Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 296
Likede indlæg: 3572

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 1. jan 2016, 11:11

Godt nytår til jer alle derude :kys:

Her havde vi en stille og rolig aften, bare Lianna og jeg med masser af børnevenlig og god mad, dans og tv-tid - jeg er ikke rigtig fan af nytårsaften :) I dag står den på oprydning og ren "tøfning", finken bliver dog sendt ud for at lege om lidt, selv om det nok ikke passer damen, men det kan jeg godt leve med :afro: Og nu glæder jeg mig ellers efterhånden til at hverdagen indfinder sig igen - 14 dage med fuld drøn på, når man er alene er lidt drænende :)
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Sorenspige
Kort karma: 235
Likede indlæg: 1125

Indlægaf Sorenspige » 1. jan 2016, 11:36

Håber alle er kommet godt ind i 2016.

Vi havde en rigtig hyggelig aften med venneparrene. R havde en super aften, legede godt med de andre børn og havde en fest med at skyde knaldperler af. Han syntes også, at fyrværkeriet var flot.

Han faldt fint i søvn, og selvom han var vågen på hjemvejen, sov han videre, da vi kom hjem kl. 3 :banan:. Han sov til 8.40, og nu hygger han hos mormor, mens vi slapper af :love:.
3
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 367
Likede indlæg: 3927

Indlægaf vibbsen » 1. jan 2016, 18:52

Jeg drikker aldrig alkohol igen :-) !!!!!! Puha idag har været styg.....Hr.vibbsen gik hjem med Emma da klokken var 00.30 mens min veninde og jeg samt hendes mand fortsatte med at drikke cava og champagne....Puha....Det var ikke nogen særlig god ide kan jeg godt afsløre....Vi endte hos nogen af deres naboer, og enten så var de chips de serverede fordærvede eller også fik vi lidt(eller meget) for meget at drikke :syg: :syg:

Status fra min veninde er at hun også har det ret skidt idag.....Noget med hovedet og maven....Det sidste døjer jeg dog ikke med....Måske fordi jeg kastede op da jeg kom hjem #flotvibbsen #hvorgammelermanså #styrdinbrandert.

Emma havde en dejlig nytårsaften, men var MEGA træt idag, så hun har heldigvis være yderst medgørlig, og jeg tror faktisk at hun synes at det er møghyggeligt med non-stop tegnefilm på fjernsynet i soveværelset, hvor jeg har ligget for åbne døre og gasset sammen med hankatten.....Vores soveværelse har dør både til køkken og stue så det er et perfekt rum at ligge syg i fordi Emma kan være "med"..Hun gik lidt frem og tilbage mellem filmen og sit legetøj ude i stuen.....Og gik da også kold på et tidspunkt i eftermiddag og snuppede sig en lille lur i sin egen seng...For åben dør og med lyset tændt...Det tror jeg er første gang nogensinde :lol: .....Hr.vibbsen derimod var vist ikke så voldsomt imponeret af Stive Lis.

Til gengæld så blev vi (min veninde og jeg)enige om at det er sidste år vi gider at disse "stor-nytårs" aftener....2 af parrene har et noget "alternativt" forhold til børneopdragelse, og det giver altså enormt mange konflikter....Som de så også håndterer på hver sin måde.....Og både min veninde og jeg får altså lange klunker af hele det der "italesætteri" trip som de kører. Den enes søn kaldte Emma for klam...Hvilket nærmest fik moderen til at slå knude på sig selv....Og omgående iværksætte en snak med ham om hvorfor det ikke var OK at kalde nogen for klam..Denne blev indledt med sætningen "Hvordan har du det, skat ?"....Han er fucking 4 år...Sig dog at det sprog vil du bare ikke høre. Slut. Prut. Basta. Den andens datter fik lov til at te sig helt urimeligt fordi hun var enormt træt men ikke må få lov til at sove for så kan hun ikke falde i søvn når de kommer hjem....Jamen så gå dog hjem med barnet....Så til næste år bliver vi vist bare os 4 og vores 2 unger og en masser champagne...Og måske et par mere hvis vi kan finde nogen der ikke laver drama :lol: :lol: :lol:
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 154
Likede indlæg: 872

Indlægaf Panton » 1. jan 2016, 20:50

Vibbsen, synes det lyder helt legitimt at drukne girafsproget i champagne :love :
2
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 1. jan 2016, 21:12

Panton skrev:Vibbsen, synes det lyder helt legitimt at drukne girafsproget i champagne :love :

Det var nemlig det vi gjorde, var det.....
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 2. jan 2016, 14:34

Mon nogen ville kigge skævt til mig hvis jeg åbnede en flaske champagne og nød den for mig selv :gruble: Jeg er lidt blue synes jeg og mangler seriøst et energy boost af den vilde slags :gisp:
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 265
Likede indlæg: 1318

Indlægaf Thestral » 2. jan 2016, 15:23

Panton skrev:Mon nogen ville kigge skævt til mig hvis jeg åbnede en flaske champagne og nød den for mig selv :gruble: Jeg er lidt blue synes jeg og mangler seriøst et energy boost af den vilde slags :gisp:
Skål :-D
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 2. jan 2016, 17:23

Arggghhhhhhh....Emma er fuldstændig ude af stand til at tale...Hun kan kun råbe....og lige meget hvordan vi griber det an så er det som om at hun har sat sig i hovedet at hun kan kommunikerer med sine fulde lungers kraft....

