Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Kort karma: 170
Likede indlæg: 979

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 14. jan 2016, 08:49

Thestral skrev:Min datter tager hvert år til SVS Con i Herning. Hun var 13 første gang hun var afsted og jeg var sgutte vild med det. Det er så rollespil men ellers er det samme princip med soveplads ol. Hun var så afsted med en stak veninder og det var virkelig det eneste der gjorde at jeg ikke kørte derop om lørdagen for at tjekke om hun nu have det godt :blush:

Jeg synes det er vildt at han gør det i en alder af 10 år. Han virker til at være ret moden?

altså ja, han er moden ift. sin alder men også lidt genert og forsigtig så jeg er lidt :panik: Men han er cool og har ingen bekymringer :gisp: og jeg har tænkt vi lige tjekker det hele ud imorgen så han ved hvor man køber mad, tisser og lign ;) Vi har aftalt at tlf i den ene lomme og penge i den anden, så han ikke ligger det på bordet og frister andre :fløjt:

Jeg skal derud i morgen og se at han er ok ( på afstand that is, for holde øje med ham vil han ikke have )
2
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 315
Likede indlæg: 1509

Indlægaf Thestral » 14. jan 2016, 09:43

Panton skrev:
Thestral skrev:Min datter tager hvert år til SVS Con i Herning. Hun var 13 første gang hun var afsted og jeg var sgutte vild med det. Det er så rollespil men ellers er det samme princip med soveplads ol. Hun var så afsted med en stak veninder og det var virkelig det eneste der gjorde at jeg ikke kørte derop om lørdagen for at tjekke om hun nu have det godt :blush:

Jeg synes det er vildt at han gør det i en alder af 10 år. Han virker til at være ret moden?

altså ja, han er moden ift. sin alder men også lidt genert og forsigtig så jeg er lidt :panik: Men han er cool og har ingen bekymringer :gisp: og jeg har tænkt vi lige tjekker det hele ud imorgen så han ved hvor man køber mad, tisser og lign ;) Vi har aftalt at tlf i den ene lomme og penge i den anden, så han ikke ligger det på bordet og frister andre :fløjt:

Jeg skal derud i morgen og se at han er ok ( på afstand that is, for holde øje med ham vil han ikke have )
Det skal nok gå. Det er en løsrivelsesproces der så begynderlidt tidligere for nogle end for andre.

Men han bliver jo ikke alene eller forstår jeg det forkert? Kom der ikke flere han kender? For de finder sammen som fluer om fluepapir uden problemer. Det er jeg sikker på. :kram:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 314
Likede indlæg: 3784

Indlægaf Skralde » 14. jan 2016, 09:54

Panton skrev:

Jeg er sikker på at det nok skal gå rigtigt fint :kys: Og hvor er han sej, at han bare tager det helt køligt :gogo:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 14. jan 2016, 09:55

Lianna skal være brud i år til Fastelavn - jeg synes at det er møg kedeligt :genert: Men det skal hun selvfølgelig være, når det er det hun vil. Jeg plejer selv at sy kostume, men i år springer jeg over - jeg kan ikke sy noget der er lige så "pænt" til samme pris, som man kan købe en for :)
0
Sorenspige
Kort karma: 273
Likede indlæg: 1363

Indlægaf Sorenspige » 14. jan 2016, 19:28

Efter et efterår med operation, medicin der slog min krop ud og generelt en del måneder med underskud på energikontoen, tør jeg nu endelige fortælle, at en del af det skyldes, at jeg er gravid :lun:.

Vi har i dag været til NF, og alt så heldigvis fint ud, og vi fik en fin risikovurdering.

Jeg tudede af lettelse og taknemmelighed, da vi sad i bilen bagefter. Tænk, at det ser ud til, at vi får lov at få endnu et barn. Som tidligere UB'er er det slet ikke til at forstå.
12
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 170
Likede indlæg: 979

Indlægaf Panton » 14. jan 2016, 20:12

Åh hvad tillykke med baby i maven :love: :kys: :pompom: og fedt med den overståede scanning :rock:
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 123
Likede indlæg: 971

Indlægaf FruKuk » 14. jan 2016, 22:47

Kæmpe stort tillykke Sorenspige. Hvor er det helt igennem fantastisk.
1
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 415
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Angelina » 15. jan 2016, 07:55

Andre med konstant syge børn? Lasse, 14 år - er _altid_ syg - og lang tid om at komme ovenpå ... og det er ikke udefinerbar "ondt i maven" eller lign. (så man kunne frygte det var noget psykisk) - men forkølelser, hoste, feber, influenza ... vi snakker om at han har 2-3 uger om året hvor han ikke er i skole (det synes jeg er meget ... og kan altså også godt se det giver problemer på sigt, når han skal i gymnasiet / på arbejdsmarkedet) ... lægen fejer det bare lidt af bordet ... og jeg er nået dertil hvor jeg synes der må være et eller andet galt med hans immunforsvar.

