Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2733

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 11. okt 2015, 20:01

Jeg har tidligere lavet pakkekalender til vores 2 børn. Men sidste år indførte jeg adventsgaver i stedet - færre, men større gaver.
Den føste gave er så en kalender af en art; chokolade, playmobil, Lego eller lignende. Så er der noget at åbne hver dag.

Desuden fik vi også besøg af en nisse, som havde sin lille nissedør i væggen. I løbet af december kom der flere ting foran døren, og han lavede også lidt sjov engang imellem.

Jeg har 2 drenge på 4 og 10 :)
2
Sorenspige
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1232

Indlægaf Sorenspige » 11. okt 2015, 20:10

Bøtte, hvad laver din mand, siden han arbejder så meget?

Kan gæster fx ikke medbringe rødkål eller risalamande, så du ikke står med det hele selv + et barn.

Sidste gang vi holdt jul, hjalp vi hinanden med maden. I år satser vi vist på at lave lidt mere selv. Min svigermor er bare glad, når hun ikke skal stå for det hele derhjemme.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 624
Likede indlæg: 3391

Indlægaf Bøtte » 11. okt 2015, 20:18

Sorenspige skrev:Bøtte, hvad laver din mand, siden han arbejder så meget?

Kan gæster fx ikke medbringe rødkål eller risalamande, så du ikke står med det hele selv + et barn.

Sidste gang vi holdt jul, hjalp vi hinanden med maden. I år satser vi vist på at lave lidt mere selv. Min svigermor er bare glad, når hun ikke skal stå for det hele derhjemme.

Han er såmænd bare chauffør, han har nogle hverdagsfri i stedet, så han arbejder kun 7 dage på 14 dage, men har nogle meget lange dage, når han er afsted.
I år har han så trukket nitten, og skal arbejde både juleaften + 1. juledag og nytårsaften + 1. Januar.
Han har heldigvis fri den 22. og 23., så der kan vi for forberedt en del.

Jo, de kommer til at medbringe noget. Men, for nu at sige det pænt, så er de ikke til meget hjælp :genert: Heller ikke i løbet af aftenen med fx at rydde af efter maden osv. Så jeg er meget spændt på hvordan det skal gå.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 439
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 4321

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. okt 2015, 20:39

Sorenspige skrev:DD, velkommen til. Er det din yngste, som starter med R? Min dreng hedder nemlig det samme :).

Xxx, selvfølgelig er der plads til dig :kys:. Så hyggeligt at se dig her. Jeg vil lige få skrevet i vores anden tråd, så de andre også kan komme, hvis de har lyst.

Dulle, jeg kender ikke ret meget af det, du taler om :genert:. Brio-tog og Thomas tog.

Tak :) - det er vores nr. 3 der starter med R :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. okt 2015, 20:45

Vi havde egentligt regnet med at skulle være bare os i år, til juleaften.
Men som det ser ud nu tager min ene søster + mand til hendes svigermor og co. og holder jul der.

Min anden søster tager med eks og datter til hans familie og holder jul der (nej det er IKKE en DIkus model ;) - de kan godt sammen, men han får et par hjerneblødninger indimellem, i år går denne på at søster havde datteren til både jul og nytår sidste år (han sagde nej tak) og derfor mener han at han skal ha hende til begge ting i år, hun har sagt OK mod at hun må holde jul med dem, og hun kan så bo ved enten hans søster, hvor de fejrer julen, eller overnatte hos en venindes familie)

Så mine forældre forventede egentligt at skulle holde med os. Men det er også OK, de retter 100% ind efter vores dagsorden og planer og de giver et stort nap med, i både forberedelser og det praktiske undervejs. Vi havde svigerne sidste år, og de ville også gerne invitere os i år, men jeg/vi gider ikke holde stor-jul med mandens søster og co, det bliver for voldsomt og rodet.
Og så kan mand og børn passende tage til dem næste jul, hvor jeg alligevel skal arbejde. Første jul uden børn :chok:

Vi har været i BonBon land i dag, hele flokken + mands søster og familie. Køligt, hyggeligt, men også lidt en udfordring at tilgodese børns forskellige ønsker inden for forlystelser, vores den ældste er slet ikke til vilde ting f.x.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tibbler

Indlægaf Tibbler » 11. okt 2015, 20:56

DD_81 skrev:Vi havde egentligt regnet med at skulle være bare os i år, til juleaften.
Men som det ser ud nu tager min ene søster + mand til hendes svigermor og co. og holder jul der.

