Mærkværdige observationer på datingsider

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1884

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf zembra1986 » 18. nov 2016, 16:32

cola skrev:
zembra1986 skrev:
Lys skrev:
zembra1986 skrev:Nå men, jeg er jo helt ny i det der dating :genert:

Er blevet inviteret til at mødes med en fyr på 36 år som jeg har skrevet lidt sammen med på Tinder. Jeg ved ikke om han invitere hjem til ham selv......hvordan ville I have det med det? Min mor har allerede sagt, at jeg skal mødes med ham et offentligt sted, men jeg har det også bare sådan lidt, at jeg tænker det da ikke kan passe, man ikke kan tage hjem til en fyr uden, at være bange for han angriber/voldtager en, eller hvad det nu er min mor tænker på? Ville I tage hjem alene hjem til en fyr på første date? :gruble:

Nej, aldrig. Medmindre jeg kendte ham i forvejen. Det har jeg aldrig oplevet var et issue.

Jeg tror heller ikke det er noget issue for ham.

Jeg er nok bare mere nervøs ved tanken om at skulle mødes med ham offentlighed. I forvejen er jeg bange for evt. akavede momenter og det bliver bestemt ikke bedre af at det er offentligt og dermed med "tilskuere" på :genert:

Vælg stedet... jeg vælger altid et offentlig sted med masser af mennesker, på den måde så undgår du tilskuer, som du så fint kalder dem, for ... du er trods alt bare en i mylderet, vælg et sted hvor du føler dig tryk og hvor du ved du kan stikke af, hvis han som jeg har oplevet flere gange, ikke helt har været ærlig på sit billede, eller bare er den der trælse type der næsten er stalker mens i går sammen.

Jeg har skrevet til ham og forslået at vi mødes på en cafe til en øl eller et glas vin på søndag :)
Senest rettet af zembra1986 18. nov 2016, 16:38, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1884

Indlægaf zembra1986 » 18. nov 2016, 16:38

Purple Haze skrev:
zembra1986 skrev:Nå men, jeg er jo helt ny i det der dating :genert:

Er blevet inviteret til at mødes med en fyr på 36 år som jeg har skrevet lidt sammen med på Tinder. Jeg ved ikke om han invitere hjem til ham selv......hvordan ville I have det med det? Min mor har allerede sagt, at jeg skal mødes med ham et offentligt sted, men jeg har det også bare sådan lidt, at jeg tænker det da ikke kan passe, man ikke kan tage hjem til en fyr uden, at være bange for han angriber/voldtager en, eller hvad det nu er min mor tænker på? Ville I tage hjem alene hjem til en fyr på første date? :gruble:

Har aldrig mødtes med en mand første gang privat, med mindre det var aftalen på forhånd at det var en sex date.

En gang var jeg ved at aftale et møde med en mand, som foreslog at mødes hos ham. Jeg foreslog i stedet at mødes på en cafe i nærheden.
Derefter prøvede han med lidt gaslighting, at mødes på cafe er en kedelig kliché - og toppede med at han jo ville byde på cocktails, og at et nej jo er et nej.
Der mistede jeg alt lyst til at mødes med ham. Fandt så bagefter ud af at han havde kontaktet min veninde (samme dating side) og bla fortalt hende at han ikke skrev med andre og i øvrigt ikke var til casual sex.

Ret glad for at jeg ikke mødetes med ham.

:8:

Kan godt se man aldrig kan vide sig sikker :( det er min mor så også et bevis for da hun faktisk er blevet voldtaget af en hun skulle på date med engang, det havde jeg helt glemt.....men snakkede lige i telefon med hende for kort tid siden hvor hun nævnte det......kan nu godt forstå hvorfor hun forslog jeg skulle mødes med ham offentligt, som hun også sagde....man kan nemmere rejse sig offentligt og skride hvis kemien ikke er der eller han viser sig at være en idiot....det kan godt være sværre hvis det foregår i privaten og det kan jeg godt følge hende i.
3
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 173
Likede indlæg: 3208

Indlægaf DenSyngendeLussing » 18. nov 2016, 16:41

Jeg kan nu godt finde på at tage på første date hjemme hos en fyr - og har gjort det et par gange. Det kommer helt an på, hvilken vibe, jeg har fået fra ham og hvor længe vi har skrevet sammen inden. Det giver selvfølgelig også en større sandsynlighed for, at man ender i kanen sammen ret hurtigt, så hvis man er typen, der helst vil vente med det, så er en kaffedate på en café nok bedst. Og man skal jo selvfølgelig altid være forsigtig, det er klart. :)
5
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 36
Likede indlæg: 596

Indlægaf Thitida-No-Chey » 19. nov 2016, 09:04

Jeg går efter forsigtig, hvis jeg skal være helt ærlig, og mange af dem, jeg har forsøgt at starte forsigtigt med har hurtigt fået den drejet over på at vi kunne gøre det privat i stedet.... :nej: Yeah, no...

