Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1050

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 6. okt 2015, 12:31

@Ballademager og @Sophaya - Det går fremad med ryggen. Jeg skal til fysioterapeut i morgen tidlig. Det er ikke sikkert, at overvægten spiller ind, men jeg tror bestemt, at det kun kunne være godt, hvis jeg tabte mig. Går og overvejer forskellige muligheder. Har brug for hjælp på en eller anden måde, men er i tvivl om hvem og hvordan.
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 12:37

Ally skrev:@Ballademager og @Sophaya - Det går fremad med ryggen. Jeg skal til fysioterapeut i morgen tidlig. Det er ikke sikkert, at overvægten spiller ind, men jeg tror bestemt, at det kun kunne være godt, hvis jeg tabte mig. Går og overvejer forskellige muligheder. Har brug for hjælp på en eller anden måde, men er i tvivl om hvem og hvordan.

Ved godt, den ikke var direkte henvendt til mig, men det er dejligt at høre, det går fremad!

Tror vi er mange herinde, der vil have det fysisk bedre, hvis vi smed nogle kg - selvom overvægten ikke nødvendigvis er årsagen, er det som regel ikke en positiv faktor i den slags. (Siger jeg uden at kende voldsomt meget til dig og din vægt osv., og håber ikke, du tager det personligt eller ilde op :genert: ) Men håber i hvert fald, du finder den "vej", der er bedst for dig. Må man spørge, hvad det er, du overvejer?
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3448

Indlægaf Ballademager » 6. okt 2015, 12:49

MyGirl skrev:
@Ballademager: Fantastisk med god træning! Har luret lidt på de der combathold, men min indre tryghedsnarkoman har endnu ikke turde springe ud i det. Brugte det meget for år tilbage, men kan simpelthen ikke overskue at være hende den tykke ukoordinerede lige nu :genert:
)

Du skal selvfølgelig ikke gøre det, hvis du ikke har lyst :kys: Men der er jo lige kommer nyt program, og derfor er vi alle ret ukoordinerede lige nu :D Programmet er ikke så motorisk krævende, som mange af de tidligere har været (ved ikke, hvornår du trænede Combat). Der er mange gentagelser, hvilket gør det muligt at give den gas hurtigt. Til gengæld er det hårdt, og man får meget ud af det, fordi der er høj intensitet.

Ville bare lige dele :)
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 6. okt 2015, 13:14

MyGirl skrev:
Ally skrev:@Ballademager og @Sophaya - Det går fremad med ryggen. Jeg skal til fysioterapeut i morgen tidlig. Det er ikke sikkert, at overvægten spiller ind, men jeg tror bestemt, at det kun kunne være godt, hvis jeg tabte mig. Går og overvejer forskellige muligheder. Har brug for hjælp på en eller anden måde, men er i tvivl om hvem og hvordan.

Ved godt, den ikke var direkte henvendt til mig, men det er dejligt at høre, det går fremad!

Tror vi er mange herinde, der vil have det fysisk bedre, hvis vi smed nogle kg - selvom overvægten ikke nødvendigvis er årsagen, er det som regel ikke en positiv faktor i den slags. (Siger jeg uden at kende voldsomt meget til dig og din vægt osv., og håber ikke, du tager det personligt eller ilde op :genert: ) Men håber i hvert fald, du finder den "vej", der er bedst for dig. Må man spørge, hvad det er, du overvejer?

Derfor må du gerne kommentere alligevel :kys:

Lægen mente ikke, da jeg spurgte hende i sidste uge, at overvægten var årsagen til, men jeg vil lige høre fysioterapeuten i morgen om det samme. Bare rolig, jeg tager ikke din kommentar ilde op og ej heller personligt. Det, jeg overvejer, er meget forskelligt: Diætist i vores lægehus? Kostplan lavet af en, jeg følger på FB/IG? Styre det selv? Tage gamle WW-kogebøger i brug? Som du kan se er mulighederne mange - og jeg overvejer dem alle. Selv om rygskaden måske/måske ikke skyldes overvægt, er jeg ikke det mindste i tvivl om, at jeg skal og vil ned i vægt. Jeg vil gøre mit for ikke at opleve dette smertehelvede igen - og hvis det betyder træning og vægttab, so be it.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 15:07

Ballademager skrev:
Du skal selvfølgelig ikke gøre det, hvis du ikke har lyst :kys: Men der er jo lige kommer nyt program, og derfor er vi alle ret ukoordinerede lige nu :D Programmet er ikke så motorisk krævende, som mange af de tidligere har været (ved ikke, hvornår du trænede Combat). Der er mange gentagelser, hvilket gør det muligt at give den gas hurtigt. Til gengæld er det hårdt, og man får meget ud af det, fordi der er høj intensitet.

