Oktober '15 - fællestråd

FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 8. okt 2015, 08:27

MyGirl skrev:Så tog jeg mig sammen og gik på vægten!

Der er røget 4,2 kg. siden 6. september. Blev faktisk først lidt skuffet, men når jeg tænker over det, er det jo faktisk næsten et kg. om ugen, hvilket man bestemt ikke kan være utilfreds med! Så jeg laver sådan en her :banan:

Der er røget 5 cm i denne uge også, hvilket giver ca. 35 cm. siden den sidste vejning.

Det er intet mindre end SÅ SEJT !!! :banan: :banan: Og det er da helt perfekt !!! Mere skulle du da gerne ikke smide om ugen, så godt arbejde :gogo:
0
FitBrideToBE

Indlægaf FitBrideToBE » 8. okt 2015, 08:35

Log_Lady skrev:
FitBrideToBE skrev:
Log_Lady skrev:
FitBrideToBE skrev:
Log_Lady skrev:Jeg er lidt for dårlig til at få kommenteret folks input i tråden her, og I har alle været så flinke at heppe på mig. Så for at kompensere for min lidt uldne samvittighed, vil jeg bare sige: hvor er I seje, alle sammen! Både jer, som har fremgang, og jer, som tumler med forskellige issues.

@FitBrideToBe: dine indlæg rører mig især meget. Jeg har selv lidt af bulimi (men var dog så heldig at komme i god og kompetent behandling, da jeg var 20, så jeg er heldigvis kommet over på den anden side), så jeg kan nemt relatere til den kamp, du for tiden kæmper mod de spiseforstyrrede tanker. Jeg hepper på dig - det skal nok lykkes for dig at få sat fokus på sundhed fremfor overtræning. :kys:

Tak Log_Lady.. Jeg knokler med "det gør ikke noget" og "det var ikke for lidt mht mad og træning :gogo: Og det skal nok blive bedre.. om det bliver det inden for et år ved jeg dog ikke, men suk hvor jeg ønsker det!.

Tak for hep :)

Et lille tip mht. træning: jeg kan stadig, her 15 år efter, jeg startede i behandling, blive trigget af kcal-tælleren på cardio-maskinerne. Hvis jeg føler, at det tager overhånd, har jeg gavn af at lægge et håndklæde over monitoren, så jeg ikke føler mig så "styret" af tallene. Mens jeg træner, prøver jeg så at lytte til min krops signaler. Føler jeg mig fuld af energi, giver jeg den gas. Er jeg træt, træner jeg ikke så lang tid, og sørger for at sætte tempoet ned.

Det er en kæmpestor udfordring at ændre mønstrene, dels fordi de er så indgroede; dels fordi de er grundlagt i negative følelser. Det kan være en hjælp at huske på, at du fremmer såvel din fysiske som din mentale præstationsevne, når du lader din krop restituere ordentlig mellem dine træningspas. Du bliver simpelthen mere fit af det. :)

Jeg er meget afhængig af tallet på pulsuret, men jeg prøver ikke at bruge det ALTID, for det kan gøre en god træning dårlig, hvis jeg ikke har forbrændt nok..

Min kæreste er også efter mig ift at bryde mine negative mønstre.. I går havde jeg "overspist" i vindruer og tranebær og en sandwich .. det var overspisning i forhold til min perfekte kost, og jeg er derfor af den overbevisning, at jeg ikke kan træne på de dage det sker.. I går kom jeg så ud af overspisningen og afsted på en 45min løbetur alligevel :dance: :afro: 100% takket være ham.. Og jeg fik noget fornuftig aftensmad osv.. :gogo:

Godt at høre, at du har en god støtte i din kæreste. Jeg kan tydeligt huske, hvordan det føltes at være styret af fikse idéer om "den perfekte kost". På de dage, hvor jeg ikke levede op til mine idealer, følte jeg altid, at jeg havde "besudlet" mig selv, så det eneste, der ville virke, var at "rense" mig selv ved at kaste op. Træning "fortjente" jeg ikke. Det var et spørgsmål om straf.

Det er et godt skridt på vejen mod at bryde tankemønstrene, at du udfordrer din tankegang ved at gøre noget (i dit tilfælde at træne på en dag, hvor du føler, at du har overspist og fejlet ift. dine idealer om perfektion), der bryder "reglerne". Som kæmpen i Twin Peaks fortæller Agent Cooper: "A path is formed by placing one stone at a time." Det prøver jeg altid at huske mig selv på, når jeg falder i perfektionsfælden. :)

Jeg kan SÅ godt følge dig i det første du skriver :boo:

Ja det er bare at tage det en dag af gangen.. et skridt af gangen.. et måltid af gangen.. Men kæft hvor er det svært. Jeg læser en masse psykologi og beretninger om det pt, men føler bage ikke det hjælper mig overhovedet. :forvirret: Der er et forløb i kbh, som omhandler præcis dét, og jeg kan bare ikke finde midlerne og tiden fra skolen til at kunne tage derover 2-3 gange om ugen.

