Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ballademager » 28. okt 2015, 05:58

Har været helt ukontrolleret sulten de sidste tre dage (værre end det plejer at være), selvom jeg har spist lidt mere end jeg plejer. Har nærmest ondt i maven af sult hele tiden. Spiser almindelige måltider og mellemmåltider (frugt, nødder og yoghurt), men lige lidt hjælper det. Nogen gode råd? :genert:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 28. okt 2015, 07:31

Jeg arbejder hjemmefra i formiddag, da jeg først har undervisning i eftermiddag, og jeg er lige kommet hjem efter at have afleveret pigerne i hhv. skole og børnehave. En cykeltur - for ja, Yngstebarnet ville gerne cykle i børnehave - på i alt ca. 8 km. Det lyder ikke af meget, men lad mig bare sige, at jeg fik pulsen op, da jeg trådte kraftigt i pedalerne på hjemvejen.

Nu gælder det danskopgaver, der skal rettes...
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1107

Indlægaf MyGirl » 28. okt 2015, 07:59

Ballademager skrev:Har været helt ukontrolleret sulten de sidste tre dage (værre end det plejer at være), selvom jeg har spist lidt mere end jeg plejer. Har nærmest ondt i maven af sult hele tiden. Spiser almindelige måltider og mellemmåltider (frugt, nødder og yoghurt), men lige lidt hjælper det. Nogen gode råd? :genert:

Får du nok at drikke? Det kan godt give mig en "falsk" følelse af sult, hvis jeg ikke drikker nok.

Og så tænker jeg eventuelt at skifte frugt (eller en del heraf) ud med mættende grøntsager? (Gulerødder, broccoli eller lignende? - det mætter i hvert fald mig bedre og længere end f.eks. et æble). Faktisk spiser jeg ikke rigtig mellemmåltider, da de har en tendens til at gøre mig mere sulten. Så vil jeg hellere have lidt større hovemåltider, fordi jeg føler, det mætter mig bedre, og lidt af min fokus på mad forsvinder, men det er jo en smagssag.

Bare nogle tanker :) Håber, du får tøjlet det.
3
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1107

Indlægaf MyGirl » 28. okt 2015, 08:02

Det ser sort ud for mine træningsmål i denne uge. :(

Kan simpelthen ikke finde tid og overskud. Har en spinningtime booket lørdag morgen, men de andre dage, synes jeg, det er svært at passe ind. Satser på, at jeg også kan få noget motion ind søndag formiddag inden vi har planer ved 10.30-tiden, og så må jeg virkelig se, om jeg ikke kan komme ud at løbe eller lignende i aften eller i morgen, når ungerne er puttet.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Guilded_Lily » 28. okt 2015, 08:36

Jeg blev holdt tilbage af stressmonsteret i går. Den dag, jeg har mest sammenhængende forberedelsestid, kunne jeg simpelthen ikke få noget som helst til at gå op i en højere enhed. Jeg var også småskidt tilpas, så jeg tog lidt arbejde med hjem i fald, jeg skulle tage en hjemmedag i dag.

I nat er sønnen så blevet syg, og det karambolerer selvfølgelig med, at pumpen på vaskemaskinen er gået i stykker! :ticks: Mit hoved er ved at eksplodere, her er vasketøj overalt, her roder (manden er ikke for huslig pt :sur: ) og jeg kan ikke mærke nogen forbedring i overblikket rent arbejdsmæssigt. Jeg er blevet hjemme for sønnens skyld, da manden skal køre i formiddag, men han synes åbenbart, han lige skal udnytte, jeg er hjemme, til at sove lidt (meget) ekstra. Nød! :sur: :cuss:

Jeg burde virkelig tage mig selv i nakken og gå i gang. Lige pludselig er det tid til at hente datteren igen, og så har jeg ikke fået noget fra hånden. Jeg trænger til en lang ferie!
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 526
Likede indlæg: 2486

Indlægaf Bøtte » 28. okt 2015, 12:34

Jeg spiser 200 g skyr med lidt mandler og frisk frugt på. Og et blødkogt æg til. Og masser af vand.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 28. okt 2015, 15:10

MyGirl skrev:
Ballademager skrev:Har været helt ukontrolleret sulten de sidste tre dage (værre end det plejer at være), selvom jeg har spist lidt mere end jeg plejer. Har nærmest ondt i maven af sult hele tiden. Spiser almindelige måltider og mellemmåltider (frugt, nødder og yoghurt), men lige lidt hjælper det. Nogen gode råd? :genert:

Får du nok at drikke? Det kan godt give mig en "falsk" følelse af sult, hvis jeg ikke drikker nok.

Og så tænker jeg eventuelt at skifte frugt (eller en del heraf) ud med mættende grøntsager? (Gulerødder, broccoli eller lignende? - det mætter i hvert fald mig bedre og længere end f.eks. et æble). Faktisk spiser jeg ikke rigtig mellemmåltider, da de har en tendens til at gøre mig mere sulten. Så vil jeg hellere have lidt større hovemåltider, fordi jeg føler, det mætter mig bedre, og lidt af min fokus på mad forsvinder, men det er jo en smagssag.

