Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 17:52

Bøtte skrev:På trods af væsken på ørerne har gjort mig næsten døv, kan jeg tydeligt høre S, der ligger i sin seng og skriger på et glas mælk. Hun må få vand og det absolut ikke godt nok.
Hun er simpelthen så hys i tiden. Alt er en kamp. Da jeg hentede hende i dag, var hun først sur over at det ikke var min faster, der kom (hun har hentet hende hver anden torsdag i en periode, dog ikke siden før sommerferie), dernæst var der brok over jakken, som hun slog ud ad hænderne, og til sidst kylede hun huen i gulvet. Dp-mor var målløs, sådan er hun aldrig deromme (heldigvis da ;) ). Jeg messer jævnligt 'det er en fase, det er en fase ' i tiden.

Åh ville ellers være smart, hvis væsken havde gjort dig immun overfor "efter puttetid vræleri". Herhjemme var det nej til plaster på imaginært sår, der udløste et hysanfald... Håber, at hun snart sover :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2433

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 18:01

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:På trods af væsken på ørerne har gjort mig næsten døv, kan jeg tydeligt høre S, der ligger i sin seng og skriger på et glas mælk. Hun må få vand og det absolut ikke godt nok.
Hun er simpelthen så hys i tiden. Alt er en kamp. Da jeg hentede hende i dag, var hun først sur over at det ikke var min faster, der kom (hun har hentet hende hver anden torsdag i en periode, dog ikke siden før sommerferie), dernæst var der brok over jakken, som hun slog ud ad hænderne, og til sidst kylede hun huen i gulvet. Dp-mor var målløs, sådan er hun aldrig deromme (heldigvis da ;) ). Jeg messer jævnligt 'det er en fase, det er en fase ' i tiden.

Åh ville ellers være smart, hvis væsken havde gjort dig immun overfor "efter puttetid vræleri". Herhjemme var det nej til plaster på imaginært sår, der udløste et hysanfald... Håber, at hun snart sover :kys:

Det er utroligt så meget hysteri, der kan være i sådan et lille menneske :lol:

Men hun har også været så sød i dag, hvor jeg ikke har været på toppen, og sagt 'så så lille mor, jeg passer på dig' og hentet saftevand (helt uden brok over den pink kop ikke var ren) og ostehaps til os. :love: :lun:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 18:07

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:

Men hun har også været så sød i dag, hvor jeg ikke har været på toppen, og sagt 'så så lille mor, jeg passer på dig' og hentet saftevand (helt uden brok over den pink kop ikke var ren) og ostehaps til os. :love: :lun:

Ja det er næsten som om, at der er lighedstegn mellem mængden af hys og mængden af kærlighed :lun:

Håber i øvrigt, at du snart er på toppen igen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2433

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 18:15

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:

Ja det er næsten som om, at der er lighedstegn mellem mængden af hys og mængden af kærlighed :lun:

Håber i øvrigt, at du snart er på toppen igen.

Tak :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3102

Indlægaf Rakel » 12. okt 2015, 19:41

Vs for den yngste spørger til om den årlige børneundersøgelse er gået ok. Pædagogen lignede et ? da jeg sagde, at den tog vi ikke så nøje.
Nu skal hun ikke afsted derned de næste 4-8 uger alt efter vores planlægning, der er skubbet lidt ud af kurs efter dødsfald i familien.

Vi kan virkelig mærke, at det er vores barn nr 3 - men vi var vist hellere ikke overbevisende med de store med mindre at de skulle vaccineres - det har vi styr på - nå måske vi bare skal få bestilt tid hos lægen. Det jo da hyggeligt nok og kan nås til jul :jule:
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 20:04

Rakel skrev:Vs for den yngste spørger til om den årlige børneundersøgelse er gået ok. Pædagogen lignede et ? da jeg sagde, at den tog vi ikke så nøje.
Nu skal hun ikke afsted derned de næste 4-8 uger alt efter vores planlægning, der er skubbet lidt ud af kurs efter dødsfald i familien.

Vi kan virkelig mærke, at det er vores barn nr 3 - men vi var vist hellere ikke overbevisende med de store med mindre at de skulle vaccineres - det har vi styr på - nå måske vi bare skal få bestilt tid hos lægen. Det jo da hyggeligt nok og kan nås til jul :jule:

Vi har kun "passet" de undersøgelser, der har lagt samtidig med vacciner.

Men det kan da godt være, at man burde. Hvor gammel var det nu, at lillesøster var?
1
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3253

Indlægaf DD_81 » 12. okt 2015, 20:39

Vi har altså heller ikke gået så meget op i de undersøgelser med de 2 mindste, nr. 4 er endda helt ude af trit med vaccinationerne, da de lige gik i glemmebogen, og lige vaccinationerne synes vi dog er vigtige. Ellers kan vi godt se om de trives både fysisk og psykisk, og om de er alderssvarende. De test lægen laver med dem giver jeg altså ikke meget for!

Vi skal dog snart afsted til en 5 års undersøgelse med nr. 3 der fylde i start juni, - mest afht. synet, som vi jo ikke på samme måde kan vurdere hvorvidt det fungerer helt optimalt. Men samtidig er vi ikke bekymrede.

