Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. jan 2016, 21:55

Adagio, sådanne tanker er slet ikke til at holde ud. Det er så frygteligt, at den slags bare sker - uden varsel og uden mulighed for at undgå det.

Mit hjerte græder med de forældre :(. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan jeg skulle overleve, hvis min dreng pludselig ikke var her mere.
0
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 21:59

Jeg kan heller ikke klare noget som helst af den dur. Min veninde er ved at lave en dokumentar om omsorgssvigt omkring hendes mors død, og jeg så traileren og græd som pisket. Tror ikke jeg kan holde til at se hele filmen :(

Summa summarum, jeg kan sagtens sætte mig ind i det. Bare de vender du bruger til at beskrive hændelsen, er nok til at mit hjerte synker. Pyh.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 9. jan 2016, 08:58

adagio skrev:Jeg bor ikke så langt fra hvor en 8-årig dreng blev kørt ihjel i dag. Efter jeg har fået børn, påvirker historier om børns død mig ret meget, og jeg synes ellers ikke jeg er den bløde type. Der sidder forældre der puttede deres søn i går, kyssede ham farvel i morges, og nu er han væk. Når jeg ser de historier, ser jeg et af mine egne børn dødt i mine arme og mærker følelsen af aldrig at skulle se deres liv og glæde igen. Tanken er ikke til at bære, og jeg er sikker på at hvis det faktisk skete, ville jeg aldrig komme tilbage fra det.

Jeg bliver også meget mere berørt af dødsfald hos børn efter jeg selv har fået børn. Jeg kan næsten helt tabe pusten og give mig til at græde, hvis jeg tænker for meget over, hvilken smerte forældrene står med :trist: Der var et forældrepar i ungernes børnehave, der mistede deres 8 uger gamle baby grundet vuggedød - meningsløst og brutalt.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 9. jan 2016, 09:00

På den mere muntre side så har lillebror i dag fødselsdag - 3 år er der gået, siden han tog fusen på sin mor og kom med sådan en fart, at han endte med at blive født på badeværelsesgulvet med kun hr. kuk som hjælper. Jeg bliver stadig helt sentimental, når jeg tænker på, hvor vildt intenst og samtidigt smukt det var :lun:

Han har fået en kuglebane og en gokart. Begge dele er allerede højt skattet.
6
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 9. jan 2016, 09:28

Jeg bliver også meget ramt, når sådan noget sker. Og det er kun blevet værre, efter vi fik lillesøster, som er hjertebarn. Pludselig er man i et nyt univers, hvor børn nogle gange dør fra deres forældre. Det er ikke et rart sted at være :trist:
0
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 9. jan 2016, 10:06

Enig, alt sådan noget med børn der dør er helt forfærdeligt. Jeg skal nogen gange skubbe tanken væk at der kan ske mit barn noget, når han frisk og frejdigt cykler alene i kbh! Man kan bare ikke lade frygten styre ens liv
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 9. jan 2016, 11:02

FruKuk skrev:På den mere muntre side så har lillebror i dag fødselsdag - 3 år er der gået, siden han tog fusen på sin mor og kom med sådan en fart, at han endte med at blive født på badeværelsesgulvet med kun hr. kuk som hjælper. Jeg bliver stadig helt sentimental, når jeg tænker på, hvor vildt intenst og samtidigt smukt det var :lun:

Og jeg husker stadig hvordan du fik hele terminstråden til at sidde op alt for sent, fordi du pludselig lavede det stunt :love:
Og beretningen om hvordan du stod på trappen kun iført nyfødt og briller :lol:

Tillykke med lillebror :lun: :klap:
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 9. jan 2016, 11:46

FruKuk skrev:På den mere muntre side så har lillebror i dag fødselsdag - 3 år er der gået, siden han tog fusen på sin mor og kom med sådan en fart, at han endte med at blive født på badeværelsesgulvet med kun hr. kuk som hjælper. Jeg bliver stadig helt sentimental, når jeg tænker på, hvor vildt intenst og samtidigt smukt det var :lun:

Tillykke med ham
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 9. jan 2016, 14:17

Bøtte skrev:

Og jeg husker stadig hvordan du fik hele terminstråden til at sidde op alt for sent, fordi du pludselig lavede det stunt :love:
Og beretningen om hvordan du stod på trappen kun iført nyfødt og briller :lol:

Tillykke med lillebror :lun: :klap:

I var så søde :lun: Og ja det var sgu med garanti et ømt syn :tie:
1
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 9. jan 2016, 17:32

FruKuk, hvad gør man egentlig med babyen, når der ingen er til at tjekke om alt er OK? Altså navlestrengen kan fint blive siddende jo, men alt det der andet der foregår på en fødestue lige efter fødslen?

