Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 709

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 8. okt 2015, 19:51

Dikus skrev:Jeg ville spørge hende... Og begynde at tage potten frem og lade hende sidde på den, når der alligevel foregik ting på badeværelset.

Vi spørger flere gange dagligt om hun ikke lige skal prøve at sidde på potten. Indimellem vil hun gerne sidde der lidt, andre gange nægter hun. Men kan godt være vi skal prøve at spørge hende hvad hun siger til at stoppe med at bruge ble.. :gruble:
1
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 8. okt 2015, 19:59

Allmost_Famous skrev:
ina skrev:Jeg har E på 2,10 og R på 1,4. :D

E har i noget tid haft udslæt i bleområdet, og lægen sagde at hun nok ikke kunne tåle bleerne (Remas - det passede sjovt nok lige med at udslættet kom, da Rema lavede om på bleerne :rulle:). Vi har skiftet, og fået noget creme til det, som har hjulpet. Det forsvinder dog ikke helt, og jeg er simpelthen der hvor jeg tænker om det ville være bedst for hende at stoppe med at bruge ble.

Hun går ofte med numsen bar herhjemme, men vil helst ikke på toilet eller potte. Hun har tisset et par gange i potten og en gang lavet lort, men gider ikke rigtig ellers. Derfor tænker jeg at hun ikke er klar.
Desuden er hun lige begyndt i børnehave, som er noget af en omvæltning.

Vi har ferie i næste uge, så har tiden til det, hvis det er. Men det er mere om det er en umulig opgave, når hun egentlig ikke virker super klar.

Nogle inputs?

Jeg tror, den bedste motivation er hendes egen. Og hvis den ikke er der endnu, så bliver det muligvis lidt en kamp, som det ikke behøver være. Det ville selvfølgelig være ret fedt at kunne tage overgangsperioden i en ferie, men på den anden side, så virker hun ikke umiddelbart klar. Personligt ville jeg vente med at gøre mere ved det - lige bortset fra måske at skifte bleer :gruble:

Altså, det er jo også det jeg tænker. At hun selv skal være klar. Men vi kunne nok godt prøve at fokusere lidt mere på det - så det ikke nødvendigvis er BLEfri om en uge, men en måned eller to. Tænkte at det kunne være der sad en herinde og havde erfaring med at gå i gang alligevel? :D

Vi har skiftet bleer til nogen hun har kunnet tåle før. Creme skulle virke i løbet af 14 dage, og det ser også pænere ud. Er gået fra at være over det hele, til kun at være et par knopper. Men kan da godt være vi skal prøve endnu et mærke.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5876

Indlægaf Dikus » 8. okt 2015, 20:06

Jeg synes bestemt, I skal sørge for, hun selv er med på det - og at hun ikke oplever pres eller nederlag.

Vi var så heldige, så vores datter gik i dagpleje med en, der var lidt større og glad for potten. Så når han gik på potte, fik hun også lov. Og vupti... så var hun pottetrænet :cool:

Derfor var mit bedste råd at "give hende lov" til at bruge potten.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 8. okt 2015, 20:24

Allmost_Famous skrev:
ina skrev:
Altså, det er jo også det jeg tænker. At hun selv skal være klar. Men vi kunne nok godt prøve at fokusere lidt mere på det - så det ikke nødvendigvis er BLEfri om en uge, men en måned eller to. Tænkte at det kunne være der sad en herinde og havde erfaring med at gå i gang alligevel? :D

Vi har skiftet bleer til nogen hun har kunnet tåle før. Creme skulle virke i løbet af 14 dage, og det ser også pænere ud. Er gået fra at være over det hele, til kun at være et par knopper. Men kan da godt være vi skal prøve endnu et mærke.

Der er risiko for, at øget fokus på potten afskrækker hende lidt. Jeg ville tage det helt i hendes tempo. Herhjemme gik det hurtigt da først interessen kom (han var lidt under 3 år).

Altså... Her var det klart misundelse, der drev værket... Hvis HAN måtte bruge potten, SÅ ville hun i hvert fald også :cool:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 8. okt 2015, 20:28

Allmost_Famous skrev:
Dikus skrev:Altså... Her var det klart misundelse, der drev værket... Hvis HAN måtte bruge potten, SÅ ville hun i hvert fald også :cool:

Fantastisk :lol: :klap:

Det siger du... Men sådan begyndte hun også at bruge sut som 1-årig :deer:

For tiden er det mad, hun slet ikke kan lide. Hvis det ender i nærheden af min tallerken, så er hun i hvert fald i gang med at blive snydt VOLDSOMT.

Ej men altså :lol:
2
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 9. okt 2015, 14:18

Jeg har ferie :banan:.
1
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Thestral » 9. okt 2015, 14:23

Sorenspige skrev:Jeg har ferie :banan:.

