Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. okt 2015, 20:47

Ina, der er 13 dage til hans 2 års fødselsdag. Jeg fatter ikke, hvor tiden blev af. Samtidig synes virkelig, at han har en skøn alder lige nu :love:. Fjoller og snakker og giver mysser :love:. Frygter dog lidt når "selvstændighedsalderen" sætter ind, for han ved allerede nu, hvad han vil og ikke vil.

Vi skal til fødselsdag i morgen, og søndag har vi endnu ingen planer.

Rakel, jeg kondolerer :ae:.
1
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 9. okt 2015, 21:51

Rakel skrev:Vi tænker, at vi skal i Tivoli til Halloween - er det noget, som I gør Jer i rundt omkring i de små hjem? :)

Kondolerer - håber det bliver en smuk afsked!

Vi plejer at tage til Halloween i tivoli, men synes dog også uge 42 kan være lige streng nok ifht. antal gæster, der er altså MANGE. Det duer min tålmodighed ikke helt til, må jeg ærligt indrømme. Svært at holde styr på flokken min, og mennesker der skubber, aser og maser.
Men hvis de store skal med, og det vil ihvertfald nr. 2 gerne, ja så må det jo blive i uge 42 en dag.
Tror jeg skal låne niecen og hendes babyjogger så har jeg den som værn :D
Lige på sådanne ture savner jeg altså at være indehaver af et baby-køretøj.

Havde slet ikke set denne hyggelige tråd :)
opgav helt den her slags tråd på "den unævnelige" fordi der var så enormt mange mennesker i dem, at jeg slet ikke kunne holde rede på dem, og hver gang skulle læse 10-12 sider op, satser på det går lidt mere rolig for sig her, nu. :-P

Men ja, 4 drenge kan jeg prale af, i alderen 11½, 9½ 5 og 3½. 2 skolebørn og 2 børnehavebørn.
De 2 store er fanget i cyberspaces store farlige kløer, de elsker at spille div, platformspil sammen med andre børn, og de råber og skriger over skype. Men de er gode til det og de hygger sig, og de er benhårde til engelsk, så det er vel en form for win-win, og så slukker vi for nettet indimellem når nok er nok ;)
De 2 små er nogle hyggelige banditter, der tumler rundt, roder og regerer og udforsker alt.Er dog ikke helt tilfreds med at mindstemanden vokser, lærer, udvikles, han måtte altså godt forblive en form for baby, men sådan går det jo ikke ligefrem - det går derimod alt for hurtigt.

Præ-præ-teens, præ-teens osv. kender vi alt til herhjemme, vi har temperamentsfulde drenge, der indimellem ikke har helt styr på impulskontrollen og derfor ender med at slå fra sig.
Nr 1. faldt heldigvis ret hurtig til efter skoleskifte 1. november sidste år, han har fået nogle rigtig gode venner, og er meget selvkørende på sin fritid, har netop meldt sig ud af fritidsklub primært gr. de lange skoledage. Han er, efter en periode hvor vi i den grad har fået lov at se temperament og attitude, faldet godt til ro, har god humor, er omsorgsfuld, kærlig og hjælpsom, oftest :)

Nr. 2 har kæmpet en brav kamp med at falde til i skolen, et hårdt slag for ham (og os) at det ikke var så nemt igen, da vi havde forventet dette, det fik han et ordentlig knæk på. Både han og vi har heldigvis fået god hjælp, det er dejligt.
Og nu her efter sommerferien ser alt meget bedre og lysere ud, der er nogle små episoder hvor han overreagerer på hvad andrer siger og gør, men småting ifht. sidste skoleår. Og så elsker han at gå i skole og lærer, og det meste falder ham nemt, så længe han ikke skal lave lektier hjemme ;)

Nr 3. er vores emil fra lønneberg, altid noget der skal forsøges, prøves, undersøges - og det går jævnligt galt, eller mindre godt end han regnede med ;) Han er nysgerrig på alt. Temperamentet driller ham p.t. han vil rigtig gerne styre og bestemme, både hjemme og i BH, og er ikke helt tilfreds med at det ikke lader sig gøre. Så han fylder lidt i billedet både der og hjemme som tingene er nu, men fælles front er forhåbenlig løsningen på det!
Han ender med at blive håndværker, i en alder af 5 år har han allerede mere værktøj end hans far havde dengang vi blev kærester :D
han elsker at buldre og banke i sit værksted, og når morfar (håndværker) indimellem har gang i nogle projekter hjemme ved os, så bliver han i den grad nærstuderet. Han vil hellere i Harald Nyborg og kigge på værktøj, end han vil ind i legetøjsbutikker, og han har styr på hvad forskelligt værktøj hedder og bruges til.

nr 4. han er den klassiske mindste, smiler sødt, lægger hovedet på skrå, og snoer alle om sin lillefinger. Han er oftest blid og glad, men har bestemt også sine meninger om hvordan tingene bør være, han ejer dog tilsyneladende noget mere diplomati end storebrødrene ;)
Han har en kæmpe fantasi, synger sange om det han laver, har sig en fantasi-farfar (ud over den rigtige farfar) kan nulre rundt i evigheder og bare være. Han har mod på alt, men hænger måske lidt fast i, trods alt, at være den lille.
Men større bliver han jo, og det sidste år har han sagt farvel til sutter og bleen uden problemer.

