Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 2993

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 2. jan 2016, 17:23

Arggghhhhhhh....Emma er fuldstændig ude af stand til at tale...Hun kan kun råbe....og lige meget hvordan vi griber det an så er det som om at hun har sat sig i hovedet at hun kan kommunikerer med sine fulde lungers kraft....

Derudover så kan hun ikke tåle at vi voksne taler sammen....Så kommer hun ræsende og afbryder ved råbe....
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 2. jan 2016, 18:10

Så er vi landet hjemme efter 12 timers kørsel, der udover en enkelt omgang opkast, gik super fint. Altså ungerne synes selvfølgelig, at det var en lang tur, men de klarede det virkeligt fint!

Det har været den skønneste ferie med tid til ture i fjeldet på ski, skøjteløb, bål, badestamp, spil foran pejsen og hygge med gode venner.
6
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 2. jan 2016, 18:11

vibbsen skrev:Arggghhhhhhh....Emma er fuldstændig ude af stand til at tale...Hun kan kun råbe....og lige meget hvordan vi griber det an så er det som om at hun har sat sig i hovedet at hun kan kommunikerer med sine fulde lungers kraft....

Derudover så kan hun ikke tåle at vi voksne taler sammen....Så kommer hun ræsende og afbryder ved råbe....

Åh det er så irriterende!! Skrigeskinker kan virkelig udfordre ens tålmodighed.
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 3. jan 2016, 08:52

vibbsen skrev:Arggghhhhhhh....Emma er fuldstændig ude af stand til at tale...Hun kan kun råbe....og lige meget hvordan vi griber det an så er det som om at hun har sat sig i hovedet at hun kan kommunikerer med sine fulde lungers kraft....

Det ordnes bedst med et håndkantslag :gammel: tilfører du så en mundkurv, er du sikker på du heller ikke hører hyleriget bagefter :kram:
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 3. jan 2016, 08:53

FruKuk skrev:Så er vi landet hjemme efter 12 timers kørsel, der udover en enkelt omgang opkast, gik super fint. Altså ungerne synes selvfølgelig, at det var en lang tur, men de klarede det virkeligt fint!

Det har været den skønneste ferie med tid til ture i fjeldet på ski, skøjteløb, bål, badestamp, spil foran pejsen og hygge med gode venner.

Lyder dejligt med en fed tur og flot at ungerne kunne holde til den køretur :klap:
1
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 3. jan 2016, 08:57

Jeg sidder her med min kaffe og tænker dagen igennem for nu melder hverdagen sig imorgen. Knægten fortrænger det er skoledag (omend han faktisk glæder sig) men nu skal man pludselig tidligt op igen og slut med at snue under dynen. Det har jeg benyttet mig en del af her i ferien :genert:

Vi gik også en tur efter maden igår og hold da op hvor var et koldt. Det var ligefør det gjorde ondt i hele maskineriet at trække vejret for alt frøs jo til, og det er endnu koldere idag :8: Det kunne mærkes da jeg luftede ud i soveværelserne i morges! Shit! Imorgen tidlig, puh den bliver hård, for selvom jeg har vintergear til fingerspidserne så er det ligefør man ønsker sig en gigantisk Thyborøn Habit, men tænker den nok vil være lidt svær at cykle i :gruble:
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 3. jan 2016, 12:58

Panton skrev:
Det ordnes bedst med et håndkantslag :gammel: tilfører du så en mundkurv, er du sikker på du heller ikke hører hyleriget bagefter :kram:

Heldigvis åbner børnehaven igen fra i morgen...Så kan de få lov til at få "fornøjelsen" af hende :nerve:
0
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2098

Indlægaf canoodle » 3. jan 2016, 13:04

vibbsen skrev:
Panton skrev:

Heldigvis åbner børnehaven igen fra i morgen...Så kan de få lov til at få "fornøjelsen" af hende :nerve:

Det er en fase, det er en fase, det er en fase.... :kram:

Jeg skal have mini i den næste uge. Håber virkelig at den bliver lidt mere let end den forrige hvor ALT hvad dumt og han ikke gad at sove. Altså, det var fordi han var syg, hans alder gør at han ikke tester grænser så vildt endnu :) Men jeg GLÆDER mig også til at være sammen med ham og nusse og pjatte og lære dyrelyde og nappe ham i hans fede tæer.

