Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 27. jan 2016, 11:17

Her kastede Lianna op i morges :( Hun lå med Roskilde syge for 2,5 uge siden også og jeg holdte hende pænt hjemme i 48 timer, da det jo er så længe man smitter. Men det hjælper jo bare knapt så meget, når man hører fra flere børn nede i børneren, der kastede op aftenen forinden og alligevel kommer i bh :tie: Nu har omgangssygen plaget børnehaven lige siden jul og det går bare i ring hele tiden, så jeg bliver sgu irriteret over det. Jeg ved selvfølgelig godt at forældrene ikke sender ungerne afsted fordi de er onde, men ofte pga. pres fra arbejdet - men for pokker altså, det stopper jo aldrig så.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 27. jan 2016, 12:05

Skralde skrev:Her kastede Lianna op i morges :( Hun lå med Roskilde syge for 2,5 uge siden også og jeg holdte hende pænt hjemme i 48 timer, da det jo er så længe man smitter. Men det hjælper jo bare knapt så meget, når man hører fra flere børn nede i børneren, der kastede op aftenen forinden og alligevel kommer i bh :tie: Nu har omgangssygen plaget børnehaven lige siden jul og det går bare i ring hele tiden, så jeg bliver sgu irriteret over det. Jeg ved selvfølgelig godt at forældrene ikke sender ungerne afsted fordi de er onde, men ofte pga. pres fra arbejdet - men for pokker altså, det stopper jo aldrig så.

det er bare typisk, virkeligt. Men dem der sender børn for tidligt afsted får det tilbage i hovedet igen og ender med flere sygedage da det jo går i ring!

Det lyder som et nyhedsbrev skal klistres på skabene, så alle forældre lige får en opsang og alle kan blive fri for bræksyge. Det skete hos os engang, fordi det netop kørte i ring. Det hjalp men mange brokkede sig også over at de mente de holdte raske børn hjemme for nu kastede de jo ikke op mere og diarre var nu med timer imellem :gisp: :gisp: Stakkels unger
1
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 27. jan 2016, 12:10

Her er barnet besvimet i skolen og jeg har hentet hende. Hun er træt, svimmel og har kvalme nu så er sendt i bad så hun kan få nattøjet på. Maven driller også lidt :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 27. jan 2016, 12:14

Thestral skrev:Her er barnet besvimet i skolen og jeg har hentet hende. Hun er træt, svimmel og har kvalme nu så er sendt i bad så hun kan få nattøjet på. Maven driller også lidt :genert:

holy crap, det lyder uhyggeligt :panik: er det sket før? lavt blodsukker?

god bedring med hende :kram:
1
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 27. jan 2016, 12:17

Panton skrev:
Thestral skrev:Her er barnet besvimet i skolen og jeg har hentet hende. Hun er træt, svimmel og har kvalme nu så er sendt i bad så hun kan få nattøjet på. Maven driller også lidt :genert:

holy crap, det lyder uhyggeligt :panik: er det sket før? lavt blodsukker?

god bedring med hende :kram:
Hun lider af angst så vi har talt om at hun måske har hyperventileret og fået et angstanfald oveni for hun nævnte at hun havde svært ved at se lige før hun besvimede og hun er vildt træt nu lige som når hun har haft et angst anfald
0
Jeg har nået den alder,
Rakel
Kort karma: 423
Likede indlæg: 3114

Indlægaf Rakel » 27. jan 2016, 12:21

Få tjekket hendes blodtryk, hvis det sker igen. Gid bedring!
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 27. jan 2016, 12:22

Rakel skrev:

Få tjekket hendes blodtryk, hvis det sker igen. Gid bedring!
Tak. Det vil jeg gøre
0
Jeg har nået den alder,
Rakel

Indlægaf Rakel » 28. jan 2016, 16:13

Her skider Lillesøster igen efter 4 dage hjemme. Ak altså. Men hun har en 'spændende' mave, så er def ikke noget frem til kl 9 i morgen må hun gerne afleveres.

Nu tager jeg mig helt alvorligt sammen i morgen og får bestilt en tid hos lægen. Man siger, at man vokset fra mælkeproblemer i hendes alder - men også at det er i den alder, at arvelige problemer opstår. Så - hun skal sikkert holdes fra mælk i en periode. Intet problem herhjemme, men vs/Daycare skal have det på skrift. De har så allerede både æg/mælk/gluten allergibørn begge steder og ser ret roligt på det. Oh joy.
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 28. jan 2016, 18:30

Her røg barnet til lægen da hun stadig følte sig svimmel og træt efter igår. Blodtryk og blodsukker var fint. EKG var fint så nu venter vi på blodprøver som vi får svar på på mandag.
0
Jeg har nået den alder,
Rakel

Indlægaf Rakel » 28. jan 2016, 18:35

Ja, så det mere tricky, hvad grunden er, når de ting fornuftigt nok er udelukket.
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 28. jan 2016, 18:35

Thestral skrev:Her røg barnet til lægen da hun stadig følte sig svimmel og træt efter igår. Blodtryk og blodsukker var fint. EKG var fint så nu venter vi på blodprøver som vi får svar på på mandag.

Puha, sikke en forskrækkelse :(
1
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 28. jan 2016, 18:39

Skralde skrev:
Thestral skrev:Her røg barnet til lægen da hun stadig følte sig svimmel og træt efter igår. Blodtryk og blodsukker var fint. EKG var fint så nu venter vi på blodprøver som vi får svar på på mandag.

Puha, sikke en forskrækkelse :(

Ja jeg er stadig ikke helt tryg ved det og hun er stadig noget slatten og bleg, men hun er bange for sit fravær i skolen så insisterer på at tage i skole imorgen mod at love at hun skriver hvis der bliver det mindste
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 28. jan 2016, 18:40

Rakel skrev:Ja, så det mere tricky, hvad grunden er, når de ting fornuftigt nok er udelukket.

Ja, jeg kan ikke lige huske hvad hun sagde hun tjekkede i blodet ud over lever og nyrer :gruble: :genert:
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 28. jan 2016, 18:41

Jeg lider også af angst og ved de virkelig store angstanfald, kan jeg desværre være fuldstændig bombet i flere dage efterfølgende.
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 28. jan 2016, 18:42

Skralde skrev:Jeg lider også af angst og ved de virkelig store angstanfald, kan jeg desværre være fuldstændig bombet i flere dage efterfølgende.
Æv :kram:

Altså jeg tænker også at hun har fået et angstanfald og har hyperventileret oveni, men hvad ved jeg om sådan noget :genert:
1
Jeg har nået den alder,

Tilbage til "Forældre"