Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 28. jan 2016, 18:46

Det er drønende hårdt for kroppen at have angst - alt er lige som på overarbejde, så jeg tænker at det er en meget reel mistanke. :kys: Og lad s da egentlig håbe på det, for angst er rigeligt sådan at skulle slås med, hun behøver så sandelig ikke at skulle til at døje med andet også!
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 28. jan 2016, 18:52

Thestral skrev:
Rakel skrev:Ja, så det mere tricky, hvad grunden er, når de ting fornuftigt nok er udelukket.

Ja, jeg kan ikke lige huske hvad hun sagde hun tjekkede i blodet ud over lever og nyrer :gruble: :genert:

De plejer at køre hele baduljen med unge for at udelukke ditten datten og ikke bare (i mangel af bedre ord) give psyken skylden. En ting er at det kan være angst - fair nok. Men fysiske grunde bør udelukkes, så man ikke overser noget af den grund, at der er angst indover. Men det kan sagtens være den udløstende faktor - men betryggende , at lægen ser på det hele.
3
Rakel

Indlægaf Rakel » 29. jan 2016, 12:49

Så fik jeg bestilt tid til Lillesøster i februar til besøg hos lægen og papir til Daycare/vs om fritagelse for mælk.
Så må vi jo nok køre hende over på 'min' kost nu - med laktosefri mælk/yogurt.
Det tåler jeg hellere ikke, men de fleste gør. Så må vi se, om det hjælper herhjemme med maven. Hun spiser jo trods alt mest hjemme.
Og det er fredag! Vi flyver til Danmark i morgen, så går den weekend hurtigt :)
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 29. jan 2016, 16:48

Thestral skrev:Her er barnet besvimet i skolen og jeg har hentet hende. Hun er træt, svimmel og har kvalme nu så er sendt i bad så hun kan få nattøjet på. Maven driller også lidt :genert:

Det lyder virkelig ikke rart. Håber hun er okay, og at i får gode svar fra lægen!
1
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 29. jan 2016, 17:47

Rakel skrev:Så fik jeg bestilt tid til Lillesøster i februar til besøg hos lægen og papir til Daycare/vs om fritagelse for mælk.
Det tåler jeg hellere ikke, men de fleste gør. Så må vi se, om det hjælper herhjemme med maven. Hun spiser jo trods alt mest hjemme.

Jeg håber at det hjælper hende :gogo:
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 29. jan 2016, 18:16

Skralde skrev:
Rakel skrev:Så fik jeg bestilt tid til Lillesøster i februar til besøg hos lægen og papir til Daycare/vs om fritagelse for mælk.

Det gør jeg også. Ellers skal hun af gluten tillige, men hun har virkelig ingen symptomer på cøliaki. Lægen må sige, hvad han tænker - vi har indtil nu været heldige med at de ældste ikke slægter mine allergiker på.
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 29. jan 2016, 18:20

Rakel skrev:
Skralde skrev:

Det gør jeg også. Ellers skal hun af gluten tillige, men hun har virkelig ingen symptomer på cøliaki. Lægen må sige, hvad han tænker - vi har indtil nu været heldige med at de ældste ikke slægter mine allergiker på.

Min niece har cøliaki og det er dæleme en kompliceret og træls affære, så det håber jeg godt nok ikke at hun lider af. Men det gør du måske? Det er lidt arveligt betinget ikke?
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 29. jan 2016, 18:34

Skralde skrev:
Rakel skrev:
Skralde skrev:

Min niece har cøliaki og det er dæleme en kompliceret og træls affære, så det håber jeg godt nok ikke at hun lider af. Men det gør du måske? Det er lidt arveligt betinget ikke?

Der er en eller anden arvelig disponering jo - cøliaki og mælkeproblemer følges ofte ad. De ældste er sluppet billigt - den ene fik lavet en gentest for at afklare, om det var cøliaki/laktoseintolens/mælkeprotein, der gjorde ham syg. Det viste sig at være giardia.

Spørgsmålet er, om man gentester små børn. Vi må se.

Vi er vant til cøliaki/mælkefri kost, så det er ikke et problem, men det er kedeligt for hende, hvis det viser sig, at hun har den del fra mig. Men det er jo ikke nogens fejl.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 30. jan 2016, 07:00

Håber, at jeres piger snart er helt friske igen Rakel og Thestral

Her er manden ved at gøre sig klar til at komme til forældrestævne på storesøsters kommende skole. Ville egentligt gerne have været med, men ungerne skal passes af barnepigen i morgen, da vi begge skal arbejde, så i dag vil jeg helst have ungerne er sammen med mig. Så jeg nøjes med second hand info. Men det går nok også:)
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3426

Indlægaf FruDulle » 30. jan 2016, 07:07

Rakel, jeg håber at lillesøster går fri. Jeg ved jo hvor træls det er med allergi og det samme gør du selv.

Håber sådan at Christoffer snart vokser fra sin. Vi har lige fået tid på OUH så vi kan komme ind i systemet her, men han må tidligst testes til sensommeren.
0
Whatever
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 30. jan 2016, 12:28

Dulle er det blevet bedre med hans mave efter i er kommet til dk?
Synes jeg kan huske i overvejet om problemet kunne være pga de dårlige råvarer i havde tilgængelige der hvor i boede.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 30. jan 2016, 12:35

Rakel, jeg håber også, at lillesøster ikke er alt for hårdt ramt af allergier.

Vi har haft R til frisør i dag. Jeg skriver vi, fordi både min mand og jeg var afsted. R har ikke rigtig villet klippes de sidste gange, så derfor havde jeg fundet et nyt sted og taget faren med.

Det gik heldigvis rigtig fint, og han sad fint og kiggede i bog med far, mens jeg sad ved siden af og snakkede lidt med frisøren.

R har rigtig meget hår, og det er super tykt, så han trængte til at blive klippet.

I eftermiddag kommer farmor og farfar til kaffen, men lige nu slapper jeg af, mens R sover, og min mand arbejder.

Hvad laver I her i weekenden?
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3426

Indlægaf FruDulle » 30. jan 2016, 12:44

xxx---xxx skrev:Dulle er det blevet bedre med hans mave efter i er kommet til dk?
Synes jeg kan huske i overvejet om problemet kunne være pga de dårlige råvarer i havde tilgængelige der hvor i boede.

Ja heldigvis. Vi holder os langt væk fra sprøjtegifte og lever så øko som muligt- og elsker det :) det skulle også meget gerne hjælpe påstand allergi. Det type han har er især fordret af dårlige råvarer og forurening. Undersøgelser viser at børn med det i forurenede lande overkommer den ved 5-7 års alderen og i noget mindre forurenede lander 3-5 år. Krydser fingre.
3
Whatever
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 1. feb 2016, 11:12

:kram: :kram: til de lettere ramte piger i tråden og godt dulles dreng har det bedre af at være i DK :klap:

Stille og rolig weekend her, uden unger for en gangs skyld, for knægten var et døgn hos sin far og jeg fik mig tid. Hvilket var tiltrængt ovenpå narkosen i torsdags.

Idag er første dag til thaiboxing, det bliver spændende og han glæder sig, sådan da. Han er lidt nervøs for at få røvfuld, og jeg har måttet love at det jo ikke sker :lol:
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 2. feb 2016, 18:54

Ungerne har fået børneorm :tie: Har været oppe hele natten med lillebror, der nærmest var i panik over numsekløeriet. Nogen der ved, hvor hurtigt medicinen hjælper?
0

Tilbage til "Forældre"