Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 22. dec 2015, 09:43

Thestral skrev:Vi har haft besøg af datteren og hendes nye kæreste et par dage med overnatning. Han er altså noget af det sødeste og de er virkelig nuttede på den gode måde sammen :lun: Lørdag havde vi hele familien ovre til glögg og æbleskiver hvor ungersvenden så passende mødte dem alle, overlevede og endda formåede at hygge sig. Fik jeg sagt at han er virkelig flink :-D

Hvor spændende :banan:
1
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 22. dec 2015, 09:58

Holy crap, vi er gået i feriemode her, sådan rigtigt :P Totalt low key og ingen stress. Alle gaver er købt (mangler at pakke ind, men skal lige have barnet ud af huset først og have gaverne herhjem :gruble:

Men sent i seng, og dase om morgenen. Hvis knægten ligger med ipaden kan jeg blunde og det er fabulous :træt: Ellers kan han bare ikke droppe snakketøjet og man kan ikke længere have en samtale på ja, ja nej nej, jo jo fra rygraden. Nu skal der lyttes og så kan der ikke blundes :/

Ligenu hvor han har ferie fra alt sit sport er han lidt sværere at hive ud af huset, for han er gået i CS-GO mode med en bunke venner og det er vist en omstændig affære. Det er noget spil via pc og så har de hinanden i hørebøffer mens de spiller. Jeg har ikke så meget forstand på det, men lytter da interesseret når han fortæller :nerve:

Vi har også valgt at gå på restauration i år, d 24 og det letter ærligt taget presset for mig. Jeg er ikke vild med jul og vi holder altid med hans far, kun os tre (han er delebarn) og det skal helst køre glat og så er barnet glad. Vi har holdt jul på mange forskellige måder gennem årerne, så vi har været alt fra os tre til 200+ til spisning :santa2: Hvad skal I andre? og er I helt julefreaks, eller knap så vild med jul som mig (vil sige jeg virkelig ligger mig i selen for at ligne en der nyder det og gør hvad jeg kan for at det blive skønt for barnet :jule: )
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9255

Indlægaf Fru Sunshine » 22. dec 2015, 14:49

Jeg er julefreak. Vi har holdt jul herhjemme siden min søn blev født, og sådan foretrækker vi det.
Min familie har så altid været med, så vores traditioner er bare fulgt med.
Men ingen stress. Vi når nok det hele i god ro og orden.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 22. dec 2015, 15:21

Fru Sunshine skrev:Jeg er julefreak. Vi har holdt jul herhjemme siden min søn blev født, og sådan foretrækker vi det.

MIt manglende jule kærlighed ligger helt klart i min traumatiske barndom. Det jeg ikke helt forstår, er hvorfor jeg ikke kan ryste følelsen af mig, uagtet af hvor meget jeg ønsker det og prøver. Pokerfjæs it is og oprigtigt glæde over at se mit barn. Vi har vist bare ikke så mange faste juletraditioner hos os :trist:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9255

Indlægaf Fru Sunshine » 22. dec 2015, 15:27

Panton skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er julefreak. Vi har holdt jul herhjemme siden min søn blev født, og sådan foretrækker vi det.

MIt manglende jule kærlighed ligger helt klart i min traumatiske barndom. Det jeg ikke helt forstår, er hvorfor jeg ikke kan ryste følelsen af mig, uagtet af hvor meget jeg ønsker det og prøver. Pokerfjæs it is og oprigtigt glæde over at se mit barn. Vi har vist bare ikke så mange faste juletraditioner hos os :trist:

Hvis du forbinder julen med noget ubehageligt fra din barndom, er det ikke sådan lige at ryste af.
Jeg har også ting, jeg stadig har svært ved at forholde mig til, fordi jeg ubevidst forbinder det med noget ubehageligt.

Jeg har kun gode minder om min barndomsjul (hvis man undtager de to gange, vi skulle fejre den på en anden måde end den derhjemme, der altid har været stille og rolig.)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Rakel
Kort karma: 423
Likede indlæg: 3114

Indlægaf Rakel » 22. dec 2015, 16:43

Stod det til mig var julen afskaffet - det gør det så ikke. Jeg fejrede den ikke før jeg fik familie selv. Jeg gik på arbejde - der mangler altid hænder i helligdagene. Jeg kommer aldrig til at bryde mig om jul - og det er også barne/ungdomsårene, der fik det spoleret.