Min anden søster tager med eks og datter til hans familie og holder jul der (nej det er IKKE en DIkus model ;) - de kan godt sammen, men han får et par hjerneblødninger indimellem, i år går denne på at søster havde datteren til både jul og nytår sidste år (han sagde nej tak) og derfor mener han at han skal ha hende til begge ting i år, hun har sagt OK mod at hun må holde jul med dem, og hun kan så bo ved enten hans søster, hvor de fejrer julen, eller overnatte hos en venindes familie)

Så mine forældre forventede egentligt at skulle holde med os. Men det er også OK, de retter 100% ind efter vores dagsorden og planer og de giver et stort nap med, i både forberedelser og det praktiske undervejs. Vi havde svigerne sidste år, og de ville også gerne invitere os i år, men jeg/vi gider ikke holde stor-jul med mandens søster og co, det bliver for voldsomt og rodet.
Og så kan mand og børn passende tage til dem næste jul, hvor jeg alligevel skal arbejde. Første jul uden børn :chok:

Vi har været i BonBon land i dag, hele flokken + mands søster og familie. Køligt, hyggeligt, men også lidt en udfordring at tilgodese børns forskellige ønsker inden for forlystelser, vores den ældste er slet ikke til vilde ting f.x.

Jeg skal 2 gange i Djurs Sommerland i næste uge. 1 gang med hver af drengene.
Så én dag med de stille og rolige forlystelser, og én dag med alle de store vilde :D
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. okt 2015, 21:00

Tibbler skrev:
Så én dag med de stille og rolige forlystelser, og én dag med alle de store vilde :D

Ikke nogen dum ide, her har far og nr. 2 været afsted på tur alene, for at kunne prøve alle de vilde ting, uden at vi andre skal vente ;)
Og når vi har været andre steder fælles har de 2 gået for sig selv af flere omgang. Så er der lidt for alle.

Vi nupper tivoli torsdag, men uden forlystelser, gider simpelthen ikke æde prisen for et turbånd, når vi for samme pris har fået årskort til bonbon-land, så må de tosse rundt der, og i stedet nyde stemningen i tivoli :D
0
Brugeravatar
Tibbler

Indlægaf Tibbler » 11. okt 2015, 21:05

DD_81 skrev:
Tibbler skrev:

Ikke nogen dum ide, her har far og nr. 2 været afsted på tur alene, for at kunne prøve alle de vilde ting, uden at vi andre skal vente ;)
Og når vi har været andre steder fælles har de 2 gået for sig selv af flere omgang. Så er der lidt for alle.

Vi nupper tivoli torsdag, men uden forlystelser, gider simpelthen ikke æde prisen for et turbånd, når vi for samme pris har fået årskort til bonbon-land, så må de tosse rundt der, og i stedet nyde stemningen i tivoli :D

Her i huset er manden næsten villig, til at gøre hvad som helst, for at slippe for, at komme i en forlystelsespark :D
Så det er min og drengene, der har sæsonkort til Djurs Sommerland.

Sønnen fik i øvrigt lokket mig op i Svend Svingarm, da vi var i Bon Bonland. Jeg elsker rutsjebaner, men er ikke ret glad for dem der bare drejer/svinger. Den behøver jeg ikke prøve igen :tie:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 792
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7349

Indlægaf Dikus » 11. okt 2015, 21:25

FruKuk skrev:
Dikus skrev:
FruKuk skrev:
Dikus skrev:Fra vi fik barn, har vi altid holdt jul hjemme. Det gør vi også i år, selvom vi er gået fra hinanden. Farmor, mormor og morbror er gæster.

Ny kæreste holder jul med sin eks og deres børn hos hendes mor, tror jeg.

Det er alt for moderne til mig :cool:

Jeg er lidt tung :blush:, men holder du jul med eksmand? Og dennes mor? Plus dine egne forældre? Eller holder du jul hjemme? Som i på Grønland?

