Snik-snak tråd for forældre?

Atinas206
Kort karma: 12
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 5. jan 2016, 21:51

Min pige på 5 år har her til aften tabt sin første mælketand.
Jeg kan ikke følge med. Man er jo en stor pige, når man begynder at tabe sine mælketænder.

Tandfeen har både lagt en rigtig mønt og en chokolade mønt
4
Atinas206
Kort karma: 12
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Indlægaf Atinas206 » 5. jan 2016, 21:56

Hvornår begynder børn at kunne farverne? Altså ikke at kunne se farver. Men at kunne skelne en rød bil fra en blå bil mv.

Min dreng på lidt over 2 år er super god til så mange ting, specielt at lave puslespil. Men farver kan han slet ikke finde rundt i.
Jeg ved godt, at han absolut ikke skal være god til det hele på en gang, men jeg tænker bare, om det er noget, vi skal til at have fokus på.

Men når han nu er så god til puslespil, så.må han vel kunne skelne farverne, eller kigger han mon mest på mønstret :gruble:
0
Nemon.
Kort karma: 4
Likede indlæg: 42

Indlægaf Nemon. » 5. jan 2016, 22:07

Atinas206 skrev:Hvornår begynder børn at kunne farverne? Altså ikke at kunne se farver. Men at kunne skelne en rød bil fra en blå bil mv.

Min dreng på lidt over 2 år er super god til så mange ting, specielt at lave puslespil. Men farver kan han slet ikke finde rundt i.
Jeg ved godt, at han absolut ikke skal være god til det hele på en gang, men jeg tænker bare, om det er noget, vi skal til at have fokus på.

Men når han nu er så god til puslespil, så.må han vel kunne skelne farverne, eller kigger han mon mest på mønstret :gruble:

Jeg havde indtryk af at min først gik efter former, dernæst farver og så motiv.
men mon ikke det er forskelligt.
men hvis du tænker han ikke kan hidde rundt i farverne, så må du øve det med ham. Jeg tror min kunne de fleste farver da han var 2 år. Til gengæld var han ikke så langt fremme sprogligt.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 5. jan 2016, 22:23

Atinas206 skrev:Hvornår begynder børn at kunne farverne? Altså ikke at kunne se farver. Men at kunne skelne en rød bil fra en blå bil mv.

Jeg har for nyligt læst at en 3 årig skal kunne skelne mellem rød, gul, grøn og blå.
Tror min var lige knap 2 da hun kunne dem. Nu som 3 årig har hun styr på alle farver.

Vi øvede netop med biler og ting vi så, mens vi kørte bil. Ikke at vi trænede det på nogle måder, men vi snakkede især om de busser, som kørte tæt på vores hjem, så vi startede med gul og blå :-D

Men jeg tror slet ikke du skal have fokus på det endnu :)
1
S :lun:
V :lun:
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3083

Indlægaf Rakel » 6. jan 2016, 06:32

Det med farver skal nok komme. Lillesøster kunne ikke sætte ord på farver, da hun var to. Min mor kommenterede det - nu der gået 1/2 år og hun skelner og omtaler farver fint. Vi har ikke gjort andet end det vanlige sniksnak 'din jakke er blå, mors er hvid'.

Lillesøster afleveret i natbluse. Vi fik forhandlet en ren undertrøje og resten af tøjet på, men sådan en Hello Kitty bluse er da for fin kun at sove i.
5
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 6. jan 2016, 08:00

Her er der ingen farvegenkendelse fra den lilles side. Men vi øver det heller ikke eller gør noget ud af det.
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 6. jan 2016, 08:01

Rakel skrev:Det med farver skal nok komme. Lillesøster kunne ikke sætte ord på farver, da hun var to. Min mor kommenterede det - nu der gået 1/2 år og hun skelner og omtaler farver fint. Vi har ikke gjort andet end det vanlige sniksnak 'din jakke er blå, mors er hvid'.

Lillesøster afleveret i natbluse. Vi fik forhandlet en ren undertrøje og resten af tøjet på, men sådan en Hello Kitty bluse er da for fin kun at sove i.

Tog hun frivilligt flyverdragt på ud over det der? :gruble:
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 6. jan 2016, 14:22

Marott skrev:
Rakel skrev:Det med farver skal nok komme. Lillesøster kunne ikke sætte ord på farver, da hun var to. Min mor kommenterede det - nu der gået 1/2 år og hun skelner og omtaler farver fint. Vi har ikke gjort andet end det vanlige sniksnak 'din jakke er blå, mors er hvid'.

Tog hun frivilligt flyverdragt på ud over det der? :gruble:

Ja, dog. Jeg må hellere få vasket HalloKitty kjolen - den er så grim, men meget populær i det lillesøstrende univers.
2
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 6. jan 2016, 15:15

ÅHHHH for helvede, jeg kan stadig ikke få knægtens lås til at tage helt imod nøglen og har sprayet løs af det låseolie!! Jeg får en hjerneblødning og har så meget lyst til at sparke/træde/flæske (osv) den nøgle i. Jeg slog min stakkels tommeltot idag fordi jeg blev lidt voldelig hånden smuttede på Jern gelænderen og det var røvkoldt..