Tak for dit input :kys:

Drikker normalt masser af vand, men har måske nok sløset lidt med det på det sidste, så det kan godt være, at der er noget om det :) Spiser gerne banan som mellemmåltid, da det fylder godt. Broccoli kan jeg ikke så godt, da jeg får ondt i maven af det. Men gulerødder er gode.

Det har heldigvis været bedre i dag, så det er dejligt. Det andet er lidt anstrengende :blush:
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 28. okt 2015, 16:24

Jeg fik verdens bedste mail fra den forsker jeg hjalp henover sommeren for at få erfaring. Han vil gerne ansætte mig lønnet til resten af projektet. Det er virkelig rart, for jeg ville rigtig gerne følge det spændende projekt til dørs, men kunne ikke rigtigt afsætte frivillige timer til det oveni drømmejobbet (som jeg jo fik pga ham!), studiet og mit frivillige i headspace. Det arbejde jeg laver for ham kan heldigvis laves hjemme fra min seng hvis det skulle være, så jeg får kun lidt mere travlt end jeg allerede har :stoned:
6
x
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 28. okt 2015, 16:26

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:

Tak for dit input :kys:

Drikker normalt masser af vand, men har måske nok sløset lidt med det på det sidste, så det kan godt være, at der er noget om det :) Spiser gerne banan som mellemmåltid, da det fylder godt. Broccoli kan jeg ikke så godt, da jeg får ondt i maven af det. Men gulerødder er gode.

Det har heldigvis været bedre i dag, så det er dejligt. Det andet er lidt anstrengende :blush:

Jeg kender virkelig godt det med at være sindssygt sulten, ligemeget hvad jeg spiser. For mig er det fordi jeg i virkeligheden er træt. Får du nok god søvn? Det har forresten hjulpet mig lidt på den konstante sult at tage den cocktail af magnesium, d-vitamin og B12, jeg nævnte tidligere i tråden. Jeg mistænker B12 for at være det, der har gjort en forskel. Måske det kunne overvejes :)
Godt det i det mindste er bedre i dag :)
1
x
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 28. okt 2015, 16:41

Turboen tog fart i formiddags, så jeg går ud fra, jeg fik forbrændt lidt kalorier under rengøringen. To stykker rugbrød med tun, mayo og rå løg gjorde så meget ved det :lol:

Men så gik jeg død og endte på fifaen :rulle: Jeg har dog fået klaret lidt arbejde - historie er klar til næste uge (jeg skal bare lige finde et afsnit af Gøngehøvdingen :lol: :slem: ). Nu mangler jeg noveller og engelsk. Sønnen er stadig syg og vaskemaskinereparatøren kommer først i morgen formiddag.

Manden er endelig i gang i køkkenet - ovnstegt kylling med masser af grønsager og frisk pasta med gulerod. Træning bliver der ikke noget af i dag...
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 28. okt 2015, 16:44

Sophaya - kæmpe tillykke med eksamen og projektet! :blomst: :pompom: :pompom: :pompom: :sol:
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 28. okt 2015, 18:21

@Sophaya Det lyder superspændende med projektet - rigtig god fornøjelse med det :klap:

@Guilded Uhhm! Rugbrød med tun, mayo og rå løg lyder lækkert :savl: Godt, at du nåede at være produktiv før sofaen vandt :kys:

Jeg er SÅ glad for, at jeg har muligheden for at arbejde hjemme, hvis det blot gælder almindeligt rettearbejde og forberedelse til timerne. Udviklingsarbejde omkring opgaver bør laves på skolen, hvilket giver mening, da jeg så kan trække på faglærerne for hjælp - og omvendt.

I morges skulle vi cykle, pigerne og jeg, og da jeg forsøger at nå Yngstebarnets cykelhjelm i min cykelkurv, mistede jeg balancen og lå pludselig ligeså lang jeg var - jeg var væltet over hendes cykel og fik et kæmpe blåt mærke på venstre lår. Av. Turen gik til skole og børnehave med pigerne og da jeg kom hjem, satte jeg en maskinfuld tøj over. Derefter gjaldt det danskopgaver, der skulle rettes og mails, der skulle læses.

I morgen skal jeg lige undervise et par lektioner, hvorefter jeg nedflexer resten af dagen :D Jeg skal have købt ind til fredag og lørdag, der står i fødselsdagefejringens tegn. MIN fødselsdag. Der skal bages kager og så henter jeg også pigerne tidligt. Måske, kun måske, kan jeg nå en tur i fitnesscentret. Ellers må det blive til en gåtur, evt. i selskab med pigerne.
1
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 28. okt 2015, 18:53

Taak GL og Ally - det er en personligheds og trivselsundersøgelse til folkeskolebørn de er igang med at udvikle, virkelig spændende selvom det ikke er det felt jeg vil ende indenfor :D
1
x
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 717

Indlægaf ina » 28. okt 2015, 19:27

Jeg vil gerne være med fra november. :)
5
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 28. okt 2015, 19:45

Var til Combat her i aften. Det var sindssygt hårdt, jeg følte mig som en gammel dame, og endte faktisk med at blive en smule svimmel mod slutningen af timen. Til gengæld var det virkelig kedeligt... Nu må instruktørerne heldigvis snart begynde at skifte ud, så bliver der lidt variation.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"