Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. jan 2016, 20:42

canoodle skrev:Ej, beklager tudefjæse-indlæg. Men ih, det har været et par skod-dage. Mini har det ikke godt. Han er pjevset, sur og ked af det hele tiden. I sidste uge nævnte de i vuggestuen at han lider af galopperende seperations-angst i en grad så han bliver ked af det, hver gang en voksen forlader stuen. Selv de andres forældre er kilde til stor frustration for hans vedkommende. Han har været SÅ ked af at blive afleveret, og i går da jeg kom for at hente ham klokken 16, blev jeg mødt af en stortudende mini som græd på sådan en opgivende måde, siddende alene i garderoben. Jeg samlede ham op og trøstede ham, og så kom pædagogen tilbage med et eller andet hun ville hente. Hendes forklaring på at han sad der alene, var at han var tung, ikke kan gå endnu og skal lære at kunne sidde alene...

Ja, det er ikke fordi det er let med ham, men måske skal man ikke efterlade et træt barn alene, når man ved at han lider så meget af seperations-angst fordi forældrene er gået fra hinanden. Ej, men jeg blev så sur og ked af det. Hun sagde så, at det jo ikke kan være meget anderledes, når de andre bliver hentet før. Hej hej, lille skyldfølelse. Jeg ville da også komme før, hvis mine arbejdsplads tillod det!

Om aftenen var han stadig ked af det. Jeg forsøgte at putte, læse og lege lidt med ham, men alt var bare galt og han slog mig igen og igen :( Jeg kunne kun hive ham ud af den dårlig stemning ved at decideret klovne. Sådan synes jeg faktisk det har været med ham i et stykke tid, på nær den ene lørdag, hvor alt bare var OK.

I dag begyndte han allerede at græde på vejen til vuggestuen. Og da jeg sagde farvel var han så opløst at han hostede og lavede bræklyde. Normalt falder han hurtigt ned, men ikke denne gang. Det er første gang jeg er gået derfra med tårer i øjnene. Hele dagen på jobbet sad jeg og fik tårer i øjnene indtil frokost, hvor min kollega ser det. Så brød jeg bare helt sammen. Jeg kæmper så hårdt for at gøre det godt for ham. Grunden til at jeg arbejder fuld tid, er at jeg på min nuværende løn ikke engang kan få det til at hænge sammen, selvom der ingen luksus eller overforbrug er. Det er ligesom skruen uden ende: Arbejde så meget at min barn mistrives. Hvis jeg ikke arbejdede så meget, ville jeg ikke kunne forsørge os. FML.

Åh hvor helvede hvor lyder det virkeligt hårdt:( Jeg fik aldrig kommenteret på det med 10/4 løsningen, men jeg er sikker på, at det bliver rigtigt godt for din dreng. Børn har i min optik brug for en base.
Du gør det super godt, og I skal nok komme gennem det her. Og så ville jeg hive fat i lederen i institutionen og genfortælle dagens oplevelse - den pædagog er sgu uprofessionel!
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 19. jan 2016, 21:23

Og efter mit kække indlæg om, at lillebror nærmest ikke har været syg i halvandet år, har han lagt sig med et bragende udbrud af astmatisk bronkitis:( Det har han ellers ikke bøvlet med siden sit første leveår. Men py hvor er han skidt. Får anfaldsmedicin minimum 1 gang i timen og nu har han også feber. Øv
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2442

Indlægaf Bøtte » 19. jan 2016, 21:25

FruKuk skrev:Og efter mit kække indlæg om, at lillebror nærmest ikke har været syg i halvandet år, har han lagt sig med et bragende udbrud af astmatisk bronkitis:( Det har han ellers ikke bøvlet med siden sit første leveår. Men py hvor er han skidt. Får anfaldsmedicin minimum 1 gang i timen og nu har han også feber. Øv