Her bliver efterårsferien nydt! - de 2 små har været i BH i dag, og for nr. 3 der går i storbørns-børnehave et andet sted var det et skønt gensyn med deres tidligere fælles børnehave, så det var dejligt!
Jeg og de 2 store tog en tur i biffen, og de fik hver en feriebillet så de gik en tur og hentede "dimser" De var glade og tilfredse med en dag kun for dem. Mor her måtte dog lige markere sig, for de 2 knaldhætter finder stor fornøjelse i at genere hinanden mest muligt, så de fik at vide at det var nul ballade, ellers var der nogle andre børn der kunne overtage vores biobilletter kvit og frit.
Den store troede lige at han kunne være smart, for han mente jo kun de var reserveret og ikke betalt - men så blev der da ellers rettet ind ;)

Imorgen endnu en dag kun for store drenge, hvor de hver især har fået lov at invitere en ven med i svømmehallen, det glæder de sig meget til! skønt.

Og når vi skal i tivoli torsdag skal vi have nr. 3's højt savnede kæreste med, og hun skal med hjem på overnatning 2 nætter. Han har savnet hende vildt og inderligt siden vi flyttede for et år siden, og de har kun set hinanden en enkelt gang, til kæmpe glæde for begge.
Jeg glæder mig sådan til at fortælle ham det, han ved hun er tilbage på sjælland, efter et halvt år i jylland, og han ved de skal ses snart, men ikke hvornår, han bliver ellevild af lykke.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2068

Indlægaf Tibbler » 12. okt 2015, 20:44

Rakel skrev:Vs for den yngste spørger til om den årlige børneundersøgelse er gået ok. Pædagogen lignede et ? da jeg sagde, at den tog vi ikke så nøje.

Her blev yngstemanden 4 i marts, og vi har ikke fået ham forbi til tjek endnu :genert:
1
Rakel

Indlægaf Rakel » 13. okt 2015, 04:46

Vaccinationer har vi styr på. Endda flere end det danske program, da den Daycare hun går i, beder om at børnene følger det nationale program.

I er guld værd. Andre ville altså ikkestå ved, hvad I gør! Vi sparer pengene og besværet denne gang. Vi er 100% sikre på, at hun trives - men har ikke set vores danske familielæge siden 1 års tjekket. Hun har set vores GP adskillige gange - for til lægen kommer hun jo ved behov. 7-9-13 ved at være 6 måneder siden sidst :)
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3402

Indlægaf FruDulle » 13. okt 2015, 04:59

Vi sørger også for vacciner, vanvittigt vigtigt herude. Men de der faste tjek glemmer vi. Vi var til lægen før sommer pga hoste og andet og der lavede lægen så et generelt tjek. Det var mere frustrerende end det var godt fordi der blev påpeget at han burde kunne 200 ord når han blev 2 og ellers skulle vi overveje talepædagog. Næppe...det går nok det hele og kommer når det kommer
1
Whatever
Rakel

Indlægaf Rakel » 13. okt 2015, 05:11

200 ord? Sige rent? Det altså meget i den alder. Det kunne den ældste, men den midterste overhovedet ikke og den lille kan 160 ord i en pærevælling af dansk/britisk. Vs er efter os med sproget. De har ingen erfaring med flersprogethed - mens Daycare, hvor der går en del børn af forældre, der arbejder ved min mands arbejdsplads finder hende normal.
1
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 13. okt 2015, 05:34

xxx---xxx skrev:
Panton skrev:Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:

Øj jeg kan godt forstå dig. Hold op det må være skrækkeligt selvom man godt ved at det nok skal gå godt.
Hvor længe skal de være væk? Og hvordan gik det at sende afsted?

de skal kun være væk 10 dage, så det går lidt ud over skolen og det er jeg ikke så vild med. Det gik fint med at sende dem afsted, jeg kunne ikke køre dem da jeg er nyopereret. Men da de var gået, så kunne jeg vist ikke holde tårerne tilbage :genert:
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 13. okt 2015, 05:38

Allmost_Famous skrev:
Panton skrev:
Sikke en forskrækkelse alligevel AF, og selvom det er hyggeligt at stene tv, så er det bare noget andet når man har fødselsdag.. Er det 9 eller 10 han bliver imorgen? (Mener han er et år yngre end min) Men hvad så med de hævede lymfekirtler, er det one time deal eller kan det dukke op igen?

God bedring til knægten AF :kys:

Han bliver 9 :)

Jeg håber, det er en one time thing, men det var faktisk ikke noget, vi snakkede om. Lægen ville nok have nævnt det hvis det var noget, der skulle gøres mere ved, eller jeg skulle være bekymret for fremadrettet.
Han har det meget bedre allerede, så kuren bestående af tegnefilm, sodavand, risengrød og smertestillende, har foreløbig hjulpet :D At nabodatteren kiggede forbi med fødselsdagskort og slik skadede heller ikke ;)

Hvor gammel er det, din er?

Fedt at høre det allerede går fremad, ordineret ro og tv tid må være en super kur :kys: Kæmpe tillykke med ham idag AF, jeg håber I på trods af det igår får en dejlig dag :pompom: :pompom:

MIn er 10 år :P
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Sorenspige » 13. okt 2015, 05:51

tibbler, er du opmærksom på, at de skal vaccineres, når de er 4 år (MFR)?

Tillykke med sønnen :banan:, AlmoustFamous. Håber, I trods alt får en god dag.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 13. okt 2015, 06:05

Tillykke med sønnen AlmostFamous :) Håber I får en dejlig dag, selvom den ikke bliver helt som planlagt.
0

Tilbage til "Forældre"