Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1716

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 21. okt 2015, 11:33

MyGirl skrev:
You can do it!!! :pompom: :pompom: :pompom:

Find trøst i, at du - som jeg har nævnt før - er en inspiration for newbies som mig, og find stædigheden frem! :gogo:

:lol: :kys:

Det hjalp at få en Knorr-koppen til frokost. Nu har jeg ingen problemer med at klare resten af dagen. Det er altid formiddagen, der er værst her...

(Jeg er bare lidt træt af, jeg skal handle ret meget på hjemvejen - jeg ville hellere køre direkte i fitness, men jeg gider ikke handle med vådt hår)
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 21. okt 2015, 18:40

376 kcal indtaget
852 kcal forbrændt

NU er jeg træt! Jeg var først hjemme kl. 19.10! Skulle handle efter arbejde, måtte i to butikker for at få det hele - så skriver manden, at han har voldsomt ondt efter kiropraktorbehandling, så jeg måtte lige lave aftensmad... Hell no, jeg kørte i en tredje butik og købte pappizzaer, smækkede det hele hjem og kørte - temmelig gnaven - ned og trænede. Det var en tung omgang med 85 min. cardio i alt og 40 styrke, men jeg bed det i mig og gjorde det! Go'e mig! Al weekendens mad har sat sig på maven, det er SÅ tydeligt! (Jeg ved ikke, hvor hurtigt sådan noget snask omsættes i kroppen, men jeg måtte bruge andetsidste hul i bæltet og de små markeringer, jeg endelig havde opnået, var væk igen. Væske, måske, I don't know. Jeg følte mig bare tyk og utilpas - især når en elev spørger, om jeg er gravid :( )

Jeg har egentlig noget arbejde, jeg burde lave, men jeg vil hellere gå en tur med hunden...
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 21. okt 2015, 19:06

Guilded_Lily skrev:Jeg følte mig bare tyk og utilpas - især når en elev spørger, om jeg er gravid :( )
Ævs... Forleden morgen, da jeg havde været i bad og stod i undertøj, spurgte Ældstebarnet mig om, hvorfor jeg havde striber på ryggen - hun hentød til mine rygdeller under BH-stroppen :lol: :nerve:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 21. okt 2015, 19:26

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg følte mig bare tyk og utilpas - især når en elev spørger, om jeg er gravid :( )
Ævs... Forleden morgen, da jeg havde været i bad og stod i undertøj, spurgte Ældstebarnet mig om, hvorfor jeg havde striber på ryggen - hun hentød til mine rygdeller under BH-stroppen :lol: :nerve:

Usj! :tie: :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2491

Indlægaf Bøtte » 22. okt 2015, 08:04

Efter næsten to uger med forkølelse og mellemørebetændelse fik jeg endelig løbet igen.
Dog kun en lille tur på 3 km, men det er fint. Jeg skulle bare i gang igen.

Jeg læste et sted at hvis man spiser æg fra morgenen af, skulle det hjælpe på trangen til søde sager i løbet af dagen. Aner ikke om det passer, men jeg prøver det af :-D Og nu er tippet givet videre til jer :)
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 22. okt 2015, 08:15

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:

Usj! :tie: :lol:
Det var også min tanke. Børn er nogle gange en tand for ærlige :lol:
1
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 22. okt 2015, 09:06

Bøtte skrev:Jeg læste et sted at hvis man spiser æg fra morgenen af, skulle det hjælpe på trangen til søde sager i løbet af dagen. Aner ikke om det passer, men jeg prøver det af :-D Og nu er tippet givet videre til jer :)

Jeg ved ikke om det er videnskabeligt korrekt, men jeg synes æg til morgenmad er helt genialt i forhold til mæthed, i hvert fald. Og mæthed er godt mod sukkertrang hos mig.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 22. okt 2015, 17:36

Jeg har haft 7 timers arbejde og så til headspace hvor jeg havde en samtale med en af mine faste brugere. Jeg er stadig småsyg og fik det virkelig skidt på vej fra arbejde til headspace i bussen. Jeg blev helt svedig, klam og det sortnede næsten for mine øjne. Købte en snickers og fik noget frisk luft inden min samtale, og det gik faktisk rigtig fint. Så havde jeg bestilt sushi og tangsalat som jeg lige hentede på vej hjem og har spist i sengen. Til frokost på arbejde fik jeg oksekødsdeller og kålsalat, super sundt og lækkert. Jeg har næsten gået de 10.000 skridt i dag. Alt i alt, rigtig god dag kaloriemæssigt.
4
x
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1112

Indlægaf MyGirl » 22. okt 2015, 19:05

Har om få timer gennemført mine planlagte 3 fastedage denne uge :banan: (den ene med lidt flere kalorier end 'rigtige' fastedage)

Og den tredje træningsdag kommer til spinning lørdag, så hvis jeg bare kontrollerer kosten i weekenden, bliver det for en gangs skyld en rigtig god uge! Tror dog weekenden gør, at jeg ikke skal have de store forhåbninger om i morgens måling, men næste uge er der håb!
2
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 22. okt 2015, 19:10

Jeg var godt nok skidt tilpas, da jeg vågnede i morges, men en dag med et rimeligt indtag i normale mængder (vi ser lige bort fra aftensmaden - jeg er lidt FOR glad for sovsen til kylling :fløjt: ) har hjulpet på normaliseringen efter ædeweekenden...

