Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3472

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruDulle » 27. feb 2016, 10:53

Rakel skrev:
FruDulle skrev:
Rakel skrev:
FruDulle skrev:
Rakel skrev:
FruDulle skrev:Vi skal iøvrigt på OUH mandag morgen, første gang. Kan allerede nu få koldsved over det. Christoffer hader læger og hospitaler, med god grund. Tænker at vi kører i en legetøjsbutik bagefter og giver frit valg på alle hylder og så finder et sted at spise bagefter.

Vi har lige været turen igennem. Tag noget med at aflede ham med alt efter hvad/hvor længe I skal være der. Lillesøster fik plastikarmbånd af en laborant - det reddede showet og så se lidt tegnefilm på mobiltelefonen. Hun ville bare hjem og ikke i legetøjsbutik bagefter.

Jeg håber, at det går godt!

Det gør vi også altid og han har fået en lægetaske fra DrMcStuffins som er et hit og havde håbet at det hjælper, men det virker ikke til det. Og det hjælper lige lidt i situationen.m når det er en læge. Han bliver virkelig ked af det og angst og med virkelig god grund. Og jeg forstår ham rigtig godt, naturligvis. Det skal jo bare overståes selvfølgelig. Men synd for ham, det er det.

Lillesøster gik så meget i koma forleden, at en af lægerne spurgte, om hendes udvikling er normal. Øh jo ja - lige nu nej. Havde hun kunne formulere 'skrid', så havde hun gjort det.

Smukt :D :D
Jeg kan se at mange i mine fb allergigrupper er flade for OUH, så håber jo virkelig på det bedste. Det skal jo gå på den ene eller anden måde.

Der er sket meget fra min ældste til yngste. Jeg var meget positivt overrasket den anden dag - så mon ikke OUH også vil være en god oplevelse :)

Vi krydser fingre. Men altså, tvivler på at noget slår Bumrungrad i Bkk. Legapladser og farver og former og legetøj og overdrevet glade sygeplejesker overalt som klapper og griner og aer osv de små helt fantastiske børn- og især de de små blege blonde af af slagsen. Men de hvide kitler ER bare en rød klud.
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 27. feb 2016, 11:00

Panton skrev:
FruDulle skrev:
Panton skrev:Noget jeg brugte meget da min søn var lille var at cykle ture og han elskede det. Ham på løbecyklen og mig på ladcyklen. På den måde lærer de også trafikken at kende med tiden:) Det var mest til Jer med børn på knap 2 og et år frem.

Jeg (uden at prale) tror det er derfor min søn er så trafiksikker og kender reglerne.

God ide'. Måske jeg selv om vi kan manøvre vores ladcykel frem fra lageret. Tænker om den fint holder til at stå ude i det her vejr :gruble: vi kan ikke have den inde nogle steder nemlig

Min står ude altid, her er ikke mulighed for at stille den ind, selvfølgelig bliver de mere beskidte og sådan, men det er jo også en brugsgenstand :D Jeg er ellers meget sart og øm overfor min :P

Vores vil bare ikke blive brugt andet end i weekenderne og jeg synes 1000 kr for betræk er ret mange penge. Men cyklen kostede jo også kassen
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 27. feb 2016, 11:16

Panton skrev:
FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:Vi skal iøvrigt på OUH mandag morgen, første gang. Kan allerede nu få koldsved over det. Christoffer hader læger og hospitaler, med god grund. Tænker at vi kører i en legetøjsbutik bagefter og giver frit valg på alle hylder og så finder et sted at spise bagefter.

hvorfor?? pga allergien og sådan??

Ja han skal ind i systemet herhjemme. Selvom at jeg elsker Bangkok bliver der vare dyrt og besværligt st tage dertil for tjek og test hvis vi er i Dk :D lige nu skal han bare oprettes og aflevere journal osv. Og så forhåbenligt testes til sommer/efterår. Der er kun to andre i Dk med den samme type og de er tilknyttet OUH

hvad er det for en allergi han har, når den er så sjælden??

