Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 18. jan 2016, 12:55

Jeg ville også sige sandheden omkring det med moren der er død, hvordan den lige skal kringles aner jeg ikke. Lyve er ihvertfald ikke vejen frem, eller undlade at fortælle sandheden. Måske du kan låne en bog om det med at dø og på den måde forklare det simpelt og i øjenhøjde :)

Frudulle, du skal ikke arbejde skal du? Jeg mener, hvis nej så gør det vel ikke noget der er en time kørsel ud og hjem, for en drømme bh hænger ikke på træerne og det lyder som om der er ualmindeligt få børn i et stort hus, det er ikke lige noget vi ser i kbh ihvertfald. Hvis det er det du ønsker for knægten så havde jeg da ønsket den, uanset afstanden, hvis du har tiden til det:)
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3400

Indlægaf FruDulle » 18. jan 2016, 12:59

Hvis vi skal blive i Dk til 2017 så er jeg nødt til at finde et arbejde på deltid. Vi har ikke råd til det ellers. Og det er jo også kun at hvis vi bliver i DK til 2017 at han skal i BH her. Med mindre at jeg skyrocketer med mine planer og tjener boksen er det no problem, men det er tvivlsomt ;) Men det ER en drømmebørnehave og det var virkelig et ret fantastisk sted. En perle. Troede ikke at den slags fandtes. Jeg skal se 3 andre denne uge også, så må vi se.

Så en "alm" børnehave i fredags med 42 børn og jeg kan bare mærke at det ikke er det rigtige for os/mig/barnet.
0
Whatever
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 18. jan 2016, 14:28

FruDulle skrev:Hvis vi skal blive i Dk til 2017 så er jeg nødt til at finde et arbejde på deltid. Vi har ikke råd til det ellers. Og det er jo også kun at hvis vi bliver i DK til 2017 at han skal i BH her. Med mindre at jeg skyrocketer med mine planer og tjener boksen er det no problem, men det er tvivlsomt ;) Men det ER en drømmebørnehave og det var virkelig et ret fantastisk sted. En perle. Troede ikke at den slags fandtes. Jeg skal se 3 andre denne uge også, så må vi se.

Så en "alm" børnehave i fredags med 42 børn og jeg kan bare mærke at det ikke er det rigtige for os/mig/barnet.

42 børn er bare mere reglen end undtagelsen, og gerne flere unger, desværre :wacko: Jeg ville selv have det vildt skidt med sådan nogle giga børnefabrikker for det virker vildt stressende :gisp:

hvad har du af planer?
0
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3100

Indlægaf Rakel » 18. jan 2016, 15:02

To timers transport dagligt til bh lyder dræbende selv på deltid, men muligt. Spændende, hvad I kommer frem til, Dulle.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 18. jan 2016, 15:29

Rakel skrev:To timers transport dagligt til bh lyder dræbende selv på deltid, men muligt. Spændende, hvad I kommer frem til, Dulle.

Ja da jeg kørte tænkte jeg at det virkelig skulle være det værd og det er det helt sikkert for det var et ekseptionelt sted, men det er dælme rigtig meget tid. Bruger 20 min hver vej nu og det synes jeg er alt rigeligt må jeg sige. Skal se 5 i alt og det skal være rigtig ringe standard for at vi vælger den her.
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 18. jan 2016, 15:31

Panton skrev:
FruDulle skrev:Hvis vi skal blive i Dk til 2017 så er jeg nødt til at finde et arbejde på deltid. Vi har ikke råd til det ellers. Og det er jo også kun at hvis vi bliver i DK til 2017 at han skal i BH her. Med mindre at jeg skyrocketer med mine planer og tjener boksen er det no problem, men det er tvivlsomt ;) Men det ER en drømmebørnehave og det var virkelig et ret fantastisk sted. En perle. Troede ikke at den slags fandtes. Jeg skal se 3 andre denne uge også, så må vi se.

42 børn er bare mere reglen end undtagelsen, og gerne flere unger, desværre :wacko: Jeg ville selv have det vildt skidt med sådan nogle giga børnefabrikker for det virker vildt stressende :gisp:

hvad har du af planer?

Ja jeg kan forstå at 42 er en lille børnehave :8:

De andre jeg skal se er 2 fribørnehaver og 1 landbørnehave mere, så det er jeg spændt på.

