Snik-snak tråd for forældre?

xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 12. dec 2015, 19:51

Sorenspige http://www.avisen.dk/aha-derfor-skifter ... edium=link

Ang julegaver så er vi ikke færdige men har købte de fleste.

Urte ang mens efter amning. Min kom ca 2 mdr mener jeg efter jeg stoppede med at amme. Den kom stille og roligt og slet ikke som normalt i starten.

Og god bedring til de syge børn!
1
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 12. dec 2015, 20:03

Tak for opklaring, selvom jeg stadig synes, det er fjollet. Især sammenligningen med Anders And.
0
Brugeravatar
BirdReynolds
Kort karma: 10
Likede indlæg: 111

Indlægaf BirdReynolds » 13. dec 2015, 19:12

Pode har bare været så farsyg i dag, hvis han har lavet noget, og jeg har siddet med hende på gulvet, så kravler hun konstant rundt efter ham og hyler, uanset krumspring fra min side. Når hun sidder hos ham vinker hun farvel til mig hele tiden. Og da jeg skulle putte hende hylede hun hele vejen ud af stuen og kastede sit i fars retning med strakte arme. Suk! (Det er ikke kun i dag, det var bare ekstra meget i dag, og det gør lidt ondt i morhjertet :genert: )
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 14. dec 2015, 10:29

Sorenspige skrev:Er jeg den eneste, som ikke har købt julegaver endnu :genert:.

Nej for satan....Jo, altså vi har købt til Emma...Men det er også det.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 14. dec 2015, 14:23

BirdReynolds skrev:Pode har bare været så farsyg i dag, hvis han har lavet noget, og jeg har siddet med hende på gulvet, så kravler hun konstant rundt efter ham og hyler, uanset krumspring fra min side. Når hun sidder hos ham vinker hun farvel til mig hele tiden. Og da jeg skulle putte hende hylede hun hele vejen ud af stuen og kastede sit i fars retning med strakte arme. Suk! (Det er ikke kun i dag, det var bare ekstra meget i dag, og det gør lidt ondt i morhjertet :genert: )

Selvom det gør lidt ondt så er det meget normalt. Ofte synes jeg mor er foretrukken oftest, så fars lidt sjældnere perioder skal ædes :kram:
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 14. dec 2015, 14:25

Sorenspige skrev:Ser I Juleønsket på TV2?

Hvorfor har Julie (hovedpersonen) det samme tøj på hver dag?

det undrede vi os også over og fandt et svar på det vide web :D

Hun havde noget andet på igår, ihvertfald bluse :klap:
1
Brugeravatar
BirdReynolds
Kort karma: 10
Likede indlæg: 111

Indlægaf BirdReynolds » 14. dec 2015, 15:30

Panton skrev:
BirdReynolds skrev:Pode har bare været så farsyg i dag, hvis han har lavet noget, og jeg har siddet med hende på gulvet, så kravler hun konstant rundt efter ham og hyler, uanset krumspring fra min side. Når hun sidder hos ham vinker hun farvel til mig hele tiden. Og da jeg skulle putte hende hylede hun hele vejen ud af stuen og kastede sit i fars retning med strakte arme. Suk! (Det er ikke kun i dag, det var bare ekstra meget i dag, og det gør lidt ondt i morhjertet :genert: )

Selvom det gør lidt ondt så er det meget normalt. Ofte synes jeg mor er foretrukken oftest, så fars lidt sjældnere perioder skal ædes :kram:

Tak. Jeg venter stadig spændt på den første mor-periode (hun er 16 måneder nu :fløjt: )
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 15. dec 2015, 22:08

Storesøster vil ikke rigtigt blive rask. Hun har nu haft feber i 11 dage. Ikke skyhøj. Bare svingende omkring de 38-39 stykker. Nu måtte hun godt snart få det bedre.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1296

Indlægaf hotlips » 15. dec 2015, 23:11

Benjamin fik sin første rokketand idag,han har sagt han havde en rokketand i et par uger men jeg har ikke kunnet finde den men da jeg så mærkede igen i morges var den god nok.
Senere var vi til tandlæge,som lige checkede om der var flere,så der er en meget stolt dreng der glæder sig til at fortælle sin far han har hele 6 rokketænder OG at han er vokset mere end han skulle når hans far kommer imorgen.