Årh god bedring med ham :kys:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 20. jan 2016, 06:53

canoodle skrev:Ej, beklager tudefjæse-indlæg. Men ih, det har været et par skod-dage. Mini har det ikke godt. Han er pjevset, sur og ked af det hele tiden. I sidste uge nævnte de i vuggestuen at han lider af galopperende seperations-angst i en grad så han bliver ked af det, hver gang en voksen forlader stuen. Selv de andres forældre er kilde til stor frustration for hans vedkommende. Han har været SÅ ked af at blive afleveret, og i går da jeg kom for at hente ham klokken 16, blev jeg mødt af en stortudende mini som græd på sådan en opgivende måde, siddende alene i garderoben. Jeg samlede ham op og trøstede ham, og så kom pædagogen tilbage med et eller andet hun ville hente. Hendes forklaring på at han sad der alene, var at han var tung, ikke kan gå endnu og skal lære at kunne sidde alene...

Ja, det er ikke fordi det er let med ham, men måske skal man ikke efterlade et træt barn alene, når man ved at han lider så meget af seperations-angst fordi forældrene er gået fra hinanden. Ej, men jeg blev så sur og ked af det. Hun sagde så, at det jo ikke kan være meget anderledes, når de andre bliver hentet før. Hej hej, lille skyldfølelse. Jeg ville da også komme før, hvis mine arbejdsplads tillod det!

Om aftenen var han stadig ked af det. Jeg forsøgte at putte, læse og lege lidt med ham, men alt var bare galt og han slog mig igen og igen :( Jeg kunne kun hive ham ud af den dårlig stemning ved at decideret klovne. Sådan synes jeg faktisk det har været med ham i et stykke tid, på nær den ene lørdag, hvor alt bare var OK.

I dag begyndte han allerede at græde på vejen til vuggestuen. Og da jeg sagde farvel var han så opløst at han hostede og lavede bræklyde. Normalt falder han hurtigt ned, men ikke denne gang. Det er første gang jeg er gået derfra med tårer i øjnene. Hele dagen på jobbet sad jeg og fik tårer i øjnene indtil frokost, hvor min kollega ser det. Så brød jeg bare helt sammen. Jeg kæmper så hårdt for at gøre det godt for ham. Grunden til at jeg arbejder fuld tid, er at jeg på min nuværende løn ikke engang kan få det til at hænge sammen, selvom der ingen luksus eller overforbrug er. Det er ligesom skruen uden ende: Arbejde så meget at min barn mistrives. Hvis jeg ikke arbejdede så meget, ville jeg ikke kunne forsørge os. FML.

canoodle, det lyder også hårdt men som jeg skrev i det grønne så bliver det hele bedre når rutinen er indkørt. Jeg synes det lyder fornuftigt med 10/4 selvom du frygter for isolation. Det lyder som om at knægten ligenu har brug for en base og noget stabilitet samt det er ikke for alle at køre 7/7. Især ikke når de er så små. Det kan jo også være udslagsgivende for hans seperationsangst fordi han ikke når at få ordenligt ro før han er videre igen til ny forældre.

Som bøtte skriver, hiv fat i vs for gokken skal altså flette næbbet og opføre sig prof, det må alt andet lige være tydeligt at det lige nu ikke er tid til at give dårlig samvittighed. Det et bare så hårdt at skulle aflevere et barn der græder og som man tilmed finder grædende ved hentetid.. Jeg kan også godt se det kan være svært at se hvordan man får mest muligt ud af de timer man har sammen, hvis det ikke synes at virke efter hensigten. Men fortsæt med at vise ham du er der for ham, uagtet af at han slår og har dårligt humør. Det vender igen, men det er klart han er frustreret fordi hans hverdag er brudt op. Han skal lære den nye hverdag at kende og ved at du fortsætter din stime så bliver alt genkendeligt for ham og han falder til ro. Når de ligesom ved hvad de kan regne med, falder der ro på.