Efter en dag med exceptionelt mange overvejelser og problemløsninger med elever, der er ved at knække pga. de lange skoledage, gik jeg på jakke-jagt. Jeg må vist bare få syet hullerne under ærmerne på den gamle vinterjakke og vente og se, om jeg kan finde en ny jakke i London. Der er i hvert fald ingen her i byen, med mindre jeg vil føle mig som en pølse i en for lille sovepose...

Jeg tror, jeg vil lave lidt sit-ups og forsøge en planke og så fise i seng. Jeg skal meget tidligt op i morgen, jeg skal til Jelling hele dagen - og jeg skal selv køre, for manden skal til forundersøgelse til mulig øjenoperation i Odense, så jeg skal kunne nå hjem og hente børn. Ca. to timers kørsel hver vej. Og så er det godt nok weekend - med en tiltrængt bytur lørdag aften/nat... :slem: :banan:
2
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 23. okt 2015, 05:33

Mens jeg var sygemeldt med ryggen, gik en af mine klasser glip af nogle engelsktimer - 4 stk. Dem har min chef været så "venlig" at skemalægge to fredage, hvor jeg alligevel har klassen til engelsk. Get this - de ekstra timer ligger i forlængelse af de andre engelsktimer, men det betyder, at jeg skal være her til kl. 15.15 - PÅ EN FREDAG! Dette gør sig gældende i dag og senere i november. Yay - eller noget...

Men - i dag er det fredag og det betyder fredagssnolder, hvilket jeg er SÅ klar på! :klap:
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3536

Indlægaf Ballademager » 23. okt 2015, 05:54

:blush2: Jeg har præsteret at tage 1,4 kg på på en uge??!! Altså, maden var crappy i sidste uge, men alligevel. Men så kan jeg lære det. Det er ikke nogen katastrofe, og måske er det pga mens, men det skal da helst ikke fortsætte i det her tempo... :nerve:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Indlægaf FitBrideToBE » 23. okt 2015, 09:40

Ballademager.. Det er nok bare væske skal du se.. Jeg springer nemt 2kg op og ned - endda fra dag til dag :genert:

Nåh jeg sidder og guffter mungbønnepasta og kyllingebryst.. Jeg har pt knoklet 3½t. i læsesalen.. Alle de værste tanker er i mit hoved: Du er ikke god nok, det er ikke godt nok, det går aldrig, reeksamen osv.. Men altså.. det må briste eller bære - jeg kan kun nå det, jeg når - og jeg har været mos i hovedet indtil i dag, så jeg er også sent i gang, men sent bedre end aldrig osv osv osv :rulle:
I dag og i morgen står på familie.. og det læsning jeg kan presse ind. Jeg har skruet det hele enormt dårligt sammen.. Men men .. forsvares skal skidtet på onsdag.
Trænet får jeg ikke gjort meget af må jeg sige.. Og der er røget 1½bøtte ben&jerrys på 2 dage :rulle: Men jeg mener vitterligt, at jeg vender stærkt igen lige om et øjeblik.. jeg kan bare ikke få eksamen, stress, angst og sund kost til at gå op i en højere enhed, når min coaping mekanisme er overspisning.. Så jeg er længere væk fra min brudekjole end ever, men håber på at få vendt skidtet igen på den anden side..
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 23. okt 2015, 15:25

Puha. Jeg blev ramt af panik over eksamen på tirsdag samtidig med sult og gik i trøstespisningsmode med chips m holiday dip. Til gengæld har jeg efterfølgende sørget for at købe mad ind til hele weekenden og mandag, så jeg næste gang kan gå ud og tage ordentlig mad og desuden ikke skal ud og handle og blive fristet. Jeg glæder mig til den eksamen er overstået! Generelt er jeg dårlig til eksaminer, men denne er bare ekstra slem pga hade-emne. Heldigvis er det fag helt overstået når jeg (forhåbentlig) har bestået den eksamen :D
0
x
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3536

Indlægaf Ballademager » 23. okt 2015, 18:36

@FitBrideToBE: Tak for opmuntringen :kys:

@Sophaya: Pøj pøj med sidste weekend inden eksamen. Det skal nok gå det hele :ae:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Sund og/eller slank"