Nåh, jeg stak af fra Scor... Tror jeg var bedst i sidste ende... Den ene "highend side", jeg snakkede om, var vanvittigt død (elitedaters, anbefalet af en veninde, not much going on there), så aflyste mit abonnement og gik på jagt efter noget andet og fandt... Partner med niveau... Som jeg ellers havde forsvoret... Don't judge... Det er en pissedyr omgang, det indrømmer jeg blankt! Men til gengæld kan jeg se, at netop fordi det er en dyr omgang, så er folk mere aktive derinde... Skriver fast med et par stykker, blandt andet en, som jeg seriøst gerne vil møde, for vi har vanvittigt meget til fælles, og jeg føler, som om vi klikkede fra første færd! :blush2:
5
No home is complete without the pitter-patter of kitty feet
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1155

Indlægaf Knirkemis » 19. nov 2016, 11:20

Nå, men jeg lavede jo en tråd om min opfattelse af dating, og hvor dårlig en start, jeg har haft. Efter en pause og mange overvejelser, accepterede jeg en anmodning fra én på Happn. Han skrev 5 minutter efter, og vi brugte en halv times tid på lidt hurtigt frem og tilbage snak, inden jeg skulle i seng.
Jeg skrev til ham, at jeg kun skriver med/dater en af gangen, og at jeg havde skulle tage tilløb, for at komme igang. Samt at jeg huskede datinglivet, som til tider lidt forvirrende (samtalen lagde op til de her ting, så det var ikke sådan en gang klynk og "hvor er dating bare hårdt"). Han svarede tilbage, at han var smigret, når nu det var så velovervejet, og at han rigtig gerne ville skrives ved dagen efter. Og at det var dejligt med én som overvejede tingene i forhold til dating. Han nåede også at tilbyde, at hjælpe med at hente et juletræ.
Næste morgen fik jeg en sød godmorgen sms, med en frisk og frejdig sangtekst at vågne på. 2 sms´er senere samme dag, var der radiotavshed, og har været det siden onsdag :lol:
Såååh, han kunne koncentrere sig om det i lige knap 24 timer. I´m not impressed, og mine forhåbninger til datinglivet har nået et nyt lavpunkt :D Men heldigvis er jeg ikke mere ivrig efter at få en kæreste, end at jeg kan se det absurde og sjove i situationen.
4
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 27
Likede indlæg: 781

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 19. jan 2017, 03:14

Vil i foretrække en detalieret forklaring på hvorfor det ikke lige er sagen, eller at blive ghosted?

Billede

Billede
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 853
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 8173

Indlægaf Dikus » 19. jan 2017, 04:08

Det er da helt reelt at stå ved, hvad man søger, før man etablerer en kontakt? Hvorfor skal det blandes sammen med at blive ghosted, som sker efter kontakten er etableret?
4
JoyNips
Kort karma: 391
Likede indlæg: 5470

Indlægaf JoyNips » 19. jan 2017, 11:40

Fred være med at man ikke er tiltrukket, men behøver man at være en idiot omkring det?
12
Brugeravatar
Jydepigen
Kort karma: 53
Likede indlæg: 383

Indlægaf Jydepigen » 19. jan 2017, 12:15

Har også haft en hel del oplevelser med diverse datingsider. Og ja, det har været en blandet fornøjelse...
Men de der fyre, hvor alt går ud på sex - det fatter jeg simpelthen ikke! Så opretter man sig forhåbentlig på scor.dk, men hvad laver man på dating.dk, hvor det plejer at være mere seriøst.. :mellow:
Så til Tinder - hvordan kan man synes at mørke billeder taget nede fra, uden at kigge i kameraet, kan være tiltrækkende? Ved godt at det er et hurtigt site, hvor det er nemt og gratis at oprette sig, men vil man ikke gerne fremstå fra sin pæneste side?! Eller gruppefotos, hvor man ikke aner hvilken en der er hovedpersonen?!
Har også oplevet flere der først har sagt at de har børn når man har skrevet sammen i flere dage/en uge - så er den ligesom svær at løbe fra, hvis man ikke er interesseret i en med børn. Det kan bare godt blive akavet.
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1258

Indlægaf JessicaD » 19. jan 2017, 16:29

Vlad Kalashnikov skrev:Vil i foretrække en detalieret forklaring på hvorfor det ikke lige er sagen, eller at blive ghosted?