Vi flyttede for et år siden til min gamle barndomsby, vi har mormor og morfar tæt på, og det nyder vi. Vi flyttede fordi vi gerne ville have et større hjem med mere albuerum og plads, og det har vi fået. 222 kvm på 2 plan, men 6 værelser, 2 stuer, og en god stor have. 300 meter fra skolen.
Vi elsker at bo her, det er trygt og godt for børn, og det er skønt at de kan navigere rundt selv i ret stor udstrækning.
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 9. okt 2015, 21:53

Efterårsferie her, vi har valgt at benytte os af at der er nødpasning i børnehaven, da vi synes det er NØD-vendigt at de 2 store får et par dage hvor der ikke skal tages hensyn til småbrødrene...
Vi skal en tur i biffen, måske en tur i lejre (gider kun hvis vejret er nogenlunde) måske lidt svømmehal, tivoli, og så ellers bare noget nulren rundt hjemme, slappe af, hvile ud, tage den med ro, hvor tidsstyring ikke sætter dagsorden, nyde et break fra børns fritidsaktiviteter. Det er dejligt, og tiltrængt! :)
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2442

Indlægaf Bøtte » 9. okt 2015, 22:26

Jeg har væske på det ene øre. I guder det gør ondt. Jeg kan virkelig godt forstå at små børn skriger, når de døjer med det :tie: :whine:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 615
Likede indlæg: 3434

Indlægaf FruDulle » 9. okt 2015, 22:53

FruKuk skrev:
FruDulle skrev:Vi er endeligt færdige på hospitalet her og heldigvis har C det meget bedre. Kan mærke at vi også er noget mere friske og med mere overskud. C ser også bedre ud, mere farve i huden, spiser bedre, ikke så sorte rander under øjnene og hans mave er ikke en stor udspilet ballon. Hans tarme er irriterede og vi skal justere hans kost lidt mere. De syntes at han skulle på special modermælkserstatning igen, men vi er uenige og finder det unødvendigt. Han spiser som en lille hest og er bestemt ikke kræsen og kun udfordret ift allergi og selvfølgelig den lange sygdomsperiode han lige har været igennem. Så all done og vi slapper bare af de sidste dage i Bangkok. Og shopper :D

Åhr hvor dejligt, at han er i bedring. Skønt. Og god shopping. Jeg hader shopping, så er altid meget fascineret og lidt misundelig på dem, der nyder det.

Jeg synes at shopping er forfærdeligt, så jeg er yderst effektiv og gider ikke gøre det med andre. Jeg ved altid hvad jeg skal have og er målrettet. Det er med at tulle rundt i et mall og kigge på ting og sager, magter det ikke. Det er lidt nemmere med shopping her fordi jeg ved hvor alt er og hvad vi skal have og især når vi vor et sted hvor butikker er ikke eksisterende.
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 615
Likede indlæg: 3434

Indlægaf FruDulle » 9. okt 2015, 22:58

Sorenspige skrev:Dulle, godt at høre med C :kys:.

Hvilke noget legetøj har I købt? R har nemlig snart fødselsdag.

Tak. han gik helt i spåner da han opdagede Super Wings. Noget han ser meget på youtube. Så han skulle have alle 4 og han krammer dem, sover med dem, bader med dem og de kan laves fra fly til robotter og om igen og han elsker dem. Han har også fået noget Thomas train bane. Det er et kæmpe hit. Men han elsker virkelig også sin brio togbane. Den her er så lige et niveau over. I julegave får han noget der hedder Robocar poli. Også noget tegnefilm han ser på
Youtube. Det er bare biler og så med noget garageværk. Både det og super wing er transformer agtigt for små børn og kan foldes ind og ud.
Men brio tog- go for it.
0
Whatever
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 10. okt 2015, 06:01

DD Velkommen til. Dejlig beskrivelse af dine drenge. Her er mindstebarnet også tilmeldt børnehave to dage, hvor ældstebarnet har fri.

Dulle: Så har du det præcis som mig :-p

Bøtte: Nej ikke igen da :tie: du har filme ikke været heldig med de øre :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2442

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2015, 06:46

FruKuk skrev:DD Velkommen til. Dejlig beskrivelse af dine drenge. Her er mindstebarnet også tilmeldt børnehave to dage, hvor ældstebarnet har fri.

