Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 17. feb 2016, 08:27

FruDulle skrev:Vi har for første gang barnepige. Christoffer er aldrig blevet passet før og det skal han som sådan heller ikke nu. Vi tager bare en tur ud når han er lagt og så er hun her til vi er færdige i biografen. Det er store sager. Det er første gang siden at han blev født for 2,5 år siden at vi skal ud!!!

Orv, det er jer så meget velundt! Jeg håber at I NØD det!
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 17. feb 2016, 08:29

L er jo på vinterferie hos sin far til på lørdag og jeg saaavner hende :genert: Kom hjem til din mor!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1268

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 08:43

Her er datteren blevet syg på skiferien med feber så hun er beordret under dynen. Kors hvor jeg glæder mig til hun kommer hjem. Trangen til at passe sit syge barn forsvinder ikke bare fordi hun snart er 18 :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3084

Indlægaf Rakel » 17. feb 2016, 09:21

FruDulle skrev:Det gik som forventet uden problemer og han vågnede naturligvis ikke imens at vi var væk, og det var skønt at være i biografen. Vi har altid gået meget i bio og elsker det. Så måske vi skal bruge det lidt mere.

Hvordan har i andre gjort når de skal lægges f andre osv? Christoffer er jo aldrig blevet lagt af andre end os og som sagt kun blevet passet i DayCare og DP.

Forklaret, hvordan vi plejer at gøre og hvad tid ca med ditten/datten og så må barnepigen selv om resten.
Vi stoler 100% på dem, der passer Lillesøster og på, at de finder ud af det. Det går fint.
1
Atinas206
Kort karma: 12
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Indlægaf Atinas206 » 17. feb 2016, 11:31

Så har vi fået svar på scanningen. Alt ser fint ud. Jubii. :banan:
Næseblødning kan komme fra et yderligt liggende blodkar. Det skal evt brændes, hvis problemet fortsætter.
Nakkesmerter og hovedpine er en sen-følge af strålebehandlinger. Der er blevet strålet tæt på hjernekassen, så det er ikke unormalt at opleve flere hovedpiner. Bindevævet og muskulatur i nakken er blevet svagere som følge af strålerne. Det kan afhjælpes med massage og øvelser fra en fys.
Så vi er lettede nu. Nu kan der bestilles ferie.
Og børnene får en is i eftermiddag :D
13
Atinas206
Kort karma: 12
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Indlægaf Atinas206 » 17. feb 2016, 11:32

Og tak for alle jeres kort og krydser herinde. Det varmer.
2
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1268

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 11:34

Tillykke Atinas :pompom:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 17. feb 2016, 15:42

Hvor er det godt at høre, Atinas :banan:.
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 17. feb 2016, 16:08

vibbsen skrev:Ellers tak.....Emma behøver IKKE at få inspirationer....Overhovedet....

Jeg skal dog lige sige at vi var ude og spise her til aften, og vi sad bare begge to og smilede henført over hvor ualmindelig artigt det barn opfører sig når vi er på restaurant. Ingen råben, skrigen eller hysteriske anfald. Hun siger pænt tak når de kommer og tager hendes tallerken. Sagde tak da de kom med drikkevarer osv. osv. osv. osv.

Da vi kom ud igen flippede hun totalt over, at vi ikke skulle den vej hun havde bestemt. Hun stod på fortovet og skreg "SÅ GÅR JEG BARE SELV HJEM ALENE", da en ældre dame kom forbi og smilede overbærende til hende og sagde "goddag". Væk var møgungen. Frem var det høflige barn som smiler genert og siger "goddag" tilbage :rulle: :rulle: :rulle:

Undskyld, men jeg kan altså virkelig godt li' Emma... Eller i hvert fald dine sjove historier om hende - det er fan'me sjov læsning nogen gange :D :klap:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
xxx---xxx
Kort karma: 51
Likede indlæg: 164

Indlægaf xxx---xxx » 17. feb 2016, 18:59

Atinas hvor er det bare fedt. Havde helt overset dit indlæg hvor stod i skulle afsted. Men hvor er det fantastisk at scanningen var god!
1
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 17. feb 2016, 19:01

Thestral skrev:Her er datteren blevet syg på skiferien med feber så hun er beordret under dynen. Kors hvor jeg glæder mig til hun kommer hjem. Trangen til at passe sit syge barn forsvinder ikke bare fordi hun snart er 18 :genert:

Ja det forsætter vel hele livet. Det er både godt og skidt :D
Til gengæld har jeg stadig trængen til at blive "passet" på og af min mor og jeg er 30 år :lol:

Håber hun hurtigt er over feberen! ;)
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 17. feb 2016, 19:01

Thestral skrev:Her er datteren blevet syg på skiferien med feber så hun er beordret under dynen. Kors hvor jeg glæder mig til hun kommer hjem. Trangen til at passe sit syge barn forsvinder ikke bare fordi hun snart er 18 :genert:

