Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 868
Likede indlæg: 12890

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 04:22

Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Flora skrev:Mine forældre bor 1 km fra nærmeste supermarked. De tager bilen når de skal over at handle. Også selvom de kun skal have et par småting.

Min far kan sagtens finde på at tage bilen for mindre distancer end det. Eller også cykler han.
Nu, hvor jeg tænker over det, tror jeg næsten aldrig, at jeg har set ham gå til og fra noget, medmindre han decideret er ude at spadsere.
Det er faktisk helt forrykt. At man gerne tager en gåtur på 2-3 km, men ikke kan gå op til købmanden, der ligger på samme lille villavej, som man selv bor på :stoned:

Måske fordi det er tungt at slæbe tunge indkøbsposer hjem?

Købmanden bruges kun til min mors lottokuponer og ugeblade, så nej, sådan hænger det ikke sammen :) Store indkøb foretages én gang om ugen på en rundtur til 2-3 supermarkeder.
Det er ren vane og magelighed, hvis bilen bruges til købmandsture, og det siger han også selv.
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 326
Likede indlæg: 4581

Indlægaf Lemonella » 13. okt 2015, 05:27

Flora skrev:Jeg kom engang til at love at medbringe hjemmelavet risalamande til en julefrokost. Havde ikke prøvet at lave det før, men hvor svært kan det være tænkte jeg. MEGET åbenbart :blush:. Kogte 3 mislykkede portioner risengrød indtil jeg gav op, købte en færdiglavet risengrød og blandede flødeskum i den. Den medbragte jeg så som min hjemmelavede risalamande :D

Der var i øvrigt ingen der bemærkede at den ikke var hjemmelavet og jeg fik meget ros for mine evner i køkkenet :lol:

Så har du godt nok været heldig med den risalamande du har købt.

I min kærestes familie, holder de hvert år en stor familie-julefrokost og den onkel der som regel står for, at koordinerer, hvem der gør, hvad, er sådan en pernittengryn der helst kun spiser hjemmelavet mad og som brokker sig højlydt, hvis han kan se, at nogen har sprunget over, hvor gærdet er lavest.
For et par år siden, var tiden åbenbart løbet fra ham og han serverede risalamande fra Steff Houlberg. Den var tynd og pjasket og smagte ganske forfærdelig og så havde han glemt kirsebærsaucen.
Det hører han nu for, hvert år og jeg tror aldrig han gør det igen. :lol:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 481
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5660

Indlægaf Delfin » 13. okt 2015, 05:39

Ellers smager risalamande i bøtte fra Kløver glimrende.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 130
Likede indlæg: 1650

Indlægaf Fuck.exe » 13. okt 2015, 05:45

Allmost_Famous skrev:Der var engang et forældrepar, der havde medbragt pizzaer fra det lokale pizzeria til fællesspisning på skolen :D

Det nummer har vi også lavet til fællesspisning i vores søns børnehave :devil:

Fællesspsiningen startede kl.17 og ingen af os kunne nå at komme hjem inden. Så vi medbragte pizza, hvilket vakte stor lykke hos både børn og forældre. Det var faktisk det eneste der blev spist op :lol:

Lige for tiden springer vi over hvor gærdet er lavest, ved at spise købe-supper til aftensmad 2 gange i ugen. De der saltbomber som Mou laver :slem: Jeg gider ikke at stå og fedte med stavblenderen når jeg skriver eksamensprojekt.
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Fuck.exe

Indlægaf Fuck.exe » 13. okt 2015, 05:47

Flora skrev:Jeg kom engang til at love at medbringe hjemmelavet risalamande til en julefrokost. Havde ikke prøvet at lave det før, men hvor svært kan det være tænkte jeg. MEGET åbenbart :blush:. Kogte 3 mislykkede portioner risengrød indtil jeg gav op, købte en færdiglavet risengrød og blandede flødeskum i den. Den medbragte jeg så som min hjemmelavede risalamande :D

Der var i øvrigt ingen der bemærkede at den ikke var hjemmelavet og jeg fik meget ros for mine evner i køkkenet :lol:

:lol: :klap:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 06:13

Lemonella skrev:Så har du godt nok været heldig med den risalamande du har købt.

I min kærestes familie, holder de hvert år en stor familie-julefrokost og den onkel der som regel står for, at koordinerer, hvem der gør, hvad, er sådan en pernittengryn der helst kun spiser hjemmelavet mad og som brokker sig højlydt, hvis han kan se, at nogen har sprunget over, hvor gærdet er lavest.
For et par år siden, var tiden åbenbart løbet fra ham og han serverede risalamande fra Steff Houlberg. Den var tynd og pjasket og smagte ganske forfærdelig og så havde han glemt kirsebærsaucen.

