Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Lemonella » 13. okt 2015, 11:26

Flora skrev:
Lemonella skrev:
Flora skrev:Jeg kom engang til at love at medbringe hjemmelavet risalamande til en julefrokost. Havde ikke prøvet at lave det før, men hvor svært kan det være tænkte jeg. MEGET åbenbart :blush:. Kogte 3 mislykkede portioner risengrød indtil jeg gav op, købte en færdiglavet risengrød og blandede flødeskum i den. Den medbragte jeg så som min hjemmelavede risalamande :D

Der var i øvrigt ingen der bemærkede at den ikke var hjemmelavet og jeg fik meget ros for mine evner i køkkenet :lol:

Så har du godt nok været heldig med den risalamande du har købt.

I min kærestes familie, holder de hvert år en stor familie-julefrokost og den onkel der som regel står for, at koordinerer, hvem der gør, hvad, er sådan en pernittengryn der helst kun spiser hjemmelavet mad og som brokker sig højlydt, hvis han kan se, at nogen har sprunget over, hvor gærdet er lavest.
For et par år siden, var tiden åbenbart løbet fra ham og han serverede risalamande fra Steff Houlberg. Den var tynd og pjasket og smagte ganske forfærdelig og så havde han glemt kirsebærsaucen.
Det hører han nu for, hvert år og jeg tror aldrig han gør det igen. :lol:

Det var nu kun risengrøden jeg købte færdiglavet og så blandede jeg bare (hjemmepisket) flødeskum i. Det gør det jo lidt nemmere at styre konsistensen og det smager nok også mere hjemmelavet end hvis hele risalamanden er færdiglavet.

Men jeg tror også det betyder noget om folk ved at det er færdigkøbt. Hvis man anretter det fint og fortæller det er hjemmelavet, så tror jeg folk bedre kan lide det end hvis man bare kommer og klasker en rulle færdiglavet risalamande på køkkenbordet. Så tror jeg folk på forhånd "forventer" at det smager dårligere end hjemmelavet og så gør det det nok også.

Jamen så kan jeg slet ikke forstå den "undrende kritik" jeg fik på en anden *host* debat, hvor jeg faktisk fortalte, at jeg nogen gange sprang over og lavede risengrød til risalamande med minutris. Det blev kogt med en ægte vaniliestang og der kom masser af hakkede mandler i og en god portion flødeskum.

De gange jeg har gjort det, har jeg skulle lave risalamande til en 15-20 personer og så synes godt nok det var et lidt for stort srbejde og hoppede over, hvor gærdet var lavest og ingen nævnte et ord om, at de kunne smage, det var minutris. Alle roste min lækre risalamande. :D
4
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 13. okt 2015, 12:58

Rakel skrev:Jeg forstår det godt. Jeg tager selv bussen et par stop, hvis jeg har en dårlig dag. Man kan ikke nødvendigvis se på folk, hvordan deres helbred er.

Du har helt ret, men jeg kender hende virkelig, virkelig godt, og hun kunne sagtens gå, hvis hun gad. Vi snakker jævnligt om helbred osv. så jeg tror ikke, hun fejler noget, jeg ikke kender til, så jeg tør godt konkludere at hun tager bussen, fordi hun ikke gider gå.

Det er også okay med mig, men jeg synes, det er et vildt lavt gærde.
0
Brugeravatar
Generalen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 16

Indlægaf Generalen » 13. okt 2015, 14:18

Nu er der flere som mener det er vildt at tage bilen for korte afstande.
Pt har jeg vel bom bom ca. 300 meter til nærmeste handel. Der kan jeg da sagtens finde på at tage den :fløjt:
Jeg ser sådan på det, at den koster en mindre formue at have stående og udgiften til brændstof er en lille post i det spil.
Så vil jeg have maksimal fornøjelse af den :)
Det er da langt mere behageligt at lodse indkøbet i bilen end få lange arme af at slæbe det hjem.
0

Tilbage til "Livets forhold"