Uhhh, tak for deling! Du har ret i, det nok gælder om at hoppe på på et tidspunkt, hvor der lige er kommet nyt program! Det er 1000 år siden, da jeg var fit og i form, jeg trænede combat sidst :genert:

Det er efterhånden svært for mig, når jeg kun gider pump og spinning, at finde gode hold, når jeg har tid, så skal snart have udvidet holdpaletten lidt :)
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 15:09

Ally skrev:
Derfor må du gerne kommentere alligevel :kys:

Lægen mente ikke, da jeg spurgte hende i sidste uge, at overvægten var årsagen til, men jeg vil lige høre fysioterapeuten i morgen om det samme. Bare rolig, jeg tager ikke din kommentar ilde op og ej heller personligt. Det, jeg overvejer, er meget forskelligt: Diætist i vores lægehus? Kostplan lavet af en, jeg følger på FB/IG? Styre det selv? Tage gamle WW-kogebøger i brug? Som du kan se er mulighederne mange - og jeg overvejer dem alle. Selv om rygskaden måske/måske ikke skyldes overvægt, er jeg ikke det mindste i tvivl om, at jeg skal og vil ned i vægt. Jeg vil gøre mit for ikke at opleve dette smertehelvede igen - og hvis det betyder træning og vægttab, so be it.

Det lyder ganske fornuftigt!

Og ja - det er altid svært at finde den perfekte slagplan, men håber da, at løsningen ligger derinde et sted :kys:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 6. okt 2015, 15:25

MyGirl skrev:
Ballademager skrev:

Uhhh, tak for deling! Du har ret i, det nok gælder om at hoppe på på et tidspunkt, hvor der lige er kommet nyt program! Det er 1000 år siden, da jeg var fit og i form, jeg trænede combat sidst :genert:

Det er efterhånden svært for mig, når jeg kun gider pump og spinning, at finde gode hold, når jeg har tid, så skal snart have udvidet holdpaletten lidt :)

Bor du i Kbh-området? Eller Århus? Så tipper jeg gerne om de gode instruktører i en pb :P
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 18:11

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:
Ballademager skrev:

Bor du i Kbh-området? Eller Århus? Så tipper jeg gerne om de gode instruktører i en pb :P

Hihi, der er vist lidt for langt til Århus, men hvis der findes nogen på Østerbro (Nygårdsvej) eller en af de to på Frederiksberg, kunne jeg godt lægge vejen forbi ;)
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 6. okt 2015, 20:14

MyGirl skrev:
Ballademager skrev:
MyGirl skrev:
Ballademager skrev:

Hihi, der er vist lidt for langt til Århus, men hvis der findes nogen på Østerbro (Nygårdsvej) eller en af de to på Frederiksberg, kunne jeg godt lægge vejen forbi ;)

Har forsøgt at sende en besked, men den opfører sig lidt sært. Har du fået den? :)
0

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 7. okt 2015, 06:35

MyGirl skrev:@Guilded_Lily: Hvor er det bare fedt med tandlægen! :banan: Oooog, så synes jeg du er møgsej, fordi du har sagt fra - er selv en spade til sådan noget, så har verdens største respekt for folk, der gør den slags! :gogo: Hvordan tog han det?

Tjah, hvordan tog han det... Jeg har meget svært ved at læse ham ordentligt. Han er forholdsvis ny (siden januar), og jeg kan ikke rigtig finde ud af, om han lytter på ægte vis eller bare slår ørerne fra og nikker de rigtige steder. Men han gav mig ros for de tiltag, jeg har gjort i forbindelse med den pågældende elev, men jeg fandt aldrig rigtig ud af, hvad næste skridt så er.