Så jeg må fortsætte med det jeg "gør"
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 343
Likede indlæg: 3397

Indlægaf Guilded_Lily » 8. okt 2015, 08:46

Ally skrev:Jeg kender følelsen. Jeg har også nogle klasser, hvor jeg "kæmper" lidt at komme igennem timerne. Eleverne kender jeg fra tidligere skoleophold hos os og jeg kan nogle gange se frem til, at de ikke længere skal have engelsk. Det gør de med garanti også, men det er blot en del af deres uddannelse - også selv om det er meget svært for mange af dem at forstå, at man skal kunne kommunikere/læse/skrive på engelsk som mekaniker.

Jeg sidder på årgangen nu, men de er spredt for alle vinde pga. gruppearbejde, så jeg udnytter muligheden for at få lidt tid til at planlægge uge 43 og få skrevet ugeplan.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 8. okt 2015, 09:10

MyGirl skrev:
Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:Tillykke :banan: Hvor er det godt gået.

Jeg er faktisk også holdt op med at tælle kcal, og indtil videre ser det faktisk ud til at gå rigtig fint!

Uh, min madlog er udløbet i søndags OG min køkkenvægts batteri valgte at lægge sig til at dø i mandags! Så jeg er virkelig sat på prøve, men jeg VIL prøve i oktober at se, om jeg kan undvære og køre på min intuition. På den måde håber jeg også, jeg kan få større tilfredshed ud af min træning, fordi jeg har for stort fokus på, hvor mange kalorier jeg får forbrændt ad gangen... :genert:

Glæder mig til at høre, hvordan det går. :)

Min måle-runde i morgen vil for alvor vise, om det kører for mig med ikke at tælle. Hvis det går fint, vil jeg i hvert fald stadig have tabt cm de sidste 14 dages tid, hvor jeg ikke har talt. Mit startede faktisk også af, at min køkkenvægt døde. Synes det er helt fantastisk "frit" - jeg fokuserer bare benhårdt på at få sund og nærende mad med masser af grønt, og ikke på kalorieindholdet. (Naturligvis sørger jeg på bedste øjemålsvis for, at jeg holder mig under de 500 kcal på fastedage - spiser så tit det samme, at jeg synes, der er ret godt styr på det.)

Jeg er fastende i dag og indtil kl. 12 i morgen (med et måltid i aften). Største "forhindring" bliver et møde fra ca. 17.-19 i eftermiddag, men er faktisk ikke voldsomt bekymret for det.

Tjah, ikke overvejende positivt rent vægtmæssigt (jeg har taget de 600 g, jeg tabte i sidste uge, på igen), men altså - min største hurdle er at slippe kontrollen. Jeg har den sidste måneds tid ikke brugt madlog særligt konsekvent på SD, så det kører - men det er grænseoverskridende, ikke at have fuld kontrol på FD. Men jeg skal lære det - det er resten af livet, det gælder. Dermed må jeg også indstille mig på udsving på vægtfronten, men jeg tror efterhånden, jeg er nået dertil, at jeg lægger større vægt på velvære og tilfredshed med det, jeg ser i spejlet og føler, når jeg tager tøj på end et tal på vægten. Bum.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 8. okt 2015, 09:18

Ally skrev:Jeg skulle have været til fysioterapi i morges, men fysioterapeuten ringede i morges og aflyste konsultationen grundet sygdom. Fik i stedet en ny tid på mandag.

Dagen går med at planlægge undervisning til i morgen og fredag samt rette engelskopgaver. Jeg overspringshandler dog ved at skifte sengetøj, vaske tøj og se - wait for it - "Degrassi Junior High" på YouTube. Dét er klasse! Jeg kan huske, at jeg så afsnittene i forbindelse med ungdomsprogrammet ZigZag og at jeg havde et mindre crush på Joey Jeremiah i serien :lol: :love:

Motionsmæssigt har jeg været ude at cykle. 4-ish km. Ikke meget, men taget i betragtning af, at jeg var ret så immobil i sidste uge, så er jeg glad for, at jeg de sidste dage har cyklet og gået ture.

ÅRH! Degrassi! Joey :love: :love: :love:
Jeg elskede mandag eftermiddag kl. 17, hvor jeg fik lov til at tænde tv'et! Og så læste jeg flere af bøgerne, der blev lavet over serien med de enkelte personer - de var klasse!
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 348
Likede indlæg: 1747

Indlægaf MyGirl » 8. okt 2015, 09:47

:kys: Tak piger for alle de søde likes og kort!
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 686
Likede indlæg: 3997

Indlægaf Bøtte » 8. okt 2015, 09:48

Jeg har været ude at løbe! :banan:

Endda 5 km. Målet var ellers kun lige omkring 4, men da jeg var næsten hjemme, besluttede jeg mig for lige at bygge en halv km mere på, og da det var gjort stod en på 4,8 og så var det jo dumt ikke lige at nå de 5 km, så det gjorde jeg. På grund af et GPS udfald stod den dog kun på 4,99 km da jeg nåede hjem, men vil tro jeg endte på omkring 5,2 km.

