Del Noget Med Debatten

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2614

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Fillie » 4. jan 2016, 11:24

I dag skulle jeg måske være startet på deltid på min arbejdsplads efter halvanden måneds sygemelding pga. alvorlig stress som følge af urimelige arbejdsvilkår.

Men sådan gik det ikke: Jeg modtog en komplet uventet fyreseddel på min fødselsdag med anbefalet brev og en fuldkommen absurd begrundelse, og derfor er jeg nu efter mere end otte år i samme organisation trådt ind i livet som arbejdsløs, da jeg er blevet fritstillet med fem (jeg nåede lige præcis ikke seks) måneders opsigelse.

Det føles som at være i frit fald, da jeg aldrig før har stået i en lignende situation, men jeg skal tale med min fagforening, som i øvrigt har været en fantastisk støtte under hele min sygemelding, i morgen, og så bliver jeg formentlig lidt klogere på, hvad der venter mig. Jobcenteret havde jeg en aftale hos i dag, selvom jeg er blevet fyret, fordi jeg stadig er sygemeldt, og arbejdsgiver modtager refusion under opsigelsen, indtil jeg kan raskmeldes, men de var så flinke at udskyde mødet en uge, fordi jeg er helt til rotterne.

Det er ikke nemt at skulle sætte sig ind i en masse regler, når man stadig er syg af stress med alle de modbydelige symptomer, der følger med (som da lige fik et boost pga. opsigelsen!) og derfor bl.a. ikke kan huske fra næse til mund. Æv med æv på. :(
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2276

Indlægaf didas » 4. jan 2016, 11:50

Jeg er træt! Nytårsfridagene har vendt min døgnrytme på hovedet. Sidst jeg kiggede på uret, inden jeg faldt i søvn i nat (morges) var klokken 05.15...vækkeuret ringede 07.45 :gisp:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 662

Indlægaf Jailbird » 4. jan 2016, 12:26

Jeg skal snart i praktik og min hjerne er ved kortslutte over alle de negative tanker og skrækscenarier som jeg ikke kan dele med nogen. Og jeg overvejer at starte en tråd omkring det, men føler både at det er et fjollet emne, samtidig med jeg også er bange for, at ingen vil svare.
Åh, det lød ynkeligt :gruble:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 4. jan 2016, 12:30

Fillie skrev:
Sophaya skrev:Det føles som om nogen udhuler min mave med en teske.

Jeg er ikke sikker på, om mit grønne kort helt gav mening, da jeg fik sendt det før gennemlæsning, men jeg forsøgte at skrive, at jeg virkelig føler med dig, for det er simpelthen rocker hårdt, det du gennemgår, og du skal tage dig præcis den tid, du har behov for, til at komme ovenpå igen - og spise masser af flødeis imens. Det sidste er en regel. :kram:

Tak for den søde besked - og det søde grønne kort, der nu gav fint mening. Det er virkelig sødt af dig - jeg har købt 4 chokoladebarer og har tænkt mig at spise dem alle sammen. :kys:
Sender også mange tanker til dig i din uretfærdige jobsituation :kram:
1
x
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2614

Indlægaf Fillie » 4. jan 2016, 13:23

Jailbird skrev:Jeg skal snart i praktik og min hjerne er ved kortslutte over alle de negative tanker og skrækscenarier som jeg ikke kan dele med nogen. Og jeg overvejer at starte en tråd omkring det, men føler både at det er et fjollet emne, samtidig med jeg også er bange for, at ingen vil svare.

Selvfølgelig vil vi svare: Skriv løs! :kram:
4
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 4. jan 2016, 13:36

Fillie skrev:
Jailbird skrev:Jeg skal snart i praktik og min hjerne er ved kortslutte over alle de negative tanker og skrækscenarier som jeg ikke kan dele med nogen. Og jeg overvejer at starte en tråd omkring det, men føler både at det er et fjollet emne, samtidig med jeg også er bange for, at ingen vil svare.