Dulle: Så har du det præcis som mig :-p

Bøtte: Nej ikke igen da :tie: du har filme ikke været heldig med de øre :kys:

Endte med at trommehinden sprang. Det hjalp gevaldigt, nu kan jeg bare ikke høre ret meget på det øre.
0
S :lun:
V :lun:
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 10. okt 2015, 11:22

Hej i tråde.
Håber der er plads til en mere.

Jeg har N fra nov 13. Han er en lille selvstændig bandit der virkelig har lært at sige NEJ MOAR og NEJ FAAAR. Og hvis det ikke passer ham så smider han sig gerne ned og tuder.
Jeg havde nok ikke lige forventet at dramaen allerede startet nu :D

Vi har ikke ferie desværre men regner med at N får nogle hyggelige dage i VG uden der er så mange andre.

Og hold da op jeg er glad for vores vuggestue efter det i har skrevet :8:
De har endnu ikke ringet N hjem. De har en enkelt gang oplyst at han havde røde kinder og de derfor havde taget hans temp da det ikke ligner ham. Men at den "kun" var 37,8 og han var jo i fint humør så derfor så de ikke grund til at ringe ham hjem.
Han var så heldigvis hellere ikke syg.

Her står weekenden på 50 års fødselsdag. Uden N.
det er med hele min familie så N skal passes for første gang med overnatning hos farmor og farfar. Jeg er ved at skide grønne grise og håber bare det går.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5905

Indlægaf Dikus » 10. okt 2015, 11:30

Ups. Jeg er kommet til at købe årets første julekalender fra Toms. Jeg holder ellers altid igen, men den stod der og lignede hygge :genert:

Hvis det fortsætter, ender min datter med et rekordår i kalendre... Og det plejer nu nok at kunne tage overhånd, selvom jeg lægger bånd på mig selv :tie:
1
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 10. okt 2015, 16:10

Dikus skrev:Ups. Jeg er kommet til at købe årets første julekalender fra Toms. Jeg holder ellers altid igen, men den stod der og lignede hygge :genert:

Hvis det fortsætter, ender min datter med et rekordår i kalendre... Og det plejer nu nok at kunne tage overhånd, selvom jeg lægger bånd på mig selv :tie:

Aner jeg en sukkertråd :slem:

:lol:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 10. okt 2015, 18:21

DD, velkommen til. Er det din yngste, som starter med R? Min dreng hedder nemlig det samme :).

Xxx, selvfølgelig er der plads til dig :kys:. Så hyggeligt at se dig her. Jeg vil lige få skrevet i vores anden tråd, så de andre også kan komme, hvis de har lyst.

Dulle, jeg kender ikke ret meget af det, du taler om :genert:. Brio-tog og Thomas tog.
1
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 11. okt 2015, 08:23

Dikus skrev:Ups. Jeg er kommet til at købe årets første julekalender fra Toms. Jeg holder ellers altid igen, men den stod der og lignede hygge :genert:

Min får slet ikke kalendere med chokolade i, det stoppede efter seriøst drama da han var lille. Der endte alt chokoladen fra de forskellige i skraldespanden og så slap jeg for raseri anfald. Nu har han bare accepteret at han ikke får og det er de flere i hans klasse der ikke gør.

Så får han sommetider en lille pakke istedet for, men ikke nogle faste dage og det er meget varierende hvad de indeholder. Vi køber dog ulandskalenderen og den anden uden slik.. :whip:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5905

Indlægaf Dikus » 11. okt 2015, 08:53

Vores største drama er, at alle kalenderne skal flyves til DK til jul :lol: (Vi har boet i Nuuk et år - så det er nyt). Hun elsker jul og er begyndt på julemusikken... Jeg tror, det er snevejret, der driller os :-D

Julemanden kommer med pakker om natten. Og jamen... December er en dejlig måned :love:
2
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 11. okt 2015, 10:26

Dikus skrev:Vores største drama er, at alle kalenderne skal flyves til DK til jul :lol: (Vi har boet i Nuuk et år - så det er nyt). Hun elsker jul og er begyndt på julemusikken... Jeg tror, det er snevejret, der driller os :-D

Julemanden kommer med pakker om natten. Og jamen... December er en dejlig måned :love:

men så bor I også midt i juleland med sne und alles :D

Jeg kan bare ikke så godt lige jul, december og alt det der, men det bunder i barndommen med traume og kaos. Min søn er ret vild med det, så her kommer pokerfjæset på for selvom jeg prøver at leve mig ind i det og skabe egne traditioner, så vil det ikke fæstne sig. Glæden altså, den der i maven man får, eller nogen får ;) :wacko:
0

Tilbage til "Forældre"