Vi skal til mine forældre. Jeg skal så på arbejde og kommer hjem ved 17 tiden - så har resten hygget dig fint uden mig og jeg når mad og hygge.
1
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 22. dec 2015, 19:58

Jeg er normalt glad for julen, men i år er det, som om julestemningen er forsvundet :(. Jeg troede ellers, den ville blomstre op, når nu min dreng ville begynde at forstå lidt af det med nisser og julemanden, men det er ikke rigtig sket desværre.

Jeg tror, det skyldes, at jeg generelt er drænet for energi for tiden.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 22. dec 2015, 20:00

Her har vi fået købt alle gaverne, men i morgen skal det sidste mad købes. Desuden skal jeg lave risengrød, og så skal juletræet på fod og pyntes.
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 22. dec 2015, 20:17

Så fik jeg lige at vide jeg både havde ødelagt hans dag, hans jul og sørme også hans nytår og hele hans liv. :8: Overdrevet dramatik i det lille hjem efter julekalenderen og så blev døren smækket!

Grund, han måtte ikke sidde oppe (igen) til 00-02 og spille computer :megetondmor: :bredeskuldre.dk:
1
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 22. dec 2015, 20:19

Sorenspige skrev:Jeg er normalt glad for julen, men i år er det, som om julestemningen er forsvundet :(. Jeg troede ellers, den ville blomstre op, når nu min dreng ville begynde at forstå lidt af det med nisser og julemanden, men det er ikke rigtig sket desværre.

Har du mulighed for at lade op i juleferien? :kram:
2
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 23. dec 2015, 08:05

Julen siger ikke mig noget særligt. Og var det ikke for ungerne, så brugte jeg hellere fridagene på at rejse. Men vi holder jul hos os selv med vores forældre og søskende.

Jeg har arbejdet 8-23 de sidste mange dage, men i dag satser jeg på at lukke ned senest 16.00, så jeg også kan nå at købe julegaver (der igen i år er skubbet til sidste sekund...) og handle til i morgen/juledagene.
Den 27. dec tager vi på skiferie. Det glæder jeg mig til gengæld rigtigt meget til.
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 23. dec 2015, 08:07

Sorenspige skrev:Jeg er normalt glad for julen, men i år er det, som om julestemningen er forsvundet :(. Jeg troede ellers, den ville blomstre op, når nu min dreng ville begynde at forstå lidt af det med nisser og julemanden, men det er ikke rigtig sket desværre.

Øv:( Tænker, at hvis det ikke snart bliver bedre, så kunne et smut forbi lægen måske være en god ide? Uden at være helt sikker, så mindes jeg, at det har stået på i noget tid efterhånden. Kram herfra.
1
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 23. dec 2015, 09:24

Vi har også aftalt at næste jul og nytår der rejser vi til varmen istedet for ræset herhjemme. Det handler mest om at barnet er ok med at droppe julen, men for en rejse til sol og varme i den mørke tid, var han ellevild. Så faktisk ved jeg allerede nu at jeg springer julen over næste år. Ihvertfald den traditionelle en af slagsen.

Hvor vi tager hen ved jeg ikke, men vil gerne begrænse flyvetiden såfremt det er muligt. Det afhænger vel også af hvor varmt man gerne vil have det skal være, og 20 grader er ikke nok!
1
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 23. dec 2015, 11:29

Tak for jeres tanker :kys:. Min manglende energi skyldes en blanding af forskellige ting. Både fysiske og psykiske (og gode og dårlige årsager).

Jeg håber på, at vi kommer lidt ned i gear her i ferien, selvom vi skal en del ting.

I dag er jeg hjemme med R, og vi har hygget og fået lavet julegaver til bedsteforældrene, kogt risengrød og handlet det sidste. Nu sover han til middag, og jeg slapper af.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 23. dec 2015, 11:29

Frukuk, det lyder fedt med skiferie. Hvor skal I hen?
0

Tilbage til "Forældre"