Og jeg startede lige dagen med at rydde op i indkørslen, min mand havde bare smækket havemøblerne om i carporten, så jeg ikke kunne hænge vasketøj op, så det måtte jeg lige rydde op på. Han er et uforbederlig rodehoved, så det lignede noget der var løgn. Jeg hader sådan noget, især lige ud til vejen, hvor alle mennesker kan se det. Nu ser der lidt bedre ud.
Under oprydningen stødte jeg på to brædder, han har skruet af Legehuset, så vi bedre kunne male det, så dem fik jeg lige malet + rundt om vinduer og det meste af døren på legehuset blev også lige malet. Løb selvfølgelig tør for malertape, så kunne ikke blive færdig, men det skal alligevel have en tur mere i morgen, hvis det ikke regner., så må det sidste få der.
3
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 8. okt 2015, 10:25

Bøtte - du er for vild! :rocker: :worship:
0
FitBrideToBE

Indlægaf FitBrideToBE » 8. okt 2015, 11:57

Er det bare mig, eller er der kommet "sne" på debatten?? :gruble:

Anyway jeg fucker fortsat op.. Jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal vende bøtten - @Bøtte - du er btw for sej med det løb ! :banan:

Jeg træner dog videre det bedste jeg kan og ved... er ved at få gang i løbet igen, hvilket kræver meget af mig, så klap mig selv på skulderen agtig.. Eksamen er på vej, og det roder bare vildt med mit hoved.. Det er bare faktum, og så er der også andre ting, som svækker min "afholdenhed".. Men jeg må køre på.. Så sådan en semi-bleh update herfra.. :genert:
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1611

Indlægaf Ally » 8. okt 2015, 14:44

FitBrideToBE skrev:Er det bare mig, eller er der kommet "sne" på debatten?? :gruble:

Nej, det er ikke kun dig - jeg ser også "snefnug" på skærmen. But why?
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 194
Likede indlæg: 1611

Indlægaf Ally » 8. okt 2015, 19:14

Suk.

Jeg var på arbejde i dag. Det har været hårdt, det vil jeg gerne indrømme, men jeg har lyttet til mig selv og min krops signaler. Jeg har siddet ned, når det har været nødvendigt og ligeledes stået op, når det var det, der skulle til for at have det godt i kroppen.

Ikke desto mindre var det rart at være på arbejde i dag :)
3
FitBrideToBE

Indlægaf FitBrideToBE » 9. okt 2015, 06:16

Ballademager skrev:Et lille pip herfra. Har læst jeres indlæg, men kan ikke lige overskue at kommentere alle :genert:

Er i mål med motionen for denne uge (det har været lidt op ad bakke, men det gik). Kosten har også været ok indtil videre. Har til gengæld haft arbejdsdagen fra helvede. Loggede på 08.10 og det gik godt til 08.30 - then all hell broke loose. Det væltede ind med al muligt, min indbakke var ved at eksplodere, og brugte hele dagen på at forsøge at holde mig på sporet. Alle mine gamle stressskeletter væltede ud af mit indre skab. Det var virkelig skræmmende :gisp: Klokken 16 var jeg så træt og modløs, at jeg kortvarigt overvejede at sige op på stedet :D Heldigvis ringede jeg i stedet til min chef, og han fik alt til at falde på plads i løbet af ti minutters telefonsamtale. Så nu er jeg nogenlunde nede i gear igen.

Hvordan går det hos jer derude?

Godt du fik håndteret det hele :gogo: Det havde nok været en løsning, som gav bagslag at sige op :lol2:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4455

Indlægaf Sophaya » 9. okt 2015, 07:39

Jeg får stadig ikke løbet, men kosten er ok. Fra i dag skriver jeg eksamensopgave hvilket giver mig bedre mulighed for at spise ordentligt. Og så har jeg lige bestilt magnesium fordi det skulle forebygge en smule mod migræne, som jeg lider en del af. Da jeg alligevel var på siden bestilte jeg også d-vitamin kapsler og b12, fordi jeg synes jeg mangler energi, især i vinterhalvåret. De var billige og hvis de ikke virker kan jeg jo bare stoppe med dem igen. Tager i nogen vitaminer? Jeg har aldrig prøvet det før, heller ikke rigtigt som barn. Jeg burde nok i virkeligheden også spise nogle kalktabletter, eftersom jeg ikke drikker mælk og sjældent spiser yoghurt.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 9. okt 2015, 11:29

Ballademager skrev:Er blevet syg med blærebetændelse :( Så må nok lige bruge en dags tid under dynen, indtil medicinen begynder at virke. Kæresten skal i byen i aften, så jeg skal vist bare sove.

Øv, det lyder ikke rart.. God bedring :kram:
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 9. okt 2015, 11:32

Ally skrev:Suk.

Jeg var på arbejde i dag. Det har været hårdt, det vil jeg gerne indrømme, men jeg har lyttet til mig selv og min krops signaler. Jeg har siddet ned, når det har været nødvendigt og ligeledes stået op, når det var det, der skulle til for at have det godt i kroppen.

Ikke desto mindre var det rart at være på arbejde i dag :)

Hvor dejligt at høre, det går den rigtige vej med dig :)

Og så er det jo godt, det allerede er weekend, så der ikke bliver lagt for hårdt ud!
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"