Del Noget Med Debatten

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 285
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2867

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Fräulein L. » 14. apr 2016, 19:50

Fyrst Eberhard skrev:
Fräulein L. skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg elsker den jyske uimponerede tilgang til tingene.

På vej mod København tidligere i dag, blev jeg kaffetørstig og stoppede ved et lille café-sted i Sønderborg. Jeg bestiller kaffen og spørger om jeg kan få den med, hvorefter ekspedienten, uden at svare, laver min kaffe i et colabæger med colalåg. Og sugerør!

Haha genialt! Hvor var det?

Og vi plejer nu nok at kunne få vores kaffe til at tage med i normale papkrus - uden sugerør :D

Det var en lille café i et shopping center. Måske lugtede jeg bare langt væk af københavner.

Så var du sikkert i Borgen. Den cafe er også underlig! :D
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 285
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2867

Indlægaf Fräulein L. » 15. apr 2016, 11:47

Stakkels Bertha. Hun har brækket bagskærmen.

(Bertha er min cykel)
3
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 802

Indlægaf klumphen » 15. apr 2016, 17:11

Mit pensionsselskab siger at min dødsforsikring garanterer en udbetaling på 890.910,- kroner. Kan ikke undgå at blive en smule paranoid :ninja: over den oplysning.
1
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1445

Indlægaf Badesandalen » 15. apr 2016, 17:41

klumphen skrev:Mit pensionsselskab siger at min dødsforsikring garanterer en udbetaling på 890.910,- kroner. Kan ikke undgå at blive en smule paranoid :ninja: over den oplysning.

Du skal kun blive paranoid hvis du ikke selv har tegnet forsikringen. :P
7
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1445

Indlægaf Badesandalen » 15. apr 2016, 17:44

Nåmen, jeg kom for at sige at Subway Surfers er vanedannende. :genert:
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 802

Indlægaf klumphen » 15. apr 2016, 17:46

Badesandalen skrev:
klumphen skrev:Mit pensionsselskab siger at min dødsforsikring garanterer en udbetaling på 890.910,- kroner. Kan ikke undgå at blive en smule paranoid :ninja: over den oplysning.

Du skal kun blive paranoid hvis du ikke selv har tegnet forsikringen. :P

:lol2:
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8440

Indlægaf 2SHY » 15. apr 2016, 18:30

De der sour poser fra Haribo er ikke noget at råbe hurra for. Som i virkelig ikke noget at råbe hurra for
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9610

Indlægaf kidkomb » 19. apr 2016, 17:45

Se den!! Se den hele!

3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5022

Indlægaf Fyrst Eberhard » 30. apr 2016, 20:15

Danskfødte Jakob Sheikh (journalist på Politiken) forholder sig til fremmedhadet:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Peace!
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 30. apr 2016, 20:49

kidkomb skrev:Se den!! Se den hele!

Du har muligvis sendt mig ud i en uendelig strøm af blind audition-videoer, kan ikke stoppe igen :fløjt:

Hende nr 3 er freaky!
1
x
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9134

Indlægaf Fru Sunshine » 30. apr 2016, 20:52

Adele er fantastisk - og der er koncert med hende på Charlie :love:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5022

Indlægaf Fyrst Eberhard » 11. maj 2016, 20:53

Imens fortabte møgunger finder det nødvendigt at skabe utryghed på Nørrebros beværtninger, gav et hul i kalenderen mig mulighed for at mærke atmosfæren live, og dermed give en stemningsrapport.

Jeg ankom en formiddag i timen inden den lange middags radioavis. Og det var virkelig befriende at træde ind i det venlige lokale efter minutters vandren på hektiske Nørrebrogade og dens sidegader.
Lystige toner fra Gustav Winckler & Bent Werther tog imod mig med "Bare der er sol i dine øjne". Og det blev der.
Den rare dame bag baren satte straks sin samtale med en bargæst på standby, for at hjælpe mig med at skylle svælget rent for afskyelig bilos.
Min forespørgsel på lagerøl bar frugt med det samme, og en perfekt afkølet Gl. Carlsberg blev mig serveret med et venligt smil. De voldsomme mængder nox-partikler på Nørrebro kræver jo også en snaps før de vil forlade din mundhule. Jeg fremturede "Export? Jubilæum?". Men den venlige dame bød på Rød Aalborg i stedet, og det med et undskyldende blik, som havde hun knust min fod med en fyldt fustage.
Det var der nu ingen grunde til, da Rød Aalborg kan nydes døgnet rundt og til hvad som helst. 30 kr var den kundevenlige pris for dette herlige formiddagssæt.

Herefter fandt jeg mig en behagelig siddeplads på det øverste plateau og tog straks lokalet og gæsterne under iagttagelse. Vi var otte rolige gemytter samlet på en ganske behagelig plet på Ydre Nørrebro.
Tættest på mig, på det nedre plateau nær spillemaskinerne, sad en rolig mand ved et bord for sig selv og pludrede uforståeligt til spillemaskinerne, hver gang de lokkede spillefugle med bip-blippe-lip lyde. Det virkede som om de virkelig forstod hinanden. Spillemaskinen lykkedes dog aldrig med at lokke manden hen til sig. Han ville også hellere sidde og nyde middagshumlen, mens både C.V. Jørgensen, Elvis, Joe Cocker og Louis Armstrong bar os sikkert ind i eftermiddagen.

De øvrige gæster kredsede om emner som overboernes evindelige brokken, mejeriprodukter, Nytårsaften-historier og spil på Brevduebanen. Samt Lillebrors skæve tandsæt. "Skævbider" kaldte de ham. Men Lillebror var ligeglad og slet ikke lille. Han var bare venlig, og den eneste som kom hen til mit bord og hilste på. Men vores samtale sluttede brat, da en gæst skramlede med en pose, som fik Lillebror til logrende at traske op for at se om det mon var et oksekraftben som blev serveret. Det var det ikke.
Og kort efter forlod Lillebror og ejer stedet, for Lillebror skulle vist tisse.
Det skulle jeg også. Og min perfekt bleggule stråle kunne passe sig selv og Falcon-porcelænet, mens jeg måbende konstaterede et meget højt hygiejne niveau på aftankningsstedet. Ingen grimme lugte fra sur vin-urin og ej heller dunsten af naftalin. Jeg bemærkede askebægre ved både pissoir og tønden samt et skønt emaljeskilt med Gl. Carlsberg. Så det blev en æstetisk aftankningsoplevelse.

Vel tilbage i den brune stue kunne jeg lettet nyde et par timer mere med de smukke grønne vinduespartier og en musikalsk promenade med Bob Marley, Fut i Fejemøget, Talking Heads og The Wanderer med Johnny Cash. De musikalske toner blev serveret med vellyd og passende volume, mens jeg betragtede de mange fine askebægre, som værtsparret havde prydet lokalet med. Særligt ét askebæger faldt i min smag. Et smukt Arena askebæger, som velvilligt lagde keramik til afdøde Kings.
Kings.....hvis røg ingen blev generet af pga et yderst effektivt udluftningssystem.

Omkring kl 14 blev den rare dame bag baren afløst af en rutineret skægling, som med præcision og venlighed serverede den sidste lagerøl til min videre færd ud i galskabens land. Dwigt Yoakams "I'll be gone" kyssede mig farvel og jeg smilede. Fem lagerøl, to snapse og en ny oase lykkeligere.

Alt det, er altså værd at værne om.
6
Peace!
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 14. maj 2016, 19:11

Jeg har kuldegysninger af den her video:
2
x