Naaaarggg... Det er vist mig, der er forvirrende.
Vi har et hus i DK - og der holder vi jul med min mor og bror samt eksmands mor. Og selvfølgelig vores fælles datter.

Hvor fint, at I fortsat kan holde jul sammen. Ikke alle skilsmisser er lige kønne, så det må være rart for jeres datter, at I er på talefod.

Må jeg spørge, hvad du laver på Grønland?

Altså... Det må du godt, men det bliver i PB for anonymitetens skyld :blush:

Vi har et solidt venskab - hvilket er årsagen til skilsmissen. Der var ikke tale om et ægteskab mere, uanset hvor gerne vi ville det. Mere et tæt søskendebånd. Så vi fortsætter som hinandens bedste venner/nærmeste familie - men ikke som par.
2
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 313
Likede indlæg: 1507

Indlægaf Thestral » 12. okt 2015, 04:12

Min kæreste, min datter og jeg holder jul sammen. Vi skal ud til min søster, hendes kæreste og søn og så kommer hendes kærestes forældre og mine/vores forældre.

Det plejer at være hyggeligt nok og det er som om at alle anspændtheder fra resten af året er lagt på køl lige den dag
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 917
Likede indlæg: 5370

Indlægaf FruDulle » 12. okt 2015, 04:43

Vi er tilbage igen med en noget friskere dreng. Det er dejligt.

Til jul skal vi være i sommerhuset og jeg håber at bedsterne kommer. Om der kommer andre ved jeg ikke. Men døren er åben. Satser på at købe julekasse hos Aarstiderne, så er det hele lidt nemmere. Jeg skal være kreativ ift juleknas når der er mælkeallergi. Spændt på hvordan småkager bliver når de er lavet på "Fri". Glæder mig til at shoppe julepynt og holde den første jul som C forstår lidt mere af
2
Whatever
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 624
Likede indlæg: 3391

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 05:16

:gruble: [
FruDulle skrev:Vi er tilbage igen med en noget friskere dreng. Det er dejligt.

Til jul skal vi være i sommerhuset og jeg håber at bedsterne kommer. Om der kommer andre ved jeg ikke. Men døren er åben. Satser på at købe julekasse hos Aarstiderne, så er det hele lidt nemmere. Jeg skal være kreativ ift juleknas når der er mælkeallergi. Spændt på hvordan småkager bliver når de er lavet på "Fri". Glæder mig til at shoppe julepynt og holde den første jul som C forstår lidt mere af

De bliver faktisk gode :)

Min kusine er veganer, så jeg har ind i mellem smagt hendes.
Hvis du vil, kan jeg godt høre min faster til nogle opskrifter?
0
S :lun:
V :lun:
primle
Kort karma: 78
Likede indlæg: 488

Indlægaf primle » 12. okt 2015, 06:24

Er der plads til en mere? :)
5
primle
Kort karma: 78
Likede indlæg: 488

Indlægaf primle » 12. okt 2015, 06:39

Vi skal holde jul hjemme (i vores nye hus :D) for første gang. Og jeg glæder mig simpelthen SÅ meget. Enten bliver det os selv (mand, datter og mig) + farmor. Eller også kommer mormor, morfar og oldemor også. Det er ikke helt afklaret. Uanset bliver det en stille og rolig jul, hvor barnet bare kan komme i seng, når hun ikke kan mere, og hvor vi ikke skal tænke på at pakke bil og overnatte ude.

Og jeg ved at både mine forældre og min svigermor hellere end gerne vil hjælpe, så det bliver heldigvis ikke os selv der kommer til at stå med det hele.
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 917
Likede indlæg: 5370

Indlægaf FruDulle » 12. okt 2015, 07:26

Bøtte skrev::gruble: [
FruDulle skrev:Vi er tilbage igen med en noget friskere dreng. Det er dejligt.

De bliver faktisk gode :)

Min kusine er veganer, så jeg har ind i mellem smagt hendes.
Hvis du vil, kan jeg godt høre min faster til nogle opskrifter?

Tak det er sødt af dig. Jeg tænker bare at skifte 1:1 og satser på at det går. Sidste år gad jeg ikke bage. Vi fandt pebernødder og det var et hit. Det var også et lejet sommerhus osv. Men NU skal det være.
1
Whatever

Tilbage til "Forældre"