Lige et åbent spørgsmål, hvad har jeres forhold til fjernsynskigning været? Fordi jeg kommer ikke igennem en dag, uden at vi ser fjernsyn i minimum 30 minutter. Det er min eneste mulighed for at aktivere ham andetsteds for at tage brusebad/lave mad. De kloger siger ingen TV før to år. Det er så ikke blevet reglen herhjemme, selvom jeg godt gad at det var muligt...
0
All Adventurous women do
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3082

Indlægaf Rakel » 3. jan 2016, 13:09

30 minutter ville ikke røre mig det mindste - så længe at indholdet er tilpasset alderen og der er en vis overvågning af, om barnet reagerer på det sete.
Lillesøster gider ikke se fjernsyn for tiden, men er ekspert i børnesjov på Netflix/YouTube på tablet. Der sætter vi selvfølgelig også grænser for, hvad hun ser og hvor meget, men alder og tid (med måde) er vi ikke gået vældigt meget op i med nogle af vores.
0
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2098

Indlægaf canoodle » 3. jan 2016, 13:12

Rakel skrev:30 minutter ville ikke røre mig det mindste - så længe at indholdet er tilpasset alderen og der er en vis overvågning af, om barnet reagerer på det sete.
Lillesøster gider ikke se fjernsyn for tiden, men er ekspert i børnesjov på Netflix/YouTube på tablet. Der sætter vi selvfølgelig også grænser for, hvad hun ser og hvor meget, men alder er vi ikke gået vældigt meget op i med nogle af vores.

Det lyder præcis som de tanker jeg har haft selv. Altså, han drøner jo rundt og er tydeligvis ret så stimuleret efter en dag i vuggestuen. Rationalet er, at han jo også har behov for at koble af, ligesom jeg selv. Han er heller ikke fanget så længe ad gangen. Men han ELSKER Teletubbies, og siger hej, og farvel og vinker og siger deres lyde, når de krammer osv. Han kan også huske visse dyrs lyde fra Baby Einstein, fordi han er vild med en særlig episode. Det både lidt skræmmende, men også ret sødt. Han er jo tydeligvis med :D
0
All Adventurous women do
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3082

Indlægaf Rakel » 3. jan 2016, 13:27

canoodle skrev:
Rakel skrev:30 minutter ville ikke røre mig det mindste - så længe at indholdet er tilpasset alderen og der er en vis overvågning af, om barnet reagerer på det sete.
Lillesøster gider ikke se fjernsyn for tiden, men er ekspert i børnesjov på Netflix/YouTube på tablet. Der sætter vi selvfølgelig også grænser for, hvad hun ser og hvor meget, men alder er vi ikke gået vældigt meget op i med nogle af vores.

Det lyder præcis som de tanker jeg har haft selv. Altså, han drøner jo rundt og er tydeligvis ret så stimuleret efter en dag i vuggestuen. Rationalet er, at han jo også har behov for at koble af, ligesom jeg selv. Han er heller ikke fanget så længe ad gangen. Men han ELSKER Teletubbies, og siger hej, og farvel og vinker og siger deres lyde, når de krammer osv. Han kan også huske visse dyrs lyde fra Baby Einstein, fordi han er vild med en særlig episode. Det både lidt skræmmende, men også ret sødt. Han er jo tydeligvis med :D

Lillesøster fiser afsted med 180 i timen både i vs/daycare og herhjemme. Vi har aldrig en dag, hvor vi kun er indendørs med hende. Jeg har ingen skrubler med Netflix/YouTube/Ramasjang - så længe, at vi holder øje med, hvad hun ser og om hun reagerer på det. Jeg havde det på samme måde med de ældste. De bestemmer jo selv hvad og mængden nu.
2
Brugeravatar
BirdReynolds
Kort karma: 10
Likede indlæg: 111

Indlægaf BirdReynolds » 3. jan 2016, 14:50

Her hedder hovedreglen at tv er ok i ulvetimen mellem 17 og 18. Men hun er lidt for god til at kravle op i sofaen og række fjernbetjeningen imod én og sige HER! :blush:
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 3. jan 2016, 16:26

Vi er rimelig loose med tv fra hjemkomst fra børnehave (ca 16.00) og til sengetid (ca 19.00) minus mad, bad etc. Til gengæld er jeg striks med indholdet. Også mere end der passer den 5 årige.
1
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3375

Indlægaf Skralde » 3. jan 2016, 16:56

Her er fjernsyn også helt ok! :gogo: Og har været det fra en tidlig alder - eller fra hun var 1½, for det var først der det fik interesse. Men et afsnit teletubbies om dagen, ville jeg bestemt benytte mig af - hvis du kan holde det ud :afro:

Her glæder jeg mig til at finken skal i børneren i morgen. Jeg trænger. :genert:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 3. jan 2016, 17:11

Skralde skrev:
Her glæder jeg mig til at finken skal i børneren i morgen. Jeg trænger. :genert:

Osse her.....Det bliver dælme dejligt at hvile ørene i morgen...Så kan hun råbe af pædagogerne og de andre børn :-D
1

Tilbage til "Forældre"