P også med allergibarn men ikke sjældent

Noget der hedder FPIES, det er proteiner i fødevarer han ikke tåler og kan i princippet hvære allergisk overor alt. Han tåler ikke mælk, ris, havre og ærter. Tidligere også banan og jordbær. Han får tarmbetændelse som ofte varer en uges tid når han får noget han ikke tåler. Rektionen er enten eksplosiv opkast eller dårlig mave. Opkast er bedst for så er det hurtigere overstået.
0
Whatever
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 12:57

FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:
Panton skrev:

Ja han skal ind i systemet herhjemme. Selvom at jeg elsker Bangkok bliver der vare dyrt og besværligt st tage dertil for tjek og test hvis vi er i Dk :D lige nu skal han bare oprettes og aflevere journal osv. Og så forhåbenligt testes til sommer/efterår. Der er kun to andre i Dk med den samme type og de er tilknyttet OUH

Noget der hedder FPIES, det er proteiner i fødevarer han ikke tåler og kan i princippet hvære allergisk overor alt. Han tåler ikke mælk, ris, havre og ærter. Tidligere også banan og jordbær. Han får tarmbetændelse som ofte varer en uges tid når han får noget han ikke tåler. Rektionen er enten eksplosiv opkast eller dårlig mave. Opkast er bedst for så er det hurtigere overstået.

Det lyder ret omstændigt og sikke skidt han bliver hvis det går galt :wacko: Nu når han ikke tåler disse fire fødevarer, er det så alt med mælk i han ikke eller kun mælk da det jo ikke er spaltet?? Er han også allergi barn?
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 27. feb 2016, 13:08

Panton skrev:
FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:
Panton skrev:

Det lyder ret omstændigt og sikke skidt han bliver hvis det går galt :wacko: Nu når han ikke tåler disse fire fødevarer, er det så alt med mælk i han ikke eller kun mælk da det jo ikke er spaltet?? Er han også allergi barn?

Ja han bliver jo virkelig syg når det og har ondt. Da det gik op for os at det var mælk var da han smagte lidt is. Vi havde en mistanke om hans mme men med is var det helt sikkert. Han skreg i et døgn og var brændende rød på kroppen og kastede konstant op. Vi kunne slet ikke røre ham. Og så var det naturligvis på en ferie på Bali. Inden vi vidste det var han jo bare konstant små ked af det og vi skiftede 10-12 bleer dag og nat med løbende tynd afføring. Han fik speciel og dyr mme til han var 1,5. Så ja, alt mælk desværre.

Det har også betydet at han har svært ved st tolerere konventionel frugt og grønt pga sprøjtegifte. Hans mave reagerer hurtigt på det. Vi var i Bangkok 8 dage på hospital pga af det, vi anede ikke hvad der var galt. Forinden var han dårlig i 5-6 uger. Vi troede at det var salmonella igen. Men alle prøver negative. Efter 3 dage i Blk var han okay og efter 7 perfekt. 2 dage tilbage i Dhaka og et par æbler, syg igen. Trist

Hvad mener du med allergi barn? Altså udover det er der ikke noget.
0
Whatever
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 13:12

FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:
Panton skrev:

Ja han bliver jo virkelig syg når det og har ondt. Da det gik op for os at det var mælk var da han smagte lidt is. Vi havde en mistanke om hans mme men med is var det helt sikkert. Han skreg i et døgn og var brændende rød på kroppen og kastede konstant op. Vi kunne slet ikke røre ham. Og så var det naturligvis på en ferie på Bali. Inden vi vidste det var han jo bare konstant små ked af det og vi skiftede 10-12 bleer dag og nat med løbende tynd afføring. Han fik speciel og dyr mme til han var 1,5. Så ja, alt mælk desværre.

Det har også betydet at han har svært ved st tolerere konventionel frugt og grønt pga sprøjtegifte. Hans mave reagerer hurtigt på det. Vi var i Bangkok 8 dage på hospital pga af det, vi anede ikke hvad der var galt. Forinden var han dårlig i 5-6 uger. Vi troede at det var salmonella igen. Men alle prøver negative. Efter 3 dage i Blk var han okay og efter 7 perfekt. 2 dage tilbage i Dhaka og et par æbler, syg igen. Trist

Hvad mener du med allergi barn? Altså udover det er der ikke noget.

