Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3481

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ballademager » 23. okt 2015, 18:47

Status her er, at jeg er nået i mål med denne uges træning. Har trænet tre gange og cyklet til arbejde to gange. Har været sådan ok godt kørende, hvis jeg selv skal sige det :genert: I morgen er der pause, så må vi lige se, hvad der skal ske søndag.

Har guffet to grovboller med frisk mozzarella til aftensmad (overlevende vane fra long lost italiensk eks), og er drattet om i sofaen til Vild med Dans. Er alene hjemme for første gang i evigheder, og det er sgu hyggeligt :lun:

Håber, at I har det godt derude :kys:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2429

Indlægaf Bøtte » 24. okt 2015, 06:58

Guilded_Lily, jeg var overrasket over at du kunne mærke din usunde weekend så tydeligt på dit tøj, synes det er vildt hvad en weekends indtag kan gøre.
Nu har jeg selv lige haft tre rigtig sunde dage, og det kan jeg virkelig mærke på mit tøj. Min jakke sidder bedre om maven nu. Det er altså vildt hvad forskel det gør.

Jeg tog mig i øvrigt lige sammen til at komme på vægten, efter en lidt for usund periode, og heldigvis var der kun røget 1 kg på. Jeg frygtede ellers det var mere.
Har trods alt været uden motivation i en måneds tid nu.

Jeg har afprøvet ægge-rådet og spist blødkogt æg til morgenmad de sidste dage, og det virker altså for mig. Jeg spiser ellers skyr om morgenen, på plejer at få ok med protein, men kombineret med æg, tager det meget af min snacktrang.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1057

Indlægaf Ally » 24. okt 2015, 10:38

Enough is enough! Kender I det? Sådan har jeg det i dag og har egentlig haft det længe, men jeg har ikke taget mig 100% sammen. Til at gøre noget ved vægten, that is. Jeg vejede mig i morges, dog senere end normalt, men det blev tallet jo ikke mindre af. Det er længe siden, at det har været så højt, så derfor har jeg besluttet mig til, at jeg afprøver WW jvf. materialet, som @Bøtte sendte til mig i sidste uge.

Der er lavet madplan gældende fra i dag og indtil torsdag, dog ikke WW-opskrifter, men så udregner jeg points for de planlagte retter og senere må jeg bruge WW-kogebøgerne, jeg har i forvejen. Det er mange år siden, jeg sidst var på WW, så jeg skal lige i gang igen og sjusser mig nok også lidt frem, men i gang skal og vil jeg.

Foreløbigt vil jeg forsøge mig med WW indtil torsdag. Fredag har jeg fødselsdag og der kommer gæster både fredag og lørdag, så de to dage kommer ikke til at omfatte pointtælling, klidkiks og bladselleri - tværtimod :-D
2
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 24. okt 2015, 13:57

Ally skrev:Enough is enough! Kender I det? Sådan har jeg det i dag og har egentlig haft det længe, men jeg har ikke taget mig 100% sammen. Til at gøre noget ved vægten, that is. Jeg vejede mig i morges, dog senere end normalt, men det blev tallet jo ikke mindre af. Det er længe siden, at det har været så højt, så derfor har jeg besluttet mig til, at jeg afprøver WW jvf. materialet, som @Bøtte sendte til mig i sidste uge.

Der er lavet madplan gældende fra i dag og indtil torsdag, dog ikke WW-opskrifter, men så udregner jeg points for de planlagte retter og senere må jeg bruge WW-kogebøgerne, jeg har i forvejen. Det er mange år siden, jeg sidst var på WW, så jeg skal lige i gang igen og sjusser mig nok også lidt frem, men i gang skal og vil jeg.

