Så er Ninka single igen...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11682

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. jan 2016, 11:00

dykkersild skrev:

De bliver et umage par - og begge to dygtige til PR - så fasten your seat belt - you are in for one h... of a ride.

Det bliver stort det her...
0
The more I eat the butter I feel
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 15. jan 2016, 11:29

Jeg aner ikke hvordan det er at være ordblind, men med den viden man har i dag og de hjælpemidler der findes, synes jeg det er meget mærkeligt at hans datter blev isoleret og depressiv pga. Det. Jeg tænker der må være en del mere bag det end bare ordblindheden, og kan ikke lade være med at der er nogle forældre der nok kunne have håndteret deres datter en del mere hensigtsmæssigt end de har gjort
3
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 287
Likede indlæg: 2164

Indlægaf Mulan » 15. jan 2016, 12:15

uha. Den mand kilder mit raseri-gen rimelig heftigt.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. jan 2016, 12:16

Sophies-mor skrev:Beklager, men :rulle:

Man skal aldrig beklage en rulle-med-øjnene smiley i en Ninka tråd. Det er trods alt den som bedst opsummere folks holdning til hende. Med god grund.
7
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Mulan

Indlægaf Mulan » 15. jan 2016, 12:17

D.itsen skrev:Jeg aner ikke hvordan det er at være ordblind, men med den viden man har i dag og de hjælpemidler der findes, synes jeg det er meget mærkeligt at hans datter blev isoleret og depressiv pga. Det. Jeg tænker der må være en del mere bag det end bare ordblindheden, og kan ikke lade være med at der er nogle forældre der nok kunne have håndteret deres datter en del mere hensigtsmæssigt end de har gjort

Man ved at motorik ikke har noget med dysleksi at gøre, dvs. at han sikkert har forsøgt at 'kurere' hende med fuldstændigt nyttesløse øvelser, der ikke har forbedret noget som helst. Ordblindhed i sig selv kan lede til at man isolerer sig fra jævnaldrende, fordi man føler sig dum og anerledes i skolen. Det er desværre ikke ualmindeligt at barnets skolegang, også videre uddannelse, lider under det, med mindreværdsfølelse oven i hatten. Måske har hun følt sig som et ekstra nederlag, netop fordi det 'burde' have kureret hende?
2
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 15. jan 2016, 12:39

Omg. Hun er da lige så blæst som hun plejer.
Hvad fanden er der i vejen med hende :rulle:

Det er et seriøst opmærksomhedstrip hun er ude i.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 182
Likede indlæg: 2179

Indlægaf Moxy-lady » 15. jan 2016, 13:00

Jeg nåede 2½ minut ind i videoen, så blev jeg nødt til at give op. Jeg synes at hun modsiger sig selv hele tiden, bare på de par minutter jeg nåede at se. Kvinder er for dominerende, og mænd er for vattede - men en uhøflig mand i lufthavnen skubbede til hende og var grov overfor hende. Det virker ret nederen, men ikke særlig vattet?
3
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1145
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Indlægaf kidkomb » 15. jan 2016, 13:08

Jeg har ikke set videoen. Jeg tør ikke.
Jeg får lange løg bare ved tanken om hendes monotome, psykopatagtige måde at tale på.
Min søster taler lidt sådan. Roooligt og ooomsorgsfuldt og deltagende og i det der letgenkendelige toneleje, der betyder "jeg forsøger at manipulere dig lige nu"
:tie:
Senest rettet af kidkomb 15. jan 2016, 13:09, rettet i alt 1 gang.
7
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 15. jan 2016, 13:09

Okay.... Hvis man bliver forført af det her, så er man altså selv udenom det.

"*Exercises include: Spinning around on one spot three times on each leg; Doing eye focusing exercises such as tracking a moving light to improve eye-tracking; Catching bean bags while standing on one leg; Threading beads on to strings; Balancing on wobble boards with your eyes closed; Reciting times tables while hopping"

Det lyder som en alkoholtest, eller en drukleg. Helt klart 20.000 kr værd :sarkasme:
4
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 15. jan 2016, 13:30

Mulan skrev:
D.itsen skrev:Jeg aner ikke hvordan det er at være ordblind, men med den viden man har i dag og de hjælpemidler der findes, synes jeg det er meget mærkeligt at hans datter blev isoleret og depressiv pga. Det. Jeg tænker der må være en del mere bag det end bare ordblindheden, og kan ikke lade være med at der er nogle forældre der nok kunne have håndteret deres datter en del mere hensigtsmæssigt end de har gjort

Man ved at motorik ikke har noget med dysleksi at gøre, dvs. at han sikkert har forsøgt at 'kurere' hende med fuldstændigt nyttesløse øvelser, der ikke har forbedret noget som helst. Ordblindhed i sig selv kan lede til at man isolerer sig fra jævnaldrende, fordi man føler sig dum og anerledes i skolen. Det er desværre ikke ualmindeligt at barnets skolegang, også videre uddannelse, lider under det, med mindreværdsfølelse oven i hatten. Måske har hun følt sig som et ekstra nederlag, netop fordi det 'burde' have kureret hende?

