham - jeg troede så, menuen stod på fyldte kyllepatter med frisk pasta (en livret). Jeg nød virkelig turen hjem i en eksplosion af efterårsfarver i solen :love:

Jeg kom hjem til en kæmpe gave på bordet, som viste sig at være en ny, fire-hjulskuffert til min tur til London i november. Den vejer ikke en fis og dødnem at manøvrere - noget andet end den kæmpe klods på to hjul, jeg plejer at losse rundt med (som manden har smadret) :lol: :banan: Derudover gavekort til Body Shop. Jeg fik to primere i lørdags, så den ene skal byttes til en serum og så hvad jeg ellers finder på. Jeg fik også penge til en ny vinterjakke i lørdags, så alt i alt perfekte gaver!

Nå, men jeg kom så også hjem til et køkken i total mayhem - yes, kokken var gået i krig. Menuen stod på caesarsalad til forret, oksemørbrad med halve, ristede timiankartofler, champignonsauce og waldorffsalat til hovedret og is til dessert med et stykke af moussekagen til.

Jeg sluttede aftenen af med Robinson og en skype-date med min søster i London i en time - det blev aaaaalt for sent, så jeg kom en halv time for sent op i morges... :fløjt:

Jeg er fuldstændig bloated, tung og dvask i dag og kan tydeligt mærke, hvordan for meget mad nu påvirker mig. Ringene strammer, det vælter ud over buksekanten, jeg har ondt i hovedet og maven skriger på mad, samtidig med den siger nej tak, når jeg så forsøger at spise. Det skal jeg lige lære. Jeg har haft et par dage i mit gamle spisemønster, og det er da fedt, 5:2 har haft en sådan effekt, at jeg simpelthen ikke KAN tåle det mønster mere, men jeg er samtidig bange for, det kommer til at tage nogle dage og en god portion selvdisciplin til for at komme tilbage på rette spor.

Første skridt er en fornuftig mængde mad i dag (har en rest caesarsalad med til frokost og skal have en lille smule rester i aften - jeg smider simpelthen ikke oksemørbrad ud! Og så hedder det fastedag i morgen OG træning! Jeg glæder mig allerede...
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 20. okt 2015, 09:17

Evaluering (lidt forsinket)

Faste 2 gange Det blev til en enkelt regulær fd, men havde rimeligt styr på det de andre dage uden overspisning - indtil weekenden
Træne 2-3 gange Jeg fik trænet tre gange. Ville gerne have nået den fjerde, men det satte mandens dykkertur en stopper for
1½ L vand pr. dag Ikke helt..
Personlig pleje Tjek
Forsøge at lade være med at gå helt i feriemode og kaste mig over al hyggen i form af slik, chokoladekiks, bagværk og chips - og holde mig til én portion aftensmad! Tjek
Få styr på lidt hængepartier (arbejde, hus, have, fødselsdag) Haven ser stadig farlig ud, men datteren fik sit "nye" værelse og vi fik gjort ordentlig rent til fødselsdagen

Denne uge:

* faste 1-2 gange
* træne 2 gange
* 1½-2 L vand hver dag
* fokus på sundere kost de andre dage
* komme ordentligt ind i arbejdsrytmen igen
* huske at være glad for de små ting i hverdagen
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2015, 09:23

Guilded_Lily skrev:Mange tak for jeres søde hilsener her og i kort :kys: :love:

Jeg havde en helt fantastisk dag. Jeg var lidt træt af, jeg skulle på arbejde, men mine elever opvejede det - og da de først fandt ud af, det var min fødselsdag, gik det helt over gevind med knus og sang :lun:
Bagefter kørte jeg på kirkegården til min mors grav i det smukkeste solskin, så bad manden mig lige tage nogle kyllingebryster og is med hjem. Jeg magtede ikke beslutte menuen, så jeg overlod det til ham - jeg troede så, menuen stod på fyldte kyllepatter med frisk pasta (en livret). Jeg nød virkelig turen hjem i en eksplosion af efterårsfarver i solen :love:

Jeg kom hjem til en kæmpe gave på bordet, som viste sig at være en ny, fire-hjulskuffert til min tur til London i november. Den vejer ikke en fis og dødnem at manøvrere - noget andet end den kæmpe klods på to hjul, jeg plejer at losse rundt med (som manden har smadret) :lol: :banan: Derudover gavekort til Body Shop. Jeg fik to primere i lørdags, så den ene skal byttes til en serum og så hvad jeg ellers finder på. Jeg fik også penge til en ny vinterjakke i lørdags, så alt i alt perfekte gaver!

Nå, men jeg kom så også hjem til et køkken i total mayhem - yes, kokken var gået i krig. Menuen stod på caesarsalad til forret, oksemørbrad med halve, ristede timiankartofler, champignonsauce og waldorffsalat til hovedret og is til dessert med et stykke af moussekagen til.

Jeg sluttede aftenen af med Robinson og en skype-date med min søster i London i en time - det blev aaaaalt for sent, så jeg kom en halv time for sent op i morges... :fløjt:

Jeg er fuldstændig bloated, tung og dvask i dag og kan tydeligt mærke, hvordan for meget mad nu påvirker mig. Ringene strammer, det vælter ud over buksekanten, jeg har ondt i hovedet og maven skriger på mad, samtidig med den siger nej tak, når jeg så forsøger at spise. Det skal jeg lige lære. Jeg har haft et par dage i mit gamle spisemønster, og det er da fedt, 5:2 har haft en sådan effekt, at jeg simpelthen ikke KAN tåle det mønster mere, men jeg er samtidig bange for, det kommer til at tage nogle dage og en god portion selvdisciplin til for at komme tilbage på rette spor.