*Lasse ligger hjemme på værelset, igen igen*
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 73
Likede indlæg: 1410

Indlægaf Charly » 15. jan 2016, 08:01

Ja, har en 10 årig, der fra sommerferien og frem til jul havde omkring 20 sygedage.
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 15. jan 2016, 08:26

Angelina skrev:Andre med konstant syge børn? Lasse, 14 år - er _altid_ syg - og lang tid om at komme ovenpå ... og det er ikke udefinerbar "ondt i maven" eller lign. (så man kunne frygte det var noget psykisk) - men forkølelser, hoste, feber, influenza ... vi snakker om at han har 2-3 uger om året hvor han ikke er i skole (det synes jeg er meget ... og kan altså også godt se det giver problemer på sigt, når han skal i gymnasiet / på arbejdsmarkedet) ... lægen fejer det bare lidt af bordet ... og jeg er nået dertil hvor jeg synes der må være et eller andet galt med hans immunforsvar.

Det e jeg heldigvis forundt herhjemme, for det lyder da hårdt! Kan I ikke få trumfet nogen blodprøver igennem og få tjekket om han mangler nogen vitaminer af en art?
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 15. jan 2016, 08:32

Skralde skrev:
Angelina skrev:Andre med konstant syge børn? Lasse, 14 år - er _altid_ syg - og lang tid om at komme ovenpå ... og det er ikke udefinerbar "ondt i maven" eller lign. (så man kunne frygte det var noget psykisk) - men forkølelser, hoste, feber, influenza ... vi snakker om at han har 2-3 uger om året hvor han ikke er i skole (det synes jeg er meget ... og kan altså også godt se det giver problemer på sigt, når han skal i gymnasiet / på arbejdsmarkedet) ... lægen fejer det bare lidt af bordet ... og jeg er nået dertil hvor jeg synes der må være et eller andet galt med hans immunforsvar.

Det e jeg heldigvis forundt herhjemme, for det lyder da hårdt! Kan I ikke få trumfet nogen blodprøver igennem og få tjekket om han mangler nogen vitaminer af en art?

To læger har nu sagt nej, men jo, jeg er da derhenne hvor jeg overvejer en 3 opinion (han spiser i øvrigt sundt og varieret, så der burde ikke være noget i vitamin-afdelingen)
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 15. jan 2016, 08:33

Charly skrev:Ja, har en 10 årig, der fra sommerferien og frem til jul havde omkring 20 sygedage.

Jeg var lige ved at trykke "synes godt om" - men det gør jeg jo naturligvis ikke ... har I været til lægen med det? (for det er da enormt meget?! - Lasse havde næsten tre uger i streg i vinteren 2014)
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 15. jan 2016, 08:36

Angelina skrev:
Skralde skrev:

To læger har nu sagt nej, men jo, jeg er da derhenne hvor jeg overvejer en 3 opinion (han spiser i øvrigt sundt og varieret, så der burde ikke være noget i vitamin-afdelingen)

Hvad med d-vitamin? Man skal virkelig ikke undervurdere vigtigheden af det vitamin, ved jeg af egen erfaring. Måske I skulle prøve det? De begynder allerede at virke efter 2-3 uger, så det var da forsøg værd :kys:
1
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 73
Likede indlæg: 1410

Indlægaf Charly » 15. jan 2016, 08:43

Angelina skrev:
Charly skrev:Ja, har en 10 årig, der fra sommerferien og frem til jul havde omkring 20 sygedage.

Jeg var lige ved at trykke "synes godt om" - men det gør jeg jo naturligvis ikke ... har I været til lægen med det? (for det er da enormt meget?! - Lasse havde næsten tre uger i streg i vinteren 2014)

Ja, vi har været til lægen. Men der er flere ting i det. Han har astma, så bliver han forkølet, kan det godt koste en uge derhjemme fordi det sætter sig som hoste, der kræver anfaldsbehandlende medicin mange gange om natten og hver time nogle dage.

Men han får også ondt i maven og kvalme (og psykiske grunde er blevet udelukket. Han trives rigtig godt i skole, blandt kammeraterne og herhjemme.), så nu er vi ved at lave lidt statistik på hvornår han bliver syg. Vores læge ville gerne kunne udelukke laktoseintolerance og glutenallergi.
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 15. jan 2016, 09:09

Rakel skrev:

2-3 uger om året lyder for mig ikke højst usædvanligt sammenlignet med min egen 15 årige søn, men jeg ville insistere på at få kørt en omgang blodprøver for at være på den sikre side.
Lær ham at spritte hænder af/vaske hænder - det kan reducere sygedage.
Og det evige omkvæd med søvn, mad og motion selv om man er teenager. Det drukner af og til her budskabet.

Han går i seng kl 21-22 hver dag, så søvnen får han - han går til boksning 2 gange om ugen, udover idræt etc. - han cykler alle steder han skal hen, så jeg vil mene der også er styr på motionen - og spiser sundt, varieret (og hele tiden :D )

Men det kan godt være vi skal gøre mere ud af håndhygiejnen.

Synes du 2-3 uger om året er "ikke usædvanligt"? Altså det er jo nok til man risikerer at skulle op i fuld pensum på gymnasiet ... og jeg tror da også de færreste arbejdsgivere beholdt en der var så meget syg.
0

Tilbage til "Forældre"