Gik han ikke først i gang med at kurere hende da hun var 22, og hun forsøgte selvmord for 3. Gang? Eller?
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Mulan

Indlægaf Mulan » 15. jan 2016, 13:58

D.itsen skrev:
Mulan skrev:

Gik han ikke først i gang med at kurere hende da hun var 22, og hun forsøgte selvmord for 3. Gang? Eller?

Åhr det ved jeg faktisk ikke. Men pointen var blot, at hvis man har dysleksi, ikke er blevet udredt og undervist for at bedre det, så kan der være nogle triste konsekvenser på længere sigt. Men jeg kan af gode grunde ikke sige, at det var pga. dysleksi hun prøvede at begå selvmord. :)
1

Brugeravatar
Mulan

Indlægaf Mulan » 15. jan 2016, 14:04

Moxy-lady skrev:Okay.... Hvis man bliver forført af det her, så er man altså selv udenom det.

"*Exercises include: Spinning around on one spot three times on each leg; Doing eye focusing exercises such as tracking a moving light to improve eye-tracking; Catching bean bags while standing on one leg; Threading beads on to strings; Balancing on wobble boards with your eyes closed; Reciting times tables while hopping"

Det lyder som en alkoholtest, eller en drukleg. Helt klart 20.000 kr værd :sarkasme:

Jeg synes, at det er at udnytte forældre, der håber på hjælp til deres børn, der muligvis er begyndt at hade deres skolegang og måske føler ydmyget, sårbare og isolerede. Det er et langsommeligt arbejde at afhjælpe dysleksi, desværre og jeg er sikker på, at steder, hvor man måske ikke har nem og gratis adgang til læsepædagoger, kan føle sig svigtet af skolesystemet og derfor ikke ved, hvortil man skal vende sig.Jeg synes HAN er et kæmpe uansvarligt svin, fordi han ikke har sin baggrund i orden og fordi ved at give forkert 'behandling' faktisk frarøver disse elever reel, evidensbaseret undervisning, som man ved har gode resultater på kort og langt sigt. Det er fuldstændigt uacceptabelt og hvis konen agter at bringe fjolset her, så vil jeg personligt kæmpe med næb og kløer for at han aldrig får lov til at behandle børn/voksne for ordblindhed.

Jeg forstår slet ikke, at det kan være lovligt at oprette sådanne centre uden licens, eller i hvert fald et minimum af faglig erfaring baseret på andet end meninger og google search.
9

Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 15. jan 2016, 14:14

Mulan skrev:
Moxy-lady skrev:Okay.... Hvis man bliver forført af det her, så er man altså selv udenom det.

Jeg synes, at det er at udnytte forældre, der håber på hjælp til deres børn, der muligvis er begyndt at hade deres skolegang og måske føler ydmyget, sårbare og isolerede. Det er et langsommeligt arbejde at afhjælpe dysleksi, desværre og jeg er sikker på, at steder, hvor man måske ikke har nem og gratis adgang til læsepædagoger, kan føle sig svigtet af skolesystemet og derfor ikke ved, hvortil man skal vende sig.Jeg synes HAN er et kæmpe uansvarligt svin, fordi han ikke har sin baggrund i orden og fordi ved at give forkert 'behandling' faktisk frarøver disse elever reel, evidensbaseret undervisning, som man ved har gode resultater på kort og langt sigt. Det er fuldstændigt uacceptabelt og hvis konen agter at bringe fjolset her, så vil jeg personligt kæmpe med næb og kløer for at han aldrig får lov til at behandle børn/voksne for ordblindhed.

Jeg forstår slet ikke, at det kan være lovligt at oprette sådanne centre uden licens, eller i hvert fald et minimum af faglig erfaring baseret på andet end meninger og google search.

Jeg er egentlig fuldstændig enig med dig. Jeg synes bare at det var så himmelråbende dumt, at jeg blev nødt til at kommentere :)

Min kæreste er svært ordblind, og han har i den forbindelse gået på VUC i nogle specielle ordblindeklasser - det har virkelig rykket! Der er det et spørgsmål om at lære nogle teknikker og nogle huskeregler udenad.
1
Brugeravatar
Mulan

Indlægaf Mulan » 15. jan 2016, 14:18

Moxy-lady skrev:
Jeg er egentlig fuldstændig enig med dig. Jeg synes bare at det var så himmelråbende dumt, at jeg blev nødt til at kommentere :)

Min kæreste er svært ordblind, og han har i den forbindelse gået på VUC i nogle specielle ordblindeklasser - det har virkelig rykket! Der er det et spørgsmål om at lære nogle teknikker og nogle huskeregler udenad.

Det er også dumt og jeg gik vist lidt i ragemode, fordi han pisser mig så meget af. FUSENTAST.
2

Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 15. jan 2016, 14:20

Haha, fusentast er et ord der bliver brugt alt for lidt! :lol:
4

Tilbage til "Livets forhold"