Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 708

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 4. okt 2015, 07:54

Hejsa, jeg har en dreng på 10 - også vældig diskussionslysten og et nej godtages ikke bare lige :-D
0
Kan man ringe til en voksen?
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Sorenspige » 4. okt 2015, 08:39

Charly, da jeg så dit profil billede den anden dag, blev jeg helt forvirret over navnet - indtil jeg fik læst din signatur :D .
2
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 4. okt 2015, 08:40

Dejligt, at flere vil være med herinde - og med børn i forskellige aldre :gogo:.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5895

Indlægaf Dikus » 4. okt 2015, 09:13

Min datter har efterårsferie i næste uge. Og vi vil forsøge at behandle hendes akne med sådan noget, der har det med at blege tøj. Det er overhovedet ikke sundt, men jeg synes simpelthen, det er så synd, hun skal være så sat til med bumser hele tiden.

Hun er sådan en forfængelig lille en og begraver sig jo bag sit hår. Det er så synd.

Vi havde hende ved fotograf (Hos Angelina) for nogen tid siden, hvor hun blev stylet og fotograferet. Det var en rigtig god oplevelse, fordi hun kunne se, hvordan hun kunne komme til at ligne de kendte med perfekt hud (stort set bare med sminke, men også Photoshop). Bagefter tænkte jeg, alle teenagere med selvtillidsproblemer pga. uperfektheder skulle have sådan en tur. Eller faktisk... det skulle vi måske alle sammen :lol:

Jeg bekymrer mig i det hele taget meget over hendes selvtillid. Hendes krop udvikler sig - og hun skjuler det bag store trøjer, vil ikke tale om det eller bruge toppe/BH'er. Omvendt er det også som om, det ikke rigtigt generer hende nok til, det giver mening at tale om det. For taler man om det, så er hun meget reflekteret og "jamen det er jo helt normalt". Jeg tror nogen gange, jeg har talt for meget til hende, så hun ved alt det rigtige og kan sige det - også når det ikke helt føles sådan inde i hende.

Heldigvis er hun samtidig glad og indgår i gode relationer - så umiddelbart er det kun den der "skjulen" bag trøjer og hår, der er en udfordring. Og måske er det slet ikke så slemt, som dommedags-katastrofe-jeg-ser-ikke-min-teenagers-problemer-moren gør det til :blush:
1
Brugeravatar
Charly

Indlægaf Charly » 4. okt 2015, 09:23

Jeg kan huske da min krop begyndte at udvikle sig - især da brysterne begyndte at vokse. Det var meget privat for mig og meget grænseoverskridende, så jeg fandt også store trøjer, der kunne skjule det - efterhånden som kroppen fandt sit leje, fandt jeg også mig selv igen og lagde store trøjer væk. Jeg tænker at det er en meget normal reaktion.
2
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 4. okt 2015, 09:24

Den der teenage tid er noget konfurs, for mig som forældre. Måske er det meget godt at han allerede nu bærer præg af teenage mode for så har jeg nogle år at øve mig på. Her har vi også lige lavet helt nyt værelse, og som han selv sagde han ville have et mini teen værelse og det skulle være med grå, blå og orange. Basta.
Det har han så fået, fordi han reelt trængte og hans behov ændrede sig. Men det er en underlig størrelse, for hvad er mini teen og jeg synes mange af værelserne på pinterest var meget sådan amerikaniseret :genert:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9224

Indlægaf Fru Sunshine » 4. okt 2015, 09:28

Det gjorde min datter også som 13-årig Dikus.
Det var pinligt at få former og menstruation og bumserne blev smurt godt ind.
Nu er hun 17 og er efter min mening noget af det smukkeste. Hun gemmer sig ingen steder og gider eksempelvis ikke makeup. Kun når hun skal ud.

