Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3375

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 18. mar 2016, 06:46

Kuk, jeg ville også lade ham fortsætte ham uden ble, nu hvor han selv ønsker det :ae: Men nøøj, jeg kan godt forstå at det er træls med mange uheld.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3375

Indlægaf Skralde » 18. mar 2016, 06:48

L skal starte i mini-sfo her til maj og dermed sige farvel til børnehaven - det bliver så mærkeligt! Jeg var til et lettere forsinket skole-parat møde med pædagogen og hun roste hende simpelthen så meget, at jeg blev helt forlegen :genert: Nøøj, hvor blev jeg stolt!

Nå, men det satte også lidt gang i tankerne omkring farvel gave til de voksne/institutionen - har I nogen forslag?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3080

Indlægaf Rakel » 18. mar 2016, 10:59

Vi er i Legeland. Lillesøster og jeg. UK er jo anderledes, så der findes små Legeland ala 200 m2 til under skolealderen.

Det er altsammen glimrende og Lillesøster hygger sig vældigt. Her er bare så koldt, at det er til at dø af - selv i en fleecetrøje. Den del af England kommer jeg aldrig til at lide. Indendørskulden! :tie:
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 18. mar 2016, 11:51

Skralde skrev:L skal starte i mini-sfo her til maj og dermed sige farvel til børnehaven - det bliver så mærkeligt! Jeg var til et lettere forsinket skole-parat møde med pædagogen og hun roste hende simpelthen så meget, at jeg blev helt forlegen :genert: Nøøj, hvor blev jeg stolt!

Nå, men det satte også lidt gang i tankerne omkring farvel gave til de voksne/institutionen - har I nogen forslag?

Tillykke med at du snart har et skolebarn, de vokser virkeligt af det :klap:

Gaven til de voksne kunne være en blanding af frugt og sødt, noget de kan dele på personalestuen :P
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 21. mar 2016, 13:54

Begge unger er sendt i nødpasning. I en børnehave 25 km fra hvor vi bor, og hvor der ikke er nogen kendte voksne. Altså ungerne skal nok klare det, men jeg bliver trist over, at der ikke råd i kommunen til, at man kan etablere nødpasning lidt mere lokalt. Og så med bare en enkelt kendt voksen.

Men jeg kan forhåbentligt snart komme fra jobbet (sidder og venter på en nyansat, der skal hente sin nøgle) og få dem hentet. Håber, at de har haft en ok dag.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1014

Indlægaf Sorenspige » 21. mar 2016, 14:34

Frukuk, det lyder da også helt vildt, at de er nødt til at lave nødpasningen sådan. Her i kommunen har man som et forsøg afskaffet lukkedage (dog ikke i DP). Det kan dog ske, at lokale institutioner går sammen ved meget få børn.

Vi har påskeferie. Eller min mand er på arbejde, men R og jeg har fri i dag. Vi har haft besøg af to veninder med jævnaldrende børn, og det har åbenbart været meget hårdt, for R sover endnu :tie:. Jeg har larmet, snakket og lukket lys ind, men han er helt væk. Får nok fornøjelsen af ham til midnat i stedet for.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 21. mar 2016, 14:39

Jeg bliver åbenbart stadig usikker på mig selv som mor, når jeg er sammen med andre :genert:.

R bruger stadig hagesmæk, og det gjorde deres børn ikke. R kommer tit hen og vil gerne vise legetøj, mens især det ene barn leger meget selv. R bliver ikke hele tiden tørret om munden, når han spiser. Det gjorde den anden dreng.

Altså der er ingen, der virker fordømmende, men jeg bliver bare i tvivl - øv.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1265

Indlægaf Thestral » 21. mar 2016, 14:43

Sorenspige skrev:Jeg bliver åbenbart stadig usikker på mig selv som mor, når jeg er sammen med andre :genert:.

R bruger stadig hagesmæk, og det gjorde deres børn ikke. R kommer tit hen og vil gerne vise legetøj, mens især det ene barn leger meget selv. R bliver ikke hele tiden tørret om munden, når han spiser. Det gjorde den anden dreng.

Alle børn er forskellige og R lyder helt almindelig i mine ører
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 21. mar 2016, 14:57

KuK Hvordan går det med at være blefri?

S viser også så småt interessere for at tisse på.toilettet.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 21. mar 2016, 18:57

Sorenspige skrev:Jeg bliver åbenbart stadig usikker på mig selv som mor, når jeg er sammen med andre :genert:.

Jeg er uddannet pædagog, chef for et større pædagogik foretagende med 60 ansatte, og været mor i snart 6 år - og jeg bliver stadig i tvivl om mine evner som mor i ny og næ. Tror, at vi er nogle, der bare nogle gange bliver i tvivl. Er sikker på, at du er den skønneste mor for R :kys:
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 21. mar 2016, 19:01

Bøtte skrev:KuK Hvordan går det med at være blefri?

Det går faktisk fremad. Lørdag var helt uden uheld, søndag var der et par uheld, da vi var legeland, og jeg ikke kunne overbevise ham om at gå på toilettet. I dag har han for første gang selv fortalt, at han skulle tisse, inden han faktisk tissede.
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 21. mar 2016, 19:15

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:KuK Hvordan går det med at være blefri?

Det går faktisk fremad. Lørdag var helt uden uheld, søndag var der et par uheld, da vi var legeland, og jeg ikke kunne overbevise ham om at gå på toilettet. I dag har han for første gang selv fortalt, at han skulle tisse, inden han faktisk tissede.

Dejligt. Hvor er han dygtig. :klap:

S begynder også at gå lidt uden ble. Hun vil så sidde på wc konstant. Men vi øver lige så stille. Hun har længe haft kontrol over hvornår hun tissede, men har nægtet at sidde på toilet.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 21. mar 2016, 19:44

FruKuk skrev:

Jeg er uddannet pædagog, chef for et større pædagogik foretagende med 60 ansatte, og været mor i snart 6 år - og jeg bliver stadig i tvivl om mine evner som mor i ny og næ. Tror, at vi er nogle, der bare nogle gange bliver i tvivl. Er sikker på, at du er den skønneste mor for R :kys:

Det der irriterer mig mest er, at jeg får den følelse, når både børn og mødre ellers hyggede sig. Det er jo for dumt.

Men tak for de søde ord :kys:. Jeg gør i hvert fald mit allerbedste.

Hvor er jeres børn dygtige sådan at være på vej til ikke at bruge ble mere.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 21. mar 2016, 19:47

Uden sut og uden ble (snart) - så er den en stor pige jeg har efterhånden :lun:
4
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 22. mar 2016, 19:40

Har I vasket termotøj før brug?

Jeg plejer vist at gøre det, men er ikke helt sikker.
0

Tilbage til "Forældre"