Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 12. okt 2015, 13:17

Er det for tidligt at gnaske pebernødder?
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 12. okt 2015, 14:56

Allmost_Famous skrev:Nå, så måtte sønnike og jeg et smut forbi lægen.

Vi var ude at spise, og knægten fik pludselig voldsomt ondt i venstre side af maven. Han græd og græd og græd, og lægen ville godt se ham med det samme, selvom smerter i venstre side ikke umiddelbart tydede på blindtarmsbetændelse, men en så pludselig smerte skulle altså tjekkes. Vi kom ind lige med det samme, og lægen var rigtig sød. Det viser sig, at knægten har hævede lymfekirtler omkring tarmene, som altså giver den her smerte. Så længe der ikke er feber, er det altså "bare" smertestillende og gevaldig afslapning nogle dage, der skal til. Han fik besked på at lægge sig hjem på sofaen og se en masse film - dér scorede lægen lige nogle point hos den unge mand ;)

Sønnike har fødselsdag i morgen, så det er selvfølgelig lidt surt at skulle ligge foran fjerneren den dag. Vi havde planlagt en masse sjovt i morgen, som vi så nok skal have udskudt. Men så er det da heldigt nok, at det er efterårsferie, så det ikke skal udskydes for længe.

Sikke en forskrækkelse alligevel AF, og selvom det er hyggeligt at stene tv, så er det bare noget andet når man har fødselsdag.. Er det 9 eller 10 han bliver imorgen? (Mener han er et år yngre end min) Men hvad så med de hævede lymfekirtler, er det one time deal eller kan det dukke op igen?

God bedring til knægten AF :kys:
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 12. okt 2015, 14:57

Jabi skrev:Er det for tidligt at gnaske pebernødder?

Øhm, nej :forvirret: Det var ihvertfald en dum regel hvis det var :/
2
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 12. okt 2015, 15:00

Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 15:13

Vi var ude at spise, og knægten fik pludselig voldsomt ondt i venstre side af maven. Han græd og græd og græd, og lægen ville godt se ham med det samme, selvom smerter i venstre side ikke umiddelbart tydede på blindtarmsbetændelse, men en så pludselig smerte skulle altså tjekkes. Vi kom ind lige med det samme, og lægen var rigtig sød. Det viser sig, at knægten har hævede lymfekirtler omkring tarmene, som altså giver den her smerte. Så længe der ikke er feber, er det altså "bare" smertestillende og gevaldig afslapning nogle dage, der skal til. Han fik besked på at lægge sig hjem på sofaen og se en masse film - dér scorede lægen lige nogle point hos den unge mand ;)

Sønnike har fødselsdag i morgen, så det er selvfølgelig lidt surt at skulle ligge foran fjerneren den dag. Vi havde planlagt en masse sjovt i morgen, som vi så nok skal have udskudt. Men så er det da heldigt nok, at det er efterårsferie, så det ikke skal udskydes for længe.

Lyder skisme smertefuldt. God bedring med ham - og håber, at han får en skøn fødselsdag alt til trods.
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 15:14

Panton skrev:Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:

Det var også langt væk. Hvor gammel er han?
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 12. okt 2015, 15:23

FruKuk skrev:
Panton skrev:Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:

Altså det er ikke fordi han sådan er en baby, men 10 år. Han har bare aldrig været alene med sin far i så mange dage og så langt væk, uden jeg kan slukke brand eller assistere på nogen måde. Men jeg tager i stiv arm mens han er her, og når taxien er kørt, så piver jeg nok :whine:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 12. okt 2015, 15:30

Panton skrev:
FruKuk skrev:

Altså det er ikke fordi han sådan er en baby, men 10 år. Han har bare aldrig været alene med sin far i så mange dage og så langt væk, uden jeg kan slukke brand eller assistere på nogen måde. Men jeg tager i stiv arm mens han er her, og når taxien er kørt, så piver jeg nok :whine:

:ae: Det lyder til, jeg skal krydse fingre for, far viser sig som en far og klarer det hele?

Uha, det må være slemt at have det sådan med barnets anden forælder :ae:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 16:25

Panton skrev:
FruKuk skrev:

Men 10 år er da heller ingen alder :kys: Læste dit første indlæg som om, at han skulle rejse til NY alene. Håber, at han får en skøn tur, og at du klarer dig.
1
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 12. okt 2015, 16:51

^^selvom jeg ynker er jeg glad for lidt forståelse fra Jer, tak damer :worship:

far har det bare bedst med afmålte doser og daglig tid til sig selv og sådan. Han spurgte også om jeg ville med, men i og med jeg er opereret er det ligesom ikke muligt. Barnet ville også gerne afsted uden den strenge mor!
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 12. okt 2015, 16:58

Panton skrev:^^selvom jeg ynker er jeg glad for lidt forståelse fra Jer, tak damer :worship:

far har det bare bedst med afmålte doser og daglig tid til sig selv og sådan. Han spurgte også om jeg ville med, men i og med jeg er opereret er det ligesom ikke muligt. Barnet ville også gerne afsted uden den strenge mor!

Hvis det "bare" er det, så skal de nok få en fantastisk tur :-)

Jeg er sådan en mor, der har bedst med afmålte doser, daglig tid til mig selv og gerne en lille eftermiddagslur - og med en 10-årig er det intet problem, selvom man er alene :)
3
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 12. okt 2015, 17:44

Æv Stakkels sønnike. Det lyder virkelig ikke som en rar omgang. Godt det "bare" var det.
Og god bedring med ham.

Men ikke mindst tillykke med i morgen :banan:
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 12. okt 2015, 17:45

Øj jeg kan godt forstå dig. Hold op det må være skrækkeligt selvom man godt ved at det nok skal gå godt.
Hvor længe skal de være væk? Og hvordan gik det at sende afsted?
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 17:47

På trods af væsken på ørerne har gjort mig næsten døv, kan jeg tydeligt høre S, der ligger i sin seng og skriger på et glas mælk. Hun må få vand og det absolut ikke godt nok.
Hun er simpelthen så hys i tiden. Alt er en kamp. Da jeg hentede hende i dag, var hun først sur over at det ikke var min faster, der kom (hun har hentet hende hver anden torsdag i en periode, dog ikke siden før sommerferie), dernæst var der brok over jakken, som hun slog ud ad hænderne, og til sidst kylede hun huen i gulvet. Dp-mor var målløs, sådan er hun aldrig deromme (heldigvis da ;) ). Jeg messer jævnligt 'det er en fase, det er en fase ' i tiden.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 17:50

Så er betterøven puttet og jeg sidder med en kop kaffe og bander mit nye liv uden sukker langt væk :evil: Jeg ved godt, at jeg selv har valgt det, men de her aftener, hvor jeg normalt ville hygge med kage, chokolade og serier, bliver bare lidt triste, når der kun er serier og kaffe.

Men det har ellers været svært hyggeligt kun at have den lille hjemme. Vi har danset og hoppet og ingen skulle vente på tur eller være i vejen.
1

Tilbage til "Forældre"