Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. jan 2016, 18:16

Vi har fået færdigkøbte frosne frikadeller med pasta og frostgrøntsager :deer:.
5
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 6. jan 2016, 18:24

Er der andre herinde (evt. lurere) der har børn der skal starte i skole til sommer? Jeg er lettere frustreret over at være mor til et skolebarn lige om lidt!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Atinas206
Kort karma: 12
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Indlægaf Atinas206 » 6. jan 2016, 18:42

Tusind tak for alle jeres svar omkring at kunne farver.
DP har faktisk lige lavet nye læreplaner, og der bliver emnet, tadaaa ; farver.
Det bliver med sang og leg og alle børnene skal jo kunne være med. Så det skal nok komme med de der farver.

Vi er nok bare så vant til, at han er så dygtig og hurtig til at lære andre ting. Men ikke farver. Men man kan jo heller ikke lære det hele på en gang.
1
Atinas206
Kort karma: 12
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Indlægaf Atinas206 » 6. jan 2016, 18:51

Skralde skrev:Er der andre herinde (evt. lurere) der har børn der skal starte i skole til sommer? Jeg er lettere frustreret over at være mor til et skolebarn lige om lidt!

Ja, jeg har en pige, der skal starte i skole efter sommerferien.
I vores kommune starter de i SFO allerede den 1/4. Det er lige om lidt :shock:

Hvad er du frustreret over?

Min pige skal ikke følges med mange fra børnehaven i skolen. Der er mulighed for flere skoler indenfor en kort afstand fra børnehaven.

Vi skal have snakket med skolen om, at der er en, som hun ikke skal gå i klasse med. Det er en veninde, som hun har kendt siden dagplejen. De to piger leger godt sammen alene. Men når der er flere, er veninden meget dominerende og bestemmer, hvem der skal leges med, hvad der skal leges og hvem der er søde og dumme.
Hjemme hos dem er det også mest hende, der styrer slagets gang, og ikke så meget forældrene.
Både dagplejer og børnehaven har sagt til mig, at det vil være synd for vores pige, hvis de to kommer i klasse sammen.
Nogen som har erfaringer med dette?
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 6. jan 2016, 19:38

Rakel skrev:Fordi der er rart at være hos Jer?

Dét er den grund, jeg hører fra mine ældste, når de meget ofte er hos os deres venner.

Nå. Kartofler på - jeg er så brugt efter jul/nytår/arbejde/l*rteinstitution, at jeg bare skal sove i morgen på min fri før weekendarbejdedag.

Hvad skal I have at spise?

Nå ja, det kan da være grunden selvfølgelig. Det har jeg slet ikke tænkt :-D

Vi skal have kylling i ovn med perlespelt salat til(her er også oliven, feta, majs, forårsløg, pepper og chili), friske spinat blade og lidt grov pastaskruer (mest knægtens skyld)
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 6. jan 2016, 20:03

Alt det der med alder og hvem kan hvad, der stod vi virkelig bagerst i bussen for min kunne ikke engang sige mor som 2 årige og da han kom i bh kunne ingen forstå ham. Jeg gjorde alt for ham, intet hjalp. Da han var 4 år var han foran de jævnaldrende . Så det er meget forskelligt
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 6. jan 2016, 20:19

Skralde skrev:Er der andre herinde (evt. lurere) der har børn der skal starte i skole til sommer? Jeg er lettere frustreret over at være mor til et skolebarn lige om lidt!

Hvad er der i vejen :kram:
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 6. jan 2016, 20:23

Atinas206 skrev:

Ja, jeg har en pige, der skal starte i skole efter sommerferien.
I vores kommune starter de i SFO allerede den 1/4. Det er lige om lidt :shock:

Hvad er du frustreret over?

Min pige skal ikke følges med mange fra børnehaven i skolen. Der er mulighed for flere skoler indenfor en kort afstand fra børnehaven.

Vi skal have snakket med skolen om, at der er en, som hun ikke skal gå i klasse med. Det er en veninde, som hun har kendt siden dagplejen. De to piger leger godt sammen alene. Men når der er flere, er veninden meget dominerende og bestemmer, hvem der skal leges med, hvad der skal leges og hvem der er søde og dumme.
Hjemme hos dem er det også mest hende, der styrer slagets gang, og ikke så meget forældrene.
Både dagplejer og børnehaven har sagt til mig, at det vil være synd for vores pige, hvis de to kommer i klasse sammen.
Nogen som har erfaringer med dette?

Jeg kan sagtens forstå dig og mon ikke det bliver imødekommet såfremt det er muligt. Her hos os kommer fritterne med deres besyv til klasser og hvem der går godt med hvem og hvor det vil være usundt. Så vi kender først klasseholdet tæt på start. Halv fra en frit og halv fra en anden.

Håber det lykkedes for det lyder ikke sundt
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 6. jan 2016, 21:15

Ja, min mellemste skal i skole til sommer. Så har jeg 2 skolebørn, dét er satme voksent! :8:
1
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2412

Indlægaf Bøtte » 6. jan 2016, 21:52

Her stod menuen på havregrød med kanelsukker til mor, havregrød med kanel og smørklat til barnet og rugbrød til far. Det er gymnastikdag, og også fars sidste fridag, så der får vi altid noget nemt. S havde et mindre breakdown, da vi skulle hjem fra børnehave, hun gad ikke have flyverdragt på, eller støvler, eller hue, eller vanter. Til gengæld gad hun virkelig godt spise resten af sin madpakke, så det var det eneste, der talte for hende. Så den tur, der tager mig 5 min alene og 15 min sammen med S tog 27 min. Så vi var alt for sent hjemme i forhold til at hun skal nå at slappe lidt af (børnehave og ingen middagslur er hård kost) inden gymnastik. Fremover må far cykle om og hente hende om onsdagen! :deer:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 6. jan 2016, 22:40

Min den ældste skal starte i skole efter sommerferien.

Hvad frustrerer dig?
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 7. jan 2016, 06:54

Ej, undskyld jeg er ikke frustreret - jeg ved ikke hvorfor jeg skrev det :blush: Jeg er skræmt. :genert: Jeg synes virkelig at det er ene stor ting og jeg kan simpelthen ikke forstå at jeg allerede har et barn der skal starte i skole. Jeg har jo lige født?
Her starter de i mini-sfo d.2.5 så det er virkelig også snart og vel egentlig en form for før skolestart, så det kommer virkelig tæt på efterhånden. Jeg døjer med nogle psykiske ting, så jeg er ikke så stor fan af så store ændringer af hverdagen som det her ender med at være, så ja - jeg er altså lidt skræmt ved tanken.
2
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 7. jan 2016, 06:56

Nå ja, men lige nu går vi mest og afventer respons på hvilken skole hun skal starte på. Jeg har nemlig søgt om en anden end distriktsskolen, så vi krydser i den grad fingre. Vi får dog først svar i uge 6. Det er sent synes jeg.
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 7. jan 2016, 07:58

Jeg kan godt forstå, du er lidt skræmt, Skralde. Det er også en stor ting!
1
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 7. jan 2016, 08:03

Mine ældste er færdige med studentereksamen til sommer og skal videre i uddannelsesystemet. Det skræmmer mig. Jeg forstår det godt.
2

Tilbage til "Forældre"