De der beskeder tyder jo på, at de slet ikke har haft talt sammen - så virker det meget aggressivt at komme med sådan et langt rant omkring sine præferencer. Et stille og roligt "du er desværre ikke min type" kunne have gjort jobbet lige så fint. Hvis folk så spørger mere ind, så kan man jo uddybe det, hvis man gider.

At blive ghosted er noget helt andet. Hvis jeg skriver til en tilfældig fremmed, der ikke svarer, så er det ikke ghosting. Ghosting handler jo om, at man har ses/skrevet i en periode, og den anden pludselig mere eller mindre ud af det blå stopper med at svare. Og ja, i det tilfælde ville det også være meget mystisk pludselig at sende sådan en svada der, da man vel har kendt personens alder og udseende på forhånd.

Hvad synes du selv?
8
Brugeravatar
Jydepigen
Kort karma: 53
Likede indlæg: 383

Indlægaf Jydepigen » 20. jan 2017, 09:24

Vlad Kalashnikov skrev:Vil i foretrække en detalieret forklaring på hvorfor det ikke lige er sagen, eller at blive ghosted?

Billede

Billede

Behøves ikke at få sådan en lang smøre, men et "du er ikke lige min type" eller "der er ikke den rette kemi" er et okay svar. Er blevet ghosted så mange gange og synes virkelig at det er en mærkelig måde at smutte fra samtalen på.. Få nogle nosser og afslut det på en pæn måde ;)
1
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1243

Indlægaf klumphen » 29. jan 2017, 18:08

Ærlighed er et plus, men at blive kaldt sørgelig er måske lige i overkanten. Hvis man ikke har noget pænt at sige, så holder man sin mund. Sgu.
6
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 66
Likede indlæg: 858

Indlægaf Chachacha » 29. jan 2017, 18:18

Billede

Billede

Det der er jo en led besked, hvor han kalder modtageren både gammel og fed samtidigt med at han lige remser sine egne fortræffeligheder op (veltrænet og rig, åbenbart). Sygt klam type i mine øjne, og jeg ville ALDRIG falde for en mand som ham :puke:

Han minder mig om ham fra satireshowet Genereation SoMe på DR, der er på Tinderdates og er et kæmpe røvhul. Og det er altid kikset at være præcis som en, der bliver gjort grin med i et satireshow.
7
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1258

Indlægaf JessicaD » 29. jan 2017, 18:43

Chachacha skrev:Det der er jo en led besked, hvor han kalder modtageren både gammel og fed samtidigt med at han lige remser sine egne fortræffeligheder op (veltrænet og rig, åbenbart). Sygt klam type i mine øjne, og jeg ville ALDRIG falde for en mand som ham :puke:

Han minder mig om ham fra satireshowet Genereation SoMe på DR, der er på Tinderdates og er et kæmpe røvhul. Og det er altid kikset at være præcis som en, der bliver gjort grin med i et satireshow.

Hvordan synes du, det går? Jeg synes, det går sådan middel! Men jeg har også bare en virkelig høj standard for dem, jeg dater. :cool: :lol:
2
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 27
Likede indlæg: 781

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 30. jan 2017, 04:35

Chachacha skrev:

Billede

Billede

Det der er jo en led besked, hvor han kalder modtageren både gammel og fed samtidigt med at han lige remser sine egne fortræffeligheder op (veltrænet og rig, åbenbart). Sygt klam type i mine øjne, og jeg ville ALDRIG falde for en mand som ham :puke:

meh. Hans besked er lidt fjollet, men han er jo ikke direkte led. Han siger bare hun er for gammel til ham, og det er vel ok, især når han vil have børn. Og så siger han ikke er tiltrukket "big women", hvilket ikke er det samme som at sige hun er fed. Begge ting som han åbenbart har specificeret i sin profil. Det bedste ville naturligvis være hvis han havde ignoreret hende, men hvis man virkelig vil give en grund, og grunden er at hun er for gammel og for tyk, så er det svært at se det kunne gøres meget anderledes.

Hell hath no fury like a woman scorned.
1
Grab them by the pussy

Tilbage til "Forhold og sex"