Jeg pisser snart på den lortelås og så kan knægten sgu selv bøvle med at låse op herefter for jeg er smuttet :panik:

Noget andet der undrer mig, hvorfor er det altid hos os knægtens venner vil hænge ud? Hver gang han næsten er sammen med en sådan spontant, er det altid her, altid. Næsten. Andre der kender det?? :gruble: Mit barn elsker at være ude hos andre, så det er ikke der den trykker og det gør heller ikke noget, jeg undrer mig bare over det :genert:
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 6. jan 2016, 15:32

Fordi der er rart at være hos Jer?

Dét er den grund, jeg hører fra mine ældste, når de meget ofte er hos os deres venner.

Nå. Kartofler på - jeg er så brugt efter jul/nytår/arbejde/l*rteinstitution, at jeg bare skal sove i morgen på min fri før weekendarbejdedag.

Hvad skal I have at spise?
1
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 6. jan 2016, 17:25

Min ældste vil helst lege hjemme, der er han tryggest. Min mellemste vil gerne hjem til kammeraterne, han er meget mere udadvendt.

Vi fik chili con carne og nybagt baguette, Rakel :)
0
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 6. jan 2016, 17:39

Panton skrev:
Undtagelsen skrev:
Panton skrev:Fuck en lortemorgen :wacko: først var vi stået for tidligt op, jeg havde slæbt min trætte krop op en time for tidligt da jeg havde glemt de skulle møde kl 9 her første dag efter ferien.

Derefter kunne vi ikke få vores cykellåse op, de var frosset fast og da jeg både havde givet låseolie og lirkede med nøglen fik jeg endeligt nøglen i men selve låsen var så frossen at den ikke ville gå fra hinanden :sur: Min søns lås kunne nøglen ikke engang gå ned i og her var jeg så frossen på fingrene og arrig at jeg havde lyst til at træde nøglen i og brøle af min egen fordi den ikke ville gi sig :ad!:

Efter at have banket den i jorden i flere min for at se om jeg kunne få frosten til at give sig gik den endeligt op, altså min, knægtens var hermetisk i krise :gisp: og vi prøver at få røven på gled (den som nu var satans frossen) og så havde nogen fandme pillet ved min christiania cykel og fjernet bolten der sørger for at kassen sidder fast på stellet :panik: :panik:

Jeg var så gal og jeg måtte bede min søn om at gå uden cykel, så tog jeg hans hjelm og nøgler for han skulle skynde sig. Hvem fanden gør sådan noget, jeg havde lyst til at gå amok, for der var intet sidst jeg kørte på den :gab: :kryds: :nej: Så mig til cykelsmeden og få den fixet og min søns cykel er stadig frosset og jeg kan ikke finde sådan noget frost låse halløj :ticks:

Lorte mandag :badr:

Panton, har kun læst overskriften, men tænkte så meget på dig, da jeg så den.
Næste gang låsen er frosset fast, har I løsningen lige ved hånden so to speak :-D

http://politiken.dk/forbrugogliv/forbru ... g-bremser/

Så skal jeg ellers dæleme tisse overskrævs for den er låst fast til noget boltet jern gælender der forhindre man falder i en kælderskakt :forvirret2: men jeg tænker naboen skråt op fra rækværket dåner hvis jeg hænger mig i jernet og blotter mit underliv :slem: Jeg er dog glad for tanken :klap: :banan:

Ej, nu synes jeg godt nok at du er keedelig! Live a little! :deer:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 6. jan 2016, 17:45

Atinas, det behøver du slet ikke a bekymre dig om. Børn fokuserer på forskellige ting og inden du for set dig om, har han fuldt ud styr på farverne :kys:

Rakel, her fik vi tortillas! Hvad endte I med?

Panton, I har ikke mulighed for at tage cyklen indenfor natten over? Eller vent, den sidder fast til noget udenfor :gruble: Her gav jeg i øvrigt mit frosne gear luffer på :D Og tro det eller ej, det hjalp :D
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
Rakel

Indlægaf Rakel » 6. jan 2016, 18:00

Vi endte med en lakse/spinattærte - Lillesøster spiste kartofler og storesøster lavede tærten. Hun var hjemme at hente et par bøger. Det er jo hyggeligt nok!

Storesøster gjorde Lillesøster natklar inden hun smuttede, så nu skal jeg bare jagte hende i seng. Det barn har en aversion mod at sove :deer:
1
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1014

Indlægaf Sorenspige » 6. jan 2016, 18:14

Efter sommerferien begyndte de at synge "Se min kjole..." med alle farverne. R syntes, det var rigtigt spændende og øvede sig på farverne derhjemme, hvilket vi selvfølgelig hoppede med på. Vi har talt meget om, hvilke farver hans kop, tallerken, gaffel, ske og skål fra IKEA er.

Han har ret godt styr på farverne nu, men blander fx lidt lilla og lyserød sammen.

Jeg tror mest af alt, det handler om interesser hos de små. Jeg kender flere 2 årige, som ikke kender nogen af farverne.
1

Tilbage til "Forældre"