Hun er sådan en, der ikke skal "snakkes med", før hun er klar, for det får hende til at lukke af.
Måske er din datter lidt af samme støbning?
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 4. okt 2015, 09:33

Det med bumserne er træls for din datter Dikus, men det med at gemme sig i store trøjer, tror jeg er ret normalt. Og egentlig også bedre end alternativet, hvor 13 årige viser alt for meget hud :tie:.

Jeg begyndte først at bruge bh efter min konfirmation. Ind til da brugte jeg bløde toppe fra sloggi.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 4. okt 2015, 09:37

Charly skrev:Jeg kan huske da min krop begyndte at udvikle sig - især da brysterne begyndte at vokse. Det var meget privat for mig og meget grænseoverskridende, så jeg fandt også store trøjer, der kunne skjule det - efterhånden som kroppen fandt sit leje, fandt jeg også mig selv igen og lagde store trøjer væk. Jeg tænker at det er en meget normal reaktion.

Ja. Sådan havde jeg det også selv. Og som 15-årig gemte jeg mig bestemt ingen steder :fløjt: Men jeg synes faktisk stadig min krop er min og privat. Så min fornuft fortæller mig lidt, at hun nok bare har det sådan - og at det ikke er et udtryk for et problem. Min mor-alarm går bare helt amok.

Jeg prøver at holde den nede, for jeg kan jo høre, hun er reflekteret... og lidt træt af at blive talt så meget med :lol:

Fru Sunshine skrev:Det gjorde min datter også som 13-årig Dikus.
Det var pinligt at få former og menstruation og bumserne blev smurt godt ind.
Nu er hun 17 og er efter min mening noget af det smukkeste. Hun gemmer sig ingen steder og gider eksempelvis ikke makeup. Kun når hun skal ud.

Hun er sådan en, der ikke skal "snakkes med", før hun er klar, for det får hende til at lukke af.
Måske er din datter lidt af samme støbning?

Min datter er HELT sikkert sådan. Det har hun altid været.

Men ja... Jeg har to hjerner. En, der fungerer fornuftigt - og en, der panikker over småting. De kan sagtens fungere sideløbende. Panik-hjernen er altid træt af, jeg prøver at være optimistisk og tro på, tingene går som de skal :lol:
4
Brugeravatar
Charly

Indlægaf Charly » 4. okt 2015, 09:38

Jeg bliver da helt glad over at jeg ikke er den eneste med en panikhjerne og en fornufthjerne :)
0
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 4. okt 2015, 09:40

dikus: har I overvejet hudlæge? Eller slet og ret en kosmetolog med speciale i teenagehud? Det tror jeg, at vi ville gøre brug af, hvis vores bliver ramt af akne.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9224

Indlægaf Fru Sunshine » 4. okt 2015, 09:43

rps20151004_114249_471.jpg

Se. Er hun ikke skøn. Og så har jeg skabt en lille Margot-fan.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 4. okt 2015, 09:44

Her er den ældste 6 og hun er gået i mini teen tilstand. Hun går fra at ville putte, nusse og snakke til hun ikke siger et kvæk og tager hjem til bedste hele dagen og kun kommer hjem, fordi bedste gerne vil se Barnaby i fred:lol:
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 4. okt 2015, 09:44

Marott skrev:dikus: har I overvejet hudlæge? Eller slet og ret en kosmetolog med speciale i teenagehud? Det tror jeg, at vi ville gøre brug af, hvis vores bliver ramt af akne.

Ja. Men hun synes, det er spild af penge. For det er jo bare bumser. Dem er der så mange, der har...

Her i Nuuk har vi ikke de store muligheder for det i hverdagen, men forestiller mig lidt, at vi må se på kosmetolog til sommer, når vi er på ferie i Danmark, hvis vi ikke får gjort noget ved det inden.
0
Brugeravatar
Charly

Indlægaf Charly » 4. okt 2015, 09:45

Hun er virkelig køn, Sunshine!
1

Tilbage til "Forældre"