Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 424
Likede indlæg: 6187

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Angelina » 7. jan 2016, 20:35

Nå men mit barn har lige skrevet lejekontrakt og flytter sammen med kæresten i morgen... som sådan rigtigt voksne...
7
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 435
Likede indlæg: 5073

Indlægaf vibbsen » 7. jan 2016, 20:44

Angelina skrev:Nå men mit barn har lige skrevet lejekontrakt og flytter sammen med kæresten i morgen... som sådan rigtigt voksne...

Det er det der er så skønt ved den her tråd....At vi er forskellige steder med vores børn.

Dit barn har lige underskrevet en lejekontrakt og flytter sammen med kæresten i morgen.....Mit barn forviste Singing Elsa fra sengen fordi hun larmede :-D
5
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 424
Likede indlæg: 6187

Indlægaf Angelina » 7. jan 2016, 20:50

vibbsen skrev:
Angelina skrev:Nå men mit barn har lige skrevet lejekontrakt og flytter sammen med kæresten i morgen... som sådan rigtigt voksne...

Det er det der er så skønt ved den her tråd....At vi er forskellige steder med vores børn.

Dit barn har lige underskrevet en lejekontrakt og flytter sammen med kæresten i morgen.....Mit barn forviste Singing Elsa fra sengen fordi hun larmede :-D

Ja,og jeg sad i dag og tænkte vi burde have en tredje bil, for i mellem de to vi har og datterens "må jeg lige låne bilen" synes jeg ofte vi mangler en bil :D
1
~indsæt smart signatur her~
Sorenspige
Kort karma: 281
Likede indlæg: 1389

Indlægaf Sorenspige » 7. jan 2016, 21:13

R sover også uden dyne. Det har han gjort, siden han begyndte at kunne sparke med benene. Juniordynen bliver bare sparket ned i enden af seng, og han bliver gal, hvis man giver ham den på, når han er vågen.

Lige nu er der lidt varmere på værelset, og så sover han i en natdragt med uld.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 671
Likede indlæg: 3833

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 21:18

S sover også uden dyne, kun iført undertøj. Hun er lige så varm som sin far, der også sover uden dyne og kun iført boxershorts. Og så er der mig, der er iført langærmet trøje, shorts eller bukser og helt sikkert med min dyne over mig :lol: Når jeg mærker på hende er hun aldrig kold, dog kommer hun ind i mellem ind under en af vores dyner sidst på natten, hvor hun fryser lidt.

Jeg har kæmpet med at hun skal have nattøj på, men hun kan simpelthen ikke falde i søvn. Og når hun endelig gør er hun fuldstændig våd i håret af sved. Så hun er et varmt barn.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 129
Likede indlæg: 1060

Indlægaf FruKuk » 7. jan 2016, 21:46

Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10254

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jan 2016, 22:51

FruKuk skrev:Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."

Jeg er i den grad med lillebror her. :lol:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 317
Likede indlæg: 1543

Indlægaf Thestral » 8. jan 2016, 08:45

Min kigger på lejligheder og drømmer på fuld skrue :lun:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 354
Likede indlæg: 2096

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 09:49

Update på ble og hysteri: Ble var OK, ventede med at hente, til han kaldte. Resultat- barn kaster sig surt rundt i sengen, slår hovedet, skrigeshow igen i 10 minutter hvor han ikke ville trøstes. Var OK i 30 minutter imens der blev spist og kom tøj på. Ville derefter på ingen måde i overtøjet, selvom jeg tilbød at han kunne beholde legetøjet imens. Skrig og skrål i ti minutter.

Jeg føler mig som sådan en tumpe, fordi jeg har den der fornemmelse af at han prøver at fortælle mig et eller andet, jeg ikke fatter. Og jeg handler på den måde at jeg forsøger at trøste først, derefter ignorerer jeg det, og siger bare at jeg er der, hvis han vil. Samtidig får jeg som sagt kommentarer fra de andre forældre på stuen (" er han OK, hvorfor er han så pjevset" osv.) pædagogerne kalder ham for drama-kongen osv. Og jeg aner seriøst ikke hvad jeg skal gøre. Jeg reagerer med ro, forsøger at distrahere og derefter ignorerer jeg det. Men en del af mig tænker at jeg jo gør noget forkert, fordi de andre børn på hans stue, generelt ALLE andre børn i den alder og op til to år som vi har mødt, er meget mere rolige og afslappede end han er. Og det ser ud til at blive værre :( Det gør mig simpelthen så usikker på min rolle, at jeg gør det der føles rigtigt, men reaktionen er hystadebarn.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 317
Likede indlæg: 1543

Indlægaf Thestral » 8. jan 2016, 10:20

^kan det være en reaktion på jeres brud?
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 10:26

Thestral skrev:^kan det være en reaktion på jeres brud?

Det har jeg også tænkt, men han virker bare så omstillingsparat og upåvirket, sådan generelt. Han er jo så lille, at han slet ikke reagerer på byttedage eller dagene efter. Men hvis det er tilfældet, må vi helt sikkert overveje om det er en holdbar løsning med 7/7.
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 129
Likede indlæg: 1060

Indlægaf FruKuk » 8. jan 2016, 10:54

Fru Sunshine skrev:
FruKuk skrev:Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."

Vi kunne godt bruge en barnepige... :P
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10254

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jan 2016, 10:58

FruKuk skrev:
Fru Sunshine skrev:

Vi kunne godt bruge en barnepige... :P

Var det ikke fordi, jeg starter nyt job 1. februar - og har vinterferie i uge 8, så var jeg stærkt fristet. At lege i sne er altså det eneste gode ved det skidt - og ski er farlige på mine fødder :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 54
Likede indlæg: 446

Indlægaf Zinde » 8. jan 2016, 11:37

canoodle skrev:

Det har jeg også tænkt, men han virker bare så omstillingsparat og upåvirket, sådan generelt. Han er jo så lille, at han slet ikke reagerer på byttedage eller dagene efter. Men hvis det er tilfældet, må vi helt sikkert overveje om det er en holdbar løsning med 7/7.

Jeg synes, at han er alt for lille til 7/7. Jeg tænker, det kan fungere for børn i skolealderen, men ikke før. Men det er kun min holdning :kys:
0
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 12:52

Zinde skrev:
canoodle skrev:

Jeg synes, at han er alt for lille til 7/7. Jeg tænker, det kan fungere for børn i skolealderen, men ikke før. Men det er kun min holdning :kys:

Det er også et valg der er taget pga. min noget nedslidte psyke oven på de sidste par år med alt hvad der har været at traumatiske fødsler, ammeproblemer, fødselsdepression og en mand der har været psykisk voldelig efter vi blev gift. Det er så endt i at jeg forlod ham og skulle komme med et forslag til en deleordning. Jeg kan simpelthen ikke klare at være primær forsørger alene i udlandet med fuldtidjob og en kronisk sygdom at tage hensyn til. Barnets tarv i denne beslutning er bygget på at at barn har det godt, hvis moderen har det godt.

Når det så er sagt, så ved jeg heller ikke om 7/7 er den rette model for mig i længden, da hans temperament jo er som det er, men også fordi jeg ikke er sikker på at han vil trives med at være hos sin far halvdelen af tiden. Han er heldigvis en bedre far end ægtemand, men han er sjusket og lidt doven ift. at være obs på mini's behov. Så er halvdelen af tiden pludselig meget. Vi må se tiden an, som Rakel skriver, det kan være en fase, hvis det fortsætter, må vi nok kigge på den deleordning igen.
2
All Adventurous women do

Tilbage til "Forældre"