Jamen jeg skal gerne blive færdig med min uddannelse og forhåbentligt starte op selvstændigt med et større webprojekt og evt tage en uddannelse mere. Det kommer an på lidt forskelligt. Jeg håber lidt på en deltidsstilling i en helsekost ved siden af, men nu må vi se :)
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. jan 2016, 11:39

Nå, var i en fribørnehave i dag. Pt 24 børn og 4 voksne, med ønske om 30 børn og 5 voksne. Den ligger 15 min fra hvor vi bor. Lækkert og hyggeligt sted og mandlige pædagoger hvilket tiltaler mig. Havde en god snak med lederen som også er mand og han havde en god indgangsvinkel.

Den eneste som ligger tæt på er med 50 børn og 5,5 voksne. Den skal jeg se i morgen. Jeg synes bare det er vildt mange børn og meget få voksne. Det er jo ikke alle voksne som er på hele dagen.

Den sidste på torsdag er også en fri børnehave . 20 børn og 4 voksne. Men det er svært at få plads der og folk skriver op fra fødslen. Menhun kunne ikke afvise at der var plads.
1
Whatever
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 19. jan 2016, 14:17

FruDulle skrev:Nå, var i en fribørnehave i dag. Pt 24 børn og 4 voksne, med ønske om 30 børn og 5 voksne. Den ligger 15 min fra hvor vi bor. Lækkert og hyggeligt sted og mandlige pædagoger hvilket tiltaler mig. Havde en god snak med lederen som også er mand og han havde en god indgangsvinkel.

Den eneste som ligger tæt på er med 50 børn og 5,5 voksne. Den skal jeg se i morgen. Jeg synes bare det er vildt mange børn og meget få voksne. Det er jo ikke alle voksne som er på hele dagen.

Den sidste på torsdag er også en fri børnehave . 20 børn og 4 voksne. Men det er svært at få plads der og folk skriver op fra fødslen. Menhun kunne ikke afvise at der var plads.

Jeg håber at I finder det helt rette sted :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 19. jan 2016, 14:18

Vi skal besøge L's forhåbentlig kommende skole i aften . De holder et "stjerneløb", som er et slags orienteringsløb rundt på skolen, hvor de møder de forskellige lærere og ser diverse lokaler. Både mor og barn er meget spændte :D
3
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Sorenspige » 19. jan 2016, 18:38

Dulle, det lyder spændende med børnehaverne. Vi har slet ikke så mange at vælge mellem her.

Skralde, spændende med skolebesøg. Håber, det bliver en god oplevelse.
2
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 19. jan 2016, 18:41

Sorenspige skrev:Dulle, det lyder spændende med børnehaverne. Vi har slet ikke så mange at vælge mellem her.

Skralde, spændende med skolebesøg. Håber, det bliver en god oplevelse.

Det forløb rigtigt fint :gogo:

L var lettere overstadig og synes det var helt fantastisk, så jeg er lettere brugt nu :genert:
1
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Sorenspige » 19. jan 2016, 18:41

I dag var R i dagpleje for første gang siden i onsdags. Det var gået ok, men han havde været lidt mere pjevset end normalt.

Han var også træt her til aften, men vil ikke sove - suk.

Jeg er også træt - har været afsted på arbejde i 10 timer i dag og har holdt et lille oplæg for nogle på en anden skole. Det gik vist ok.
0
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 19. jan 2016, 19:23

Ej, beklager tudefjæse-indlæg. Men ih, det har været et par skod-dage. Mini har det ikke godt. Han er pjevset, sur og ked af det hele tiden. I sidste uge nævnte de i vuggestuen at han lider af galopperende seperations-angst i en grad så han bliver ked af det, hver gang en voksen forlader stuen. Selv de andres forældre er kilde til stor frustration for hans vedkommende. Han har været SÅ ked af at blive afleveret, og i går da jeg kom for at hente ham klokken 16, blev jeg mødt af en stortudende mini som græd på sådan en opgivende måde, siddende alene i garderoben. Jeg samlede ham op og trøstede ham, og så kom pædagogen tilbage med et eller andet hun ville hente. Hendes forklaring på at han sad der alene, var at han var tung, ikke kan gå endnu og skal lære at kunne sidde alene...

Ja, det er ikke fordi det er let med ham, men måske skal man ikke efterlade et træt barn alene, når man ved at han lider så meget af seperations-angst fordi forældrene er gået fra hinanden. Ej, men jeg blev så sur og ked af det. Hun sagde så, at det jo ikke kan være meget anderledes, når de andre bliver hentet før. Hej hej, lille skyldfølelse. Jeg ville da også komme før, hvis mine arbejdsplads tillod det!