Tandlægen kunne øvrigt mærke alle fortænderne sidder helt løst så de vil falde ud snart og når de begynder at rokke vil de hurtigt ryge,jeg anede ikke de kunne sige så meget uden røntgen eller den slags.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 16. dec 2015, 05:47

Jeg har et barn der gruer for at blive 18. Frem til nu har hun stædigt holdt fast i diverse samværs aftaler fordi hun er bange for sin fars reaktion hvis hun melder fra. Når hun bliver 18 behøver hun ikke tage afsted men allerede nu bruger han afpresningsmetoder og skyldkort for at hun skal komme og hun er overbevist om at det bliver meget værre når hun ikke SKAL komme. Jeg ved godt at hun bare skal lære at sige fra men hun er et utroligt pligtopfyldende og artigt barn og har været det hele sit liv så jeg ved simpelt hen ikke hvordan jeg skal få hende overbevist om at det er ok at hun lever sit eget liv. Suk. Godmorgen ellers :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 16. dec 2015, 06:04

Thestral skrev:Jeg har et barn der gruer for at blive 18. Frem til nu har hun stædigt holdt fast i diverse samværs aftaler fordi hun er bange for sin fars reaktion hvis hun melder fra. Når hun bliver 18 behøver hun ikke tage afsted men allerede nu bruger han afpresningsmetoder og skyldkort for at hun skal komme og hun er overbevist om at det bliver meget værre når hun ikke SKAL komme. Jeg ved godt at hun bare skal lære at sige fra men hun er et utroligt pligtopfyldende og artigt barn og har været det hele sit liv så jeg ved simpelt hen ikke hvordan jeg skal få hende overbevist om at det er ok at hun lever sit eget liv. Suk. Godmorgen ellers :genert:

Det er også en stor opgave. Men du kan nok ikke gøre så meget andet at bakke op og være der.

Og godmorgen til dig også.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 16. dec 2015, 06:05

hotlips skrev:Benjamin fik sin første rokketand idag,han har sagt han havde en rokketand i et par uger men jeg har ikke kunnet finde den men da jeg så mærkede igen i morges var den god nok.
Senere var vi til tandlæge,som lige checkede om der var flere,så der er en meget stolt dreng der glæder sig til at fortælle sin far han har hele 6 rokketænder OG at han er vokset mere end han skulle når hans far kommer imorgen.

Tandlægen kunne øvrigt mærke alle fortænderne sidder helt løst så de vil falde ud snart og når de begynder at rokke vil de hurtigt ryge,jeg anede ikke de kunne sige så meget uden røntgen eller den slags.

Rokketænder er seje!!
1
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 16. dec 2015, 06:14

FruKuk skrev:
Thestral skrev:Jeg har et barn der gruer for at blive 18. Frem til nu har hun stædigt holdt fast i diverse samværs aftaler fordi hun er bange for sin fars reaktion hvis hun melder fra. Når hun bliver 18 behøver hun ikke tage afsted men allerede nu bruger han afpresningsmetoder og skyldkort for at hun skal komme og hun er overbevist om at det bliver meget værre når hun ikke SKAL komme. Jeg ved godt at hun bare skal lære at sige fra men hun er et utroligt pligtopfyldende og artigt barn og har været det hele sit liv så jeg ved simpelt hen ikke hvordan jeg skal få hende overbevist om at det er ok at hun lever sit eget liv. Suk. Godmorgen ellers :genert:

Det er også en stor opgave. Men du kan nok ikke gøre så meget andet at bakke op og være der.

Jeg synes jeg gør hvad jeg kan men føler samtidig at jeg fejler et eller andet sted. Måske jeg bare har ondt af hende og den situation hun står i. :mellow:
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 16. dec 2015, 06:45

Thestral skrev:
FruKuk skrev:

Jeg synes jeg gør hvad jeg kan men føler samtidig at jeg fejler et eller andet sted. Måske jeg bare har ondt af hende og den situation hun står i. :mellow:

Åha, det er synd for hende. Er far slet ikke til at tale med - måske kan han mindes om, hvordan det var at være 18?
0
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 16. dec 2015, 06:50

Zinde skrev:
Thestral skrev:
FruKuk skrev:

Åha, det er synd for hende. Er far slet ikke til at tale med - måske kan han mindes om, hvordan det var at være 18?
Der har ikke været nogen konstruktiv kommuikation med ham i al den tid pigen har levet. De er ligeglade med at hun har et liv og forventer at hun er sammen med dem selv når de skal ud og handle, lidt som var hun 4 stadig væk. Hun magter ikke at sige fra for de gange hun har gjort det er de blevet vildt vrede på hende og har kastet det ene skyld kort efter det andet efter hende. De få gange hun er blevet hjemme, har han hentet mig i fogedretten. Senest da hun var 13 og havde været syg hvor hun ikke ville afsted. Han fik ikke så meget ud af det dog grundet hendes alder, men fogedretten skal/skulle reagere på en henvendelse, dengang. Hun er vildt ked af at han lader det gå ud over mig, så hun holder sig i skindet
0
Jeg har nået den alder,

Tilbage til "Forældre"