Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. jan 2016, 21:46

Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jan 2016, 22:51

FruKuk skrev:Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."

Jeg er i den grad med lillebror her. :lol:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 8. jan 2016, 08:45

Angelina skrev:Nå men mit barn har lige skrevet lejekontrakt og flytter sammen med kæresten i morgen... som sådan rigtigt voksne...
Min kigger på lejligheder og drømmer på fuld skrue :lun:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 09:49

Update på ble og hysteri: Ble var OK, ventede med at hente, til han kaldte. Resultat- barn kaster sig surt rundt i sengen, slår hovedet, skrigeshow igen i 10 minutter hvor han ikke ville trøstes. Var OK i 30 minutter imens der blev spist og kom tøj på. Ville derefter på ingen måde i overtøjet, selvom jeg tilbød at han kunne beholde legetøjet imens. Skrig og skrål i ti minutter.

Jeg føler mig som sådan en tumpe, fordi jeg har den der fornemmelse af at han prøver at fortælle mig et eller andet, jeg ikke fatter. Og jeg handler på den måde at jeg forsøger at trøste først, derefter ignorerer jeg det, og siger bare at jeg er der, hvis han vil. Samtidig får jeg som sagt kommentarer fra de andre forældre på stuen (" er han OK, hvorfor er han så pjevset" osv.) pædagogerne kalder ham for drama-kongen osv. Og jeg aner seriøst ikke hvad jeg skal gøre. Jeg reagerer med ro, forsøger at distrahere og derefter ignorerer jeg det. Men en del af mig tænker at jeg jo gør noget forkert, fordi de andre børn på hans stue, generelt ALLE andre børn i den alder og op til to år som vi har mødt, er meget mere rolige og afslappede end han er. Og det ser ud til at blive værre :( Det gør mig simpelthen så usikker på min rolle, at jeg gør det der føles rigtigt, men reaktionen er hystadebarn.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 8. jan 2016, 10:20

^kan det være en reaktion på jeres brud?
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 10:26

Thestral skrev:^kan det være en reaktion på jeres brud?

Det har jeg også tænkt, men han virker bare så omstillingsparat og upåvirket, sådan generelt. Han er jo så lille, at han slet ikke reagerer på byttedage eller dagene efter. Men hvis det er tilfældet, må vi helt sikkert overveje om det er en holdbar løsning med 7/7.
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 8. jan 2016, 10:54

Fru Sunshine skrev:
FruKuk skrev:Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."

Vi kunne godt bruge en barnepige... :P
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jan 2016, 10:58

FruKuk skrev:
Fru Sunshine skrev:

Var det ikke fordi, jeg starter nyt job 1. februar - og har vinterferie i uge 8, så var jeg stærkt fristet. At lege i sne er altså det eneste gode ved det skidt - og ski er farlige på mine fødder :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 8. jan 2016, 11:37

canoodle skrev:

Det har jeg også tænkt, men han virker bare så omstillingsparat og upåvirket, sådan generelt. Han er jo så lille, at han slet ikke reagerer på byttedage eller dagene efter. Men hvis det er tilfældet, må vi helt sikkert overveje om det er en holdbar løsning med 7/7.

Jeg synes, at han er alt for lille til 7/7. Jeg tænker, det kan fungere for børn i skolealderen, men ikke før. Men det er kun min holdning :kys:
0
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Rakel
Kort karma: 423
Likede indlæg: 3113

Indlægaf Rakel » 8. jan 2016, 12:18

canoodle skrev:Update på ble og hysteri: Ble var OK, ventede med at hente, til han kaldte. Resultat- barn kaster sig surt rundt i sengen, slår hovedet, skrigeshow igen i 10 minutter hvor han ikke ville trøstes. Var OK i 30 minutter imens der blev spist og kom tøj på. Ville derefter på ingen måde i overtøjet, selvom jeg tilbød at han kunne beholde legetøjet imens. Skrig og skrål i ti minutter.

Jeg føler mig som sådan en tumpe, fordi jeg har den der fornemmelse af at han prøver at fortælle mig et eller andet, jeg ikke fatter. Og jeg handler på den måde at jeg forsøger at trøste først, derefter ignorerer jeg det, og siger bare at jeg er der, hvis han vil. Samtidig får jeg som sagt kommentarer fra de andre forældre på stuen (" er han OK, hvorfor er han så pjevset" osv.) pædagogerne kalder ham for drama-kongen osv. Og jeg aner seriøst ikke hvad jeg skal gøre. Jeg reagerer med ro, forsøger at distrahere og derefter ignorerer jeg det. Men en del af mig tænker at jeg jo gør noget forkert, fordi de andre børn på hans stue, generelt ALLE andre børn i den alder og op til to år som vi har mødt, er meget mere rolige og afslappede end han er. Og det ser ud til at blive værre :( Det gør mig simpelthen så usikker på min rolle, at jeg gør det der føles rigtigt, men reaktionen er hystadebarn.