Årh, jeg fik skisme hacket Mini's morgensurhed i dag :banan: Tog hans sutsko og lod som om jeg tog dem på, så han begyndte at grine. Han pjevsede lidt, da jeg løftede ham ud af sengen, men det var slet slet ikke slemt. Dagen i dag har bare været dejlig. Masser af grin, han hjalp med at sætte i opvaskemaskinen, vi spise blomkåls-bearnaise (Som var et hit!) og har danset, set tegnefilm og været ude at shoppe og lege på legepladsen i centret. Jeg er bombet, for der skete meget i dag, men eij, hvor har vi begge nydt det :lun:
7
All Adventurous women do
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 9. jan 2016, 19:02

canoodle skrev:FruKuk, hvad gør man egentlig med babyen, når der ingen er til at tjekke om alt er OK? Altså navlestrengen kan fint blive siddende jo, men alt det der andet der foregår på en fødestue lige efter fødslen?

Årh, jeg fik skisme hacket Mini's morgensurhed i dag :banan: Tog hans sutsko og lod som om jeg tog dem på, så han begyndte at grine. Han pjevsede lidt, da jeg løftede ham ud af sengen, men det var slet slet ikke slemt. Dagen i dag har bare været dejlig. Masser af grin, han hjalp med at sætte i opvaskemaskinen, vi spise blomkåls-bearnaise (Som var et hit!) og har danset, set tegnefilm og været ude at shoppe og lege på legepladsen i centret. Jeg er bombet, for der skete meget i dag, men eij, hvor har vi begge nydt det :lun:

Fedt med så god en dag - det giver overskud :lun:

Man gør som damen fra alarmcentralen siger. Og hun sagde, at baby skulle op på maven (her måtte hr Kuk lige hjælpe mig af trøjen) og have noget over sig. Og beordrede mig til at blive liggende. Falck kom kort efter. Og de klippede navlesnoren og gav jordmoderen (der var på tlf) nogle oplysninger om lillebrors kulør, om han var slap, og om jeg blødte meget. I min fødselsjournal er der blot et stort kryds over det meste :D
1
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 10. jan 2016, 07:47

FruKuk, tillykke med lillebrors fødselsdag :banan: :sol: :rock: og sikke en ankomst han kom med. Sejt gået, jeg var dånet det er helt sikkert :genert:
Senest rettet af Panton 10. jan 2016, 07:49, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 10. jan 2016, 07:49

canoodle skrev:FruKuk, hvad gør man egentlig med babyen, når der ingen er til at tjekke om alt er OK? Altså navlestrengen kan fint blive siddende jo, men alt det der andet der foregår på en fødestue lige efter fødslen?

Åhh hvad, fedt med sådan et + på overskudskontoen :klap: :banan: :pompom: Nogengange er det jo nærmest latterlige småting der skal til for at man lige bryder et mønster, så godt gået canoddle :sol:
2
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 330

Indlægaf TomKah » 10. jan 2016, 09:34

FruKuk skrev:

Man gør som damen fra alarmcentralen siger. Og hun sagde, at baby skulle op på maven (her måtte hr Kuk lige hjælpe mig af trøjen) og have noget over sig. Og beordrede mig til at blive liggende. Falck kom kort efter. Og de klippede navlesnoren og gav jordmoderen (der var på tlf) nogle oplysninger om lillebrors kulør, om han var slap, og om jeg blødte meget. I min fødselsjournal er der blot et stort kryds over det meste :D

Tillykke med sønnen!

Hvornår ringede i til alarmcentralen? Kunne du mærke det før siden I aldrig tog afsted hjemmefra?

Jeg har nemlig også en fødselsjournal med en masse krydser (eller i min står der bare ukendt ukendt ukendt), men vi ringede aldrig til nogen alarmcentral fordi han bare blev født. Jeg kunne ikke engang mærke at jeg havde presseveer før jeg kunne mærke hovedet kom ud.
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 10. jan 2016, 14:14

TomKah skrev:
FruKuk skrev:

Tillykke med sønnen!

Hvornår ringede i til alarmcentralen? Kunne du mærke det før siden I aldrig tog afsted hjemmefra?

Jeg har nemlig også en fødselsjournal med en masse krydser (eller i min står der bare ukendt ukendt ukendt), men vi ringede aldrig til nogen alarmcentral fordi han bare blev født. Jeg kunne ikke engang mærke at jeg havde presseveer før jeg kunne mærke hovedet kom ud.

Min mand ringede, da jeg ikke blot skulle på toilettet, men meddelte, at jeg kunne mærke hovedet. Knægten er født 3 minutter senere.

Og sikke da også en fødsel, du snuppede - godt, at det hele gik, trods fart både på barn og bil.
1

Tilbage til "Forældre"