Derudover så kan hun ikke tåle at vi voksne taler sammen....Så kommer hun ræsende og afbryder ved råbe....
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 105
Likede indlæg: 779

Indlægaf FruKuk » 2. jan 2016, 18:10

Så er vi landet hjemme efter 12 timers kørsel, der udover en enkelt omgang opkast, gik super fint. Altså ungerne synes selvfølgelig, at det var en lang tur, men de klarede det virkeligt fint!

Det har været den skønneste ferie med tid til ture i fjeldet på ski, skøjteløb, bål, badestamp, spil foran pejsen og hygge med gode venner.
5
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 105
Likede indlæg: 779

Indlægaf FruKuk » 2. jan 2016, 18:11

vibbsen skrev:Arggghhhhhhh....Emma er fuldstændig ude af stand til at tale...Hun kan kun råbe....og lige meget hvordan vi griber det an så er det som om at hun har sat sig i hovedet at hun kan kommunikerer med sine fulde lungers kraft....

Derudover så kan hun ikke tåle at vi voksne taler sammen....Så kommer hun ræsende og afbryder ved råbe....

Åh det er så irriterende!! Skrigeskinker kan virkelig udfordre ens tålmodighed.
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 3. jan 2016, 08:52

vibbsen skrev:Arggghhhhhhh....Emma er fuldstændig ude af stand til at tale...Hun kan kun råbe....og lige meget hvordan vi griber det an så er det som om at hun har sat sig i hovedet at hun kan kommunikerer med sine fulde lungers kraft....

Det ordnes bedst med et håndkantslag :gammel: tilfører du så en mundkurv, er du sikker på du heller ikke hører hyleriget bagefter :kram:
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 3. jan 2016, 08:53

FruKuk skrev:Så er vi landet hjemme efter 12 timers kørsel, der udover en enkelt omgang opkast, gik super fint. Altså ungerne synes selvfølgelig, at det var en lang tur, men de klarede det virkeligt fint!

Det har været den skønneste ferie med tid til ture i fjeldet på ski, skøjteløb, bål, badestamp, spil foran pejsen og hygge med gode venner.

Lyder dejligt med en fed tur og flot at ungerne kunne holde til den køretur :klap:
1
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 3. jan 2016, 08:57

Jeg sidder her med min kaffe og tænker dagen igennem for nu melder hverdagen sig imorgen. Knægten fortrænger det er skoledag (omend han faktisk glæder sig) men nu skal man pludselig tidligt op igen og slut med at snue under dynen. Det har jeg benyttet mig en del af her i ferien :genert:

Vi gik også en tur efter maden igår og hold da op hvor var et koldt. Det var ligefør det gjorde ondt i hele maskineriet at trække vejret for alt frøs jo til, og det er endnu koldere idag :8: Det kunne mærkes da jeg luftede ud i soveværelserne i morges! Shit! Imorgen tidlig, puh den bliver hård, for selvom jeg har vintergear til fingerspidserne så er det ligefør man ønsker sig en gigantisk Thyborøn Habit, men tænker den nok vil være lidt svær at cykle i :gruble:
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 3. jan 2016, 12:58

Panton skrev:
Det ordnes bedst med et håndkantslag :gammel: tilfører du så en mundkurv, er du sikker på du heller ikke hører hyleriget bagefter :kram:

Heldigvis åbner børnehaven igen fra i morgen...Så kan de få lov til at få "fornøjelsen" af hende :nerve:
0
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 354
Likede indlæg: 2110

Indlægaf canoodle » 3. jan 2016, 13:04

vibbsen skrev:
Panton skrev:

Heldigvis åbner børnehaven igen fra i morgen...Så kan de få lov til at få "fornøjelsen" af hende :nerve:

Det er en fase, det er en fase, det er en fase.... :kram:

Jeg skal have mini i den næste uge. Håber virkelig at den bliver lidt mere let end den forrige hvor ALT hvad dumt og han ikke gad at sove. Altså, det var fordi han var syg, hans alder gør at han ikke tester grænser så vildt endnu :) Men jeg GLÆDER mig også til at være sammen med ham og nusse og pjatte og lære dyrelyde og nappe ham i hans fede tæer.

Lige et åbent spørgsmål, hvad har jeres forhold til fjernsynskigning været? Fordi jeg kommer ikke igennem en dag, uden at vi ser fjernsyn i minimum 30 minutter. Det er min eneste mulighed for at aktivere ham andetsteds for at tage brusebad/lave mad. De kloger siger ingen TV før to år. Det er så ikke blevet reglen herhjemme, selvom jeg godt gad at det var muligt...
0
All Adventurous women do

Tilbage til "Forældre"