Om aftenen var han stadig ked af det. Jeg forsøgte at putte, læse og lege lidt med ham, men alt var bare galt og han slog mig igen og igen :( Jeg kunne kun hive ham ud af den dårlig stemning ved at decideret klovne. Sådan synes jeg faktisk det har været med ham i et stykke tid, på nær den ene lørdag, hvor alt bare var OK.

I dag begyndte han allerede at græde på vejen til vuggestuen. Og da jeg sagde farvel var han så opløst at han hostede og lavede bræklyde. Normalt falder han hurtigt ned, men ikke denne gang. Det er første gang jeg er gået derfra med tårer i øjnene. Hele dagen på jobbet sad jeg og fik tårer i øjnene indtil frokost, hvor min kollega ser det. Så brød jeg bare helt sammen. Jeg kæmper så hårdt for at gøre det godt for ham. Grunden til at jeg arbejder fuld tid, er at jeg på min nuværende løn ikke engang kan få det til at hænge sammen, selvom der ingen luksus eller overforbrug er. Det er ligesom skruen uden ende: Arbejde så meget at min barn mistrives. Hvis jeg ikke arbejdede så meget, ville jeg ikke kunne forsørge os. FML.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2427

Indlægaf Bøtte » 19. jan 2016, 19:32

Rakel skrev:
Bøtte skrev:
Rakel skrev:Jeg ville sige sandheden til S. Andet ville ikke fungere for mig. Også fordi I og S må se C i ny og næ og der er en interaktion, så dur andet end den rigtige forklaring ikke.
Og samtidigt betone at det er meget sjældent, at situationen som Cs opstår. Børn er ofte ret rationelle og det ville jeg 'tale frem'.

Nå, Lillesøster er feberfri og glad - så det afsted i Daycare. Jeg har arbejdet lidt på forskud, så hun kunne blive hjemme. Fordelen ved hjemmearbejdsdage.

Jeg vil også gerne holde mig til sandheden på 3 årig niveau, men hvis jeg fortæller at Cs mor er død, skal jeg ud i en længere forklaring om hvad død er, og hvad der sker, når man dør, og der tænker jeg bare ikke lige om vi er endnu.

Det behøver man da ikke skulle. Eller det har vi ikke gjort og mine ældste børn var meget i kontakt med døden på grund af mit arbejde. Lillesøster har været til to begravelser og her har vi også tilpasset forklaringerne til alderen.

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det for at undgå de spørgsmål. Hun stiller spørgsmål til alt i tiden.
0
S :lun:
V :lun:
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3100

Indlægaf Rakel » 19. jan 2016, 19:44

Bøtte skrev:
Rakel skrev:
Bøtte skrev:
Rakel skrev:Jeg ville sige sandheden til S. Andet ville ikke fungere for mig. Også fordi I og S må se C i ny og næ og der er en interaktion, så dur andet end den rigtige forklaring ikke.
Og samtidigt betone at det er meget sjældent, at situationen som Cs opstår. Børn er ofte ret rationelle og det ville jeg 'tale frem'.

Nå, Lillesøster er feberfri og glad - så det afsted i Daycare. Jeg har arbejdet lidt på forskud, så hun kunne blive hjemme. Fordelen ved hjemmearbejdsdage.

Jeg vil også gerne holde mig til sandheden på 3 årig niveau, men hvis jeg fortæller at Cs mor er død, skal jeg ud i en længere forklaring om hvad død er, og hvad der sker, når man dør, og der tænker jeg bare ikke lige om vi er endnu.

Det behøver man da ikke skulle. Eller det har vi ikke gjort og mine ældste børn var meget i kontakt med døden på grund af mit arbejde. Lillesøster har været til to begravelser og her har vi også tilpasset forklaringerne til alderen.

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det for at undgå de spørgsmål. Hun stiller spørgsmål til alt i tiden.

Der er du/I nødt til at beslutte, hvad I vil sige og så holde fast i dét. Det er ikke nødvendigvis, hvad vi siger til vores børn.

Det handler jo om din/jeres syn på det og om jeres ståsted i forhold til religion/tradition/livsanskuelse boldgaden. Og helst i pixiform så at sige.

Ja. Det fortsætter bare med spørgelysten. Det er charmerende og af og til anstrengende.
1

Tilbage til "Forældre"