Første skridt er en fornuftig mængde mad i dag (har en rest caesarsalad med til frokost og skal have en lille smule rester i aften - jeg smider simpelthen ikke oksemørbrad ud! Og så hedder det fastedag i morgen OG træning! Jeg glæder mig allerede...

Hihi, lige den med ringene lagde jeg også mærke til efter weekenden! :lol: Mine ringe er ellers blevet så løse, at de drejer rundt, men efter weekenden sad de nærmest og klemte mine fingre. Det er ret vildt, at der er så stor forskel!

Men hvor lyder det som en dejlig dag!
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Ally » 20. okt 2015, 10:41

Jeg elsker mine børn højere end det overhovedet er muligt, men man skulle nogle gange tro, at de enten var i trodsalderen igen, allerede var i teenagealderen eller blot ligner mig alt for meget mht. temperament - for sikke en øv-morgen, vi havde i dag. I aften skal jeg træne ifølge træningsplanen, jeg fik lavet i sidste uge - og jeg glæder mig - også selv om øv-morgener som regel påvirker mit humør resten af dagen.

Mine etapemål
Overholde træningsplanen
Negleolie og håndcreme (det halter, så jeg må lige stramme op)
Fredagssnolder er kun fredag
Huske at være glad for de små ting i hverdagen
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2015, 12:08

Mine etapemål:

Løbe 2 gange
Overholde ww
Rydde op i S' tøjskab
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 20. okt 2015, 17:08

MyGirl skrev:Hihi, lige den med ringene lagde jeg også mærke til efter weekenden! :lol: Mine ringe er ellers blevet så løse, at de drejer rundt, men efter weekenden sad de nærmest og klemte mine fingre. Det er ret vildt, at der er så stor forskel!

Men hvor lyder det som en dejlig dag!

Præcis. Mine ringe er også blevet meget løse (jeg kan ind imellem frygte, jeg taber min vielsesring). Det hjalp dog at få drukket en del vand, så de er næsten tilbage til normalen.

Den var SÅ dejlig :lun:
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Ally » 20. okt 2015, 19:07

Planen var, at jeg skulle jeg træne til aften; gad dog ikke lige træne cardio i fitnesscentret, men i stedet hoppede jeg i løbeskoene. Intervaltrænede på min måde: Gå 1 sang, løb 1 sang - dette fortsætter man med indtil man har gennemført sin rute. Jeg nåede 5,36 km. på ca. 50 minutter.

I eftermiddags var der post fra @Bøtte :D En masse WW-materiale, som hun så venligt havde sendt til mig. Jeg har tidligere, med succes, tabt mig vha. WW, så jeg vil prøve igen og håber, at det endnu engang kan blive en succes. Jeg skal lige have nærlæst materialet, men satser på at komme i gang med det inden længe.
3
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2015, 19:22

Jeg har sgi været til spontan spinning i aften :banan:

Kom en time tidligere hjem end normalt pga møde tæt på hjem, og det skulle da udnyttes!
4
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 21. okt 2015, 04:55

Første fd oven på en uges ædegilde - jeg frygter den lidt, men jeg har en masse at give mig til, så det skal nok gå. Arbejde, handle og træne - så er jeg i hvert fald heller ikke hjemme før til aftensmadstid!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 21. okt 2015, 08:48

Guilded_Lily skrev:Første fd oven på en uges ædegilde - jeg frygter den lidt, men jeg har en masse at give mig til, så det skal nok gå. Arbejde, handle og træne - så er jeg i hvert fald heller ikke hjemme før til aftensmadstid!

Den er håååååård! Når man sådan giver los nogle dage, så føles det fuldstændig som at være slået tilbage til start! Hovedpine og gnaven i maven om igen. Den tilstand, jeg var sluppet for. Og så er der gang i hjemkundskab - og de laver millionbøf!

Jeg er suuuuuuuuulten (og monstertræt - trods skyr til morgenmad og den første halve liter vand indenbords. For helvede!)

*rant off*
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 21. okt 2015, 11:03

Guilded_Lily skrev:
Guilded_Lily skrev:Første fd oven på en uges ædegilde - jeg frygter den lidt, men jeg har en masse at give mig til, så det skal nok gå. Arbejde, handle og træne - så er jeg i hvert fald heller ikke hjemme før til aftensmadstid!

Den er håååååård! Når man sådan giver los nogle dage, så føles det fuldstændig som at være slået tilbage til start! Hovedpine og gnaven i maven om igen. Den tilstand, jeg var sluppet for. Og så er der gang i hjemkundskab - og de laver millionbøf!

Jeg er suuuuuuuuulten (og monstertræt - trods skyr til morgenmad og den første halve liter vand indenbords. For helvede!)

*rant off*

You can do it!!! :pompom: :pompom: :pompom:

Find trøst i, at du - som jeg har nævnt før - er en inspiration for newbies som mig, og find stædigheden frem! :gogo:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"