Foreløbigt vil jeg forsøge mig med WW indtil torsdag. Fredag har jeg fødselsdag og der kommer gæster både fredag og lørdag, så de to dage kommer ikke til at omfatte pointtælling, klidkiks og bladselleri - tværtimod :-D

Man har et standpunkt til man tager et nyt :lol:

Jeg har brugt eftermiddagen på at nærlæse WW-materialet, forsøge at udregne point m.m., men jeg synes ærlig talt, at det er svært - for jeg mangler en pointudregner og en mere udførlig guide over de forskellige mad/drikkevarers pointværdi. Og lige netop det har jeg ikke gemt fra tidligere. Tsk.

Manden havde bemærket WW-materialet fra den skønne @Bøtte og nævnte, at han syntes, at jeg skulle fortsætte med at spise efter "den sunde fornuft", for det havde jeg gjort så udmærket den seneste tid. Han har faktisk ret - og det er hér, at jeg ændrer "måde at tabe mig på". Det bliver alligevel ikke vha. WW, men derimod sund fornuft, for jeg kan godt mærke, når jeg "mærker efter", at kalorietælling, pointtælling og vejning af mad egentlig ikke er mig. Det virker måske for andre, men jeg er nødt til at finde en måde, der virker for mig.

---

Jeg er spændt på aftensmaden. Købte en pose med rodfrugter i formiddags. Pigerne har netop skåret dem i mindre stykker og nu simrer de i gryden sammen med en rest græskarsuppe. En supperest, jeg egentlig havde regnet med, var klar suppe kogt på en høne. Well well, det bliver, som sagt, spændende.

Efter aftensmaden satser jeg på, at manden bader pigerne mens jeg går en tur. De sidste dage er det ikke blevet til så meget motion, så det forsøger jeg lige at rode bod på med gåturen.
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 25. okt 2015, 11:04

Nå, d'damer... Så skal vi snart i gang med 5. og sidste etape i oktober-tråden! :banan:

Mine egne etapemål lyder:
- Ingen kage/chips/is/slik mandag-torsdag
- Fredag og lørdag spiser jeg som jeg har lyst det - det er hhv. min fødselsdag og fødselsdagsfest
- Så meget cardio som muligt
- Negleolie og håndcreme
- Være glad for de små ting i hverdagen
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 25. okt 2015, 11:11

Pigerne og jeg har bagt Slutty Brownies til formiddag og hvis kagen er en succes, skal vi have det på lørdag, når jeg holder fødselsdagstamtam for den nærmeste familie.

Ældstebarnet er til fødselsdagsfest hos en klassekammerat og om ikke så længe skal Yngstebarnet og jeg bage boller. Det er så hyggeligt, når de vil være med til at bage. Derudover skal der smøres madpakker og ordnes vasketøj. Dejligt med en søndag uden alt for mange planer.

For en måneds tid stoppede jeg med p-pillerne og tænkte, at der ville gå lang tid før min cyklus blev "normal", altså, uden p-pillerne. Dog fik jeg mens i morges og det er egentlig begrænset hvor Hormonella-agtig, jeg har været de sidste dage. Tidligere vidste jeg, pga. p-pillerne, hvornår jeg ville få mens og humøret var derefter, men det har jeg jo ikke vidst denne gang - hvilket, for os alle, har været ganske godt.
2
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 25. okt 2015, 11:37

Jeg vejer præcis det samme som sidste weekend - men det er ok :)

Mål for næste uge:
Bestå eksamen ( :lol: )
Løbe en tur
Massere af vand
Sætte pris på alt det gode i mit liv
1
x
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Indlægaf FitBrideToBE » 25. okt 2015, 14:36

Mål for næste uge:
Begrænse sukkerindtaget
bestå eksamen - stjålet fra Sophaya, men ikke mindre sand.
Få løbet tre gange :gogo:
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 25. okt 2015, 18:14

Pigerne og jeg bagte Slutty Brownies i formiddags. Kagen blev god, men den kunne med fordel blive endnu bedre, hvis den fik 2-3 minutters mindre bagetid. I bund og grund er Slutty Brownies cookiedej, Oreo's og browniedej, that's it.

Hvorvidt den skal bages til fødselsdagstamtam på lørdag, skal jeg lige genoverveje. Jeg er ikke helt så sikker som jeg var i formiddags, så derfor må jeg lige i tænkeboks mht. dessert. Noget, der er nemt at lave, men stadig superlækkert. Any ideas?

