Snik-snak tråd for forældre?

Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Rakel » 28. dec 2015, 12:09

Nødpasningsinstitutionens leder fastholder, at man kan aflevere fra 7.30 - 15.30, - så ingen pasning til os de næste dage. Han ringede mig op 9.30.

Jeg har klaget til pladsanvisningen via mail - der er lukket og til leder af institution og klyngelederen.

Det ændrer jo bare intet, når de først møder ind 4. januar. Vældigt.

Mit arbejde har det så ok med, at hun kommer med i morgen som den eneste dag, men reelt kører vi også på kommunal helligdagsnormering og har ikke ressourcer til det.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 28. dec 2015, 18:00

Rakel skrev:Nødpasningsinstitutionens leder fastholder, at man kan aflevere fra 7.30 - 15.30, - så ingen pasning til os de næste dage. Han ringede mig op 9.30.

Jeg har klaget til pladsanvisningen via mail - der er lukket og til leder af institution og klyngelederen.

Mit arbejde har det så ok med, at hun kommer med i morgen som den eneste dag, men reelt kører vi også på kommunal helligdagsnormering og har ikke ressourcer til det.

Det er bare ikke OK....Jo, hvis det skriftlig er blevet meldt klart ud at der kun kan tilbydes pasning i det tidsrum der hedder 7.30-15.30. Ellers er det ikke OK.

Desværre så er mit indtryk at nogle kommuner ikke lige har helt styr på sig selv her mellem jul og nytår......Vi stod f.eks. nede på vores borgerservice i formiddags klokken 11 for at forny Emmas pas. Jeg havde bestilt tid online den anden aften, så vi ikke skulle vente.

Desværre så havde jeg så bestilt tid på et kontor som er lukket indtil 4.januar......Det synes jeg ærlig talt vidner om at man måske ikke lige har så meget styr på sit shit.....
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Rakel

Indlægaf Rakel » 28. dec 2015, 18:04

vibbsen skrev:
Rakel skrev:Nødpasningsinstitutionens leder fastholder, at man kan aflevere fra 7.30 - 15.30, - så ingen pasning til os de næste dage. Han ringede mig op 9.30.

Det er bare ikke OK....Jo, hvis det skriftlig er blevet meldt klart ud at der kun kan tilbydes pasning i det tidsrum der hedder 7.30-15.30. Ellers er det ikke OK.

Desværre så er mit indtryk at nogle kommuner ikke lige har helt styr på sig selv her mellem jul og nytår......Vi stod f.eks. nede på vores borgerservice i formiddags klokken 11 for at forny Emmas pas. Jeg havde bestilt tid online den anden aften, så vi ikke skulle vente.

Desværre så havde jeg så bestilt tid på et kontor som er lukket indtil 4.januar......Det synes jeg ærlig talt vidner om at man måske ikke lige har så meget styr på sit shit.....

Kommunerne skal tilbyde pasning i det tidsrum, hvor barnets staminstitution har åbent.

At dét så sejler totalt, ja. Det var ikke så let at være Lillesøsters pædagog, da jeg hentede kl. 15 - hun er der jo bare i dag og kan ikke gøre fra eller til.

Borgerservice har åbent 8-17 i kommune, så dét er der tjek på. Men det hjælper ikke Emmas pas :lol:
0
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 28. dec 2015, 18:10

Årh, det der med at have ferie og bruge den på et sygt barn der ikke gider sove og synes dagen skal starte 4.45, det er så rimeligt overvurderet. Især når middagsluren varede en time. Laaaaaannng dag. Nøj.
0
All Adventurous women do
Rakel

Indlægaf Rakel » 29. dec 2015, 17:58

Lillesøster endte med at blive passet af min veninde i dag og har hygget sig dejligt og lært bandeord! Og herset barnepigen rundt i manegen med kyndig hånd!

Nu vil jeg nyde min fridag med familien i morgen. Jeg er lidt træt af arbejde, mår andre har fri (ok manden har også arbejdet i år), men hva' det er januar om lidt og snart glemt.
3
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 30. dec 2015, 06:48

Canoodle, god bedring med din dreng :ae:. Det er ikke sjovt med syge børn, der ikke sover ret meget.

Holdt I egentlig jul i DK?

Rakel, godt at lillesøster har hygget sig med din veninde. Kan nu godt forstå, hvis du gerne ville have ferie nu.
1
Rakel

Indlægaf Rakel » 30. dec 2015, 11:14

Jeg gad rætti godt ferie. Desværre er det ikke nåwt til mig i denne omgang. Det skal dog siges, at vi har haft en fredelig tid på jobbet,

Lillesøster og jeg ligger i sofaen og ser Pocoyo med Stephen Fry efter middagslur. Vi skal gøre rent - jeg gider ikke. Lillesøster gider helt sikkert godt!