Det har jeg også :banan: Eller næsten ihf. Jeg skal lige læse 100 siders jura men så kan jeg også holde fri som jeg lyster :banan:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3392

Indlægaf FruDulle » 9. okt 2015, 15:01

Vi er endeligt færdige på hospitalet her og heldigvis har C det meget bedre. Kan mærke at vi også er noget mere friske og med mere overskud. C ser også bedre ud, mere farve i huden, spiser bedre, ikke så sorte rander under øjnene og hans mave er ikke en stor udspilet ballon. Hans tarme er irriterede og vi skal justere hans kost lidt mere. De syntes at han skulle på special modermælkserstatning igen, men vi er uenige og finder det unødvendigt. Han spiser som en lille hest og er bestemt ikke kræsen og kun udfordret ift allergi og selvfølgelig den lange sygdomsperiode han lige har været igennem. Så all done og vi slapper bare af de sidste dage i Bangkok. Og shopper :D
6
Whatever
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3392

Indlægaf FruDulle » 9. okt 2015, 15:36

Har købt temmelig meget legetøj :D og tlf og iPad...en lille smule tøj og 2 par sandaler. Men virkelig meget legetøj haha. Og noget så crazy som 4 pakker "smør" til 60kr for 200gr. Men barnet kan tåle det.
1
Whatever
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 9. okt 2015, 16:57

FruDulle skrev:Vi er endeligt færdige på hospitalet her og heldigvis har C det meget bedre. Kan mærke at vi også er noget mere friske og med mere overskud. C ser også bedre ud, mere farve i huden, spiser bedre, ikke så sorte rander under øjnene og hans mave er ikke en stor udspilet ballon. Hans tarme er irriterede og vi skal justere hans kost lidt mere. De syntes at han skulle på special modermælkserstatning igen, men vi er uenige og finder det unødvendigt. Han spiser som en lille hest og er bestemt ikke kræsen og kun udfordret ift allergi og selvfølgelig den lange sygdomsperiode han lige har været igennem. Så all done og vi slapper bare af de sidste dage i Bangkok. Og shopper :D

Åhr hvor dejligt, at han er i bedring. Skønt. Og god shopping. Jeg hader shopping, så er altid meget fascineret og lidt misundelig på dem, der nyder det.
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 9. okt 2015, 16:58

Allmost_Famous skrev:Jeg scorede kagepoints i sønnike klasse i dag :banan:

Hvad skal folk lave i weekenden? :glad:

Fedt med kagepoint. Jeg kan hverken bage eller lave mad :blush:

I dag står den bare på hygge. Ungerne sidder med slik og iPads, manden og jeg drikker øl og om lidt er der flæskestegs sandwich :savl:

I morgen står den på legeaftaler for ungerne og rødvinshygge med gode venner for de voksne, når ungerne er puttet.

Hvad med jer?
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 9. okt 2015, 18:12

Dulle, godt at høre med C :kys:.

Hvilke noget legetøj har I købt? R har nemlig snart fødselsdag.
0
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 9. okt 2015, 19:17

Sorenspige skrev:Dulle, godt at høre med C :kys:.

Hvilke noget legetøj har I købt? R har nemlig snart fødselsdag.

Seriøst? Ej, men tiden går bare for hurtigt! :8: :kys:

Nu har vi ferie! :banan: Det er altså virkelig skønt!

Vi har aftaler hele weekenden - skal lege med nogle veninder og deres børn i morgen og hygge hos mine forældre søndag - og så skal vi i sommerhus nogle dage næste uge. Det bliver skønt med afslapning, men jeg skal snart til eksamen, så bliver nødt til også at komme i gang med det. :)
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 9. okt 2015, 19:35

Vi skal til begravelse i morgen - ikke sjovt. Min mor tager heldigvis med for yngstebarnet og manden kan håndtere de store ved behov og jeg kan tude mig gennem det.

Søndag tager vi til mine forældre - de har tid hele ugen og når nu vi ikke skal til Skotland på grund af dødsfald, så får vi lidt ferie på den måde.

Og mine forældre glæder sig til at se alle tre unger og vi glæder os til nogle aftner, hvor de babysitter (okay 18 og 15 år er nok ikke helt babysitning, men samvær). Ihvertfald kan vi komme lidt ud et par aftner uden børn.

Vi tænker, at vi skal i Tivoli til Halloween - er det noget, som I gør Jer i rundt omkring i de små hjem? :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2420

Indlægaf Bøtte » 9. okt 2015, 20:41

Rakel, kondolerer.

Ellers lyder det som hyggelige planer rundt om.

I morgen skal min mand arbejde. Jeg tænker S og jeg tager en tur i gågaden og ser hvad der er af aktiviteter.
Om aftenen skal vi spise hos nogle venner

Søndag kommer mine forældre på besøg til eftermiddagskaffe, så vi skal bage boller til det.
Min mand har ekstra fri, så tror bare vi skal nyde at han er hjemme hos os. S er utroligt farsyg og savner ham meget i hans arbejdsperioder, så hun nyder at han er hjemme.
0
S :lun:
V :lun:

Tilbage til "Forældre"