Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 15. jan 2016, 21:53

Charly skrev:Ja, har en 10 årig, der fra sommerferien og frem til jul havde omkring 20 sygedage.

Det lyder også af meget :ae:
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 16. jan 2016, 05:39

det var ikke en succes at skulle sove til GG for mit barn. Han havde ellers insisteret men hold op hvor har han ringet mange gange i nat, været ked af det og nu henter hans far ham så.

Man bliver sgu lidt sådan øv agtig, for så skulle jeg have lyttet til mavefornemmelsen der sagde han skulle hjem og sove men han ville så gerne blive der. Nu er han så død hamrende træt (fordi han ikke har sovet overhovedet :panik: ) og han befinder sig i et gear pt som godt kan være anstrengende :/ :wacko:

Jeg har vist bare lige brug for at få luft, og så kan jeg lære at lytte til hvad jeg faktisk mener er det bedste (jeg har heller ikke sovet, for han har jo ringet en del :forvirret2: ) oveni bliver man jo urolig men prøver at lytte til barnet og hvad det gerne vil..

P træt med meget træt barn
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 16. jan 2016, 05:42

Jeg synes det er sejt at du/i lyttede til ham. Han fik afprøvet noget han virkelig gerne ville og fik testet at sikkerhedsnettet også virker (i er der for ham) Det er stadig ren ret vigtig lære at få. Lad nu være med at slå dig selv oven i hovedet med at du vidste det ville ske. Det kunne lige så godt være gået fint. Måske han vil afsted igen til næste år og så må i tage den derfra til den tid.
5
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 16. jan 2016, 05:46

Jeg synes, at I har klaret der flot med GG - han er hjemme og næste år kan I overveje at gøre det anderledes. Jeg håber, at I får sovet lidt.
1
Rakel

Indlægaf Rakel » 16. jan 2016, 05:50

Her har far taget Lillesøster i nat. Hun er oppe 3-4 gange for tiden og det har været lidt hårdt at kombinere med job og mit helbred. Så jeg nyder at være hjemme igen og andre klarer lidt af ærterne.

Så stod jeg op 5.30 med hende - hun gik i seng kl 21. Sove er bare ikke det, hun gør mest af. Jeg har taget dynen med ind i sofaen med en IPad.

Jeg nægter at lave morgenmad før kl 7.30. Lillesøster tager selv et æble/banan, hvis hun er sulten.
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 16. jan 2016, 06:09

Thestral skrev:Jeg synes det er sejt at du/i lyttede til ham. Han fik afprøvet noget han virkelig gerne ville og fik testet at sikkerhedsnettet også virker (i er der for ham) Det er stadig ren ret vigtig lære at få. Lad nu være med at slå dig selv oven i hovedet med at du vidste det ville ske. Det kunne lige så godt være gået fint. Måske han vil afsted igen til næste år og så må i tage den derfra til den tid.

Han skal afsted senere idag, når han har prøvet om han kan sove lidt, hjemme. Jeg tvivler selvom han er træt. Jeg har måske lidt lyst til at slå mig selv, for i puttesituationen er han følsom men han var så F...... insisterende på trods af at to andre venner ikke skulle sove der og han vidste det...

Men tak for de søde ord, de varmer for jeg er godt nok brugt ligenu og lidt ked
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 16. jan 2016, 06:11

Rakel skrev:Jeg synes, at I har klaret der flot med GG - han er hjemme og næste år kan I overveje at gøre det anderledes. Jeg håber, at I får sovet lidt.

:kys: tak. Bare han får lidt søvn er jeg glad, jeg er igang med kaffe så det løb er kørt (for mig) :cool: :kaffe:
1
Rakel

Indlægaf Rakel » 16. jan 2016, 06:14

Panton skrev:
Rakel skrev:Jeg synes, at I har klaret der flot med GG - han er hjemme og næste år kan I overveje at gøre det anderledes. Jeg håber, at I får sovet lidt.

