Snik-snak tråd for forældre?

Rakel
Kort karma: 423
Likede indlæg: 3113

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Rakel » 7. dec 2015, 20:13

FruKuk skrev:
Rakel skrev:Dødelig syg. Agter at meddele lægen det og så det sikkert en virus :rulle:

Det er det sikkert. Som "bare skal have tid, væske og massere af hvile". Hold nu k... og hit med noget dope!!

Præcis. Intet at stille op andet end at ralle :stoned:
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 7. dec 2015, 20:33

God bedring til Rakel og det syge strubehoste barn :ae:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 7. dec 2015, 21:51

Her er vi også ramt af sygdom, S fik diarré i morges. Hun havde stadig lidt tynd mave her til aften, men humøret var fint og madindtaget lige så.
Jeg har haft en særdeles hård weekend, og trængte bare til at flade ud på sofaen, stene dårligt tv, og ikke være på. Men samtidig var det dejligt at tilbringe en dag med S. Det gjorde mig godt.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 7. dec 2015, 21:52

God bedring til Rakel og storesøster hos FruKuk :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 8. dec 2015, 05:30

Jeg føler mig som en lorte-mor lige nu :(.

Putningen af R gik helt op i hat og briller igår, hvor vi troede, at han sov, mens han bare lå stille i meget lang tid. Til sidst endte jeg med at lægge mig til at sove med ham. Efter lidt tid og en påtale om at ligge roligt, faldt han endelig i søvn.

Vi gjorde så den klassiske fejl at lægge ham tilbage i sin seng. Så da han vågnede i nat efter vand, kunne han ikke falde i søvn igen og var vågen i omkring en time :tie:. Her var min tålmodighed til sidst sluppet op, så jeg bad ham i ret skarpe vendinger om at lægge sig ned og sove, så mor og far også kunne sove.
Han blev ked af den skarpe tone, men stoppede alligevel hurtigt med at græde, og så var det ro. Min samvittighed var bare rigtig dårlig, så jeg lå vågen.

Jeg tjekkede til ham efter 10 minutter, og der sov han. Så han lå ikke og var bange. Men ØV, hvor er jeg ked af, at det endte sådan.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 8. dec 2015, 05:40

God bedring til de syge :ae:

Her er datteren blevet forkølet med store mængder af snot og en god rallende hoste. Hun har fundet sig en ny kæreste og de har så smittet hinanden på skift de sidste to måneder. Jeg hælder alverdens friskpresset appelsinjuice i hende for et godt skud C-vitaminer uden at det hjælper en hujende fis. Pt. er jeg gået fri for forkølelse i år og med det helbred jeg har i forvejen er det vidst også meget godt :tie:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 8. dec 2015, 07:20

Sorenspige skrev:Jeg føler mig som en lorte-mor lige nu :(.

Putningen af R gik helt op i hat og briller igår, hvor vi troede, at han sov, mens han bare lå stille i meget lang tid. Til sidst endte jeg med at lægge mig til at sove med ham. Efter lidt tid og en påtale om at ligge roligt, faldt han endelig i søvn.

Vi gjorde så den klassiske fejl at lægge ham tilbage i sin seng. Så da han vågnede i nat efter vand, kunne han ikke falde i søvn igen og var vågen i omkring en time :tie:. Her var min tålmodighed til sidst sluppet op, så jeg bad ham i ret skarpe vendinger om at lægge sig ned og sove, så mor og far også kunne sove.
Han blev ked af den skarpe tone, men stoppede alligevel hurtigt med at græde, og så var det ro. Min samvittighed var bare rigtig dårlig, så jeg lå vågen.

Jeg tjekkede til ham efter 10 minutter, og der sov han. Så han lå ikke og var bange. Men ØV, hvor er jeg ked af, at det endte sådan.

Sådan går det jo bare nogle gange. Man kan ikke altid være rummelig og overskudsramt. Og da slet ikke om natten. Og jeg tror faktisk ikke, at normalt udviklede og generelt trygge børn tager skade af, at mor og far en gang i mellem mister tålmodigheden og får sagt tingene på en ikke så pædagogisk måde. Men jeg kender godt den dårlige samvittighed :kys:
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 8. dec 2015, 08:31

Sorenspige - du er en god og kærlig mor. Din dreng tager ingen skade :kys:

Jeg overvejer at sende Lillesøster på ferie hos min familie. Kald mig for ravnemor! Hun skal i Daycare 8.45-16.30, hvis storebror henter og til 17.45, hvis manden gør.

Det er jeg lidt ked af de lange dage og så larmer hun og kræver i det uendelige (hun er den yndigste og mest hjælpsomme pige!), men lige nu er det nok bedst at min familie (som hun elsker og er tryg ved) og dog-ene tager hende med hjem et par overnatninger. Seriøst. Jeg husker ikke, hvornår jeg sidst har været så syg :tie:
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 8. dec 2015, 08:36

Rakel skrev:Sorenspige - du er en god og kærlig mor. Din dreng tager ingen skade :kys:

Jeg overvejer at sende Lillesøster på ferie hos min familie. Kald mig for ravnemor! Hun skal i Daycare 8.45-16.30, hvis storebror henter og til 17.45, hvis manden gør.

Det er jeg lidt ked af de lange dage og så larmer hun og kræver i det uendelige (hun er den yndigste og mest hjælpsomme pige!), men lige nu er det nok bedst at min familie (som hun elsker og er tryg ved) og dog-ene tager hende med hjem et par overnatninger. Seriøst. Jeg husker ikke, hvornår jeg sidst har været så syg :tie:

Lyder klogt at lade lillesøster komme på ferie. Det er der ikke noget ravnemor over! Synes det lyder som den bedste løsning for alle.

Hvad sagde lægen?
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 8. dec 2015, 08:37

Storesøster var feberfri her til morgen, så pt sidder jeg i personalestuen i børnehaven og drikker kaffe, mens hun øver juleteater. Og så er det retur under dynen igen, så hun kan blive helt frisk. Men hun ville bare SÅ gerne være med til at øve teater, at jeg lod hende komme afsted den times tid. De skal opføre det i morgen for nabobørnehaven og på torsdag for forældrene.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 8. dec 2015, 19:34

Rakel, hvordan gik det ved lægen?
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 8. dec 2015, 19:36

Tak for jeres søde ord :kys:. Jeg forsøger at være en god mor, men engang imellem er jeg også bare et menneske, som får nok :genert:.
3
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 8. dec 2015, 22:28

Første menstruation efter fødslen.
Jeg mener der gik ti måneder ved Mini.

Nu er lillesøster 11 måneder og sidste måned fik jeg en minimal blødning (nærmest bare blodigt udflåd). 27 dage senere kom det igen. Det kunne jo godt tyde på at kroppen øver sig, men jeg synes ikke den var så sløv i optrækket sidst.

Jeg ammer, hvilket jeg også gjorde med Mini
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Rakel

Indlægaf Rakel » 9. dec 2015, 07:48

Sorenspige skrev:Rakel, hvordan gik det ved lægen?

Læger bør skydes.
Nå. Om ikke andet så overlever jeg. Det da meget godt. Jeg har højtideligst lovet at opføre mig som en god patient - hvad dét så lige er!
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 10. dec 2015, 20:24

Håber, det går bedre Rakel :kys:.

Urte, jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg ikke ammede og derfor fik mens 9 uger efter fødslen.
0

Tilbage til "Forældre"