Her har Lillesøster lært at hviske. Det er afsindigt sjovt. Hun bliver skønnere og skønnere hver dag - hun er blevet så stor de sidste måneder.

Er I ved at være klar til nytårsaften rundt omkring?
2
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 30. dec 2015, 11:37

Sorenspige skrev:Canoodle, god bedring med din dreng :ae:. Det er ikke sjovt med syge børn, der ikke sover ret meget.

Holdt I egentlig jul i DK?

Rakel, godt at lillesøster har hygget sig med din veninde. Kan nu godt forstå, hvis du gerne ville have ferie nu.

Tak, Sorenspige :kys: Han har det heldigvis bedre i dag. Stadig noget pjevset, men spiser og leger mere :) I går var bare stener-eftermiddag med putning på sofaen. Det gider han normalt ikke, men i går tog han min hånd, og lagde den om sig, så vi kunne ligge i ske :dåne: Det hører VIRKELIG til sjældenhederne.
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 30. dec 2015, 11:38

Rakel skrev:Jeg gad rætti godt ferie. Desværre er det ikke nåwt til mig i denne omgang. Det skal dog siges, at vi har haft en fredelig tid på jobbet,

Lillesøster og jeg ligger i sofaen og ser Pocoyo med Stephen Fry efter middagslur. Vi skal gøre rent - jeg gider ikke. Lillesøster gider helt sikkert godt!

Her har Lillesøster lært at hviske. Det er afsindigt sjovt. Hun bliver skønnere og skønnere hver dag - hun er blevet så stor de sidste måneder.

Jeg er slet, slet ikke klar. Men ved da i det mindste hvad jeg skal have på :lol: Skal ned at handle senere til en glutenfri kage vi skal have til desserten. Hvad med jer andre?

Rakel, hvad hvisker hun? :D
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 30. dec 2015, 13:56

Jeg har heller ikke ferie, men jeg er endelig blevet færdig med min eksamensopgave. Jeg skal så bruge resten af dagene på at læse op til selve eksamen.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Rakel

Indlægaf Rakel » 30. dec 2015, 15:43

canoodle skrev:
Rakel skrev:Jeg gad rætti godt ferie. Desværre er det ikke nåwt til mig i denne omgang. Det skal dog siges, at vi har haft en fredelig tid på jobbet,

Jeg er slet, slet ikke klar. Men ved da i det mindste hvad jeg skal have på :lol: Skal ned at handle senere til en glutenfri kage vi skal have til desserten. Hvad med jer andre?

Hvad bager du?

Alt - det er ret underholdende, når hun hvisker som en løve!
1
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 30. dec 2015, 17:07

Rakel skrev:
canoodle skrev:

Hvad bager du?

Alt - det er ret underholdende, når hun hvisker som en løve!

Ej, det lyder også rigtig nuttet! :lol:

Jeg tror det ender med en polenta-kage med citron og blåblær :)

Årh, I dag har godt nok været strid. Mega træt mini der stadigvæk skranter, dog lidt i bedring i morges. Det styrtdykker så til frokost, så jeg skynder mig at fodre ham med den smule han ville spise og putte ham, da han giver træthedstegn. Overbo begynder så at støvsuge efter 20 minutter. Mini vågner og græder. Falder i søvn igen. Efter 10 minutter begynder overbo at rykke møbler rundt. Det var så den middagslur. Så havde fornøjelsen af stortudende barn der ikke ville sove/spise/lege/putte indtil jeg puttede ham (med feber igen) klokken 17.30. FML.
0
All Adventurous women do
Rakel

Indlægaf Rakel » 30. dec 2015, 17:28

Åh det lyder ikke særlig sjovt for hverken dig eller Mini :(

Her er Lillesøster lidt skvattet og snottet til aften og ryger i seng om en time. Det er tidligt for hende, men hun trænger til det. Hun sov kun 30 min til middag.

Jeg har slet ikke overvejet polentakage - lyder bestemt spændende!
1
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 30. dec 2015, 17:36

Rakel, hvor er hun kær - hviske som en løve :lun: Jeg håber at hun blot trænger til en lang nattesøvn og er frisk som en havørn i morgen :kys:

canoodle, hvor træls med afbrudt middagslur! Jeg håber at han er fuldstændig på toppen igen i morgen :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 30. dec 2015, 17:38

Her har jeg opdaget at min eks, har kørt 35km med L på 5 år uden hverken autostol eller sæde, blot fordi han er for magelig til at tage toget. Jeg synes dæleme han er en uansvarlig klaphat lige nu!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010

Tilbage til "Forældre"