Jeg synes, at du skal bede pædagogerne droppe den retorik - intet barn skal kaldes dramakonge af personalet.

Dernæst - det går over. Rum det og forsøg at få tingene til at give mening i hverdagen og videre derfra.

Vi har også været igennem den slags med vores unger. Måske - måske ikke reagerer dit barn på samværsordningen, men trives han overordnet set, så kommer resten (eller afløses af en ny fase).
2
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 12:52

Zinde skrev:
canoodle skrev:

Jeg synes, at han er alt for lille til 7/7. Jeg tænker, det kan fungere for børn i skolealderen, men ikke før. Men det er kun min holdning :kys:

Det er også et valg der er taget pga. min noget nedslidte psyke oven på de sidste par år med alt hvad der har været at traumatiske fødsler, ammeproblemer, fødselsdepression og en mand der har været psykisk voldelig efter vi blev gift. Det er så endt i at jeg forlod ham og skulle komme med et forslag til en deleordning. Jeg kan simpelthen ikke klare at være primær forsørger alene i udlandet med fuldtidjob og en kronisk sygdom at tage hensyn til. Barnets tarv i denne beslutning er bygget på at at barn har det godt, hvis moderen har det godt.

Når det så er sagt, så ved jeg heller ikke om 7/7 er den rette model for mig i længden, da hans temperament jo er som det er, men også fordi jeg ikke er sikker på at han vil trives med at være hos sin far halvdelen af tiden. Han er heldigvis en bedre far end ægtemand, men han er sjusket og lidt doven ift. at være obs på mini's behov. Så er halvdelen af tiden pludselig meget. Vi må se tiden an, som Rakel skriver, det kan være en fase, hvis det fortsætter, må vi nok kigge på den deleordning igen.
2
All Adventurous women do
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 8. jan 2016, 15:18

Canoodle, udover at trøste ham og fortælle ham, at du er der, sætter du så ord på hans følelser/opførsel. Fx "jeg kan se, at du er ked af det nu/ikke gider have bleen/jakke/sko på, men det skal du osv.". På den måde oplever han en forståelse, også selvom situation egentlig forbliver den samme.
2
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 8. jan 2016, 16:26

Fru Sunshine skrev:
FruKuk skrev:
Fru Sunshine skrev:

Var det ikke fordi, jeg starter nyt job 1. februar - og har vinterferie i uge 8, så var jeg stærkt fristet. At lege i sne er altså det eneste gode ved det skidt - og ski er farlige på mine fødder :lol:

Lillebror ville ellers have elsket at have en sammensvoren på legeholdet :D
1
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 17:11

Sorenspige skrev:Canoodle, udover at trøste ham og fortælle ham, at du er der, sætter du så ord på hans følelser/opførsel. Fx "jeg kan se, at du er ked af det nu/ikke gider have bleen/jakke/sko på, men det skal du osv.". På den måde oplever han en forståelse, også selvom situation egentlig forbliver den samme.

Ja, nogle gange gør jeg, men jeg prøver at minimere mængden af ord, da han er så lille og forstår så lidt. Men jeg kunne helt sikkert godt blive bedre. Det må prøves at skrue op for det :)

Han har i øvrigt været rigtig sød her til aften, og sagde selv godnat og lukkede godnatlæsnings-bogen for at blive puttet kvart i seks! :8:

OG jeg fik en fin snak med pædagogerne. De sagde med det samme, at det ville de være opmærksomme på at ikke bruge de vendinger der. De sagde også, at det var ment som sjov, men at de også godt kunne se at det skulle stoppe nu. Vi talte om at det har været en ret turbulent tid for ham med vuggestuestart, sygdom, flytning, ferie og omstillinger og det nok er der hunden ligger begravet. Så vi ser tiden an :)
2
All Adventurous women do
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 8. jan 2016, 19:37

Canoodle, du har ret i, at man skal passe på med for mange ord. Her fik jeg rådet af min SP, da R var spæd og græd meget. Hun sagde, at det forstod de godt på et eller andet plan, og at de ville føle sig anerkendt.

Jeg forsøger at gøre det med R uden at alting af den grund er til diskussion - og nogle gange glemmer jeg det også.

Det lyder godt, at pædagogerne er lydhøre :gogo:.
0

Tilbage til "Forældre"