Selvfølgelig vil vi svare: Skriv løs! :kram:

This!
1
x
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3278

Indlægaf DD_81 » 4. jan 2016, 13:38

Jeg vil (næsten) hellere dele dobbeltseng med vores småfolk end min mand, de er så søde og rare og bløde, og dejlige at putte med :lun: Elsker når de kommer ind til os om natten - undt. de få gange de skal lege snurretop og danse stepdans.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 4. jan 2016, 13:48

Det skal jeg også. Vi kan holde hinanden i hånden? :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 293
Likede indlæg: 4492

Indlægaf Rosa Espinosa » 4. jan 2016, 14:13

Det er først lige gået op for mig nu, at der jo står noget i de grønne kort man modtager :genert: Havde helt glemt hvordan det fungerede :lol:
6
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 4. jan 2016, 15:31

Jeg læste det først som "...og dejlige at prutte med" :lol:

DD_81 skrev:Jeg vil (næsten) hellere dele dobbeltseng med vores småfolk end min mand, de er så søde og rare og bløde, og dejlige at putte med :lun: Elsker når de kommer ind til os om natten - undt. de få gange de skal lege snurretop og danse stepdans.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1153
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9748

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2016, 15:35

Kender I det, når man tager noget is. Og så tager man riiigeligt fordi, man ved godt, at når man har spist det, så vil man have mere.
Og så når man har spist den riiiigelige portion. Så vil man stadig have mere :sur:

Som min kloge psykologi-lærer engang sagde: "Man som i jeg"
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 629

Indlægaf Sevii » 5. jan 2016, 00:53

Jeg har så valgt ikke at spise kød mere og jeg har overvejet det i mange måneder, og så tog jeg bare valget. Jeg er dog lidt overrasket over at det er så nemt at erstatte kød og jeg ikke savnede det som folk tit beskriver de gør... :fløjt:
Senest rettet af Sevii 5. jan 2016, 13:26, rettet i alt 1 gang.
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 5. jan 2016, 13:07

Min største grund for at komme over på denne debat, var ikke at folk på den anden havde svært ved at få slettet deres indlæg, men mere at jeg var bange for at mange af dem der plejede at skrive i Melodi Grand Prix tråden, måske var flyttet herover :genert:

Det er en tilbagevende begivenhed jeg ser frem til hver år. Debattører som brokker sig over svenskerne endnu en gang har stået for 2/3 dele af alle sangene, at der anvendes boobs for at få point, hater på Rusland (fordi de fortjener det :sur: ) og mobber dem fra østlandende. Det er noget som kan samle folk :lun:
7
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 5. jan 2016, 14:53

Rosa Espinosa skrev:Min største grund for at komme over på denne debat, var ikke at folk på den anden havde svært ved at få slettet deres indlæg, men mere at jeg var bange for at mange af dem der plejede at skrive i Melodi Grand Prix tråden, måske var flyttet herover :genert:

Det er en tilbagevende begivenhed jeg ser frem til hver år. Debattører som brokker sig over svenskerne endnu en gang har stået for 2/3 dele af alle sangene, at der anvendes boobs for at få point, hater på Rusland (fordi de fortjener det :sur: ) og mobber dem fra østlandende. Det er noget som kan samle folk :lun:

Årh, det lyder helt klart som en tråd, jeg skal være med i, hvis der kommer en her. :love: Tænk at jeg har overset den på den gamle debat. Sidste år måtte jeg nøjes med en længere (men meget underholdende) sms-korrespondance med min søster under semifinalerne.
2
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 5. jan 2016, 15:37

sigge skrev:
Rosa Espinosa skrev:Min største grund for at komme over på denne debat, var ikke at folk på den anden havde svært ved at få slettet deres indlæg, men mere at jeg var bange for at mange af dem der plejede at skrive i Melodi Grand Prix tråden, måske var flyttet herover :genert:

Årh, det lyder helt klart som en tråd, jeg skal være med i, hvis der kommer en her. :love: Tænk at jeg har overset den på den gamle debat. Sidste år måtte jeg nøjes med en længere (men meget underholdende) sms-korrespondance med min søster under semifinalerne.

Den skal du helt klart deltage i så! Den har været på den gamle debat i et par år nu og det er mega hyggeligt og sjovt hver gang. Den tråd er den eneste grund til at jeg overhovedet ser showet :D Så håber den kommer herinde i år.
3

Tilbage til "Generelt"