Men han er efterfølgende kommet med en forespørgsel om elever på årgangen, som sådan set ikke er "mine", så nu har han måske fået øjnene op for, at jeg ikke kun er hende, der går i et med tapetet og kravler langs gulvbrædderne (bare fordi jeg ikke har det store med ledelsen at gøre i hverdagen, fordi tingene som regel kører uden deres hjælp...)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 7. okt 2015, 06:51

MyGirl skrev:Tillykke :banan: Hvor er det godt gået.

Jeg er faktisk også holdt op med at tælle kcal, og indtil videre ser det faktisk ud til at gå rigtig fint!

Uh, min madlog er udløbet i søndags OG min køkkenvægts batteri valgte at lægge sig til at dø i mandags! Så jeg er virkelig sat på prøve, men jeg VIL prøve i oktober at se, om jeg kan undvære og køre på min intuition. På den måde håber jeg også, jeg kan få større tilfredshed ud af min træning, fordi jeg har for stort fokus på, hvor mange kalorier jeg får forbrændt ad gangen... :genert:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 7. okt 2015, 06:57

Jeg sidder lige nu på en årgang, jeg ikke har til hverdag (vi har alternativ uge), og det er dødens pølse. Jeg kender de fleste af eleverne fra tidligere, men det var også en årgang, jeg valgte fra pga. "samarbejdsvanskeligheder", så jeg er bare glad for, jeg kun skal være her de første lektioner i dag og de er relativt selvhjulpne (hurra for overbygningen). I morgen skal jeg have dem i fire lektioner, det orker jeg ikke. Men jeg er nødt til at lade være med at forholde mig negativt på forhånd, ellers bliver det nogle lange dage.

Men tænk, man kan glæde sig til at stå i skoven på fredag - endda med den vejrudsigt!! :tie:

Jeg faster i dag og skal træne i eftermiddag. Det glæder jeg mig så til... :-D
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 7. okt 2015, 07:19

Guilded_Lily skrev:I morgen skal jeg have dem i fire lektioner, det orker jeg ikke. Men jeg er nødt til at lade være med at forholde mig negativt på forhånd, ellers bliver det nogle lange dage.

Jeg kender følelsen. Jeg har også nogle klasser, hvor jeg "kæmper" lidt at komme igennem timerne. Eleverne kender jeg fra tidligere skoleophold hos os og jeg kan nogle gange se frem til, at de ikke længere skal have engelsk. Det gør de med garanti også, men det er blot en del af deres uddannelse - også selv om det er meget svært for mange af dem at forstå, at man skal kunne kommunikere/læse/skrive på engelsk som mekaniker.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 7. okt 2015, 07:24

Ballademager skrev:Har forsøgt at sende en besked, men den opfører sig lidt sært. Har du fået den? :)

Har ikke modtaget noget nej :(
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 7. okt 2015, 07:26

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:@Guilded_Lily: Hvor er det bare fedt med tandlægen! :banan: Oooog, så synes jeg du er møgsej, fordi du har sagt fra - er selv en spade til sådan noget, så har verdens største respekt for folk, der gør den slags! :gogo: Hvordan tog han det?

Tjah, hvordan tog han det... Jeg har meget svært ved at læse ham ordentligt. Han er forholdsvis ny (siden januar), og jeg kan ikke rigtig finde ud af, om han lytter på ægte vis eller bare slår ørerne fra og nikker de rigtige steder. Men han gav mig ros for de tiltag, jeg har gjort i forbindelse med den pågældende elev, men jeg fandt aldrig rigtig ud af, hvad næste skridt så er.

Men han er efterfølgende kommet med en forespørgsel om elever på årgangen, som sådan set ikke er "mine", så nu har han måske fået øjnene op for, at jeg ikke kun er hende, der går i et med tapetet og kravler langs gulvbrædderne (bare fordi jeg ikke har det store med ledelsen at gøre i hverdagen, fordi tingene som regel kører uden deres hjælp...)

Det lyder da faktisk super positivt :gogo: Så lyder det til, at det ikke var så dumt at "sætte sig lidt i respekt".
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"