Det var kun risengrøden, der blev købt færdig :)

Jeg købte engang Irmas risengrød som datovare, og den smagte fuldstændig som min egen, så den ville jeg godt turde bruge til risalamande.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 349
Likede indlæg: 6217

Indlægaf Flora » 13. okt 2015, 06:18

Lemonella skrev:

Så har du godt nok været heldig med den risalamande du har købt.

Det var nu kun risengrøden jeg købte færdiglavet og så blandede jeg bare (hjemmepisket) flødeskum i. Det gør det jo lidt nemmere at styre konsistensen og det smager nok også mere hjemmelavet end hvis hele risalamanden er færdiglavet.

Men jeg tror også det betyder noget om folk ved at det er færdigkøbt. Hvis man anretter det fint og fortæller det er hjemmelavet, så tror jeg folk bedre kan lide det end hvis man bare kommer og klasker en rulle færdiglavet risalamande på køkkenbordet. Så tror jeg folk på forhånd "forventer" at det smager dårligere end hjemmelavet og så gør det det nok også.
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3689

Indlægaf Skralde » 13. okt 2015, 06:21

Whoosh skrev:Jeg har engang læst om en der købte medister, og klemte indholdet ud, og så lavede boller i karry af farsen.
Opfindsomt!

Det gør jeg også :genert:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Fuck.exe

Indlægaf Fuck.exe » 13. okt 2015, 06:25

Skralde skrev:
Whoosh skrev:Jeg har engang læst om en der købte medister, og klemte indholdet ud, og så lavede boller i karry af farsen.
Opfindsomt!

Hvor mange boller bliver der af sådan en medister? :genert:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 06:30

Min mors veninde holdt engang sammenskudsjul, og hendes far skulle sørge for andestegen.
Han ankommer så sidst på eftermiddagen med to ænder under armen, der højst er optøede, og overrækker dem til sin datter.
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3689

Indlægaf Skralde » 13. okt 2015, 06:31

Fuck.exe skrev:
Skralde skrev:
Opfindsomt!

Hvor mange boller bliver der af sådan en medister? :genert:

Bum bum... 12 måske? :gruble: Men det kommer jo an på hvor lange du laver dem :slem:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Akehurst2
Kort karma: 351
Likede indlæg: 6171

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 07:36

DetSorteCirkus skrev:Min mors veninde holdt engang sammenskudsjul, og hendes far skulle sørge for andestegen.
Han ankommer så sidst på eftermiddagen med to ænder under armen, der højst er optøede, og overrækker dem til sin datter.

En af drengene fra min gymnasieklasse lavede samme nummer til sammenskudsmiddag, hvor han skulle medbringe pastasalat: En pose ukogte pastaskruer og et hoved iceberg. Værsgo, overrakt med selvtilfreds mine over at han havde husket det, han skulle.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 07:43

Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min mors veninde holdt engang sammenskudsjul, og hendes far skulle sørge for andestegen.

En af drengene fra min gymnasieklasse lavede samme nummer til sammenskudsmiddag, hvor han skulle medbringe pastasalat: En pose ukogte pastaskruer og et hoved iceberg. Værsgo, overrakt med selvtilfreds mine over at han havde husket det, han skulle.

Pasta + salat = pastasalat :lol:
1
Akehurst2
Kort karma: 351
Likede indlæg: 6171

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 07:43

Allmost_Famous skrev:Der var engang et forældrepar, der havde medbragt pizzaer fra det lokale pizzeria til fællesspisning på skolen :D

Er det et "vildeste lavt gærde"?

Jeg synes det lyder meget gennemsnitligt. Måske er mine gærder meget lave....
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 07:52

Akehurst2 skrev:Jeg synes det lyder meget gennemsnitligt. Måske er mine gærder meget lave....

For mig ville det være en nødløsning. Ikke fordi jeg skal distanceblænde forældre og børn, men fordi jeg synes, at fællesspisning bl.a. handler om at smage hinandens mad. Et vildt lavt gærde vil jeg dog ikke kalde det, da det vigtigste selvfølgelig er, at man møder op.

Når det er sagt, kan jeg sagtens forstå, at fællesspisning i skoler giver logistiske problemer for nogen, da det ofte finder sted sent om eftermiddagen på hverdage, og der ofte er meget at rende til i løbet af året pr. barn. Men hvis der er tale om en sjælden gang, og man i øvrigt ikke er ramt af noget uforudset eller er svækket, synes jeg, at take away er et lavt gærde.
0

Tilbage til "Livets forhold"