Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 17. dec 2015, 13:32

Zinde skrev:Thestral, det lyder rigtig hårdt :( Jeg tror, Sunshine har ret i, at du ikke kan gøre så meget andet end at vente på, at hun selv siger fra.
Det er vanvittigt hårdt at se på. Jeg har trøstet hende efter samvær i 17 år og det er sgutte blevet lettere med alderen. Hun er heldigvis blevet meget mere åben omkring tingenes tilstand og jeg tror det hjælper hende at vi snakker om det. Da hun var lille kunne hun ikke sætte ord på. Det kan hun nu. Nu skal der så forhåbentlig bare lidt handling bag også :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9226

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 13:36

Thestral skrev:
Zinde skrev:Thestral, det lyder rigtig hårdt :( Jeg tror, Sunshine har ret i, at du ikke kan gøre så meget andet end at vente på, at hun selv siger fra.
Det er vanvittigt hårdt at se på. Jeg har trøstet hende efter samvær i 17 år og det er sgutte blevet lettere med alderen. Hun er heldigvis blevet meget mere åben omkring tingenes tilstand og jeg tror det hjælper hende at vi snakker om det. Da hun var lille kunne hun ikke sætte ord på. Det kan hun nu. Nu skal der så forhåbentlig bare lidt handling bag også :genert:

Det er røvsvært at stå og se på og lytte til, men det er det eneste du kan gøre.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3107

Indlægaf Rakel » 17. dec 2015, 15:14

Okay. Nu jeg pænt træt af vs. Pasning i en anden institution fra 7.30 - øh I åbner 6.30? Og så siger de at jeg skal finde på noget?!

Hjemmesiden for kommunen skriver at det andet sted åbner kl 7 - pladsanvisningen er enig.

Vi kikkede forbi på vejen hjem. De lægger ikke pædagoger til og har ikke børn, der skal passes. Hvorfor dælen så pasning der?

Nå. Må ringe til klyngelederen i morgen - jeg har ikke behov for at komme 45-60 min for sent på job i de dage, der er nødpasning.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 17. dec 2015, 15:46

Rakel skrev:Okay. Nu jeg pænt træt af vs. Pasning i en anden institution fra 7.30 - øh I åbner 6.30? Og så siger de at jeg skal finde på noget?!

Hjemmesiden for kommunen skriver at det andet sted åbner kl 7 - pladsanvisningen er enig.

Vi kikkede forbi på vejen hjem. De lægger ikke pædagoger til og har ikke børn, der skal passes. Hvorfor dælen så pasning der?

Nå. Må ringe til klyngelederen i morgen - jeg har ikke behov for at komme 45-60 min for sent på job i de dage, der er nødpasning.
De skal da bare rette ind :forvirret:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Rakel

Indlægaf Rakel » 17. dec 2015, 16:50

Thestral skrev:
Rakel skrev:Okay. Nu jeg pænt træt af vs. Pasning i en anden institution fra 7.30 - øh I åbner 6.30? Og så siger de at jeg skal finde på noget?!

De skal da bare rette ind :forvirret:

Ja. Det satser jeg på at klyngelederen også mener. Dét er helt sort. Pladsanvisningen henviste til hende.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 17. dec 2015, 18:34

Vores unger skal i børnehave 21.-23. dec. I egen børnehave. Skal de fleste ikke det?

Og håber da, at de hitter ud af at åbne 6.30 Rakel!
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 17. dec 2015, 18:36

Storesøster er stadig syg:( Og vi kæmper noget med at få enderne til at hænge sammen mht jobs og pasning. Nogle gode ideer til, hvor vi kunne annoncere efter en barnepige, der også kan arbejde i dagtimerne?
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 17. dec 2015, 18:50

Vi fandt vores to til Lillesøster på FB - der er barnepigegrupper m/k. De er studerende begge to med ret få timer og kan aflaste os med at få enderne til at mødes i dagtimerne og også hente ved sene kurser ect..
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 17. dec 2015, 18:52

FruKuk skrev:Vores unger skal i børnehave 21.-23. dec. I egen børnehave. Skal de fleste ikke det?

Jo det skal Lillesøster også den 21-22. I egen institution med to pædagoger - så få børn kommer der.

Balladen er mellem jul og nytår - der er to dage, hvor hun skal afsted og tre dage, hvor der skal være pasning.
Der er tilsyneladende nada børn, hvis forældre arbejder mellem jul og nytår. Der gik også ged i det sidste år, hvor mine forældre trådte til - men helt ærligt! Kl 7 er helt okay, men aenere betyder overarbejde for min natkollega, da jeg ikke vader i kolleger de to dage og manden skal til Roskilde at arbejde.
Jeg ringer til klyngelederen i morgen.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 17. dec 2015, 19:06

Rakel skrev:
FruKuk skrev:Vores unger skal i børnehave 21.-23. dec. I egen børnehave. Skal de fleste ikke det?

Jo det skal Lillesøster også den 21-22. I egen institution med to pædagoger - så få børn kommer der.

Balladen er mellem jul og nytår - der er to dage, hvor hun skal afsted og tre dage, hvor der skal være pasning.
Der er tilsyneladende nada børn, hvis forældre arbejder mellem jul og nytår. Der gik også ged i det sidste år, hvor mine forældre trådte til - men helt ærligt! Kl 7 er helt okay, men aenere betyder overarbejde for min natkollega, da jeg ikke vader i kolleger de to dage og manden skal til Roskilde at arbejde.

Vores børnehave har åbent mellem jul og nytår. Men det er vist som nødpasningsinstitution. Der er 10 tilmeldte børn.

Håber, at det hele falder på plads. Totalt dumt at skulle bruge tid på noget, man betaler for virker!
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 17. dec 2015, 20:07

Thestral skrev:

:ae:
1
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Rakel

Indlægaf Rakel » 17. dec 2015, 20:20

FruKuk skrev:
Rakel skrev:

Vores børnehave har åbent mellem jul og nytår. Men det er vist som nødpasningsinstitution. Der er 10 tilmeldte børn.

Håber, at det hele falder på plads. Totalt dumt at skulle bruge tid på noget, man betaler for virker!

Dét er seriøst tåbeligt :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 523
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 17. dec 2015, 20:28

Her holdes der fri fra i morgen. Jeg er jo arbejdsløs, så vi tager en lang ferie. Min mand har virkelig trukket nitten i år og skal arbejde 24-25 og 31-1. Til gengæld har han fri alle dage derimellem.
I morgen skal S holde fødselsdag i børnehaven og i weekenden kommer familien. Og på mandag bliver hun 3 år :lun:

Thestral: Det lyder godt nok hårdt og modbydeligt, håber din datter snart siger fra :ae:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 18. dec 2015, 11:06

Min holder også fri når han kommer fra klubben idag. Den har dog åbent ml jul og nytår, men han vil hellere være hjemme og så hænge ud med venner her eller hos dem. Hos os plejer der nærmest ikke komme nogen børn på frit eller klub, det har ofte været de samme børn der altid er der og det er der nok andre grunde til.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 18. dec 2015, 19:45

Jeg er en af de forældre, som selv har juleferie nu, men som sender sit barn i dagpleje mandag og tirsdag :genert:.

Jeg skal have styr på de sidste julegaver, have handlet til julen, men også have lidt ego-tid og bla. spise brunch med en kollega. Jeg har besluttet ikke at have dårlig samvittighed, for han er rigtig glad for sin dagpleje, og de bliver kun to børn, så der bliver god tid til at lege og hygge. Derudover har han ferie 12 dage bagefter.
0

Tilbage til "Forældre"