Ja det forsætter vel hele livet. Det er både godt og skidt :D
Til gengæld har jeg stadig trængen til at blive "passet" på og af min mor og jeg er 30 år :lol:

Håber hun hurtigt er over feberen! ;)
0
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 17. feb 2016, 19:04

Vibbsen Hun lyder altså fantastisk din datter :lun:

Kender i det når man er ved at revne af stolthed. Sådan så ens smil faktisk ikke kan blive større.
N er først rigtigt kommet i gang med at snakke nu. Og i dag begyndte han pludselig at synge. Som i synge rigtigt, lille Peter edderkop :lun:
Åh for helvede jeg blev så glad, og så stolt og så rørt at det er helt åndsvagt.
7
Brugeravatar
Cookie
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 125

Indlægaf Cookie » 17. feb 2016, 19:11

Nu læner jeg mig tilbage med min røde saftevand og griner lidt af dagen.

Vinterferie for alle pengene! Den mellemste laver trampe-tantrum gennem lejligheden fordi jeg ikke lader hende hælde morgenmaden på gulvet. Den yngste skriger i al sin overtræthed og den ældste bliver dybt ulykkelig over at den mellemste skal have hue på!?!? Wtf? Afsted til frisøren, mellemsten blev klippet så hun igen kan se noget ud gennem gardinerne. Hun "belønner" os ved ikke at ville sove middagslur. Manden går rundt og ligner en der har skidt i bukserne pga dum ryg og jeg får forberedt aftensmad og bagt boller. Aftensmaden forløber tidligt og uden ekstra "underholdning". Ved sengetid laver ældsten trampe-tantrum over at det jo faktisk var NU det var sengetid, men følger med ind på værelset med løftet om Rasmus Klump-højtlæsning. Bogen læses, første puttesang synges, mellemsten kravler ned fra mit skød og om bag stolen, skider og begynder straks at vræle "mi numbe!!!". Den store vil lede efter sin drikkedunk (som altid står ved siden af hendes seng om natten) og jeg skifter den mellemste. Ældsten er mistænksomt stille i mellemtiden. Kommer ud fra badeværelset og ser en salig ældsten med en halv bolle i hånden. "Mor, skal jeg spise den ulækre skræl?" (Skræl=skorpen, som hun ellers altid spiser) "Æhm, nej nej du kan bare smide det du ikke vil spise i skraldespanden. Bollerester parkeres på køkkenbordet mens mellemsten hyler "bonne bonne bonne" og bagefter bliver puttet lykkelig med en halv bolle. Yngsten falder trygt i søvn i farmands arme. Og nu drikker jeg min røde saftevand :-D
1
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go
xxx---xxx

Indlægaf xxx---xxx » 17. feb 2016, 19:26

Cookie skrev:Nu læner jeg mig tilbage med min røde saftevand og griner lidt af dagen.

Vinterferie for alle pengene! Den mellemste laver trampe-tantrum gennem lejligheden fordi jeg ikke lader hende hælde morgenmaden på gulvet. Den yngste skriger i al sin overtræthed og den ældste bliver dybt ulykkelig over at den mellemste skal have hue på!?!? Wtf? Afsted til frisøren, mellemsten blev klippet så hun igen kan se noget ud gennem gardinerne. Hun "belønner" os ved ikke at ville sove middagslur. Manden går rundt og ligner en der har skidt i bukserne pga dum ryg og jeg får forberedt aftensmad og bagt boller. Aftensmaden forløber tidligt og uden ekstra "underholdning". Ved sengetid laver ældsten trampe-tantrum over at det jo faktisk var NU det var sengetid, men følger med ind på værelset med løftet om Rasmus Klump-højtlæsning. Bogen læses, første puttesang synges, mellemsten kravler ned fra mit skød og om bag stolen, skider og begynder straks at vræle "mi numbe!!!". Den store vil lede efter sin drikkedunk (som altid står ved siden af hendes seng om natten) og jeg skifter den mellemste. Ældsten er mistænksomt stille i mellemtiden. Kommer ud fra badeværelset og ser en salig ældsten med en halv bolle i hånden. "Mor, skal jeg spise den ulækre skræl?" (Skræl=skorpen, som hun ellers altid spiser) "Æhm, nej nej du kan bare smide det du ikke vil spise i skraldespanden. Bollerester parkeres på køkkenbordet mens mellemsten hyler "bonne bonne bonne" og bagefter bliver puttet lykkelig med en halv bolle. Yngsten falder trygt i søvn i farmands arme. Og nu drikker jeg min røde saftevand :-D

Jeg vidste slet ikke det var dig denne profil ;)
Men det kunne jeg jo læse nu :lol:

Puha hvor er jeg glad for vi kun har en enkelt - selvom det nu lyder meget sjovt alligevel :lol:
0

Tilbage til "Forældre"