Jeg er træt og skal lige se "Broen" kl. 20 inden det er sengetid. Desuden husker jeg ikke menssmerterne før p-pillerne som værende trælse, men det er de godt nok. Avs.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 25. okt 2015, 20:05

Ally skrev:Pigerne og jeg bagte Slutty Brownies i formiddags. Kagen blev god, men den kunne med fordel blive endnu bedre, hvis den fik 2-3 minutters mindre bagetid. I bund og grund er Slutty Brownies cookiedej, Oreo's og browniedej, that's it.

Hvorvidt den skal bages til fødselsdagstamtam på lørdag, skal jeg lige genoverveje. Jeg er ikke helt så sikker som jeg var i formiddags, så derfor må jeg lige i tænkeboks mht. dessert. Noget, der er nemt at lave, men stadig superlækkert. Any ideas?

Jeg er træt og skal lige se "Broen" kl. 20 inden det er sengetid. Desuden husker jeg ikke menssmerterne før p-pillerne som værende trælse, men det er de godt nok. Avs.

Almindelig brownies :love: Med en klat is og lidt frugt. Simpelt men lækkert :D
Jeg har verdens bedste opskrift, hvis det var noget ;)

Mens-smerter uden p-piller og noget hø :tie: :ae: Men hvor fedt med humøret - det er jo så vigtigt for dig :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 25. okt 2015, 20:10

Løbe 2 gange - Tjek :gogo:
Overholde ww - Øh nej!
Rydde op i S' tøjskab - Øh nej! :genert:

Til gengæld har jeg overholdt mit generelle mål om mere motion ind i hverdagen. Jeg har cyklet tre gange om med/efter Signe (ud af 6) og har opgraderet hundens gåtur, så det er blevet til mere motion i hverdagene.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 25. okt 2015, 20:14

5. etape:

Løbe 3 gange
Overholde ww mandag-fredag
Mere motion i hverdagen
Rydde op i S tøjskab

Lørdag står den på årets første julefrokost, så der giver jeg den fuld gas - også med alkohol, hvis mens skulle dukke op inden!
0
Pippi
Kort karma: 2
Likede indlæg: 6

Indlægaf Pippi » 25. okt 2015, 21:55

Må jeg være med?
Godt nok en sen tilmelding, men jeg trænger virkelig til at hanke op i mig selv.

Jeg vil gerne blive sundere og tabe de 5 kg jeg har taget på. Jeg kan kun lige passe mit arbejdstøj fordi jeg er blevet for tyk.

Mål for den kommende uge:

Cykle til og fra arbejde alle dage
Ikke spise slik på arbejde
Tage gulerødder med på arbejde

Det burde være overkommeligt
2
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 26. okt 2015, 06:33

Bøtte skrev:
Ally skrev:Pigerne og jeg bagte Slutty Brownies i formiddags. Kagen blev god, men den kunne med fordel blive endnu bedre, hvis den fik 2-3 minutters mindre bagetid. I bund og grund er Slutty Brownies cookiedej, Oreo's og browniedej, that's it.

Almindelig brownies :love: Med en klat is og lidt frugt. Simpelt men lækkert :D
Jeg har verdens bedste opskrift, hvis det var noget ;)

Mens-smerter uden p-piller og noget hø :tie: :ae: Men hvor fedt med humøret - det er jo så vigtigt for dig :kys:

Send blot opskrift :gogo: - og brownies med is og frugt er altid lækkert :D

Mens-smerter uden p-piller er virkelig noget hø, men hvis det påvirker humøret positivt fordi jeg ikke tænker så meget over, at jeg skal have mens, så er det blot win-win.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 26. okt 2015, 07:16

Jeg ligger den i tråden i aften :)
Egentlig er det bare Amos med lidt ændringer.

Jeg har aldrig serveret den uden at blive bedt om en opskrift :-D
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"