Jeg mener ift. pollen, græs og træer og forskellige dyr. Min egen søn er vildt pollen allergisk, alle træsorter og græssorter, hest, hund, kat, nødder i alle afskygninger og forskellige ting som har kryds allergi til træsorter. Fx birk og æbler!

Jeg kan godt huske den lange sygdomsperiode og at I var indlagt i Bk, det lød virkelig hårdt. Er han så allergi testet for de andre ting eller vil OUH gøre det?
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 27. feb 2016, 13:25

Nej det er han slet ikke. Han har det svært med for meget støv, men det er efter st vi boede i Dhaka hvor der var så meget.

Man kan ikke teste Fpies med prøver. Det er ren symptom.
0
Whatever
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3112

Indlægaf Rakel » 27. feb 2016, 13:43

Dulle, er der stadig håb om at vokse fra det? det lyder så rædselsfuldt for Jer.

Hvorfor ser Lillesøster tysk tv om at producere smør? Hun er altså lidt kreativ af og til, men hun har været glad for at se på Merkel altid :gruble:
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 27. feb 2016, 14:07

Køjeseng eller seng med en udtræksseng under. Vi har jævnligt brug for en ekstra seng (udover at lillesøster skal sove i den), men jeg kan ikke beslutte mig. Hoppekids har jeg så vist besluttet mig for. Hmm.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 27. feb 2016, 17:44

Rakel skrev:Dulle, er der stadig håb om at vokse fra det? det lyder så rædselsfuldt for Jer.

Hvorfor ser Lillesøster tysk tv om at producere smør? Hun er altså lidt kreativ af og til, men hun har været glad for at se på Merkel altid :gruble:

Ja det er da håbet. Den type er så relativt ny og uopdaget at man ike kender til voksne tilfælde endnu. Men man mener at den kan være forløber for bla Crohns. Erfaringen ner at jo mere rent og jo mindre forurenet man lever, jo tidlogere vokser man fra det. På lande basis er steder som Malta og Israel alderen 3-5, USA og kina 5-7.

I må til DE istedet for UK :D
1
Whatever
Rakel

Indlægaf Rakel » 27. feb 2016, 18:11

FruDulle skrev:
Rakel skrev:Dulle, er der stadig håb om at vokse fra det? det lyder så rædselsfuldt for Jer.

Ja det er da håbet. Den type er så relativt ny og uopdaget at man ike kender til voksne tilfælde endnu. Men man mener at den kan være forløber for bla Crohns. Erfaringen ner at jo mere rent og jo mindre forurenet man lever, jo tidlogere vokser man fra det. På lande basis er steder som Malta og Israel alderen 3-5, USA og kina 5-7.

I må til DE istedet for UK :D

Tysk er så grimt :tie:

Men selvfølgelig da et fornuftigt sprog, hvis hun insisterer, men jeg fatter der ikke. Okay - russisk har hun også kærlighed til, men det taler Merkel jo også :stoned:
0
Brugeravatar
Panton

Indlægaf Panton » 27. feb 2016, 21:20

Rakel, hun er vild med mutti :love:
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 28. feb 2016, 10:20

Fra første færd ja :D

Eller hun var 3 mrd ved sidste kanslervalg og meget optaget af valgkampen - der var ikke andet i tv, der fangede og siden er hun gerne stoppet op, når Merkel er i tv :lol:

Nå. Vi får vist ikke nattøjet af i dag - medmindre at vi tager os Alvorligt sammen.
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 28. feb 2016, 20:32

Rakel skrev:Køjeseng eller seng med en udtræksseng under. Vi har jævnligt brug for en ekstra seng (udover at lillesøster skal sove i den), men jeg kan ikke beslutte mig. Hoppekids har jeg så vist besluttet mig for. Hmm.

Altid køjeseng. Det er så hyggeligt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 28. feb 2016, 20:38

Her kæmper vi med at nældefeberangreb, der nægter at slippe sit tag i storesøster. Har heldigvis en tid ved børnelægen på tirsdag, så må vi se, om hun kan sige noget klogt.

Ellers er alt vel:)
0

Tilbage til "Forældre"