:kys: tak. Bare han får lidt søvn er jeg glad, jeg er igang med kaffe så det løb er kørt (for mig) :cool: :kaffe:

Kaffe :)

Du skal ikke være ked af det - drengen fik lov at prøve det, som han gerne ville. Det gik ikke og I handler fornuftigt på det. Jeg synes, at I kan være stolte over at lade drengen forsøge og være backup.
2
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 16. jan 2016, 06:22

Panton skrev:
Thestral skrev:Jeg synes det er sejt at du/i lyttede til ham. Han fik afprøvet noget han virkelig gerne ville og fik testet at sikkerhedsnettet også virker (i er der for ham) Det er stadig ren ret vigtig lære at få. Lad nu være med at slå dig selv oven i hovedet med at du vidste det ville ske. Det kunne lige så godt være gået fint. Måske han vil afsted igen til næste år og så må i tage den derfra til den tid.

Han skal afsted senere idag, når han har prøvet om han kan sove lidt, hjemme. Jeg tvivler selvom han er træt. Jeg har måske lidt lyst til at slå mig selv, for i puttesituationen er han følsom men han var så F...... insisterende på trods af at to andre venner ikke skulle sove der og han vidste det...

Men tak for de søde ord, de varmer for jeg er godt nok brugt ligenu og lidt ked
I kan jo sætte det lidt som et krav næste gang at han venter på sine kammerater så han har nogle at knevre lidt med om aftenen og i løbet af natten. der kan godt være lidt uro sådan et sted grundet dem der kender hinanden og sover sammen. Jeg synes du skal tage en velfortjent slapper med den der dunken i hovedet og nappe en kaffe/the hvad du nu plejer at få på det her tidspunkt og så hvile lidt sammen med ham. Måske det er lidt nærhed der skal til lige nu for at han kan sove?
1
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 16. jan 2016, 06:42

^^ :kys: jeg tror også det er lidt TLC der skal til, for han vil afsted igen kl 11 da der er audiens/autografer med de famøse youtubere kl 12 :gabbbbb: Det er igen noget jeg ikke behøver at forstå, men nu er han lige om hjørnet og så må jeg heller lige give lidt love :love:
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 16. jan 2016, 06:52

Det kan blive en fordel at sætte sig lidt ind i det med tiden. Min datter sværger til Youtubere og bruger utallige timer på at sidde og se deres udsendelser og så er det en fordel at kunne genkende de forskellige navne når hun med begejstring fortæller at nu har den og den igen lavet et opslag. Jeg forstår ikke facinationen men hun lyser op når jeg kan genkende et navn og huske noget fra sidst hun fortalte om ham eller hende. Det er bare en anden slags hobby.

Kram ham herfra også. Han er en sej knægt :kys:
1
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 16. jan 2016, 07:15

Min den store havde en vinter sidste år, hvor hun var syg on and off fra oktober til februar. Feber minimum en gang om ugen. Lægerne mente, at det hang sammen med hendes allergi og dermed dårlige immunforsvar. Denne vinter lagde hun sig først til december. Men så lå hun også med feber i 3 uger. Og hun hoster stadig her 6 uger senere.
Den lille var frygtelig syg fra han var 6 måneder og til han var 1,5 år. Indlæggelser på indlæggelser grundet infektioner, han ikke selv kunne bekæmpe. Han har stort set ikke haft en sygedag siden.
Syge børn sucks!!
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 16. jan 2016, 07:16

Panton skrev:^^ :kys: jeg tror også det er lidt TLC der skal til, for han vil afsted igen kl 11 da der er audiens/autografer med de famøse youtubere kl 12 :gabbbbb: Det er igen noget jeg ikke behøver at forstå, men nu er han lige om hjørnet og så må jeg heller lige give lidt love :love:

Enig med de andre. I har i min optik håndteret det hele rigtigt fint. Og cool at han er klar igen.
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 16. jan 2016, 07:19

Og så straffer kroppen mig for den tåbelige (omend svært hyggelige) ide om at lade begge børn sove sammen med mig i nat. Hold nu k... sådan nogle børn fylder :tie:
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 16. jan 2016, 07:33

Han sover (hvilket jeg faktisk ikke troede var muligt) og har spist. Hans mavepine gik væk da han havde fået et stort kram af mig (sagde han) og han synes det var en god idé at vente med at sove der til nogle af vennerne var med:) Der havde været en del larm, men det er klart for der sidder 1000 børn og unge med hver deres computer og rigtig mange af dem er afsted flere sammen og så mærker man det ikke på samme måde.

Tak fordi I trøster og gider lytte, det var lige lidt hårdt i morges :genert:
2

Tilbage til "Forældre"