Hvordan er han når X'en har ham? er han mere følelseskold og tager ikke notits af hans angst? For det kan helt sikkert give bagslag, også i samværet med dig :ae:
2
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 20. jan 2016, 06:54

FruKuk skrev:Og efter mit kække indlæg om, at lillebror nærmest ikke har været syg i halvandet år, har han lagt sig med et bragende udbrud af astmatisk bronkitis:( Det har han ellers ikke bøvlet med siden sit første leveår. Men py hvor er han skidt. Får anfaldsmedicin minimum 1 gang i timen og nu har han også feber. Øv

Det er fandme også ondt sådan en omgang, god bedring med ham :kram:
1
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 20. jan 2016, 06:55

Jeg skal til eksamen idag i forandringsledelse og jeg er hundeangst. Jeg vil så gerne vise min lærer at jeg kan hendes fag så har den ledeste præstationsangst og med min svækkede hukommelse ved jeg bare at det bliver noget rod :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 20. jan 2016, 07:59

Thestral skrev:Jeg skal til eksamen idag i forandringsledelse og jeg er hundeangst. Jeg vil så gerne vise min lærer at jeg kan hendes fag så har den ledeste præstationsangst og med min svækkede hukommelse ved jeg bare at det bliver noget rod :genert:

Jamen, du skriver jo at du kan! Så fokuser på det. Husk tricke med at huske på at læreren har bar røv i trussen, ligesom alle andre. Knæk og bræk :kys:
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 20. jan 2016, 08:18

Thestral skrev:Jeg skal til eksamen idag i forandringsledelse og jeg er hundeangst. Jeg vil så gerne vise min lærer at jeg kan hendes fag så har den ledeste præstationsangst og med min svækkede hukommelse ved jeg bare at det bliver noget rod :genert:

Held og lykke med eksamen :blomst:
1
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 20. jan 2016, 08:25

Held og lykke med eksamen!

Her er jeg under dynen. 3 timer inden Lillesøster skal hjem - jeg burde rydde op og vaske tøj. Arbejde er jeg færdig med for i dag - internetopkobling og søvnløshed er en effektiv kombination af og til :)
1
Rakel

Indlægaf Rakel » 20. jan 2016, 10:16

Vi prøver at finde årsagen til, hvorfor barnet ikke vil afsted og kan vi ikke det, så får man et par dage hjemme, hvis vi mener, at barnet kan have gavn af det. Altså taler med pædagogerne og barnet og vurderer det derfra.

Timeout kan man vel kalde det. Vi bruger ferie/afspadsering/omsorgsdage/hjemmearbejde (ikke altid muligt, dog) eller barnepige. Bedsteforældre, hvis det er muligt.

Det plejede at løse det med de ældste børn. Når de har haft et par rolige dage hjemme trækker bh/vs igen. Vi kommer til at gøre det samme med den yngste, der så indtil videre ikke er til at trække med hjem fra pasning.

Vi har/har haft vores børn afsted 25 timer om ugen og kan se, hvis vi øger timerne (hvis der er sygdom på jobbet akut fx), så bliver børnene trætte på en anden måde og trækker sig fra vs/bh.
1
Rakel

Indlægaf Rakel » 20. jan 2016, 10:37

Jeg ville fokusere på at få nuet til at fungere og så tage den derfra, når jobbet kommer ind i ligningen. Og gå efter et fleksibelt job, hvis muligt.
3
Rakel

Indlægaf Rakel » 20. jan 2016, 11:14

Pernille skrev:
Rakel skrev:Jeg ville fokusere på at få nuet til at fungere og så tage den derfra, når jobbet kommer ind i ligningen. Og gå efter et fleksibelt job, hvis muligt.

Tak.
Jeg er pædagog, så desværre ikke umiddelbart den store fleksibilitet i et fremtidigt arbejde, med de nuværende vilkår.

32 timer da en mulighed som pædagog og så i årene med små børn priotere pengene og måske gå ned i forbrug - men der er mennesker og behov selvfølgelig forskellige.

Jeg håber, at du finder et job, som du kan blive glad for.
1
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 20. jan 2016, 12:53

Hvordan er det gået? :kys:
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 20. jan 2016, 13:25

canoodle skrev:

Jeg fik 2 :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 20. jan 2016, 15:16

Thestral skrev:
canoodle skrev:

Jeg fik 2 :genert:

Det lyder rigtig øv, gik klappen ned? :ae:
0

Tilbage til "Forældre"